Zobacz wątek - Przełożenia?
NAS Analytics TAG

Przełożenia?

Enduro, Cross
_________

Przełożenia?

Postprzez Marshal » 1/2/2011, 15:54

Witam, czy może mi ktoś poradzić jak obliczać przełożenia?

Aktualnie posiadam 11z z przodu i 55 z tyłu.
11/55=0,2 czyli że tylnia zębatka wykonuje mniej o 0,2 obrota od przedniej, dobrze myślę?

Idąc tym tropem doszedłem do wniosku, żeby otrzymać podobny wynik na większych zębatkach powinienem zastosować 13-62 bo 13/62=0,209.
Tylko czy dla silnika nie będzie większego obciążenia przy takiej zmianie?

I jeszcze jedno jak dobierać długość łańcucha tj. ilość ogniw?
Marshal
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 25/8/2010, 10:40
Lokalizacja: Mikoszewo


Postprzez henio12323 » 1/2/2011, 16:21

hmm toretycznie tak. ale po co ci zmieniać przełożenia na takie same przełozenie tylko w innej konfiguracji ? to bez sensu...


długosc łancucha sie dobiera pod konkretny motocykl i konkretne zębatki. z reguły jak kupujesz zestaw to masz łancuch juz dopasowany mniej wiecej. raczej żadnego wzoru nie ma
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Re: Przełożenia?

Postprzez marynarz1 » 1/2/2011, 16:58

Marshal napisał(a):Aktualnie posiadam 11z z przodu i 55 z tyłu.
11/55=0,2 czyli że tylnia zębatka wykonuje mniej o 0,2 obrota od przedniej, dobrze myślę?


Nie wykonuje o 0,2 "obrota" mniej tylko gdy tylna zębatka wykona jeden obrót to przednia 5 obrotów.

Tak jak wyżej. Nie ma sensu kombinować z innymi zębatkami jeżeli chcesz uzyskać to samo przełożenie.
SUZUKI RF 900 96'
Avatar użytkownika
marynarz1
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
Lokalizacja: Jelonka

Postprzez Marshal » 1/2/2011, 19:37

Jestem wręcz zmuszony do kombinowania gdyż do mojego cudaka nie dostanę pasującej zębatki na tył z 55z.;/

http://allegro.pl/ir-zestaw-napedowy-ke ... 17352.html

Co sÄ…dzicie o tym zestawie nada siÄ™ do 80cc?
Czy ewentualnie dałoby się wsadzić tam zamiast 11z 13z np.: http://allegro.pl/zebatka-13z-rs-rx-rr- ... 72574.html, bo zapewne motorek straci na prędkości...
Marshal
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 25/8/2010, 10:40
Lokalizacja: Mikoszewo

Postprzez Manhatan » 1/2/2011, 20:41

Większa zębatka z przodu i większa z tyłu spowoduje, że zarówno wałek zdawczy jak i tylna piasta dostaną bardziej po dupie.

Chociaż, nie wiem, czy w przypadku Twojego moto będzie to miało większe znaczenie.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez Bostorn » 1/2/2011, 21:02

czlowieku... 1 mail 1 mail i wiesz wszystko wchodzisz na strone mielocha oni tam majÄ… wiele czesci do wszystkiego

szukasz swojej zebatki, a jak nie majÄ… to prosisz aby albo zamowili albo dobrali zamiennik z innej maszyny

to wszystko :0
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Marshal » 2/2/2011, 19:35

Bostorn, gdyby to było takie łatwe;)

No właśnie 2 szprychy pęknęły same z siebie i nieco się obawiam, ale co tam wymienić napęd i tak muszę.
Tylko czy łańcuch 136 ogniw załapie się na 13-62 jeśli jest przeznaczony domyślnie do 11-62?
Marshal
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 25/8/2010, 10:40
Lokalizacja: Mikoszewo

Postprzez Manhatan » 2/2/2011, 22:08

Chodzi przede wszystkim o większe momenty skręcające i siły zginające działające głównie na wałek, powodujące zwiększanie naprężeń w przekroju rozpatrywanego elementu. To samo generalnie może tyczyć się tylnej piasty. Przy dłuższym okresie użytkowania może to mieć wpływ na zmęczenie materiału. Jednak tak jak wyżej wspomniałem, przy niedużej mocy, a stosunkowo wytrzymałym materiale nie musi to mieć większego znaczenia - spekuluję.

A dlaczego niby siły by miały by być większe? na obu elementach ?na jakiej to zasadzie fizyki kiedy stosunek zdawczej do zbiorczej pozostaje ten sam?
Wałek zdawczy jak i zębatka zdawcza jak i zębatka zbiorcza nie cierpi przez zmianę przełożeń a jedynie zabieraki i piasta gdy zmniejszamy zębatkę zdawczą i to się dzieje na skutek zwiększonych sił działających na tylne koło.
Nie kombinuj proszÄ™ :wink:
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez Bostorn » 2/2/2011, 22:19

Marshal napisał(a):Bostorn, gdyby to było takie łatwe;)

No właśnie 2 szprychy pęknęły same z siebie i nieco się obawiam, ale co tam wymienić napęd i tak muszę.
Tylko czy łańcuch 136 ogniw załapie się na 13-62 jeśli jest przeznaczony domyślnie do 11-62?


po 1 jezeli nie masz 2ch szprych to twoim priorytetem powinno byc wpierw zrobienie koła

od za niedlugi czas nie będziesz miał kolejnych az felga się pokrzywi

wpierw zrób szprychy

jezeli lancuch za krótki to masz stary, nie moze byc za luzny ani za sztywny, smaruj go co wyjazd i będzie jeszcze dlugo słuzył

pisałeś do nich?? odnośnie tej zębatki??
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Bostorn » 3/2/2011, 13:45

Senku niekoniecznie

ja w swojej Derbi Sendzie mialem nowy łancuch i uklad 11 na 53 oraz 14 na 53 i ten 1 i ten sam starczał
kwestia naciągnięcia go

odnosnie zębatki 60+ tu się zgodzę normalny nie bd pasował chyba ze bd rozciągnięty, dla tego polecam aby po prostu zamiast kupowac nowy zalozyc stary, smarowac go co wyjazd i tyle, to mocne i dobre łancuchy a po 2 to nie crossy gdzie mozna z miesem wyrwac lancuch :)
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê