Suzuki DR 125 Problem z paleniem
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Suzuki DR 125 Problem z paleniem
Witam. Nabyłem niedawno Suzuki DR 125 rocznik około 85. Mam problem z paleniem. Problem polega na tym, że gdy kopie, silnik nie współpracuje i nie chce zapalić. Ale gdy wleje troszkę paliwa do gaźnika przez wejście na iglice to motor odpala i chodzi gdy trzymam go na obrotach i da się tak jeździć. I moje pytanie jest następujące. Co jest tego przyczyną? Czy to może być źle wyregulowany gaźnik a dokładnie dysza od powietrza czy jakiś z zaworów, oraz czy potrzebny jest akumulator?(gaźnik był wielokrotnie czyszczony) Jeśli tak to proszę o podanie przyczyny z wytłumaczeniem abym mógł to zrobić.
- kamilo1409
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 30/1/2011, 17:31
po 1 zobacz czy zawory masz dobrze wyregulowane. 2 zobacz ustawienie iglicy o ile tam jest przepustnica którą da sie ustawiac dopływ powietrza. zobacz na którym ząbku iglica jest opuszczona ustaw jc na srodku. no i podkręc śrubke od mieszanki żeby dostawała wiecej. przy okazji zmien swiece.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Gaźnik był juz przedmuchiwany, jakieś lewe powietrze łapie bo strzela często z tłumika, ale nie wiem, w którym to może być miejscu. Na pycha pali ciężej niż poprzez wlanie paliwa do komory czy też do gaźnika. Według mnie świeca jest w dobrym stanie(oceniam to tylko po dobrej iskrze). Podejrzewam, że silnik przy kopaniu nie zasysa paliwa z gaźnika, bo gdy odpali to chodzi, lecz tak jak powiedziałem tylko na obrotach.
- kamilo1409
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 30/1/2011, 17:31
Postaram się polikwidować dopływ lewego powietrza. A jeśli to nie pomoże to jaka może być inna przyczyna? Może to być wina zaworów? Motor ma najechane ponad 190 tysięcy km, a zawory ustawiłem 0,08 na ssącym i 0,13 na wydechowym. Wlałem dzisiaj zbyt dużo paliwa przez otwór na swiecę i teraz motor nie chce zapalać. Co mam zrobić z tym problemem?
- kamilo1409
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 30/1/2011, 17:31
teraz mozliwe że swieca poszła od takiego czegos... wymien swiece. zawsze to wieksza pewnosc co do niej.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
to DR
one kręcą milionowe przebiegi xD silnik jest z betonu
co do samej swiecy tak samo paliwo nic nie zrobi ale np miejscowe przegrzanie od zbyt duzej ilosci wahy moze uszkodzic świece blokujac iskre pod wyższym cisnieniem
wtedy przy sprawdzeniu moze byc a w komorze moze zanikać przez co tez moto nie zawsze chętnie odpala.


co do samej swiecy tak samo paliwo nic nie zrobi ale np miejscowe przegrzanie od zbyt duzej ilosci wahy moze uszkodzic świece blokujac iskre pod wyższym cisnieniem

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Postaram się to wszystko zrobić i wtedy się odezwę jaki wynik, ale ten motor mam od niedawna i poprzednik na 100% miał robiony remont. A jeśli to jeszcze nie pomoże to kupię nową świecę.
- kamilo1409
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 30/1/2011, 17:31
Znalazłem coś podejrzanego w gaźniku. Mianowicie sądzę, że otwór do którego wchodzi iglica jest ułamany w połowie. Wrzucę zdjęcia abyście mogli się temu przyjrzeć, lecz uwaga, zdjęcia były robione telefonem.
- Załączniki
-
- DSC_026.jpg (46.35 KiB) PrzeglÄ…dane 3729 razy
-
- DSC_023.jpg (52.38 KiB) PrzeglÄ…dane 3729 razy
-
DSC_0024.jpg
- (228.2 KiB) Pobrane 497 razy
- kamilo1409
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 30/1/2011, 17:31
hmm rzeczywiscie dobrze to chyba nie wyglada choc jakosc słaba. jezeli rzeczywiscie ułamane to bardzo możliwe że to jest cały winowajca. tam jest dysza rozpylacz. byc moze nie rozpyla ci mieszanki tylko leje dla tego paliwa nie dostaje. a swoja droga jak czysciłes gaźnik to wykręcałes wszystkie dysze i śrubki ? czy tak tylko podmuchałes ?
[/b]nie lubię tego ale Cię ostrzegałem.
[/b]nie lubię tego ale Cię ostrzegałem.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Zajmę się tym jutro, a jedno pytanko. Da się to jakoś naprawić czy cos z tym zrobić? Czy trzeba kupować cały gaźnik??
- kamilo1409
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 30/1/2011, 17:31
Zestawu naprawczego? znaczy czego bo się nie orientuje? Gaźnika na części? Dobrze rozumiem?
Ostatnio edytowano 31/1/2011, 22:50 przez kamilo1409, łącznie edytowano 2 razy
- kamilo1409
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 30/1/2011, 17:31
-
marynarz1 - Świeżak
- Posty: 420
- Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
- Lokalizacja: Jelonka
- kamilo1409
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 30/1/2011, 17:31
mozesz odlać nowe dysze z jakiegos mosiądzu na pewno taniej ci wyjdzie
powodzenia ;D albo mozesz kupic inny gaźnik do DRki

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
- kamilo1409
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 30/1/2011, 17:31
nie wiesz serio pisałem
daj spokój...
jak masz ułamaną to kup nowy gaźnik nic innego nie zrobisz chyba ze wymienisz tą samą częsc na nową/uzywana w dobrym stanie

jak masz ułamaną to kup nowy gaźnik nic innego nie zrobisz chyba ze wymienisz tą samą częsc na nową/uzywana w dobrym stanie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Polikwidowałem dzisiaj dopływy lewego powietrza i sprawdziłem ciśnienie w komorze silnika poprzez kopanie. Wynosi ono 8 atmosfer. senekkorzenna powiedział, że z gaźnikiem jest wszystko w porządku. Wlałem troszkę paliwa przez iglice do gaźnika i motor załapywał i gasł. A później jak kopałem to nie dawał żadnych oznak.
- kamilo1409
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 30/1/2011, 17:31
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości