turbo ?
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
A co cie interesuje z technicznych aspektów ?
Sprzedam haykę!! | http://olx.pl/oferta/suzuki-gsx1300r-ha ... ax9IN.html
-
zadzior - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
- Lokalizacja: Koszalin
Musiałbyś mieś gaźniki nadciśnieniowe a nie podciśnieniowe. W normalnym gaźniku benzyn jest zasysana przed podciśnienie które wytwarza cylinder podczas ssania. A jeżeli byś założył turbinę to będzie w dolocie ciśnienie które uniemożliwi to. Bez wtrysku to ci nie wypali. Dawka paliwa musiałaby być odpowiednio zwiększona w zależności od tego ile powietrza więcej będzie dawać turbo.
SUZUKI RF 900 96'
-
marynarz1 - Świeżak
- Posty: 420
- Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
- Lokalizacja: Jelonka
szczerze Ci powiem że sie nie opłaca. skoro masz na gaźniku ciezko bedzie dopasowac gaźniki pod twój motor. bedzie ci moze palił 4X tyle przy stosunkowo (do turbo) nieznacznym wzroście mocy. nie lepiej poszukac jakiegos moto na seryjnej turbince ? mniej roboty, wszystko masz dopasowane, pali mozliwie najmniej i ma najwiecej mocy no i masz pewnosc że wszystko w nim współgra
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Takie gaźniki z tego co pamiętam były w renault 5 turbo. Do motocykla nie słyszałem żeby coś było. Nawet oryginalne moto z turbo miało wtrysk paliwa. Ogólnie to wsadzenie turbo wiąże się nie tylko z włożeniem sprężarki, kilku węży tylko jeszcze trzeba pomyśleć o przeniesieniu napędu i wielu innych sprawach. Koszt duży na pewno.
SUZUKI RF 900 96'
-
marynarz1 - Świeżak
- Posty: 420
- Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
- Lokalizacja: Jelonka
to przykladowy zestaw http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... OJyP3M:&do turbo albo to http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... 520(Medium).JPG&imgrefurl=http://www.turbo-bike.com/GSXR1100turbo.html&usg=__cpX3Q_3aFRPLiR3o003wq11Zyfo=&h=600&w=800&sz=85&hl=pl&start=9&zoom=1&tbnid=OBIiFhKUiS6AvM:& przepraszam cos z tym linkiem nie tak http://www.turbo-bike.com/GSXR1100R.html
- Voxx
- Świeżak
- Posty: 237
- Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
- Lokalizacja: Beskid Zywiecki
Dodatkowo musialbys rozebrac silnika i go odprezyc jesli chcesz go doladowac, poniewaz seryjny stopien sprezania w takich silnikach jak piszecie gsxr`y itp itd. stopien sprezania jest na tyle duzy ze przy doladowaniu bardzo mozliwe ze bedzie spalanie stukowe co momentalnie zabije tloki.
Takze zeby odprezyc to kute odprezajace tloki albo podkladka pod glowice.
Kolejna sprawa jest to zeby odpowiednio wysterowac silnik po zalozeniu turbo zeby EGT nie stopilo momentalnie tlokow w przypadku zbyt ubogiej mieszanki.
Napewno czujnik podcisnienia ktory jest w dolocie trzeba wymienic na czujnik cisnieniowy, tzn taki, ktory mierzy nie tylko podcisnienie ale i cisnienie.
Dolot jest do przebudowy napewno.Wydech tak samo. Jakies mini IC tez wypadaloby zalozyc.
kolejna sprawa to panewki, ktore moga choc nie musza wytrzymac duzo wiekszego momentu obrotowego, wystepujacego w silniku doladowanym.
Uklad wodny tez trzeba deko przerobic zeby chlodzenie turbo podciagnac i olejowy taksamo zeby smarowanie bylo dla suszarki.
Ogolnie masa roboty i jesli nie wykorzystujesz moto dojakis dragow itp to nieoplacalne.
Takze zeby odprezyc to kute odprezajace tloki albo podkladka pod glowice.
Kolejna sprawa jest to zeby odpowiednio wysterowac silnik po zalozeniu turbo zeby EGT nie stopilo momentalnie tlokow w przypadku zbyt ubogiej mieszanki.
Napewno czujnik podcisnienia ktory jest w dolocie trzeba wymienic na czujnik cisnieniowy, tzn taki, ktory mierzy nie tylko podcisnienie ale i cisnienie.
Dolot jest do przebudowy napewno.Wydech tak samo. Jakies mini IC tez wypadaloby zalozyc.
kolejna sprawa to panewki, ktore moga choc nie musza wytrzymac duzo wiekszego momentu obrotowego, wystepujacego w silniku doladowanym.
Uklad wodny tez trzeba deko przerobic zeby chlodzenie turbo podciagnac i olejowy taksamo zeby smarowanie bylo dla suszarki.
Ogolnie masa roboty i jesli nie wykorzystujesz moto dojakis dragow itp to nieoplacalne.
- marcinpsk
- Świeżak
- Posty: 402
- Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
- Lokalizacja: Legionowo
Odprężyć silnika nie musiałbyś przy zestrojeniu turbo na ciśnienie max 0.8 -0.9 bar. Ogólnie wszystko jak pisze marcinpsk, a po tym, że chcesz zaturbić moto na gaźnikach widać twoja całkowitą niewiedzę, która automatycznie nie pozwala ci na tak wymagające ingerowanie w silnik.
Sprzedam haykę!! | http://olx.pl/oferta/suzuki-gsx1300r-ha ... ax9IN.html
-
zadzior - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
- Lokalizacja: Koszalin
ja mam tylko zasadnicze pytanie: PO CO?
Masz za dużo kasy to kup coś 200+ koni i "będzie pan zadowolony"
czytaj ze zrozumieniem
autor tematu nie pytał czy się opłaca
twój post nic nie wnosi
następny taki post zostanie wynagrodzony warnem
madcap
Masz za dużo kasy to kup coś 200+ koni i "będzie pan zadowolony"
czytaj ze zrozumieniem
autor tematu nie pytał czy się opłaca
twój post nic nie wnosi
następny taki post zostanie wynagrodzony warnem
madcap
Kawa zx6r, 1998
-
Kaniuszy - Świeżak
- Posty: 364
- Dołączył(a): 11/1/2011, 22:54
- Lokalizacja: Łuków/Warszawa
zadzior napisał(a):Odprężyć silnika nie musiałbyś przy zestrojeniu turbo na ciśnienie max 0.8 -0.9 bar.
Gdybys napisal tak do 0,4 bara czyli soft turbo to jeszcze moze by jezdzilo.Ale tak jak piszesz 0.9 bara przy silniku ze stopniem kompresji okolo 12:1 to ciekawe jak dlugo to pojezdzi zanim tloki poplyna...
- marcinpsk
- Świeżak
- Posty: 402
- Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
- Lokalizacja: Legionowo
Właśnie o to chodzi, że pojeździłby jakiś czas. Większe ciśnienie spowodowałoby, że nie pojeździłby wcale, a ciśnienie rzędu 0.4 również wymagałoby wymianę zakutych tłoków, korbowodów etc. przy założeniu jazdy na dłuższą metę używanym motocyklem ; ) I tak nasza rozmowa nie ma tutaj sensu, jak ktoś chce zaturbić gaźniki. Mam ciekawy link, gdzie facet przerabia zx6r (jeszcze na gaźnikach). Montuje wtryskiwacze, całą elektronikę do poprawnej obsługi wtryskiwaczy itd itp wsio zestaw. Efekt wyszedł świetny, ale człowiek z ogromną wiedzą i sporym portfelem udowodnił, że można naprawdę sporo zrobić z silnikami z góry skazanymi na porażkę http://translate.google.pl/translate?hl ... rmd%3Divns
Sprzedam haykę!! | http://olx.pl/oferta/suzuki-gsx1300r-ha ... ax9IN.html
-
zadzior - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
- Lokalizacja: Koszalin
Widziałem GSX-R 1100 przywiezionego z UK tam przerobionego.
Po za Kolektorami pod turbo, smarowaniem i chodzeniem turbiny, intercoolerem, innym ECU czujnikiem ciśnienia doładowania, przerobieniem gaźników i dorobieniem trzymania (żeby przy doładowaniu nie wysadzało ich) ... zmianą wałków i kół rozrządu ...
Przeróbek dużo, koszty około 8000PLN nie licząc własnej pracy, odprężenie w motocyklach jest wymagane inaczej szybko wywala uszczelkę pod głowicą.
Po za Kolektorami pod turbo, smarowaniem i chodzeniem turbiny, intercoolerem, innym ECU czujnikiem ciśnienia doładowania, przerobieniem gaźników i dorobieniem trzymania (żeby przy doładowaniu nie wysadzało ich) ... zmianą wałków i kół rozrządu ...
Przeróbek dużo, koszty około 8000PLN nie licząc własnej pracy, odprężenie w motocyklach jest wymagane inaczej szybko wywala uszczelkę pod głowicą.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
dzieki za odpowiedzi ,no i tak kosztuje to sporo ale nie o pieniądze tu chodzi tylko o dobrą zabawe , nie wiedzialem co do tych gażników no ale juz wiem , poza tym co piszecie zalecane tez jest dodatkowe smarowanie cylindrów pod tłokami , jak mi coś strzeli do głowy z nudów to sie za to wezme ,myśle ze mozna temat zamknąć pozdrawiam 

gsxr 1100
10 sezon 32l
2 gleby
10 sezon 32l
2 gleby
- Voxx
- Świeżak
- Posty: 237
- Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
- Lokalizacja: Beskid Zywiecki
podczepie sie do tematu. przegladajac ibej natrafiłem na takie cudo ;D
http://cgi.ebay.co.uk/KTM-MOTORBIKE-ELE ... 230b4a1ff7
jak myslicie ? ciekawy sprzęt elektryczny nie podnosi mocy o 10000% żeby nie wiadomo jakie modyfikacje wprowadzac ;D i stosunkowo tani sprzęcik
http://cgi.ebay.co.uk/KTM-MOTORBIKE-ELE ... 230b4a1ff7
jak myslicie ? ciekawy sprzęt elektryczny nie podnosi mocy o 10000% żeby nie wiadomo jakie modyfikacje wprowadzac ;D i stosunkowo tani sprzęcik
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Voxx napisał(a): poza tym co piszecie zalecane tez jest dodatkowe smarowanie cylindrów pod tłokami
To nie jest zadne smarowanie cylindrow tylko natrysk oleju na denka tlokow. I ma to za zadanie nie tyle co smarowanie co chlodzenie tlokow (odbierania ciepla przez olej). Ale jesli odprezasz silnik poprzez zalozenie kutych tlokow o zmniejszonym stopniu kompresji to ten mod jest generalnie zbedny.
- marcinpsk
- Świeżak
- Posty: 402
- Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
- Lokalizacja: Legionowo
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości