Zobacz wątek - Dobieram się do swojej 540... kilka pytań do was ...
NAS Analytics TAG

Dobieram się do swojej 540... kilka pytań do was ...

Enduro, Cross
_________

Dobieram się do swojej 540... kilka pytań do was ...

Postprzez lenar » 15/1/2011, 14:47

Słuchajcie dobieram się w końcu do swojej KTM 540 sxc. Pamiętacie? Miałem problem z cylkiem, pęknięty pierścionek na tłoku.
Zastanawiam się nad pewnymi zmianami. Chcę kupić nowy tłok oczywiście wiem już jaki po ostatniej rozmowie. Ale myślę aby nie robić szlifu tylko kupić większy cyl - od 620 - 640 i do tego dopasować tłok. Ale to powstają pytania jak z resztą góry, z zaworami i głowicą czy też muszę wszystko pozmieniać czy części z 540 pozostanąbez zmian ? W ogóle co myślicie o takiej przeróbcę?
Czy z dołu nie dostałby więcej mocy?
Czy ta praca jest potrzebna ?

Dzięki wsystkim za odpowiedzi :) szczególnię też za ostatnie w poprzednim poście. Pozdro dla Szczepana henia itd :)



byle do wiosny.
Mam też bardzo fajnego niusa ale dopiero jak fotki cykne to podziele się nowiną.
KTM sx 525 2005 rok :)
Avatar użytkownika
lenar
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
Lokalizacja: węgrów


Postprzez henio12323 » 15/1/2011, 20:39

osobiscie nie wiem czy takie cos da sie zrobic czy nie. ale po prostu wpisz sobie gdzies 540 i zobacz czy głowica pasuje do 629 albo 640 jezeli tak to mozna to zrobic. to samo np korbowód jezeli pasuje z 540 do 620 to bez zadnych modyfikacji mozna smiało wsadzac cylka wiekszego z wiekszym całym top endem np i masz 620. z kolei jak korbowódy są inne głowica całkiem niepasuje to nie ma co sie pchac. skoro silnik 540 byłby przystosowany tylko pod 540 ( czyli np korba jest tylko pasująca do 540) to ja bym sie w to nie pchał. bo sie silnik może sypac albo moze cos nie działac jak nalezy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez lenar » 16/1/2011, 12:50

Heniu ale wiesz co, meiluje z gościem który ma na sprzedaż kilka cylindrów i części do lc4. Powiedział mi że nie realne jest zastosowanie żeliwnego cylka w modelu 540 - że tłok normalnie że staje bo cylek nie wytrzymuje temperatury itd. Czy to prawda ? w modelu z 98 roku sądzę że były takie w produkcji. Co myślisz ? Ale mój cylek ciągnie magnes i nie widać żeby to była tuleja

Pozdawiam
KTM sx 525 2005 rok :)
Avatar użytkownika
lenar
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
Lokalizacja: węgrów

Postprzez henio12323 » 16/1/2011, 14:25

skoro ciagnie magnes znaczy że tuleja ;P

ale przeciez jak wsadzisz cylek z tego czy tego moto to nie ma róznicy w grzaniu moto. przecież źle by było wtedy kiedy miałbys w 540 nicasil a wsadziłbys tuleje - wtedy jest xle. ale jak np 620 ma seryjnie tuleje to jak zamontujesz cały zestaw to xle nie powinno byc
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez lenar » 16/1/2011, 19:01

czyli ktoś dał d....y wprasowywując tuleje.... stąd pewnie stanięcie tłoka :/ kurna to już sam nie wiem co robić - czy szlifować tą tuleje i nowy tłok kupić czy szukać cylindra na nikasilu i dopiero tłoczek kupić.
Bo patrząc na to - zrobienie szlifu i kupno nowego tłoka jest bez sensu - bo będzie się zbyt grzał i znowu tłok pójdzie się .... :(
Kurna a regeneracja nicasilu strasznie droga. :/ e zwariować można.

Chyba że ja źle rozumiem. Szczepan oglądał mój Cylek i powiedział że to na tuleje nie wygląda, a magnez ciągnęło.
Czyli fabrycznie może mieć tuleje wpasowaną ? Robili takie modele? Nie wiem jak to ogarnąć - coś ciężko mi, jakoś noga jeszcze jestem w temacie.

Pozdro Heniu jako jedyny zawsze pomocny .... dzięki !!
KTM sx 525 2005 rok :)
Avatar użytkownika
lenar
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
Lokalizacja: węgrów

Postprzez henio12323 » 16/1/2011, 20:06

ja sie nie znam na tym modelu. nie wiem byc moze były na tuleji byc moze na nicasilu. tego nie wiem. skoro były na tuleji to bedzie dobrze na tulejce. skoro na nicasilu to tylko nicasil. popytaj w serwisie moto. zadzwon do dealera ktma czy cos i popytaj. ja nie wiem ;)
ja kurde akurat mam wyciagniety cylek i sprawdziłem. delikatnie ciagnie magnes. wiec moze byc ze masz nicasil. proponuje ci oddac cylek do serwisu tam ci dokładnie powiedzą i doradzą co robic - uwierz mi że sie lepiej znaja ;d
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości




na górê