Wymiana samych pierścieni - honda.
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Wymiana samych pierścieni - honda.
Witam. Informacji na ten temat szukałem dość długo i widocznie albo pytane jest zbyt głupie, albo odpowiedź zbyt oczywista, bo nie znalazłem nic.
Czy w dużych i sportowych silnikach motocyklowych można wymieniać same pierścienie podobnie jak w samochodach? Mowa tu o CBR 1000f z 88 roku. Chciał bym je wymienić, bo motocykl spala dość dużo oleju (na jakieś 1300 km znikł około litr) i bardzo dużo paliwa. Były też problemy z odpaleniem gorącego silnika. Wymiana samych pierścieni ma jakikolwiek sens? Niestety komplet pierścienie + tłoki przekroczył by już chyba wartość motocykla
Czy pierścienie zamówione w tego typu firmie nadawały by się: http://www.tomring.poznan.pl/ ?
Tak przy okazji - jak można wpłynąć na zmniejszenie spalania? Bo motocykl bez względu na styl jazdy pali około 10l/100km...
(Zdjęcia i krótki opis moto można obejrzeć po wpisaniu mojego nicku w google.)
Czy w dużych i sportowych silnikach motocyklowych można wymieniać same pierścienie podobnie jak w samochodach? Mowa tu o CBR 1000f z 88 roku. Chciał bym je wymienić, bo motocykl spala dość dużo oleju (na jakieś 1300 km znikł około litr) i bardzo dużo paliwa. Były też problemy z odpaleniem gorącego silnika. Wymiana samych pierścieni ma jakikolwiek sens? Niestety komplet pierścienie + tłoki przekroczył by już chyba wartość motocykla

Czy pierścienie zamówione w tego typu firmie nadawały by się: http://www.tomring.poznan.pl/ ?
Tak przy okazji - jak można wpłynąć na zmniejszenie spalania? Bo motocykl bez względu na styl jazdy pali około 10l/100km...
(Zdjęcia i krótki opis moto można obejrzeć po wpisaniu mojego nicku w google.)
- miczaw22
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 20/5/2010, 21:56
- Lokalizacja: K/Ostrołęka
jasne. w przypadku mało wyżyłowanych 4T mozna z powodzeniem wymienic same pierscienie. poprawi sie kompresja silnika, zmniejszy sue zuzycie paliwa i oleju. przy okazji posprawdzasz sobie stan cylindrów ew mozna je oddac do honowania przy okazji.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Czy jest sens wymieniać same pierścienie to zależy jak bardzo masz zużyte cylindry. Należało by zmierzyć średnice cylindrów i porównać z serwisówką czy nie jest za duża. Jeżeli będą zbyt zużyte to po wymianie i tak nie będziesz miał odpowiedniej kompresji. Ja bym na twoim miejscu zmierzył najpierw kompresje na poszczególnych cylindrach i porównał z serwisówką. Olej może ci również brać przez uszczelniacze zaworowe i to by przydało sprawdzić żeby nie wymieniać na darmo pierścieni.
SUZUKI RF 900 96'
-
marynarz1 - Świeżak
- Posty: 420
- Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
- Lokalizacja: Jelonka
Jeśli jednak olej nigdzie nie wycieka z silnika, to chyba znaczy że musi być spalany i wtedy winne na pewno są pierścienie, tak? Czyli do wymiany pierścieni i regulacji zaworów mogę mieć nadzieję, że motocykl jeszcze trochę posłuży
Dzięki za odpowiedzi i porady.

- miczaw22
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 20/5/2010, 21:56
- Lokalizacja: K/Ostrołęka
jak pije olej to albo
- zużyte cylindry/tłoki/pierścenie
- zuzyte/stare uszczelniacze zaworowe
pierscien i cylinder maja podobna twardosc wiec jeden o drugi sie sciera, jak gladz jest mocno starta to niestety wymiana pierscieni nie da nic, moze byc gorzej bo nowe pierscienie nie dotra sie do nierownych cylindrow ;(, trzeba rozłożyć, i zmierzyć
co jest przyczyna znikania oleju jest trudne do ustalenia, jeżeli ustalisz że np od nowości uszczelniacze nie były wymieniane, to od nich trzeba zacząć, zleszta ich wymiana jest tansza niz pierścieni , niestety nie ma gwarancji ze pomoże ;(
- zużyte cylindry/tłoki/pierścenie
- zuzyte/stare uszczelniacze zaworowe
pierscien i cylinder maja podobna twardosc wiec jeden o drugi sie sciera, jak gladz jest mocno starta to niestety wymiana pierscieni nie da nic, moze byc gorzej bo nowe pierscienie nie dotra sie do nierownych cylindrow ;(, trzeba rozłożyć, i zmierzyć
co jest przyczyna znikania oleju jest trudne do ustalenia, jeżeli ustalisz że np od nowości uszczelniacze nie były wymieniane, to od nich trzeba zacząć, zleszta ich wymiana jest tansza niz pierścieni , niestety nie ma gwarancji ze pomoże ;(
- regis440
- Świeżak
- Posty: 220
- Dołączył(a): 9/9/2010, 14:22
przez uszczelniacze zaworowe też może spalać olej i to też dużo. Nie ma reguły czy to pierścienie czy uszczelniacze. Robi się próbe olejową i wtedy wszsytko wychdzi czy głwoica czy tłoki. Bez rozbierania
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
kiedy regulowałeś gaźniki i zawory wymieniałeś filtr i świece ? zmiana pierścieni bez kurde jak to się nazywa tuleje cylindrowe tak jak by się szlifowało jezu zapomniałem nie ma sensu
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
buaahaha
to się uśmiałem
ale sie zamotałeś hihi. Bez HONOWANIA - nie ma sensu 





http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Honowanie odpada, bo wtedy na pewno trzeba wymienić tłoki i w sumie koszta wychodzą w okolicach 3tys. lub więcej, czyli po sprzedaży tego motocykla mógł bym już kupić inny, bliższy tej epoce
Mam nadzieję że wszystko będzie się zgadzało z najbardziej optymistyczną opinią - henio12323.
/Edycja
Jeszcze odpowiadając na pytania - gaźników nie regulowałem, ale przy okazji innej naprawy były sprawdzone i podobno nie wymagały regulacji. Świece raczej będą do wymiany, a zawory do regulacji (jeśli to rzeczywiście przyczyna nieodpalania gorącego silnika) - od kupna cbr ja się tym jeszcze nie zajmowałem.

/Edycja
Jeszcze odpowiadając na pytania - gaźników nie regulowałem, ale przy okazji innej naprawy były sprawdzone i podobno nie wymagały regulacji. Świece raczej będą do wymiany, a zawory do regulacji (jeśli to rzeczywiście przyczyna nieodpalania gorącego silnika) - od kupna cbr ja się tym jeszcze nie zajmowałem.
- miczaw22
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 20/5/2010, 21:56
- Lokalizacja: K/Ostrołęka
najpierw zrób regulacje bo one na pewno są mniej innymi przyczyna spalania takiej ilości paliwa, spotkałem sie z przypadkiem ze po regulacji spalanie oleju tez spadło to raz. to jak chcesz pierścienie bez honowania wymienić jaki to ma sens? jak się maja to cylindra dotrzeć?
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
RUTRA.RD - właśnie po to założyłem ten temat, by się dowiedzieć
a rozumiem, że honowanie to tak jakby zeszlifowanie/pozbycie się nierówności cylindra, a co za tym idzie zwiększenie jego średnicy i konieczność dokupienia odpowiednio większych tłoków, tak? Wtedy takie rozwiązanie odpada. Motocykl 2000 złotych, tłoki 2500 złotych, sens wykonywania takiej naprawy... żaden 


- miczaw22
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 20/5/2010, 21:56
- Lokalizacja: K/Ostrołęka
nie honowanie usuwa np zeszklony olej powoduje ze pierścienie mogą się dotrzeć z tuleja, z tego co mi wiadomo honowanie usuwa mikroskopijnie materiału
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Po honowaniu ubywa ci tyle materialu co bys szczotka druciana przejechal-najlepszy przyklÄ…d to taki,ze bardzo cienkie powloki nicasilowe takze poddaje sie honowaniu
A cylindry niekoniecznie musza byc bardzo zuzyte,pierscienie i tuleje maja podobna twardosc ale za to powiezchnia pierscieni jest duzo mniejsza i sie bardziej zuzywaja od tuleji 


KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
-
Koval135 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1807
- Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
- Lokalizacja: Racibórz/Warszawa
zrób tak jak nie chcesz silnika rosząc
zrób wszystkie regulacje i wymiany oraz zalej go agip 10w60, mysle ze to częściowo pomoże
zrób wszystkie regulacje i wymiany oraz zalej go agip 10w60, mysle ze to częściowo pomoże
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
nie gestrzym tylko bardziej lepkim
a czemu nie w ten sposob jak mozesz uniknac roboty silnika, druga sprawa to zrob wszystkie regulacje i wymiany bo moga ale nie musza dac one kolosalna poprawe

TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
napisz napisz bo fajnie znać późniejsze efekty, zresztą sam jestem ciekaw jak by regulacje i zmiana oleju na 10w60 pomogla 

TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości