Docieranie 2T
Posty: 30
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Docieranie 2T
125ccm przejechalem 160Km ile jeszcze powinienem?Wymienilem tuleje i tlok.
- kmx125
- Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 12/11/2010, 16:30
Re: Docieranie 2T
kmx125 napisał(a):125ccm przejechalem 160Km ile jeszcze powinienem?Wymienilem tuleje i tlok.
a google to ty w swoim internecie nie masz??? są setki tysięcy odpowiedzi na ten temat i na scigacz.pl i na innych stronach
SPRZEDAM r1 rn04 8500zł
-
wasil1993p - Bywalec
- Posty: 765
- Dołączył(a): 23/3/2009, 21:02
- Lokalizacja: Suwałki
ja bym tulejke docieral ze 400 km. o dokładnym docieraniu poczytaj sobie istniejace tematy albo szukaj w google. bo na prawde aż żal powtarzać się
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
forum motocyklowe i podwieszony temat o docieraniu, teraz to już po ptakach
ps. na jakim oleju go docierasz i w jaki sposób jeździsz ?
ps. na jakim oleju go docierasz i w jaki sposób jeździsz ?
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
żałuje, że nie mam enduracza to też bym śmigał cały rok!
Ja bym docierał dłużej na twoim miejscu, przecież chyba nikt Cię nie goni, jak henio napisał, 400km to minimum, dla świętego spokoju będziesz miał pewność, że będzie ok.
Ja bym docierał dłużej na twoim miejscu, przecież chyba nikt Cię nie goni, jak henio napisał, 400km to minimum, dla świętego spokoju będziesz miał pewność, że będzie ok.
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
-
motoftw - Stały bywalec
- Posty: 1179
- Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25
podczas docierania powinienes lac nieco lepszy olej. chociaż do kmxa jaki by nie był to jest ok. kolejna sprawa co do docierania. masz racje że pierwsze km są najwazniejsze ale to nie znaczy że w nastepnych mozna pałowac. ja docierałem DT tak pierwsze odpalenia to tylko tylko co aby spokojnie tłoczek i pierscienie sie ułożyły. a potem jeździłem. na róznych obrotach. bo to jest podstawa żeby nie latac wolno ani za szybko tylko zmiennie. przy czym nie wolno maszyny przegrzać ani latać na niedogrzanej to jest podstawa docierania. i tak docieram każdą maszyne. ja swoją DT docierałem 500 km. nie to że jakoś wolno jeździłem czy cos. po prostu dobrze ją nagrzewałem przed jazdą i co jakis czas postoje jej robiłem żeby sie nie grzała zbytnio. po 500 km jeździłem juz ile sie dało bez postojów itp itd. mysle że warto tak zadbac o motor bo roboty z nabiciem 500 km nie jest duzo. a potem na pewno tłoczek odwdzięczy się lepszą i dłuzszą praca
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
po 1 lejemy najgorszy olej
mineralny grzejemy sprzeta robimy 5km - stabilizacja temperatury - obwodnica przyspieszamy na 3/4 gazu do 3/4 maksymalnych obrotow 1,2,3,4,5 i redukcja z miedzygazem zeby obroty nie spadly ponizej 1/2 do 1 i 5km spokoju - stabilizacja temperatury. po 50-100km takiego docierania olej zmieniamy na mineral jezdzimy normalnie czasem w palnik dajemy konkretnie ale nie zamulamy na za niskich obrotach. po 100-400km znowu zmiana oleju na co kto chce ja bym jeszcze raz mineralnego zalal i przy przebiegu 1000km zmienil juz na syntetyk 


TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
<lol2> taaa i co jeszcze
to nie 4T. do 4T leje sie dobry ale mineralny olej to po 1. to jest 2T tu jest inna zasada. i gdzie niby ten olej chcesz zmieniac w dozowniku ? nie czaje
ty tu dajesz opis kompletny do 4T a wyraźnie w opisie masz 2T....

to nie 4T. do 4T leje sie dobry ale mineralny olej to po 1. to jest 2T tu jest inna zasada. i gdzie niby ten olej chcesz zmieniac w dozowniku ? nie czaje

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
ale niektorzy tutaj opowiadaj ładne historie ahaha
pierwsze pytanie tuleje masz pokryta nikasilem ?
pierwsze pytanie tuleje masz pokryta nikasilem ?
Akcesoria do moto z carbonu Potrzebujesz ? pisz !
-
DostojnyKocur! - Świeżak
- Posty: 231
- Dołączył(a): 6/1/2011, 15:16
- Lokalizacja: Nienack
masz albo tuleje albo nicasil. nicasil to powłoka na aluminium bez zadnej wstawki tuleji. tuleja to wstawka w aluminiowy cylinder żeliwnej tuleji.
zadnego oleju sie nie leje leje sie najlepszy olej do 2T. moze byc np castrol power 2T. kolejna sprawa sie zgodze - odpalasz moto i nagrzewasz aż złapie temp roboczą. potem pyrkasz moment nie przemęczając moto. nie mozna od razu jechac ostrzej bo pierscienie i tłok musi sie ułożyc. przy docieraniu tuleji wytwarza sie wiecej ciepła i jest gorzej odprowadzane wiec ci chwila trzeba robic postoje i takim pyrkaniem ja latam ze 3 litry benzyny. potem jade gdzies w las i jade na pół gazie mniej wiecej kolejne 3 litry. ja docierałem w środku lata i było okropnie gorąco i 2 minuty latałem i z 10 stałem i czekałem aż ostygnie (miałem tez nieco wgniecioną chłodnice stąd aż tyle) ważne jest w moto żeby nie przegrzać go, wystarczy nieco lepiej odkręcic manetke i tłok zapewne spuchnie i moze sie zespawac w najgorszym wypadku z cylkiem. lub po prostu przytrzec. lepiej żeby tak sie nie zrobiło. potem kolejne kilka baków latasz po prostu średnio odkrecajac gaz coraz bardziej i bardziej - np co bak zwiekszaj obroty o 10% (strzelam z liczba xd ) i jeździj. jednak w dalszym ciagu nie jedź 5 godzin bez przystanku czy cos tylko co chwile trzeba ostudzic moto. no i jak jechac - dobra obwodnica trasa szybka przejazdzka redukcja itp - zgadza sie dla 4T chociaz dla 2T wyglada to podobnie. jako ze to motorek terenowy. po wstępnym dotarciu czyli wiesz że nie spuchnie ci juz tłok czyli po 2 bakach pewnie warto udac sie na tor i normalnie jeździc oczywiscie najpeirw nie na pełnych obrotach tylko stopniowo dozując gaz. co jakis czas po tym 2 baku mozna odkręcic mu na moment gaz wyżej to jest wazne aby dotrzec motor na kazdych obrotach zwłąszcza wysokich bo na tych moto bedzie pracowal pewnie wiekszosc swoich dni
ale bez przesady zeby nie spuchł tłoczek i tak bym zrobił ze 400 km jazdy średnio ostrej oraz z postojami na chłodzenie silniczka
i po tych 400 km masz pewnosc że jest dotarty i że jest dotarty na kazdych obrotach czyli nie strzeli ci szybko i bedzie miał pełną moc. tak wiec nie mówie że pisałeś nie prawde ale to co pisałes to czysty opis dla szosowego 4T.
zadnego oleju sie nie leje leje sie najlepszy olej do 2T. moze byc np castrol power 2T. kolejna sprawa sie zgodze - odpalasz moto i nagrzewasz aż złapie temp roboczą. potem pyrkasz moment nie przemęczając moto. nie mozna od razu jechac ostrzej bo pierscienie i tłok musi sie ułożyc. przy docieraniu tuleji wytwarza sie wiecej ciepła i jest gorzej odprowadzane wiec ci chwila trzeba robic postoje i takim pyrkaniem ja latam ze 3 litry benzyny. potem jade gdzies w las i jade na pół gazie mniej wiecej kolejne 3 litry. ja docierałem w środku lata i było okropnie gorąco i 2 minuty latałem i z 10 stałem i czekałem aż ostygnie (miałem tez nieco wgniecioną chłodnice stąd aż tyle) ważne jest w moto żeby nie przegrzać go, wystarczy nieco lepiej odkręcic manetke i tłok zapewne spuchnie i moze sie zespawac w najgorszym wypadku z cylkiem. lub po prostu przytrzec. lepiej żeby tak sie nie zrobiło. potem kolejne kilka baków latasz po prostu średnio odkrecajac gaz coraz bardziej i bardziej - np co bak zwiekszaj obroty o 10% (strzelam z liczba xd ) i jeździj. jednak w dalszym ciagu nie jedź 5 godzin bez przystanku czy cos tylko co chwile trzeba ostudzic moto. no i jak jechac - dobra obwodnica trasa szybka przejazdzka redukcja itp - zgadza sie dla 4T chociaz dla 2T wyglada to podobnie. jako ze to motorek terenowy. po wstępnym dotarciu czyli wiesz że nie spuchnie ci juz tłok czyli po 2 bakach pewnie warto udac sie na tor i normalnie jeździc oczywiscie najpeirw nie na pełnych obrotach tylko stopniowo dozując gaz. co jakis czas po tym 2 baku mozna odkręcic mu na moment gaz wyżej to jest wazne aby dotrzec motor na kazdych obrotach zwłąszcza wysokich bo na tych moto bedzie pracowal pewnie wiekszosc swoich dni


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
a jaki jest cel docierania na najlepszym oleju? to się ma dotrzeć wiec czemu nie dać słabego oleju żeby się dotarło ?
znaczy slabego czyli mineralnego ktory 30 lat temu byl by stosowany w f1 


TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
po 1 nie ma duzo mineralnych oleji do benzyny - nie mówie o mixolu ;D w 4T po to leje sie mineralny żeby po prostu zwiększyc tarcie żeby tłok i cylek dotarły sie do siebie w szybszym czasie. z kolei w 2T dodatkowo powinno sie zmienic dysze lub przynajmniej podkręcic dawke paliwa żeby wiecej benzyny było w cylku. po to aby zmniejszyc smarowanie i żeby sprawic żeby lepiej oddawało ciepło. dlaczego jest inaczej niz w 4T tego tez nie do konca wiem. ale wiem że nowoczesne silniki 4T tez wcale sie nie dociera jakimś mineralnym. tylko normalnie syntetyk. mało tego większosc serwisówek w ogóle nie mówi o jakim kolwiek docieraniu z racji tego że w dzisiejszych czasach wszystko jak fabrycznie tak dobrze spasowane że nie ma takiej potrzeby. w dwutakcie jak zalejesz słabszy olej to moze tłoczek slabiej odprowadzac ciepło. i moze puchnąc stąd dobry olej musi byc 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
nie zgodzę się ze nie potrzeba docierać nowych jednostek znaczy na pewno to już nie jest tak pożądane jak 20 lat temu, obróbka materiałów poszła znacząco do przodu . zresztą metody docierania prezentowane przez producenta żeby pyrkotać jest gówno warta, to samo z docieraniem na syntetyku - jaki jest tego cel dotarcie ma za zadanie dotarcie a współczesne mineralne oleje są naprawdę i tak bardzo zaawansowane, zresztą cala dyskusja na temat olejów jest na forum motocyklowym http://forum.motocyklistow.pl/JAK-DOCIE ... 40287.html proponuje każdemu aby to przeczytał nie musi w to wieżyc ale zapoznać się warto i parę innych jeszcze tematów o olejach bo jak słyszę ze mineralny jest gęstszy od syntetyka to mi sie normalnie 

TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Posty: 30
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 17 gości