Pomocy kłopot z Honda ,silnik
Posty: 34
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Pomocy kłopot z Honda ,silnik
Siemka
zachciało mi się wyjeżdżać motorem w zimę bo nudziłem się i mam kłopot !
wyjechałem motorem z garażu jakieś 30 metrów
zapomniałem zalać wodę, i olej do skrzyni biegów
i mi motor zgasł i był leki huk
wiec rozebrałem
motorek i ścigałem jako 1 cylinder , głowice ,
bo jak zdjąłem rurę wydechową to jakiś uszczerbek zobaczyłem na tłoku
Dodam że z jakieś 50 km temu wymieniłem tłok ,szlif cylindra,pompa wody itp pierdołki i było wszystko super !
i mam teraz takie kłopoty jak
jak rozebrałem górę silnika to zobaczyłem jakieś kłopoty
1) na głowicy są jakieś wbicia po czymś ,i na tłoku to samo
a jak zakładałem to nic nie było na 100% a jest jak by zmieliło mi cos
2)Na tłoku są tez te wbicia , i 2 uszczerbki na samym rogu tłoka,
zabezpieczenia tłoka są wszystkie , pierścienie calutkie ,tłoko od boku nie porysowany , cylinder tak samo
3)teraz jakie ma mieć luzy tłok od dołu co się trzyma wału bo mi lekko się rusza (obkręca) i ma luzy lewo ,prawo
4) I Teraz czy wał ma mieć luzy bo mi się rusza na ( lewo ,prawo ) z jakieś 0,5 cm
jakie tego mogą być kłopoty ;///
( Głowic )
http://zapodaj.net/7159ab625cb0.jpg.html
( Tłok Góra )
http://zapodaj.net/5ecb4c33713c.jpg.html
( Tłok od dołu )
http://zapodaj.net/02e373879a3c.jpg.html
( Wał )
http://zapodaj.net/8a4ba7973af5.jpg.html
zachciało mi się wyjeżdżać motorem w zimę bo nudziłem się i mam kłopot !
wyjechałem motorem z garażu jakieś 30 metrów
zapomniałem zalać wodę, i olej do skrzyni biegów
i mi motor zgasł i był leki huk
wiec rozebrałem
motorek i ścigałem jako 1 cylinder , głowice ,
bo jak zdjąłem rurę wydechową to jakiś uszczerbek zobaczyłem na tłoku
Dodam że z jakieś 50 km temu wymieniłem tłok ,szlif cylindra,pompa wody itp pierdołki i było wszystko super !
i mam teraz takie kłopoty jak
jak rozebrałem górę silnika to zobaczyłem jakieś kłopoty
1) na głowicy są jakieś wbicia po czymś ,i na tłoku to samo
a jak zakładałem to nic nie było na 100% a jest jak by zmieliło mi cos
2)Na tłoku są tez te wbicia , i 2 uszczerbki na samym rogu tłoka,
zabezpieczenia tłoka są wszystkie , pierścienie calutkie ,tłoko od boku nie porysowany , cylinder tak samo
3)teraz jakie ma mieć luzy tłok od dołu co się trzyma wału bo mi lekko się rusza (obkręca) i ma luzy lewo ,prawo
4) I Teraz czy wał ma mieć luzy bo mi się rusza na ( lewo ,prawo ) z jakieś 0,5 cm
jakie tego mogą być kłopoty ;///
( Głowic )
http://zapodaj.net/7159ab625cb0.jpg.html
( Tłok Góra )
http://zapodaj.net/5ecb4c33713c.jpg.html
( Tłok od dołu )
http://zapodaj.net/02e373879a3c.jpg.html
( Wał )
http://zapodaj.net/8a4ba7973af5.jpg.html
- McMetz
- Świeżak
- Posty: 68
- Dołączył(a): 2/9/2010, 20:19
- Lokalizacja: Wałbrzych
Te "wbicia" spowodowało coś niechcianego w cylindrze. Może był to ten kawałek tłoka co ci się uszczerbił. Luzy na boczne między korbowodem a tłokiem to normalka, sprawdź czy nie masz luzów góra-dół. To samo sprawdź z wałem. Co do luzów o te 0,5 cm to trochę dużo lepiej rozbierz silnik i sprawdz co sie stło n łożyskach.
SUZUKI RF 900 96'
-
marynarz1 - Świeżak
- Posty: 420
- Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
- Lokalizacja: Jelonka
A te ślady na tłoku , głowicy ,, i te ułamane rogi coś będą przeszkadzać ?
czy jakoś to wyszlifować ?
Bo mówisz ze te luzy to norma ..
A i ten tłok jak go trzymam to on ma leki luz tak jak bym chciał go odkręcać lub zakręcić tak na boki ...
czy jakoś to wyszlifować ?
Bo mówisz ze te luzy to norma ..
A i ten tłok jak go trzymam to on ma leki luz tak jak bym chciał go odkręcać lub zakręcić tak na boki ...
- McMetz
- Świeżak
- Posty: 68
- Dołączył(a): 2/9/2010, 20:19
- Lokalizacja: Wałbrzych
Ze tymi śladami n tłoku i głowicy możesz jeździć tylko dokładnie sprawdź czy nie ma tam jeszcze czegoś wbitego, jak jest to powyciągaj. Nie wiem o które rogi ci chodzi, nie widzę na zdjęciu.
Luzy boczne to norma, ale że na dole korbowodu masz aż 0,5 cm to mi się nie podoba. Ja kiedyś kiedyś w swojej WSK nie miałem tyle.
Sprawdź czy nie masz luzów góra dół na korbowodzie bo to jest ważniejsze od tych bocznych.
Luzy boczne to norma, ale że na dole korbowodu masz aż 0,5 cm to mi się nie podoba. Ja kiedyś kiedyś w swojej WSK nie miałem tyle.
Sprawdź czy nie masz luzów góra dół na korbowodzie bo to jest ważniejsze od tych bocznych.
SUZUKI RF 900 96'
-
marynarz1 - Świeżak
- Posty: 420
- Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
- Lokalizacja: Jelonka
Blokady pierścieni, zabezpieczenia sworznia sa na swoim miejscu?
Sam robiłes remont? Może coś Ci wpadło albo zostawiłes przez przypadek i złozyłes nie wiedzac o tym?
Bo po uszkodzeniach ewidentnie widć, że było jakies ciało obce i nie trzebab beć geniuszem aby dojść do takiego wniosku.
Sam robiłes remont? Może coś Ci wpadło albo zostawiłes przez przypadek i złozyłes nie wiedzac o tym?
Bo po uszkodzeniach ewidentnie widć, że było jakies ciało obce i nie trzebab beć geniuszem aby dojść do takiego wniosku.
2 x ZX6R
-
Repsol - Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 7/4/2008, 10:19
Ja pitole ale masz syf w tym silniku. Głowica jak Cię mogę ale z takim tłokiem na pewno bym nie jeździł. Coś musiało Ci wpaść do cylindra. Luzy bocznie tłoka muszą być, to samo na korbowodzie tyle że na korbowodzie nie mogą być aż takie duże. Góra dół nie może być wcale. Sam składałeś ten silnik? Bo widzę że ziemi, silikonu i różnego badziewia tam jest co nie miara. Silnik składa się na czysto w odpowiednich do tego warunkach bo jak się składa w syfie to nie dziw się że dzieją się takie rzeczy.
-
adamRS - Świeżak
- Posty: 486
- Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
- Lokalizacja: Wieluń/Poznań
tłoczek ewidentnie do wymiany. nawet nie ma co na takich latac. moze wielkich uszkodzen nie ma ale raczej mikropęknięć nikt z was nie zauwazy
co do luzów. tak jak kolega adamrs napisał na boki moze byc. nigdzie nie moze byc luzów skrętnych ani góra dól. co do głowicy obejzyj czy nie ma zadnych luźniejszych kawałków., czasem potrafi sie jakis kawalek wbic i potem moze odpasc i przeszlifowac cylek. ale nie szlifuj tego.

co do luzów. tak jak kolega adamrs napisał na boki moze byc. nigdzie nie moze byc luzów skrętnych ani góra dól. co do głowicy obejzyj czy nie ma zadnych luźniejszych kawałków., czasem potrafi sie jakis kawalek wbic i potem moze odpasc i przeszlifowac cylek. ale nie szlifuj tego.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Cylinder jest niema żadnej ryski ,
mi sie zdaje ze te 2 rogi malutkie od tłoku co się oderwały ,
i mi dlatego tak stukało tłok i głowice ,,
a co do sylikonu i tego niby syfu to tak na zdjęciu jest bo się oparłem ręka o ziemie a później o silnik ! dlatego tak to wygląda
silnik był składany z mechanikiem , i patrzyliśmy 2 razy czy nic nie lata lub nie jest w głowicy jak skręcałem już go ,,
Jedynie co jak oddałem do szlifu cylinder do go juz później nie czyściłem może coś tam było i odpadło tez i mi dlatego tak stukał
mi sie zdaje ze te 2 rogi malutkie od tłoku co się oderwały ,
i mi dlatego tak stukało tłok i głowice ,,
a co do sylikonu i tego niby syfu to tak na zdjęciu jest bo się oparłem ręka o ziemie a później o silnik ! dlatego tak to wygląda
silnik był składany z mechanikiem , i patrzyliśmy 2 razy czy nic nie lata lub nie jest w głowicy jak skręcałem już go ,,
Jedynie co jak oddałem do szlifu cylinder do go juz później nie czyściłem może coś tam było i odpadło tez i mi dlatego tak stukał
- McMetz
- Świeżak
- Posty: 68
- Dołączył(a): 2/9/2010, 20:19
- Lokalizacja: Wałbrzych
Same by się nie oderwały te kawałki tłoka. Coś musiało wpaść. Jeśli się oparłeś brudną ręką o silnik to gratuluje. Przy rozbieraniu silnika zachowujemy jak największą ostrożność i czystość. Jeśli syfu wleciało Ci do silnika to proponuje rozpołowić silnik, wyczyścić i złożyć ponownie i dokładnie. Inaczej długo nie pociągnie.
-
adamRS - Świeżak
- Posty: 486
- Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
- Lokalizacja: Wieluń/Poznań
haha bez przesady
wystarczy wszystko przedmuchac
no ale racja z tym ze powinien byc skłądany w czystosci. bez pjasku to nie romet :d


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
A może być tak ze jak stary tłok mi wtedy popękał pierścienie zmielił itp to wpadły do silnika i teraz pomału je wywala do góry bo coś mi tam nieraz w silniku blokuje jakby metal jakiś ? taki hałas ,,
A od strony sprzęgła wchodzi tam mechanizm od pompy wodnej to nieraz paliwo mi tamtędy wylatuje jak zaleje motor ze nie odpali ..
I jak zdjąć magneto bo już próbowałem wszystkiego Nie mam ściągacza wiec próbowałem samemu na sposoby cos jak ściągacz i tez nic jakby je zakleszczyło a kiedyś to tylko raz puklem w środek i wypadło a teraz nic
A i jak rozpołowię silnik to tam sa jakieś pierdoły ze będę miał kłopot samemu złożyć czy nie ?
A od strony sprzęgła wchodzi tam mechanizm od pompy wodnej to nieraz paliwo mi tamtędy wylatuje jak zaleje motor ze nie odpali ..
I jak zdjąć magneto bo już próbowałem wszystkiego Nie mam ściągacza wiec próbowałem samemu na sposoby cos jak ściągacz i tez nic jakby je zakleszczyło a kiedyś to tylko raz puklem w środek i wypadło a teraz nic
A i jak rozpołowię silnik to tam sa jakieś pierdoły ze będę miał kłopot samemu złożyć czy nie ?
- McMetz
- Świeżak
- Posty: 68
- Dołączył(a): 2/9/2010, 20:19
- Lokalizacja: Wałbrzych
wyjeb ten śmietnik
To juz na szrotach leżą bardziej czyste wewnątrz...Głowica syf chyba przejechana pilnikiem..., tłok syf, cylinder SYF MAX...i te szpilki i reszta piachu...ja cie prosze...zrobieś wioche typowo na "typa z wioski" co sie dorwał z młotkiem, szmatą i sylikonem od okiem do remontu silnika. Weź albo to wszystko przepłucz 2 litrami nafty przedmuchując sprężonym powietrzem w CZYSTYM POMIESZCZENIU, NA STOLE albo wywal to na złom i kup sprawną używkę. Jakbym był silnikiem to bym sie wkurvił i strzelił se z korby na takie coś. Jak się pytasz czy luz na swożniu tłoka wzdłuż jego osi ma być czy nie i to samo na wale a robiłes remonont to ja sie pytam JAKIM CUDEM on wogole odpalił?? Sorry ale masz brak elementarnej wiedzy by odkręcić koło i je dobrze poskładać a ty "remont" trzaskasz??
////// mega facepalm.
NIE ZŁOŻYSZ POPRAWNIE SILNIKA JEŻELI GO ROZŁOŻYSZ - NIE MASZ DO TEGO WIEDZY, MIEJSCA NARDZĘDZI I UMIEJĘTNOŚCI. Ale rób co chcesz...tylko choć oleju zalej i płynu chłodniczego przed odpaleniem nastepnym razem...przynajmniej bedzie miał czym rzygać i razić na około podczas auto destrukcji...

////// mega facepalm.
NIE ZŁOŻYSZ POPRAWNIE SILNIKA JEŻELI GO ROZŁOŻYSZ - NIE MASZ DO TEGO WIEDZY, MIEJSCA NARDZĘDZI I UMIEJĘTNOŚCI. Ale rób co chcesz...tylko choć oleju zalej i płynu chłodniczego przed odpaleniem nastepnym razem...przynajmniej bedzie miał czym rzygać i razić na około podczas auto destrukcji...
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
To raczej nie byl remont tylko zwykla papranina na szybko, to za szczeniaka jak mialem Jawe350 to elementy silnika na wysoki polysk przed skladaniem a silnik na zime wyciagalem i trzymalem w pokoju w domu hehe troche chore:)
-
sonycbr77 - Bywalec
- Posty: 853
- Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
- Lokalizacja: Turek
patrząc po uszkodzeniach to się łożysko igiełkowe się rozleciało górne albo dolne.
Tłok masz do wymiany nie wiadomo jeszcze które łożysko się rozleciało jak dolne to masz lipe jak górne to pół biedy. Co do głowicy to ostatecznie możesz na niej złożyć.
Tłok masz do wymiany nie wiadomo jeszcze które łożysko się rozleciało jak dolne to masz lipe jak górne to pół biedy. Co do głowicy to ostatecznie możesz na niej złożyć.
- maciek1985
- Świeżak
- Posty: 311
- Dołączył(a): 6/12/2009, 14:59
a skoro poszedł tam simmer i masz problemy z jakims łozyskiem to na 99% poszło łozysko na wale i masz luzy przez to uszczelniacz sie wyrobił i puszcza :d
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 34
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości