Bandit 600- głośna praca skrzyni biegów
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Bandit 600- głośna praca skrzyni biegów
Witam. Tak jak w temacie, czym może byc w Bandicie spowodowana głośna praca przy zmianie biegów, chodzi tutaj o wbijanie 1. Wtedy mocno szarpnie i motocykl przesunie się jakieś 3 cm do przodu siedząc na nim. Dodam, że po kolejnym wbiciu jedynki ten głos ustaje, a jest to taki głos jakby pierdyknął młotkiem w dekiel od silnika.
Ford Sierra 2.0i DOHC
Suzuki GS-500E
Suzuki GSF600S Bandit
Suzuki GS-500E
Suzuki GSF600S Bandit
-
Thomsen - Świeżak
- Posty: 102
- Dołączył(a): 23/5/2010, 14:09
- Lokalizacja: Sandomierz
masz już 2gi motocykl i dalej tego nie wiesz? Polecam "technika zmiany biegów" do poczytania na forum w dziale technika jazdy bo zajedziesz skrzynię (ale to nie dotyczy akurat "problemu" głosnego wbijania jedynki a reszty biegów)
To jest w kazdym motocyklu bo skrzynia nie ma synchronizatorów. Ok - może to być różnej głośności ale bandzior nie jest najnowszej daty (konstrukcyjnie) i ewidentny "klask" przy wbijaniu jedynki jest normą. Jeżeli chcesz być pewnym, ze wszsytko jest tak jak należy to naciąg łańcucha trzymaj odpowiedni tak jak nalezy by "nie ciągnął" skrzyni a także obroty jałowe - nie możesz mieć ich za wysokich, tylko takie jakie dla Twojego moto trzeba - obstawiam 1200obr na rozgrzanym do normalnej temp silniku. (już 100obr więcej zrobi sporą różnicą wiec badź dokładny)
Jeżeli te rzeczy masz spoko to klask przy wbijaniu jedynki jest normalną rzeczą.
To jest w kazdym motocyklu bo skrzynia nie ma synchronizatorów. Ok - może to być różnej głośności ale bandzior nie jest najnowszej daty (konstrukcyjnie) i ewidentny "klask" przy wbijaniu jedynki jest normą. Jeżeli chcesz być pewnym, ze wszsytko jest tak jak należy to naciąg łańcucha trzymaj odpowiedni tak jak nalezy by "nie ciągnął" skrzyni a także obroty jałowe - nie możesz mieć ich za wysokich, tylko takie jakie dla Twojego moto trzeba - obstawiam 1200obr na rozgrzanym do normalnej temp silniku. (już 100obr więcej zrobi sporą różnicą wiec badź dokładny)
Jeżeli te rzeczy masz spoko to klask przy wbijaniu jedynki jest normalną rzeczą.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
poczytaj temat jak prawidłowo zmieniac biegi w dziale technika jazdy. Nie ma sensu mi sie rozpisywać na 20 stron jak to jest już napisane 

http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Przemo_rene napisał(a):poczytaj temat jak prawidłowo zmieniac biegi w dziale technika jazdy. Nie ma sensu mi sie rozpisywać na 20 stron jak to jest już napisane
Autorowi tematu chyba chodzi o szarpnięcie przy wbijaniu jedynki (przy ruszaniu z miejsca), więc co do tego ma technika zmiany biegów?
Thomsen przede wszystkim sprawdź czy nie masz zbyt luźnego łańcucha napędowego + odpowiednia regulacja sprzęgła (nie tylko przy klamce). Te dwa czynniki znaczącą mogą zredukować Twój problem, aczkolwiek nie zredukują do zera. Miałem Bandita z 2001 roku z oryginalnym przebiegiem 24tyś km i faktycznie ta skrzynia działa niezbyt aksamitnie np. w porównaniu do ZX-6R J2. Niewielkie trzaski/klaśniecia/zgrzyty czy minimalne opory na dzwigni zmiany biegów się pojawiają i jest to moim zdaniem całkowicie normalne. Więc być może tylko dramatyzujesz.
2 x ZX6R
-
Repsol - Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 7/4/2008, 10:19
Skoro nie masz synchronizatorów to w skrzyni masz zęby kłowe, jak dwa koła zębate o różnej prędkości się zazębiają (pisząc w uproszczeniu, domyślam się, że skrzynia w B6 ma koła stale zazębione, ale piszę "obrazowo") to słychać "jebnięcie", bo koła mają różne prędkości i w jednej chwili się sprzęgają, jedno uderza w drugie. Jak nic nie pracuje jak masz wyłączony silnik to nic nie słyszysz. W samochodach stosuje się synchronizatory, bo one wyrównują prędkość poszczególnych kół (coś jakby sprzęgiełka poszczególnych biegów) w skrzyni, więc wtedy nie ma tego walnięcia, bo to które wolniej się obraca zostaje rozpędzone do prędkości szybszego koła zębatego i wtedy dopiero się one łączą. BTW polecam poczytać książki o mechanice, naprawdę dużo ciekawych rzeczy można się dowiedzieć
.

-
Dr_Acula - Świeżak
- Posty: 323
- Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
- Lokalizacja: kuj-pom division
Repsol napisał(a):Przemo_rene napisał(a):poczytaj temat jak prawidłowo zmieniac biegi w dziale technika jazdy. Nie ma sensu mi sie rozpisywać na 20 stron jak to jest już napisane
Autorowi tematu chyba chodzi o szarpnięcie przy wbijaniu jedynki (przy ruszaniu z miejsca), więc co do tego ma technika zmiany biegów?
Thomsen przede wszystkim sprawdź czy nie masz zbyt luźnego łańcucha napędowego + odpowiednia regulacja sprzęgła (nie tylko przy klamce). Te dwa czynniki znaczącą mogą zredukować Twój problem, aczkolwiek nie zredukują do zera. Miałem Bandita z 2001 roku z oryginalnym przebiegiem 24tyś km i faktycznie ta skrzynia działa niezbyt aksamitnie np. w porównaniu do ZX-6R J2. Niewielkie trzaski/klaśniecia/zgrzyty czy minimalne opory na dzwigni zmiany biegów się pojawiają i jest to moim zdaniem całkowicie normalne. Więc być może tylko dramatyzujesz.
To ma do tego, że skoro nie wie jak pracuje jego spkrzynia - na jakiej zasadzie to w bardzo łatwy sposób zbijając biegi podczas dohamowań lub podczas przejśc z 1 na 2, bez miedzygazu rozwali skrzynie bo skad ma to wiedzieć. Logicznie i na temat. Nie dublujmy tematu bo jest tego na prawdę dobra książka w dziale technika jazdy
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Olej był wymieniany 1.5 tysiąca kilometrów temu, przez mojego wujka, bo od niego właśnie Bandita kupiłem, z tym że on miał ten sam problem z tym pukaniem przy wbijaniu jedynki. Tyle, że różniło się tym, że po wbiciu 1-ki moto potrafiło zgasnąc, dopiero pomogła właśnie ta wymiana oleju, na Motul 10W50.
Ford Sierra 2.0i DOHC
Suzuki GS-500E
Suzuki GSF600S Bandit
Suzuki GS-500E
Suzuki GSF600S Bandit
-
Thomsen - Świeżak
- Posty: 102
- Dołączył(a): 23/5/2010, 14:09
- Lokalizacja: Sandomierz
Repsol napisał(a):Przemo alo on przecież nie ma problemu ze zmianą biegów czy z redukcjami (przynajmniej nic o tym nie wspomina). Niepokoi go tylko udarowy odgłos przy wbijaniu jedynki, a to nie ma nic wspólnego z międzygazami.
Ma i to aż nad to. Jak nie wie że strzał w jedynkę to norma to na 100%% nie umie latac z miedzygazem = rozje*ie skrzynie. Noż prościej przyna=skutek nie może być
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
pewnie niby to, że wyższa stabilność oleju przy wysokich temp...ja bym jednak 10w40 lał jak tak zalecają a silnik nie chleje oliwy litra na tysiąc. bardziej niż 10w40 czy 15w50 stawiałbym tutaj na JAKOŚĆ OLEJU ... no ale Artur jak latasz na oleju z lidla...w TLR....to i lidlowskie 0w60 nie pomoże
.. chce zobaczysz panewy po 10tyś na takim oleju 


http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
spokojnie analizowałem ten olej- lepsze parametry niż wasz ukochany 5100 ale to mało, robi go firma w niemczech dla 4 odbiorców miedzy innymi liqud molly a ceny tego oleju od 28 euro za 5 litrów do 55 za molly- to ten sam olej ale różni sprzedawcy rożne ceny, banal ale tego oleju notabene samochodowego brał mi o ponad 50& mniej niż innych motocyklowych oczywiście sprzęgło się nie ślizgało. bardzo dużo w necie o olejach krąży mitów rodem z PRL a i tak ja leje do tl to co mam pod ręką akurat, zresztą w książce podręcznej serwisowej olejów zalecanych mam z 6 rodzaji a to co na korku to jak by to nazwac hmmm srednia
zasadność podał przemo, nikt mnie słuchać nie musi, ale gdy lato +30 stopni wolał bym lać 50, co do jakości to tez racja ale np czytałem już nie pamietam gdzie ze oleje tez ładnie podrabiają
co akurat mnie nie dziwi
ps olej wymieniam średnio co około 4500 km filtr co druga wymiana oleju lub gdy mam chęć to za każdym razem z olejem zależy

zasadność podał przemo, nikt mnie słuchać nie musi, ale gdy lato +30 stopni wolał bym lać 50, co do jakości to tez racja ale np czytałem już nie pamietam gdzie ze oleje tez ładnie podrabiają

ps olej wymieniam średnio co około 4500 km filtr co druga wymiana oleju lub gdy mam chęć to za każdym razem z olejem zależy
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Z międzygazem nie mam problemu, lecz mnie to zadziwiło to pukanie, ponieważ nigdy czegoś takiego wcześniej nie widziałem, a na tym motocyklu nawet jeszcze dobrze nie jeździłem, gdyż został niedawno kupiony i pogoda nie pozwala na to.
Ford Sierra 2.0i DOHC
Suzuki GS-500E
Suzuki GSF600S Bandit
Suzuki GS-500E
Suzuki GSF600S Bandit
-
Thomsen - Świeżak
- Posty: 102
- Dołączył(a): 23/5/2010, 14:09
- Lokalizacja: Sandomierz
W Banditach to normalny objaw, podczas wrzucania jedynki po odpaleniu silnika po kilku dniowym postoju motocykla. Po rozgrzaniu silnika i przejechaniu kilku kilometrów ten stuk jest już dużo cichszy.
BANDIT N600 '97
-
sonthin - Świeżak
- Posty: 124
- Dołączył(a): 21/5/2007, 18:23
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości