W czym V-ka 125cc 4t lepsza od singla 125cc 4t?
Posty: 40
• Strona 1 z 2 • 1, 2
W czym V-ka 125cc 4t lepsza od singla 125cc 4t?
Tak sobie czytam to i inne fora, i widze, ze wiele osob twierdzi, ze V-ka 125cc 4t jest lepsze od singla 125cc 4t.
Porownujac dane techniczne na papierze to singiel jest fajniejszy, np.
yzf 125 ma:
12,24nm/8000obr
15km/9000obr
zwykla cbf 125 ma wyzszy moment i nizej dostepny:
11,2nm/6250obr
11,3km/8000obr.
Varadero 125 ma
10,4nm/8500obr
15km/11000obr.
Przypominam, ze pierwsze 2 motocykle sa duuuzo lzejsze i duzo mniej kosztuja.
Wiec ja sie pytam jaki jest sens kupowac ciezka i droga varadero?
Jesli ktos ma wykres momentu obrotowego dla varaderki 125 to bylbym bardzo szczesliwy

Porownujac dane techniczne na papierze to singiel jest fajniejszy, np.
yzf 125 ma:
12,24nm/8000obr
15km/9000obr
zwykla cbf 125 ma wyzszy moment i nizej dostepny:
11,2nm/6250obr
11,3km/8000obr.
Varadero 125 ma
10,4nm/8500obr
15km/11000obr.
Przypominam, ze pierwsze 2 motocykle sa duuuzo lzejsze i duzo mniej kosztuja.
Wiec ja sie pytam jaki jest sens kupowac ciezka i droga varadero?
Jesli ktos ma wykres momentu obrotowego dla varaderki 125 to bylbym bardzo szczesliwy

Ostatnio edytowano 6/12/2010, 17:17 przez rambo wwa, łącznie edytowano 1 raz
-
rambo wwa - Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 9/9/2006, 16:12
- Lokalizacja: 0-22
jaki jest sens kupowac ciezka i droga varadero
hmmmm
A czy w motocyklach chodzi tylko i wyłącznie o VMAX SPEED MOGMGOMGO???
-ciężka i droga varadero jest zajeb*ście wykonana, jak 650 translapki i inne tego typu sprzęty, a inne 125 produkuje się z przymrużeniem oka....
-AWARYJNOŚĆ
-wygoda
-wykonanie (

Silnik V ma swoją nietypową bardzo spokojną(są wyjątki) charakterystykę i ciągnie jak głupi od każdego obrotu. Silnik singlowy to zazwyczaj cholera wie co jest, raz wścieklizna, raz muł, raz fajny, elastyczny...
Poza tematem dla mnie ścigacze do 125, czy to 2t, czy 4t to nieporozumienie i żenada.

Yzf posiada jednocylindrową jednostkę, chłodzoną cieczą, wiadro ma v2 chłodzone cieczą, silnik w wiadrze mógłby mieć więcej mocy, tylko honda zrobiła zabieg turystyczny, by silnik robił OGROMNE PRZEBIEGI i malutko palił.
Cała tajemnica.
Btw. silniki v2 to zupełnie inna liga od jednocylindrowców, bo zazwyczaj v2 to z r4 a nie z singlami konkuruje....
Chcesz "szybko" (wolno) się "ścigać" bierz yzf(


- melonick
- Świeżak
- Posty: 179
- Dołączył(a): 6/6/2009, 20:42
Jak napisalem, porownojac na papierze to single sa fajniejsze.
Nie dane mi bylo jezdzic varadero, ale absolutnie zdaje sobie sprawe z tego, ze przebieg momentu jest zupelnie inny. Ale wlasnie jaki
Nie ciagnie mnie tez do szybkiej jazdy. Inaczej kupilbym se jakas 600 albo wiecej. Nie jestem malolatem. Juz od wielu lat mam kat.A. Mi jest potrzebny sprzet malo palacy do spokojnej rekreacyjnej jazdy.
Po prostu porownujac motocykle 125cc, cena sama rzuca sie w oczy.
Cbf 125 mozna miec za niecale 10 tys (nowe
) i to jeszcze z pelnym ubezpieczeniem dilerskim. Natomiast varadero 125 kosztuje (kazdy wie ile
) 20000 zl.
Wiec pytanie samo sie nasuwa na mysl: skad taka wielka roznica.
Nie dane mi bylo jezdzic varadero, ale absolutnie zdaje sobie sprawe z tego, ze przebieg momentu jest zupelnie inny. Ale wlasnie jaki


Nie ciagnie mnie tez do szybkiej jazdy. Inaczej kupilbym se jakas 600 albo wiecej. Nie jestem malolatem. Juz od wielu lat mam kat.A. Mi jest potrzebny sprzet malo palacy do spokojnej rekreacyjnej jazdy.

Po prostu porownujac motocykle 125cc, cena sama rzuca sie w oczy.
Cbf 125 mozna miec za niecale 10 tys (nowe


Wiec pytanie samo sie nasuwa na mysl: skad taka wielka roznica.
-
rambo wwa - Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 9/9/2006, 16:12
- Lokalizacja: 0-22
skad taka wielka roznica.
Czytaj
-ciężka i droga varadero jest zajeb*ście wykonana, jak 650 translapki i inne tego typu sprzęty, a inne 125 produkuje się z przymrużeniem oka....
-AWARYJNOŚĆ
-wygoda
-wykonanie ( Cool )
Cbf 125 przy tym jest wykonana z przetopionych puszek...
Nie porównuj wiadra do cbf 125, wiadro do większych pojemności się porównuje.
Mi jest potrzebny sprzet malo palacy do spokojnej rekreacyjnej jazdy
A robisz duże trasy?
nie lepiej z 125 rs czy mito
to by była głupota nad głupotami.
- melonick
- Świeżak
- Posty: 179
- Dołączył(a): 6/6/2009, 20:42
Czemu głupota nad głupotami? Nie jestem zwolennikiem 2T (nie stać by mnie było na utrzymanie), ale 125 w 2 takcie to także motór. Jeden lubi to drugi tamto...
4T są ekonomiczne i nie szaleją z osiągami, a T2 przeciwnie... Jak kogos stać to czemu ma nie skorzystać z fun'u jaki oferują 2T?
A jezeli sie z tym nie zgadzasz to uzasadnij dlaczego, bo takie gadanie jak "4T nie jedzie", "2T sie sypie" jest żenujące...
4T są ekonomiczne i nie szaleją z osiągami, a T2 przeciwnie... Jak kogos stać to czemu ma nie skorzystać z fun'u jaki oferują 2T?
A jezeli sie z tym nie zgadzasz to uzasadnij dlaczego, bo takie gadanie jak "4T nie jedzie", "2T sie sypie" jest żenujące...
-
Arturo925 - Stały bywalec
- Posty: 1096
- Dołączył(a): 5/1/2010, 16:02
- Lokalizacja: Kruszyna
Żenująca jest kolego dla mnie trwałość silnika w 2t ,spalanie na poziomie cbr 600...
Na cbr 600 można korzystać z jak ty to ująłeś funu i osiągów. Przy trwałości silnika 15x tych pierdzi pędów i mniejszym spalaniu, moc oczywiście też 3x większa, chociaż frajda 1000x większa.
ehh Paranoja.
50 km - 100 km mocniej czuć niż 100 km- 150 km
I cały czas staram się udowodnić, że 4t JEDZIE... Czytaj
Osobiście wolę wolne motorki turystyczne, niż ścigacz, albo sportowo turystyczne motocykle. A pierdzipędy 2t 125 są dla mnie śmieszne, no może nie te sprzed 30 lat, bo to klasyka i to ma to "coś".
Te cbr to tylko przykład bo są wiele mocniejsze motocykle, z takim spalaniem. (bierz pod uwagę też cenę oleju i podlicz średnią przeliczając na benzynę, wychodzi o 1 zł na litrze więcej !!!!)
2t tylko w crossach i hard enduro 125 reszta to 4t.
Na cbr 600 można korzystać z jak ty to ująłeś funu i osiągów. Przy trwałości silnika 15x tych pierdzi pędów i mniejszym spalaniu, moc oczywiście też 3x większa, chociaż frajda 1000x większa.

50 km - 100 km mocniej czuć niż 100 km- 150 km
I cały czas staram się udowodnić, że 4t JEDZIE... Czytaj
Osobiście wolę wolne motorki turystyczne, niż ścigacz, albo sportowo turystyczne motocykle. A pierdzipędy 2t 125 są dla mnie śmieszne, no może nie te sprzed 30 lat, bo to klasyka i to ma to "coś".
Te cbr to tylko przykład bo są wiele mocniejsze motocykle, z takim spalaniem. (bierz pod uwagę też cenę oleju i podlicz średnią przeliczając na benzynę, wychodzi o 1 zł na litrze więcej !!!!)
2t tylko w crossach i hard enduro 125 reszta to 4t.
- melonick
- Świeżak
- Posty: 179
- Dołączył(a): 6/6/2009, 20:42
melonick napisał(a):
Nie porównuj wiadra do cbf 125, wiadro do większych pojemności się porównuje.
Generalnie dobrze gadasz, ale tu sie wg mnie mylisz.
Do czego mam porownywac jak nie do 125-ek.
Viaderko ma nawet duzo mniejszy stosunek mocy i momentu do masy niz single 125 w 4t.
Wykonanie wykonaniem, wielkosc wielkoscia, ale masa jest masa

I mi sie po prostu wydaje, ze viaderko slabiej ciagnie niz single.
I tak jak napisalem powyzej wcale mi nie zalezy na szybkiej jezdzie.
melonick napisał(a):
A robisz duże trasy?
Samochodem bardzo duzo jezdze. I dlatego pewna czesc (np. jazde po miescie) zamienilbym bym na jazde na oszczednym motocyklu.

-
rambo wwa - Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 9/9/2006, 16:12
- Lokalizacja: 0-22
Jezdzilem i cbr i varadero 125-varadero mimo ze dwa razy wieksza to i tak ma lepsze osiagi(bynajmiej lepsza przyspiecha,moze cbr pojedzie 5km/h szybciej ale w jakim czasie...) i wieksza bezawaryjnosc od cbr 125.YZf r125 zdaje sie troche lepiej isc do viadra ale roznica minimalna i odstaje na elsatycznosci.Tez zdziwilem sie patrzac na dane techniczne,bo najpierw jezdzielm na moto a potem obczajalem dane.Pozatym jeszcze jedna cecha-Vki duzo kulturalniej pracuja od singli.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
-
Koval135 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1807
- Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
- Lokalizacja: Racibórz/Warszawa
melonick napisał(a):
Silnik V ma swoją nietypową bardzo spokojną(są wyjątki) charakterystykę i ciągnie jak głupi od każdego obrotu. Silnik singlowy to zazwyczaj cholera wie co jest, raz wścieklizna, raz muł, raz fajny, elastyczny...
Czyli ty jako osoba, ktora tez lubi spokojna jazde, spinalbys sie, zeby kupic uzywanego varadero 125 za cene nowej cbf 125 z ubezpieczeniem.
-
rambo wwa - Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 9/9/2006, 16:12
- Lokalizacja: 0-22
Nie chce mi sie czytać wszystkich postów więc możliwe ze sie powtórze. widziałem że Kowal już tam wspominał coś ciekawego. No więc moje wrażenia wyglądają tak:
Wiadro, mimo że przegrywa każde porównanie na papierze, to w rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Varadero (rocznik od 07 w góre) ma znacznie lepsze przyspieszenie od Cbr 125 (tej starszej). Nie wiem czym to jest spowodowane. Widlastym silnikiem? Wtryskiem? nie wiem... Nawet duzo wieksza masa Waradero, w żaden sposób nie zaburza jego osiągów. Warto zaznaczyć że raczej zawsze jeżdże z pełnym zbiornikiem paliwa, a to daje około 18kg więcej (nie uwzględniałem gęstości
). Cbr niby typowy sportowiec, ale jednak bardzo dużo mu do tego sportowca brakuje. Waradero jest poprostu żwawsze. I może cebra bedzie szybsza bo wykula te swoje 130km/h to jednak na przyspieszeniu zostaje sporo w tyle.
Jesli chodzi o R125 to nie mam praktycznego porównaniu. raz tylko na niej siedizałem
jednak z tego co mówił mi kumpel, osiągami jest lepsza od zablokowanej DT125X. nie wiem ile w tym prawdy. mowie co slyszalem.
Po co siÄ™ kupuje wiadro? heh...
- Dla jego piekielnie elastycznego Widlaka
- Dla wyglądu i gabarytów
- Dla jego uniwersalności i możliwości terenowych
- Dla jego komfortu
- Dla komputera i regulacji zawieszenia
- Dla spalania na poziomie 2,5l/100km
- Dla przebiegów rzędu 100k km
- Dla bezawaryjności Hondy
- Dla jego bezkonkurencyjności w swojej klasie (zarówno 4T jak i 2T)
- Dla akumulatora który po dwóch tygodniach stania na -10'C odpala w sekunde
- Dla frajdy zawstydzania kierowców cbr 125... ?
P.S.
Jeśli chodzi o cbf 125 to wydaje mi się że nie jest to nic więcej jak Hondowska wersja YBR 125. A jesli chodzi o YBR to ma takie same osiągi co Waradero z pasażerem...
Wiadro, mimo że przegrywa każde porównanie na papierze, to w rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Varadero (rocznik od 07 w góre) ma znacznie lepsze przyspieszenie od Cbr 125 (tej starszej). Nie wiem czym to jest spowodowane. Widlastym silnikiem? Wtryskiem? nie wiem... Nawet duzo wieksza masa Waradero, w żaden sposób nie zaburza jego osiągów. Warto zaznaczyć że raczej zawsze jeżdże z pełnym zbiornikiem paliwa, a to daje około 18kg więcej (nie uwzględniałem gęstości

Jesli chodzi o R125 to nie mam praktycznego porównaniu. raz tylko na niej siedizałem

Po co siÄ™ kupuje wiadro? heh...
- Dla jego piekielnie elastycznego Widlaka
- Dla wyglądu i gabarytów
- Dla jego uniwersalności i możliwości terenowych
- Dla jego komfortu
- Dla komputera i regulacji zawieszenia
- Dla spalania na poziomie 2,5l/100km
- Dla przebiegów rzędu 100k km
- Dla bezawaryjności Hondy
- Dla jego bezkonkurencyjności w swojej klasie (zarówno 4T jak i 2T)
- Dla akumulatora który po dwóch tygodniach stania na -10'C odpala w sekunde

- Dla frajdy zawstydzania kierowców cbr 125... ?

P.S.
Jeśli chodzi o cbf 125 to wydaje mi się że nie jest to nic więcej jak Hondowska wersja YBR 125. A jesli chodzi o YBR to ma takie same osiągi co Waradero z pasażerem...

Wole jak człowiek na dwóch, niż jak zwierze na czterech...
Honda XLV 125 Varadero V-8
http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
Honda XLV 125 Varadero V-8
http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
-
gruby19 - Stały bywalec
- Posty: 1220
- Dołączył(a): 29/10/2009, 19:36
- Lokalizacja: witkowo
Gruby, piękne podsumowanie i zakończenie tematu.
Tak i dla tego niedawno tak zrobiłem i mam bardzo zadbaną varadero.
A nawet troszkÄ™ gorsze.
Czyli ty jako osoba, ktora tez lubi spokojna jazde, spinalbys sie, zeby kupic uzywanego varadero 125 za cene nowej cbf 125 z ubezpieczeniem.
Tak i dla tego niedawno tak zrobiłem i mam bardzo zadbaną varadero.

ma takie same osiągi co Waradero z pasażerem
A nawet troszkÄ™ gorsze.

- melonick
- Świeżak
- Posty: 179
- Dołączył(a): 6/6/2009, 20:42
gruby19 genialne podsumowanie. Dzieki Ci chlopaku. Wlasnie taka wypowiedz chcialem przeczytac. Pozdroweczka ze 100licy.
Chyba zaczyna sie polowanie na viaderko najlepiej w tej nowej budzie.
Jak mozna wiedziec ile placicie za ubezpeczenie viaderka
Mnie by interesowalo OC i AC.
Chyba zaczyna sie polowanie na viaderko najlepiej w tej nowej budzie.

Jak mozna wiedziec ile placicie za ubezpeczenie viaderka

Mnie by interesowalo OC i AC.
-
rambo wwa - Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 9/9/2006, 16:12
- Lokalizacja: 0-22
ja płace dokładnie 131zł rocznie.. AC nie mam 

Wole jak człowiek na dwóch, niż jak zwierze na czterech...
Honda XLV 125 Varadero V-8
http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
Honda XLV 125 Varadero V-8
http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
-
gruby19 - Stały bywalec
- Posty: 1220
- Dołączył(a): 29/10/2009, 19:36
- Lokalizacja: witkowo
melonick nie wiem czemu zaraz sie tak rzucasz na 125 w 2t. Może pierdzi i to ostro i to spalanie czasem przerażam ale z takiej małej pojemności mieć osiągi jak gs 500 to jest coś a nie żadne nieporozumienie. A że cie nie stać na olej to twój problem ;d
- arizona
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 11/8/2010, 17:30
- Lokalizacja: Toruń
125 2t nigdy nie będzie mieć osiągów jak gs500.
Nie nie mówię tutaj o mocy od 7k rpm, tylko ogólnej mocy od 2k rpm do odcięcia.
Rzucam się głównie do spalania i trwałości.
Jeśli kupuje motor, to stać mnie na jego utrzymanie, olej się spala, więc jest także tak jak by paliwo, więc trzeba dolewać, tak jak paliwo, przez co nie dość, że jara 7 litrów wachy, to jeszcze wciąga olej, co daje średnio litr na 100 więcej niż w 4t. Pali ci np. 5l/100, to dodaj sobie 1l bo to cena za olej. Proste


Rzucam się głównie do spalania i trwałości.
Jeśli kupuje motor, to stać mnie na jego utrzymanie, olej się spala, więc jest także tak jak by paliwo, więc trzeba dolewać, tak jak paliwo, przez co nie dość, że jara 7 litrów wachy, to jeszcze wciąga olej, co daje średnio litr na 100 więcej niż w 4t. Pali ci np. 5l/100, to dodaj sobie 1l bo to cena za olej. Proste
- melonick
- Świeżak
- Posty: 179
- Dołączył(a): 6/6/2009, 20:42
Osiągi są bardzo przybliżone. Po drugie 2t niema odcięcia ;d może pali te 5-6l ale za to się nie czołga jak 4t. Moje moto ma już 30 tys. przebiegu i 160 wyciąga bez problemu. I ten kto kupuje motocykl w 2t liczy sie z tym że będzie mu nawet te 6 l paliła. Takie jest moje zdanie i nigdy w życiu bym sie nie zamienił na cbr czy inne 125 w 4t.
- arizona
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 11/8/2010, 17:30
- Lokalizacja: Toruń
melonick napisał(a):Żenująca jest kolego dla mnie trwałość silnika w 2t ,spalanie na poziomie cbr 600...
Na cbr 600 można korzystać z jak ty to ująłeś funu i osiągów. Przy trwałości silnika 15x tych pierdzi pędów i mniejszym spalaniu, moc oczywiście też 3x większa, chociaż frajda 1000x większa.ehh Paranoja.
50 km - 100 km mocniej czuć niż 100 km- 150 km
I cały czas staram się udowodnić, że 4t JEDZIE... Czytaj
Osobiście wolę wolne motorki turystyczne, niż ścigacz, albo sportowo turystyczne motocykle. A pierdzipędy 2t 125 są dla mnie śmieszne, no może nie te sprzed 30 lat, bo to klasyka i to ma to "coś".
Te cbr to tylko przykład bo są wiele mocniejsze motocykle, z takim spalaniem. (bierz pod uwagę też cenę oleju i podlicz średnią przeliczając na benzynę, wychodzi o 1 zł na litrze więcej !!!!)
2t tylko w crossach i hard enduro 125 reszta to 4t.
Noooooo kolego......
4t jedzie tyle co ja na 3 biegu w mito

Tyle... Pozdrawiam.
rico63
Aprilia RS50 ---> Cagiva Mito --> ?????
Aprilia RS50 ---> Cagiva Mito --> ?????
-
rico63 - Świeżak
- Posty: 422
- Dołączył(a): 30/1/2009, 09:34
- Lokalizacja: Kędzierzyn- Koźle
haha co ty. to w aucie tyle oleju nie spala
chyba że na prawde bez pierscieni sie jeździ
ja w kacie jak zalałem olej to wysmigałem z 10 baków i przed sama wymiana ubyło mi tyle co nic. setka ? raz ze miałem jakis wyciek korkem upustowym to wiadomo cos silnik pobrac sobie musi. ale nie ma co wliczac kosztów 



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
dla mnie do 125 to tylko 2t ,
chyba że mowa o takim turystyku jak varderoi ekonomi .
Sam mam rs 125 w wersji gs i spala mi przy normalnej jeździe 5,5 l
a jak poszaleje to może i łyknie 7l ale więcej to już nigdy.
co do dźwięku 2t mi się on podoba szczególnie na wysokich obrotach
zresztą nie mów o niedopracowaniu 125 w 2t bo chyba nie jeździłeś na mito albo rs tam aż się prosi o pałowanie na zakrętach
w winkle można przy masie moto 120 kg wchodzić lepiej jak 600 tką
chyba że mowa o takim turystyku jak varderoi ekonomi .
Sam mam rs 125 w wersji gs i spala mi przy normalnej jeździe 5,5 l
a jak poszaleje to może i łyknie 7l ale więcej to już nigdy.
co do dźwięku 2t mi się on podoba szczególnie na wysokich obrotach
zresztą nie mów o niedopracowaniu 125 w 2t bo chyba nie jeździłeś na mito albo rs tam aż się prosi o pałowanie na zakrętach
w winkle można przy masie moto 120 kg wchodzić lepiej jak 600 tką
- daderga
- Świeżak
- Posty: 164
- Dołączył(a): 16/8/2010, 12:09
Posty: 40
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości