Wymiana Klocków Kawasaki Zx6r
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Wymiana Klocków Kawasaki Zx6r
Witam Wszystkich. Mam problem z hamulcami w swojej niuni. Kończyły się mi klocki hamulcowe więc postanowiłem kupić nowe i zmienić. Odkręciłem zbiorniczek wyrównawczy płynu, odkręciłem zaciski, wymontowałem stare klocki. Następnie palcami wróciłem tłoczki tak, aby nowe klocki mogły się zmieścić bez problemu między tarczę, a zacisk. Wszystko zamontowałem jak należy, ale zacisk nie odbija klocków i delikatnie słychać ocieranie ich o tarczę. Na starych klockach tego nie było. Myślałem ze klocki po przejechaniu kilku kilometrów się dostosują, ale problem dalej ten sam. Jeszcze podczas hamowania na wprowadzając moto do garażu i naciskając hamulec słychać lekkie tykanie ( dźwięk powstaje z powodu uderzania klocka w zaślepkę z blachy którą się przykręca na zacisk) klocki lekko ok 0,5-1 cm mają luzu i się ruszają góra dół. Proszę o pomoc w tej sprawie.
Ps. Kawa zx6r rok 98
Ps. Kawa zx6r rok 98
- bamber137
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 13/10/2010, 20:53
- Lokalizacja: Podhale
dokładnie tez bym od tego zaczal rozbierz ładnie zacisk od razu wymien sobie płyn
i powinno smigac jak ta lala :d teraz w husce kumpla tez zmieniałem klocki i tez nieco ocierało swiezo po złozeniu ale po chwili przestało 


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Klocki myślę, że powinny być oryginalne. Kupiłem w serwisie Kawasaki nie pamiętam firmy ale za komplet na przód zapłaciłem coś ponad 200 zł. Jeśli chodzi o płyn to jaki najlepiej lać???? Czyszcząc tłoczki myślę, że płyn też od razu wymienię. Pozdrawiam
- bamber137
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 13/10/2010, 20:53
- Lokalizacja: Podhale
Koledzy mam jeszcze jedno pytanie, podczas czyszczenia tłoczków jeden z nim mi wyleciał, ale od razu jak zobaczyłem, że płyn wycieka wróciłem go maksymalnie na równo z zaciskiem. Czy mogło się coś uszkodzić wewnątrz zacisku???
- bamber137
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 13/10/2010, 20:53
- Lokalizacja: Podhale
kurde a ja to robiłem bez pasty do tłoczków. w ogóle ja np mam dziwna faze kopiłem moto było git zmieniłem przewody na stalowe i mi się zapowietrza hamulec, klamka robi się miękka, tłoczki czyściłem, zestaw naprawczy w pompce i nic
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Czyli koledzy nic się nie stało tak???? Bo myślałem, że są tak jakieś simeringi czy coś w tym stylu które uszczelniają w zacisku tłoczki, żeby płyn nie wyciekał podczas hamowania. po tym czyszczeniu klamka stała się bardziej miękka i niżej schodzi. Co w takiej sytuacji zrobić??? odpowietrzyć tylko hamulce i będzie git???
- bamber137
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 13/10/2010, 20:53
- Lokalizacja: Podhale
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Koledzy przepalając dzisiaj moto zauważyłem płyn w garażu na podłodze. Myślę, że to hamulcowy bo zacisk też od spodu mokry. Czyściłem te tłoczki tak jak doradzaliście, nie rozkręcając przy tym zacisków. Jak już wcześniej pisałem jednego z nich za bardzo wypompowałem i wyskoczył z zacisku. Płyn hamulcowy zaczął się wylewać więc go z powrotem włożyłem. przykręciłem wszystko do lag i proszę cieknie
Czy w każdym tłoczku jest jakaś uszczelka???? Dlaczego się leje płyn??? Proszę o odpowiedz, bo chciał bym jutro rozwiązać ten problem 


- bamber137
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 13/10/2010, 20:53
- Lokalizacja: Podhale
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
jak widać po tym temacie i wymiane klocków jak ktoś nie ma pojęcia co i jak to można spier****. Piszę w ten sposób bo może wreszcie się ludzie nauczą, że czasem jak mają zerowe pojęcie to może lepiej dać 20zł (lub 100zł z pełnym czyszczeniem) za wymiane klocków porządnie i nie byłoby kosztów podwójnie bo komplet uszczelek na zacisk to 250zł.
Teraz masz do tego zalane klocki płynem hamulcowym (daje 30% szans, że bedą sie nadwały do użycia)
LUDZIE - OD CZEGOŚ SĄ MECHANICY NIE? Ja się za gotowanie kaczki po seczuańsku w truflach z jabłkami podanej w brytfannie nie biorę choć przepis niby jest necie.... NIE UMIEM TO NIE ROBIE bo zamiast takiego dania w domu za 100zł wyjdzie mi zjarany, suchy ptaszur w jakiejś brei...w restauracji może 50zł więcej ale do cholery - przynajmniej się tym najem i będzie smakowało, wyglądało.
Analogie załapano?
temat tyczy się hamulców a to chyba jeden z najważniejszych elementów w motocyklu i mimo swojej pozornej prostoty wymiany klocków (dla laika) nie wszystko jest taki proste jak wygląda. A później się słyszy "z niewyjaśnionej przyczyny przywalił w drzewo"
RUTRA - Tobie się układ zapowietrza przez śruby na przewodach (jeżeli nie dałeś nowych miedzianych podkładek i nie dokręciłeś dobrym momentem) ,gumki przy tłoczkach lub odpowietrznik (nawet jak sie nie sączy spod niego to może zasysać powietrze nim jak był zbyt mocno dokręcony)- przerabiałem to u siebie a przecież mamy te same moto. Sprawdź jeszcze raz czy nawet zapocenia płynu nie masz nigdzie. Mamy wrażliwe na brud zaciski.
Teraz masz do tego zalane klocki płynem hamulcowym (daje 30% szans, że bedą sie nadwały do użycia)
LUDZIE - OD CZEGOŚ SĄ MECHANICY NIE? Ja się za gotowanie kaczki po seczuańsku w truflach z jabłkami podanej w brytfannie nie biorę choć przepis niby jest necie.... NIE UMIEM TO NIE ROBIE bo zamiast takiego dania w domu za 100zł wyjdzie mi zjarany, suchy ptaszur w jakiejś brei...w restauracji może 50zł więcej ale do cholery - przynajmniej się tym najem i będzie smakowało, wyglądało.
Analogie załapano?
temat tyczy się hamulców a to chyba jeden z najważniejszych elementów w motocyklu i mimo swojej pozornej prostoty wymiany klocków (dla laika) nie wszystko jest taki proste jak wygląda. A później się słyszy "z niewyjaśnionej przyczyny przywalił w drzewo"
RUTRA - Tobie się układ zapowietrza przez śruby na przewodach (jeżeli nie dałeś nowych miedzianych podkładek i nie dokręciłeś dobrym momentem) ,gumki przy tłoczkach lub odpowietrznik (nawet jak sie nie sączy spod niego to może zasysać powietrze nim jak był zbyt mocno dokręcony)- przerabiałem to u siebie a przecież mamy te same moto. Sprawdź jeszcze raz czy nawet zapocenia płynu nie masz nigdzie. Mamy wrażliwe na brud zaciski.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości