Wzmocnienie alternatora - czy jest możliwe?
			Posty: 12
			 • Strona 1 z 1
		
	
Wzmocnienie alternatora - czy jest możliwe?
Witam,
czy ktoś z Was orientuje się na ile jest możliwe zwiększenie mocy alternatora?
Mam Yamahę X-max i niestety fabryczny alternator jest bardzo słaby (wg serwisówki moc ok. 235W).
Niedawno dołożyłem grzane manetki i mimo, że nie pobierają za wiele mocy (przy max. grzaniu jest to poniżej 45W) alternator nie wyrabia 
 
Sprzęt potrafił mi zgasnąć w trakcie jazdy !!
W serwisie już sprawdzali regulator napięcia - jest sprawny, ostatnio wymienili mi alternator na nowy ale nic to nie dało.
Po prostu producent nie przewidział jakiegoś dodatkowego obciążenia
Na wolnych obrotach ładowanie potrafi spaść do 12.2V - po przegazowaniu dochodzi do 14V ale po włączeniu manetek już tej wartości nie jest w stanie osiągnąć. Zresztą jadąc w korkach trudno jest utrzymywać wysokie obroty a przeciskanie się pomiędzy puszkami to jakieś 50% mojej trasy.
Yamaha nie ma do tego modelu innego (mocniejszego) alternatora i dlatego zastanawiam się czy są jakieś techniczne możliwości na jego ulepszenie? A jeśli tak to czy w Warszawie jest jakiś godny zaufania serwis?
pozdr,
rpp
				
			czy ktoś z Was orientuje się na ile jest możliwe zwiększenie mocy alternatora?
Mam Yamahę X-max i niestety fabryczny alternator jest bardzo słaby (wg serwisówki moc ok. 235W).
Niedawno dołożyłem grzane manetki i mimo, że nie pobierają za wiele mocy (przy max. grzaniu jest to poniżej 45W) alternator nie wyrabia
 
 
Sprzęt potrafił mi zgasnąć w trakcie jazdy !!
W serwisie już sprawdzali regulator napięcia - jest sprawny, ostatnio wymienili mi alternator na nowy ale nic to nie dało.
Po prostu producent nie przewidział jakiegoś dodatkowego obciążenia
Na wolnych obrotach ładowanie potrafi spaść do 12.2V - po przegazowaniu dochodzi do 14V ale po włączeniu manetek już tej wartości nie jest w stanie osiągnąć. Zresztą jadąc w korkach trudno jest utrzymywać wysokie obroty a przeciskanie się pomiędzy puszkami to jakieś 50% mojej trasy.
Yamaha nie ma do tego modelu innego (mocniejszego) alternatora i dlatego zastanawiam się czy są jakieś techniczne możliwości na jego ulepszenie? A jeśli tak to czy w Warszawie jest jakiś godny zaufania serwis?
pozdr,
rpp
- rpp
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 29/8/2009, 14:36
Sprawdź najpierw czy alternator jest w 100% sprawny...
Można usprawnić elektrykę, czyli po prostu poprawić fabryczną instalacje (poprzez wymiane przewodów na nowe, lepszych przekrojów, zrobienie osobnej instalacji, kostek bezpieczników itd) co da może maksymalnie 10% zysku napięcia dostępnego czyli i tak bieda a koszt to roboczogodziny elektryka plus częsci czyli ze 200zł za obwód altek-regiel-aku.
Tak BTW W CO WPINASZ TE MANTKI? W JAKI OBWÓD?
 
Mozna tez dać do regeneracji alternator co też pewnie mu pomoże zyskać z 10%...i wyssać z 400zł z portfela. Na moje gra nie warta świeczki. Bez powaznych kosztów zapomnij o manetkach grzanych do tego sprzęta.
				Można usprawnić elektrykę, czyli po prostu poprawić fabryczną instalacje (poprzez wymiane przewodów na nowe, lepszych przekrojów, zrobienie osobnej instalacji, kostek bezpieczników itd) co da może maksymalnie 10% zysku napięcia dostępnego czyli i tak bieda a koszt to roboczogodziny elektryka plus częsci czyli ze 200zł za obwód altek-regiel-aku.
Tak BTW W CO WPINASZ TE MANTKI? W JAKI OBWÓD?
Mozna tez dać do regeneracji alternator co też pewnie mu pomoże zyskać z 10%...i wyssać z 400zł z portfela. Na moje gra nie warta świeczki. Bez powaznych kosztów zapomnij o manetkach grzanych do tego sprzęta.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
			- 
				 
 Przemo_rene
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
No liczę na to, że alternator jest sprawny bo został zamontowany fabrycznie nowy w ASO. 
Manetki mam podpięte bezpośrednio do akumulatora (tyle, że przez przekaźnik wpięty do światła pozycyjnego tak żeby mi nie rozładowało akumulatora jeśli zapomnę je wyłączyć/jakiś dowcipniś będzie chciał sobie ręce ogrzać na parkingu).
Jeśli nie da się nic poprawić z alternatorem (za rozsądne pieniądze - i co ważniejsze ze 100% gwarancją) to będę musiał po prostu domontować woltomierz i na bieżąco śledzić stan akumulatora i w razie potrzeby go po prostu doładowywać (z grzanych manetek jak już człowiek poznał ich zalety będzie trudno zrezygnować).
				
			Manetki mam podpięte bezpośrednio do akumulatora (tyle, że przez przekaźnik wpięty do światła pozycyjnego tak żeby mi nie rozładowało akumulatora jeśli zapomnę je wyłączyć/jakiś dowcipniś będzie chciał sobie ręce ogrzać na parkingu).
Jeśli nie da się nic poprawić z alternatorem (za rozsądne pieniądze - i co ważniejsze ze 100% gwarancją) to będę musiał po prostu domontować woltomierz i na bieżąco śledzić stan akumulatora i w razie potrzeby go po prostu doładowywać (z grzanych manetek jak już człowiek poznał ich zalety będzie trudno zrezygnować).
- rpp
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 29/8/2009, 14:36
Nie ma możliwości zwiększenia wydajności alternatora. Nawet sposoby podane przez Przemo_rene nie dadzą praktycznie żadnego efektu, oczywiście jeżeli cała instalacja aktualnie jest sprawna. Pozostaję Ci tylko nie jeździć po mieście z włączonymi manetkami- aż tak nie wieje przy 50 więc to nie powinien być problem  Pozdro
 Pozdro
				 Pozdro
 Pozdrokomar 2 biegi  ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
 ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s 
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
			 ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
 ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s 
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
a mam takie pytanie ? a jeżeli wsadził bys lepszy akumulator czy przypadkiem nie było by lepiej ? 
fakt jak aku pada i masz ten sam alternator to nic tego nie zmieni. ale zawsze jak jest cieplej nie masz włączonych manetek to aku sie szybko podładuje temp spada - i masz zawsze dłuzej włączone manetki niz znowu aku zacznie być słabe. jakims tam elektrykiem nie jestem ale na zdrowy rozum to powinno troche pomóc ew zamontuj drugie aku :d
 ew zamontuj drugie aku :d
				fakt jak aku pada i masz ten sam alternator to nic tego nie zmieni. ale zawsze jak jest cieplej nie masz włączonych manetek to aku sie szybko podładuje temp spada - i masz zawsze dłuzej włączone manetki niz znowu aku zacznie być słabe. jakims tam elektrykiem nie jestem ale na zdrowy rozum to powinno troche pomóc
 ew zamontuj drugie aku :d
 ew zamontuj drugie aku :dKTM 300 EXC 
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
			Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
- 
				 
 henio12323
- Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
to już lepiej zrobić rzeźbę i zamontowac dodatkowy alternator jakiś mały napędzany jakimś pasem lub łańcuszkiem... no ale to kupa rzeźby, dorabiania rzeczy i ogólnie projekt  Ja bym same przewody z regulatora napięcia do akumulatora poprowadził nowe . Dajmy na to, że z regla wychodzą dwa przewody plus i dwa minus. Wczepiasz się w kostkę najbliżej za regulatorem (na jego wyjściu) i odłaczając oryginalne połaczenie prowadzisz od tej kostki nowe przewody które łączą się w jeden PLUS i jeden MINUS które dajesz bezpośrednio na akumulator. Kable stosujesz 14-16ga a na plusie dajesz bezpiecznik 30A. Gwarantuje, że choćby 0,5-0.8, do nawet 1V ładowania zyskasz na akumulatorze. Po prostu napięcie na klemach bedzie identyczne jak na wyjściu regulatora.
 Ja bym same przewody z regulatora napięcia do akumulatora poprowadził nowe . Dajmy na to, że z regla wychodzą dwa przewody plus i dwa minus. Wczepiasz się w kostkę najbliżej za regulatorem (na jego wyjściu) i odłaczając oryginalne połaczenie prowadzisz od tej kostki nowe przewody które łączą się w jeden PLUS i jeden MINUS które dajesz bezpośrednio na akumulator. Kable stosujesz 14-16ga a na plusie dajesz bezpiecznik 30A. Gwarantuje, że choćby 0,5-0.8, do nawet 1V ładowania zyskasz na akumulatorze. Po prostu napięcie na klemach bedzie identyczne jak na wyjściu regulatora. 
ja tak mam w swojej TLR i dało mi to DUUUŻO bo z około 13,4V na jałowych i 13,5V nna 5tys obr. mam teraz 14,20V na jałowych i 14,10V na 5tys Aku się bardziej cieszy jak i reszta instalacji
 Aku siÄ™ bardziej cieszy jak i reszta instalacji  
Myślę, że to jedyne co możesz zrobić wmiare tanim kosztem by choc trochę zniwelować fabryczne straty a co za tym idzie być może rozwiązac problem.
Tylko u mnie altek ma prawie 450W...
				 Ja bym same przewody z regulatora napięcia do akumulatora poprowadził nowe . Dajmy na to, że z regla wychodzą dwa przewody plus i dwa minus. Wczepiasz się w kostkę najbliżej za regulatorem (na jego wyjściu) i odłaczając oryginalne połaczenie prowadzisz od tej kostki nowe przewody które łączą się w jeden PLUS i jeden MINUS które dajesz bezpośrednio na akumulator. Kable stosujesz 14-16ga a na plusie dajesz bezpiecznik 30A. Gwarantuje, że choćby 0,5-0.8, do nawet 1V ładowania zyskasz na akumulatorze. Po prostu napięcie na klemach bedzie identyczne jak na wyjściu regulatora.
 Ja bym same przewody z regulatora napięcia do akumulatora poprowadził nowe . Dajmy na to, że z regla wychodzą dwa przewody plus i dwa minus. Wczepiasz się w kostkę najbliżej za regulatorem (na jego wyjściu) i odłaczając oryginalne połaczenie prowadzisz od tej kostki nowe przewody które łączą się w jeden PLUS i jeden MINUS które dajesz bezpośrednio na akumulator. Kable stosujesz 14-16ga a na plusie dajesz bezpiecznik 30A. Gwarantuje, że choćby 0,5-0.8, do nawet 1V ładowania zyskasz na akumulatorze. Po prostu napięcie na klemach bedzie identyczne jak na wyjściu regulatora. 
ja tak mam w swojej TLR i dało mi to DUUUŻO bo z około 13,4V na jałowych i 13,5V nna 5tys obr. mam teraz 14,20V na jałowych i 14,10V na 5tys
 Aku siÄ™ bardziej cieszy jak i reszta instalacji
 Aku siÄ™ bardziej cieszy jak i reszta instalacji  
Myślę, że to jedyne co możesz zrobić wmiare tanim kosztem by choc trochę zniwelować fabryczne straty a co za tym idzie być może rozwiązac problem.
Tylko u mnie altek ma prawie 450W...
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
			- 
				 
 Przemo_rene
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Nie znam się na altkach, ale starszy powiedział, że trzeba przewinąć uzwojenie stojana na grubsze a wirnik może zostać oryginalny. Druga metoda to założenie boostera mxs, wówczas alternator będzie ładował lepiej, szczególnie od dołu.
				
			- 
				 
 TS900
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 21/11/2010, 14:53
- Lokalizacja: Lublin
Przemo_rene ta kwestia zmiany przewodów brzmi bardzo rozsądnie. Jednak przy moich "zdolnościach" grzebania w takich rzeczach chyba muszę poszukać warsztatu, który by ten temat ogarnął.
TS900 tak na szybko wrzuciłem w google "booster mxs" i ... no jeśli to faktycznie działa tak jak opisują to dokładnie tego szukam 
 
Pytanie na ile sprawdzi się to w moto a po drugie na ile faktycznie to działa a na ile jest tylko pobożnym życzeniem konstruktora (trochę sceptycznie podchodzę do takich wynalazków bo bardzo często ich deklarowany opis nie przystaje do rzeczywistości).
W każdym razie dzięki za podpowiedzi - na razie sezon zakończyłem więc mam czas przez zimę, żeby przemyśleć temat i może do wiosny coś się uda wykombinować.
				
			TS900 tak na szybko wrzuciłem w google "booster mxs" i ... no jeśli to faktycznie działa tak jak opisują to dokładnie tego szukam
 
 
Pytanie na ile sprawdzi się to w moto a po drugie na ile faktycznie to działa a na ile jest tylko pobożnym życzeniem konstruktora (trochę sceptycznie podchodzę do takich wynalazków bo bardzo często ich deklarowany opis nie przystaje do rzeczywistości).
W każdym razie dzięki za podpowiedzi - na razie sezon zakończyłem więc mam czas przez zimę, żeby przemyśleć temat i może do wiosny coś się uda wykombinować.
- rpp
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 29/8/2009, 14:36
kumpel tak alternator wykończył ze cały czas lądował i lądował a nie bardzo miał co lądować wiec lądował aż się spalił
				TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
			Nowy nabytek KTM RC8
- 
				 
 RUTRA.RD
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
to miał coś zwalone. Regulator napięcia ma odbiearać nadmiar prądu i oddawać go jako ciepło. 
Poza tym mało kiedy fabryka pakuje alternator taki który produkuje nadmiary prądu w dużej ilości. Prędzej przy pełnym obciążeniu dostępnymi w samochodzie odbiornikami bedzie na styk lub lekko poniżej granicy. Tak to jest wyliczane. Inna sprawa instalacja i jej wydajność w dostarczaniu prądu do poszczególnych podzespołów.
ps. a ten Twój kolega nie miał przypadkiem akumulatora wyciągnietego z obiegu?
				Poza tym mało kiedy fabryka pakuje alternator taki który produkuje nadmiary prądu w dużej ilości. Prędzej przy pełnym obciążeniu dostępnymi w samochodzie odbiornikami bedzie na styk lub lekko poniżej granicy. Tak to jest wyliczane. Inna sprawa instalacja i jej wydajność w dostarczaniu prądu do poszczególnych podzespołów.
ps. a ten Twój kolega nie miał przypadkiem akumulatora wyciągnietego z obiegu?
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
			- 
				 
 Przemo_rene
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
			Posty: 12
			 • Strona 1 z 1
		
	
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości
