Zobacz wątek - Kawasaki ER-5 - spuszczanie paliwa z gaźników
NAS Analytics TAG

Kawasaki ER-5 - spuszczanie paliwa z gaźników

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Kawasaki ER-5 - spuszczanie paliwa z gaźników

Postprzez slaveq » 22/11/2010, 10:52

Jak w temacie, czy jest to konieczne przed zimą i jak to zrobić w moim motocyklu ? Jest to gdzieś dokładnie opisane?
slaveq
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 27/10/2010, 10:48


Postprzez RUTRA.RD » 22/11/2010, 12:17

pod gaźnikami masz takie śrubki odkręcasz je i zlatuje. mówią ze się powinno ale kto to robi
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa


Postprzez 7beat » 22/11/2010, 15:33

kupujesz za 5-8zł dodatek do paliwa przepalasz moto żeby zaciągnęło wachy z ulepszaczem do gaźników i może stać całą zimę
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez RUTRA.RD » 22/11/2010, 16:20

o pierwszy raz o tym słyszę a co to robi?
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez 7beat » 22/11/2010, 16:21

taki uszlachetniacz że paliwo nie traci swoich właściwości i w zimę jest łatwiejszy rozruch, bo jak sami wiecie, paliwo po całej zimie w baku nie nadaje się do niczego...
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez RUTRA.RD » 22/11/2010, 16:25

czy to ma jakaś nazwę lub potoczne określenie ( uszlachetniacz do paliwa ? )
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez 7beat » 22/11/2010, 16:26

ci powiem że teraz zbytnio nie pamiętam, ale jak będę w robocie to na pewno zerknę i dam znać, bo niektóre inne są nic nie warte
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez henio12323 » 22/11/2010, 23:18

ja to akurat testuje
kupilem 2 produkty jeden firmy organika (zdaje mi sie w miare sprawdzona firma ) nazwa produktu to DOBEN. drugi jakis 3 literowy nie pamietam. kupiłem oba na stacji benzynowej ten 3 literowy kupilem za kolo 14 zł dobena za 5.50 o_O po zalaniu oczywiscie nieco zwiekszonej ilosci nie poczulem w sumie nic specjalnego :P choć moze rzeczywiscie uszlachetnia to benzyne i pomaga ją spalac czy cos :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Insekt » 22/11/2010, 23:31

a nie wystarczy dac kranik wachy na off, odpalic i poczekaz az moto umrze?
r6 2001 -----> cbr 1000rr 2014
Avatar użytkownika
Insekt
Świeżak
 
Posty: 393
Dołączył(a): 18/5/2009, 10:52
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez RUTRA.RD » 23/11/2010, 07:56

w sumie to wystarczy dużo mniej roboty ale zaraz znajda się przeciwnicy takiej metody :)
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Landryss25 » 23/11/2010, 09:11

Przy zakręconym kraniku moto nie wypali całego paliwa z gaźników, zawsze coś zostanie. Ze spuszczaniem jest mało roboty a warto to zrobić.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Przemo_rene » 23/11/2010, 13:59

dodam tylko od siebie, że ZAKRĘCAJĄC tymi śrubkami paliwo robimy to BARDZO ostrożnie i nie na siłę. One są bardzo miekkie ale korpus w których siedzą jest jeszcze bardziej miekki i jak przykręcimy o ciutkę za mocno to szukamy nowych gaźników z allegro bo będzie ciec zawsze. Kiedyś sprawdziłem to na własnej skórze i wcale nie przykręcałem mocno - ktoś przede mną już najwyraźniej przedobrzył i ja tylko zwieńczyłem dzieła..
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez tobiach » 23/11/2010, 14:46

Insekt napisał(a):a nie wystarczy dac kranik wachy na off, odpalic i poczekaz az moto umrze?


Jeżeli chodzi o ER-5 to ten sposób się nie sprawdzi, ponieważ nie ma tam takiej pozycji.
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
Avatar użytkownika
tobiach
Świeżak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez swirus2007 » 23/11/2010, 16:00

musisz miec, sa trzy pozycje i najczesciej jak ustawisz to czym przełączasz w poziom to zamykasz paliwo
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez slaveq » 23/11/2010, 16:57

Nie ma pozycji OFF - w ER-5 jest ON - włączone, RES - rezerwa i PRE - chyba zalewanie gaźników jeśli było spuszczone z nich paliwo. Z tego co mi mechanik tłumaczył to jest jakaś membrana, która otwiera się pod wpływem podciśnienia, jeśli podciśnienia nie ma to paliwo do gaźników nie wpada.

Jeszcze jedno pytanie, jak z płynem chłodniczym. Moto trzymam w nieogrzewanym garażu i nie chciałbym żeby mi rozsadziło chłodnicę. Spuszczać, wymieniać czy też może są jakieś specyfiki żeby płyn nie zamarzał ?
slaveq
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 27/10/2010, 10:48

Postprzez Dr_Acula » 23/11/2010, 19:24

Henio ten trzyliterowy to STP, chyba w czerwonej butelce :). W teorii te preparaty mają wypierać z paliwa wodę czy może raczej jakąś ją "mieszać", aby później woda w paliwie nie zamarzła np. w gaźniku, jak ktoś nie spuści wachy z gaźników. Ile w tym prawdy trudno powiedzieć, poza tym skoro butelka 250ml jest na 70L paliwa to do motocykla trzeba by wlać z 60ml... Spróbować zawsze warto.
Rieju RRX 70
Avatar użytkownika
Dr_Acula
Świeżak
 
Posty: 323
Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
Lokalizacja: kuj-pom division

Postprzez RUTRA.RD » 24/11/2010, 07:51

ja tam nigdy nie spuszczałem z gaźników paliwa i nie miałem problemów, zresztą nieraz się zdarza ze przez lato komuś motor stoi 1 miesiąc i nie spuszcza i nie ma problemów. jak ktoś gaźniki wyciąga i czyści co 5 lat to to ma znaczenie ale jak ktoś w miarę regularnie dba i je czyści, zresztą każdy robi jak chce

taka moja sugestia do posiadaczy starych suzukowych olejakow przepalcie je czasem bo jak postojÄ… 4 miesiÄ…ce to nieraz jest halo z odpaleniem
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez henio12323 » 27/11/2010, 23:12

DR_Acula dokladnie STP :D


co do gaźników sprawa wyglada tak. jezeli sie ich długo nie czysci to zbiera sie na nich osad. pomału. ale jak sie nie opróżni gaźników to parująca benzyna bardziej osadzi sie na dyszach itp. moto odpali bedzie smigało ale straci nieco moc i reakcje na manetke. po wyczyszczeniu moc bedzie od razu zauważalna. co do czyszczenia samo przedmuchanie tez nie zawsze duzo da. co jakis czas warto oddac gaźnik do kąpieli w specjalnych płynach i czyszczenie ultradzwiękami zwłaszcza stare gaźniki. czyszczą sie własnei z tego osadu i róznice czuc :) wiem bo przerabiałem, jak ktos miałby 2T tam to zupełnie masakra o ile nie ma dozownika i miesza sie wstepnie benzyne z olejem olej sie osadza na dyszach i moto traci 1/5 mocy po odpaleniu ale tu plus bo olej szybko sie rozpuszcza i moto wraca do pierwotnej formy po lepszym przegazowaniu :P
a co do preparatu ogranicza on nieco osadzanie sie tego syfu w gaźniku. ale czy to na pewno skuteczne :d nie wiem.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez RUTRA.RD » 29/11/2010, 10:22

a ile kosztuje w myjce ultradźwiękowej czyszczenie bo sama myjka 3600zl
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Przemo_rene » 29/11/2010, 10:38

tańsze myjki za 300zł z Allegro też dają radę tylko płyn do nich to kolejne 300zł. Teorytycznie mycie w myjce jest wliczone w każdym ASO w czyszczenie gaźników...czyli 100-150zł. W praktyce... popsikane na szybko sprayem w dysze i przepustnice...ale to inna bajka już.

100-150zł mycie gaziorów w takiej myjce
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê