Kawasaki ER 5 - nierówna praca silnika, utrata mocy
Posty: 26
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kawasaki ER 5 - nierówna praca silnika, utrata mocy
Witam,
dziś jechałem moim ER 5 i niestety na trasie w momencie kiedy miałem jakieś 7 tyś. obrotów przy 110 km/h motocykl nagle stracił moc, silnik zaczął nierówno pracować i nie jest w stanie wejść na więcej niż 5-6 tyś. obrotów. Na wolnych obrotach chodzi równo i nie dławi się ani nie gaśnie. Pytanie co to może być i czy mogę jechać motocyklem do mechanika (czy nic się nie uszkodzi) czy lepiej laweta (znajomy wspomniał, że to może być pęknięty tłok i że lepiej uważać na silnik)?
dziś jechałem moim ER 5 i niestety na trasie w momencie kiedy miałem jakieś 7 tyś. obrotów przy 110 km/h motocykl nagle stracił moc, silnik zaczął nierówno pracować i nie jest w stanie wejść na więcej niż 5-6 tyś. obrotów. Na wolnych obrotach chodzi równo i nie dławi się ani nie gaśnie. Pytanie co to może być i czy mogę jechać motocyklem do mechanika (czy nic się nie uszkodzi) czy lepiej laweta (znajomy wspomniał, że to może być pęknięty tłok i że lepiej uważać na silnik)?
- slaveq
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 27/10/2010, 10:48
nie chce nic mówic ale bym sie smial jak by swiece padly, ale 2 na raz to raczej nie mozliwe
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
- swirus2007
- Stały bywalec
- Posty: 1474
- Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
- Lokalizacja: ~~KN~~
objawow dziwnych nie bylo, motocykl kupilem niedawno i dopiero cztery dni jezdzilem przy czym mam kontakt ze sprzedajacym i mowil ze niedawno byl czyszczony gaznik i wymieniane swiece. to moj pierwszy moto i nie mam doswiadczenia, przed kupnem byl sprawdzany w serwisie kawasaki i nie stwierdzili zeby dawal jakies dziwne oznaki. Czyli mozliwe ze to nie tlok? Nie ma zadnych dziwnych metalicznych odglosow z silnika.
- slaveq
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 27/10/2010, 10:48
kurde moze byc wiele rzeczy najlepiej jak pojedziesz do jakiegos dobrego taniego mechanika moze masz takiego w okolicy ustalenie przez neta bedzie bardzo ciezkie. zaczac mozesz od swiec ( nowe wsadzic ) i sprawdzic iskre
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Hej, odebrałem dziś motocykl od mechanika. Nie palił na jeden gar, wymienili świece i wyczyścili styki ale problem mocy nadal pozostał. Wróciłem do mechanika z powrotem i powiedział, że "możliwe, że się gaźniki rozsynchronizowały" i że "200-300 zł synchronizacja + czyszczenie gaźników", ale zadzwoniłem do innego znajomego mechanika z Krakowa i ten powiedział mi, że jeżeli to się zdarzyło przy wyższych obrotach (5-7 tyś), to to raczej wina silnika i, że możliwe że poszła głowica. Nie wiem co o tym sądzić? Czy ktoś zna dobrego i niedrogiego mechanika z okolic dąbrowy górniczej?
- slaveq
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 27/10/2010, 10:48
powiem ci ze najpierw to się zorientuj ile silnik na allegro do twego moto kosztuje, może się okazać ze silnik za 1 tys kupisz z gwarancja miesięczna a swojego jeszcze za parę 100 będziesz mógł pogonić, nieraz taka opcja jest lepsza niż naprawa.
usterkę przez neta ciężko zdiagnozować
usterkę przez neta ciężko zdiagnozować
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
mechanicy, znafffcy ku**wa, jakbyś był w Szczecinie to bym Ci polecił i byś wiedział na bank, a nie "być może", "być może" to on się nadaje, choć wątpię. Podstawa to dobry mechanik, znajdź takiego, a potem działaj.
Miałem kiedyś akcję, że gwinty mi się "zużyły" w głowicy i musiałem dorabiać, też był spadek mocy, ale u Ciebie to chyba co innego. Dobry mechanik patrzy, sprawdzi tu i tam, spojży i wie co jest pięć.
Miałem kiedyś akcję, że gwinty mi się "zużyły" w głowicy i musiałem dorabiać, też był spadek mocy, ale u Ciebie to chyba co innego. Dobry mechanik patrzy, sprawdzi tu i tam, spojży i wie co jest pięć.
Kawasaki ER5 2005
-
Traperoso - Mieszkaniec forum
- Posty: 1645
- Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
- Lokalizacja: Szczecin
Dzięki za zainteresowanie,
na razie nie planuję kupować silnika, ale do obecnego fachmana już nie pojadę. Szkoda mi trzech stówek na coś co pewnie i tak nie pomoże. Poszukam jakiegoś dobrego mechanika, na razie mam namiary na jednego (dzięki pan_wiewiorka) i odezwę się co i jak. Pozdrawiam.
na razie nie planuję kupować silnika, ale do obecnego fachmana już nie pojadę. Szkoda mi trzech stówek na coś co pewnie i tak nie pomoże. Poszukam jakiegoś dobrego mechanika, na razie mam namiary na jednego (dzięki pan_wiewiorka) i odezwę się co i jak. Pozdrawiam.
- slaveq
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 27/10/2010, 10:48
Witam po przerwie, motocykl zawiozłem do perfectmoto w dąbrowie górniczej, Panowie zajęli się nim dość profesjonalnie. Okazało się, że dziwnym trafem u poprzedniego mechanika wyparował olej (sprawdzałem go tydzień wcześniej i niemożliwością jest żeby spaliło 3 litry na 100 km), dodatkowo poprzedni fachman zamontował używaną świecę innego typu. Po sprawdzeniu kompresji wyszło, że wszystko jest w miarę ok - mechanik uspokoił mnie, że kompresja powyżej 8 dla trzynastoletniego motocykla to wartość dopuszczalna. Powodem spadku mocy był zapchany gaźnik i nieprawidłowa świeca.
Niestety po wizycie okazało się, że motocykl pali ponad 8 litrów na setkę! Co może być powodem, czyżby źle wyregulowany gaźniki? Jeśli kompresja jest w porządku to chyba tylko to pozostaje.
Niestety po wizycie okazało się, że motocykl pali ponad 8 litrów na setkę! Co może być powodem, czyżby źle wyregulowany gaźniki? Jeśli kompresja jest w porządku to chyba tylko to pozostaje.
- slaveq
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 27/10/2010, 10:48
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Seba_ER5 napisał(a):Dla mnie ta kompresja jest do du... dolna granica tolerancji.
Kurde no to ja już sam nie wiem, tzn. że co, że się silnik rozszczelnił i będzie remont trzeba zrobić? Cholera no, nieźle w takim wypadku się naciąłem, to mój pierwszy moto i niby był sprawdzany w serwisie Kawasaki w Krakowie ale z tego co widzę to jednak nie można ufać nawet autoryzowanym serwisom. Albo te kilkadziesiąt kilometrów które zrobiłem bez oleju zrobiło swoje i sam rozjechałem silnik

- slaveq
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 27/10/2010, 10:48
Zrób gaźniki, jak będzie dobrze chodził i nie będzie brał dużo oleju to nie masz się czym martwić.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Posty: 26
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości