[FZ6] Brakuje linki sprzęgła (WTF!)
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
[FZ6] Brakuje linki sprzęgła (WTF!)
Witam serdecznie,
Kilka dni temu zakładałem peszle plecione na linki gazu, sprzęgła, wiązek itd i teraz mam problem. Chciałem właście założyć nowe klamki i mam... za krótką linkę od sprzęgła
W momencie, gdy linka założona jest i na sprzęgle i naklamce, to jest na maksa wciśnięta. Regulacja jest na maksa wkręcona w klamkę, a cały czas brakuje ok. 3-4 cm. Czy ma ktoś może pomysł, gdzie się podziały te cm linki?
Kilka dni temu zakładałem peszle plecione na linki gazu, sprzęgła, wiązek itd i teraz mam problem. Chciałem właście założyć nowe klamki i mam... za krótką linkę od sprzęgła

<a href="http://maclife.pl">serwis ipad iphone mac</a>
-
lutecki - Świeżak
- Posty: 285
- Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
- Lokalizacja: Warszawa
Problem w tym, że nie wiem gdzie się mogła podziać linka
Sam przewód jest wystarczająco długi, tylko linka która jest w środku... jakby jej brakowało
W momencie, gdy założę ją na sprzęgło, to od strony dźwigni pipek-blokujący jest przy samej skówce.


<a href="http://maclife.pl">serwis ipad iphone mac</a>
-
lutecki - Świeżak
- Posty: 285
- Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
- Lokalizacja: Warszawa
A co to za element mniej więcej w połowie cięgna (http://img31.imageshack.us/img31/9627/1269659741.jpg)? Czy to nie przypadkiem jakaś regulacja? Może tutaj u mnie coś się fuckup-nęło...
Ok, już znalazłem w serwisówce info, że te element w połowie linki to regulator. Jutro zobaczę jak nim się reguluje długość cięgna
Ok, już znalazłem w serwisówce info, że te element w połowie linki to regulator. Jutro zobaczę jak nim się reguluje długość cięgna

<a href="http://maclife.pl">serwis ipad iphone mac</a>
-
lutecki - Świeżak
- Posty: 285
- Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
- Lokalizacja: Warszawa
Źle zakladasz. Zrób tak:
Zakładanie linki sprzęgła to lekka walka więc miejscami trochę siły trzeba.
-poprowadź linkę tak jak leci oryginalnie
-zaczep ją o wysprzęglik na sprzęgle z regulacją nakrętkami ustawioną na maxa luźno.
- końcówkę do klamki możesz zaczepić na pare sposobów:
Klamkę ustawiasz na pozycję 6 (lub po prostu jak masz regulację na klamce to najbliżej manetki!) a regulację przy klamce napięcia linki zrób na luźno (wkręć) na maxa. Szypcami łapiesz przed główką linki i starasz się zaczepić linkę o jej wpust w klamce (trzeba siły i wyczucia)
Inny sposób to zdemontuj klamke - zaczep na niej linkę i też używając trochę siły zamontuj klamkę z linką działają klamką jak dźwignią.
Jeżeli linki mają (stara i nowa) takie same długości i wcześniej działało to musi działać teraz.
PO spięciu końcówek (klamki i wysprzęglika) ustaw przy sprzęgle regulację najpierw w połowie z kontrą. Teraz ustaw pozycję klamki (tym pokrętłem ze skalą 1-6) na tyle i le jeździłeś. Wykręć regulację przy klamce do połowy i patrz jak działa klamka. Ma brać na około 1//3 skoku patrząc od góry (tyle plus minus wyjdzie ten skok jałowy 2-3mm) Nie przekraczaj połowy regulacji przy klamce. By osiągnąć wymaganą pracę klamki dociągaj lub poluźniaj przy sprzęgle (to jest główna regulacja)
Opisałem długo ale dokładniej nie potrafię opisać. W praktyce nie jest tak źle choć na początku każdy ma z tym problemy.
Zakładanie linki sprzęgła to lekka walka więc miejscami trochę siły trzeba.
-poprowadź linkę tak jak leci oryginalnie
-zaczep ją o wysprzęglik na sprzęgle z regulacją nakrętkami ustawioną na maxa luźno.
- końcówkę do klamki możesz zaczepić na pare sposobów:
Klamkę ustawiasz na pozycję 6 (lub po prostu jak masz regulację na klamce to najbliżej manetki!) a regulację przy klamce napięcia linki zrób na luźno (wkręć) na maxa. Szypcami łapiesz przed główką linki i starasz się zaczepić linkę o jej wpust w klamce (trzeba siły i wyczucia)
Inny sposób to zdemontuj klamke - zaczep na niej linkę i też używając trochę siły zamontuj klamkę z linką działają klamką jak dźwignią.
Jeżeli linki mają (stara i nowa) takie same długości i wcześniej działało to musi działać teraz.
PO spięciu końcówek (klamki i wysprzęglika) ustaw przy sprzęgle regulację najpierw w połowie z kontrą. Teraz ustaw pozycję klamki (tym pokrętłem ze skalą 1-6) na tyle i le jeździłeś. Wykręć regulację przy klamce do połowy i patrz jak działa klamka. Ma brać na około 1//3 skoku patrząc od góry (tyle plus minus wyjdzie ten skok jałowy 2-3mm) Nie przekraczaj połowy regulacji przy klamce. By osiągnąć wymaganą pracę klamki dociągaj lub poluźniaj przy sprzęgle (to jest główna regulacja)
Opisałem długo ale dokładniej nie potrafię opisać. W praktyce nie jest tak źle choć na początku każdy ma z tym problemy.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Ale jeszcze raz piszę, że linka cały czas jest ta sama
Jedyne co zrobiłem to wypiąłem linkę z obydwu stron (od strony klamki i sprzęgła) i próbowałem ją wyjąć, aby załyżyć na nią peszel. Z wyciągania po kilkunastu minutach walki zrezygnowałem, a peszel założyłem od strony klamki przegiągając go wzdłóż linki. Następnie założyłem na wysprzęglik i chciałem na klamkę, ale okazało się, że gdy założona jest na wysprzęglik, to od strony klamki nie ma już linki, a sama blokada na końcu
Jest tak, jakby gdzieś mi zniknęło jakieś 4-5 cm stalowej linki wewnątrz ogumienia 



<a href="http://maclife.pl">serwis ipad iphone mac</a>
-
lutecki - Świeżak
- Posty: 285
- Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
- Lokalizacja: Warszawa
nie rób sobie jaj. Nic nie zniknęło. Załóż to porządnie i tak jak opisałem i tyle
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Wiem, że nic nie mogło zniknąć, ale tak to wygląda
Jedyna możliwość jaką jeszcze widzę to ten mechanizm regulacji znajdujący się na środku linki.

<a href="http://maclife.pl">serwis ipad iphone mac</a>
-
lutecki - Świeżak
- Posty: 285
- Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
- Lokalizacja: Warszawa

No to przecież napisałem REGULACJE LINKI jak byk.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Przemo_rene napisał(a):No to przecież napisałem REGULACJE LINKI jak byk.
No to o tym pisałem już 3 posty przed Twoim.
Ok, byłem w garażu i sprawa ma się następująco:
- zewnętrzna osłona jest skrócona maksymalnie przy pomocy mechanizmu znajdującego się na środku długości linki,
- maksymalna długość linki jaką udało mi się uzyskać to 9 cm,
- po założeniu końcówki na mechanizm sprzęgła, nie ma możliwości założenia klamki (za mało linki)
I co tutaj może być nie tak?

<a href="http://maclife.pl">serwis ipad iphone mac</a>
-
lutecki - Świeżak
- Posty: 285
- Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
- Lokalizacja: Warszawa
PrzedstawiÄ™ problem obrazkowo
Cały czas mówimy o lince która pasowała, a która po odpięciu już jest za krótka
Kiedy zdejmiemy linkę z klamki i wciśniemy ją maksymalnie do osłony (http://img189.imageshack.us/img189/103/img0019yw.jpg (otwórz link)), a następnie przy regulacji linki zewnętrzną osłonę skrócimy maksymalnie (http://img710.imageshack.us/img710/9193/img0017wj.jpg (otwórz link)), to po stronie od kosza sprzęgłowego uzyskujemy długość linki ok. 9 cm (http://img199.imageshack.us/img199/6522/img0016na.jpg (otwórz link)), co niestety jest wartością zbyt małą, aby podpiąć linkę do zaczepu kosza (http://img830.imageshack.us/img830/4686/img0014cl.jpg (otwórz link)) oraz klamki :-/


Kiedy zdejmiemy linkę z klamki i wciśniemy ją maksymalnie do osłony (http://img189.imageshack.us/img189/103/img0019yw.jpg (otwórz link)), a następnie przy regulacji linki zewnętrzną osłonę skrócimy maksymalnie (http://img710.imageshack.us/img710/9193/img0017wj.jpg (otwórz link)), to po stronie od kosza sprzęgłowego uzyskujemy długość linki ok. 9 cm (http://img199.imageshack.us/img199/6522/img0016na.jpg (otwórz link)), co niestety jest wartością zbyt małą, aby podpiąć linkę do zaczepu kosza (http://img830.imageshack.us/img830/4686/img0014cl.jpg (otwórz link)) oraz klamki :-/
<a href="http://maclife.pl">serwis ipad iphone mac</a>
-
lutecki - Świeżak
- Posty: 285
- Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
- Lokalizacja: Warszawa
a zaczep przy wysprzęgliku na sprzęgle odchylasz przy montażu?
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
na pewno dobrze ją zakładasz? musisz robic jakiś bład którego nawet nie zauważasz, spróbuj załozyć linke ze skręcona kierownicą będzie łatwiej.pozdrawiam,musi pasować najpierw troszke pogłówkuj a potem bierz się za robote:)
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
- Dzesiu10
- Bywalec
- Posty: 857
- Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
- Lokalizacja: Zielona Góra
Przemo_rene: Nie rozumiem co masz na myśli. Linkę przewlekam przez oczko znajdujące się przed wysprzęglikiem, zaczepiam linkę i biorę się za zaczepianie jej od strony klamki. Samej linki z ogumieniem jest dużo, więc nie ma potrzeby skręcania kierownicą. Natomiast po założeniu mechanizmu do regulacji linki od strony klamki, końcówka linki jest już przy samym końcu gwintu. Stawiam wino w firmowej drewnianej skrzyni temu, kto rozwiąże moją zagadkę 

<a href="http://maclife.pl">serwis ipad iphone mac</a>
-
lutecki - Świeżak
- Posty: 285
- Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
- Lokalizacja: Warszawa
to podjedź do Poznania -20 minut i masz ją założoną przeze mnie:) Innej opcji nie widzę
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Już ją założyłem tylko teraz nie bardzo chce odbijać
Problemem był metalowy odcinek linki który powinien siedzieć w gumowej części, a który w niej nie siedział, przez co wewnętrzna linka była krótsza o te kilka cm 


<a href="http://maclife.pl">serwis ipad iphone mac</a>
-
lutecki - Świeżak
- Posty: 285
- Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
- Lokalizacja: Warszawa
jak widać nawet montaż linki można spierd***
W serwisie byś zapłącił 20zł max a miałbyś raz a dobrze

http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Ale ja nie wymieniałem linki tylko klamki i peszel zakładałem na linkę dla poprawy strony wizualnej. Nie chodzi o to, żeby komuś nie zapłacić za pracę - chodzi o to, aby zdobywać doświadczenie.
<a href="http://maclife.pl">serwis ipad iphone mac</a>
-
lutecki - Świeżak
- Posty: 285
- Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
- Lokalizacja: Warszawa
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości