Pierwsze moto szosowo-turystyczne 4-6 tys. (GPZ czy XJ600?)
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Pierwsze moto szosowo-turystyczne 4-6 tys. (GPZ czy XJ600?)
Witam, nazywam się Bartek. Kilka dni temu zdałem egzamin na prawko (za pierwszym razem:)). Teraz rozglądam się za motocyklem. Zakup planuję na wiosnę, ale na razie chcę się zdecydować czego konkretnie szukać. Po przejrzeniu ogłoszeń i przeczytaniu dziesiątków postów mam dwóch faworytów: Yamaha XJ 600 oraz Kawasaki GPZ500. Budżet do wydania 4-6K. Ubrania kompletuję z innej puli. Niestety, motocykl będzie nocował pod chmurką i między innymi dlatego nie chcę inwestować większych pieniędzy. Jeżeli zechcecie poświęcić nieco czasu, to z chęcią przeczytam Wasze spostrzeżenia dotyczące porównania dwóch powyższych modeli. A może będziecie mieć też inne propozycje.
Mam 30 lat, 176 cm, 100 kg. Moje doświadczenie motocyklowe jest praktycznie równe zeru (kategoria B - 12 lat, ponad 100K km).
Motocykl będę wykorzystywał głównie do dojazdów na działkę (ok. 70 km) oraz do turystyki po Polsce (wypady kilkudniowe po kilkaset km). Będę jeździł raczej solo lub z bagażem (sakwy, torby). W grę wchodzi również jazda po mieście. Wszystko po drogach asfaltowych (rzadko drogi nieutwardzone).
Przebiegi w sezonie ok. 10K km.
Budżet na utrzymanie motocykla (nie licząc paliwa) - ok. 1K, ale jeżeli trzeba będzie wydać więcej to jest zrozumiałe, że pieniądze się znajdą (w sumie to nie mam pojęcia, jaki budżet może być potrzebny).
Najbardziej podobają mi się choppery, jednak z uwagi na parkowanie pod blokiem i niski budżet na sprzęt, zdecydowałem się na moto szosowo-turystyczne. Nie przepadam za plastikami i nakedami.
Mam 30 lat, 176 cm, 100 kg. Moje doświadczenie motocyklowe jest praktycznie równe zeru (kategoria B - 12 lat, ponad 100K km).
Motocykl będę wykorzystywał głównie do dojazdów na działkę (ok. 70 km) oraz do turystyki po Polsce (wypady kilkudniowe po kilkaset km). Będę jeździł raczej solo lub z bagażem (sakwy, torby). W grę wchodzi również jazda po mieście. Wszystko po drogach asfaltowych (rzadko drogi nieutwardzone).
Przebiegi w sezonie ok. 10K km.
Budżet na utrzymanie motocykla (nie licząc paliwa) - ok. 1K, ale jeżeli trzeba będzie wydać więcej to jest zrozumiałe, że pieniądze się znajdą (w sumie to nie mam pojęcia, jaki budżet może być potrzebny).
Najbardziej podobają mi się choppery, jednak z uwagi na parkowanie pod blokiem i niski budżet na sprzęt, zdecydowałem się na moto szosowo-turystyczne. Nie przepadam za plastikami i nakedami.
- Bartosz2211
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 1/11/2010, 20:27
Najlepiej przysiądź się do każdego z nich i je porównaj. Gdy kupowałem pierwszy moto porównywałem GPZ, GS i XJ600. XJta najbardziej mi podeszła z tego towarzystwa. Wydawało mi się że dawała większy komfort niż GPZ.
Nie jeden miał już taki dylemat, także jak poszukasz to coś znajdziesz.
Możesz jeszcze dołożyć kilka motocykli do zestawu- transalp, aprilia pegaso/ bmw f650gs, suzuki freewind itp - mimo że wyglądają jakby miały jechać w teren, to bardzo dzielnie radzą sobie na asfalcie, zapewniając też sporo komfortu.
Jeżeli jesteś "ogarnięty" to możesz pokusić się o bandita, może też pierwszy wypust TDM. Motocykle cięższe, mocniejsze, ale zapewniające więcej komfortu.
Nie jeden miał już taki dylemat, także jak poszukasz to coś znajdziesz.
Możesz jeszcze dołożyć kilka motocykli do zestawu- transalp, aprilia pegaso/ bmw f650gs, suzuki freewind itp - mimo że wyglądają jakby miały jechać w teren, to bardzo dzielnie radzą sobie na asfalcie, zapewniając też sporo komfortu.
Jeżeli jesteś "ogarnięty" to możesz pokusić się o bandita, może też pierwszy wypust TDM. Motocykle cięższe, mocniejsze, ale zapewniające więcej komfortu.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
Dzięki za wskazówki. Przyznam, że wymienionymi przez Ciebie motocyklami w ogóle się nie interesowałem, bo byłem przekonany, że są one dobre właśnie do terenu. Poczytałem trochę i widzę, że zbierają całkiem niezłe recenzje odnośnie wygody podróżowania.
No cóż, będę się rozglądał i porównywał.
No cóż, będę się rozglądał i porównywał.
- Bartosz2211
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 1/11/2010, 20:27
bartoszu nie zastanawiałbym się i brałbym czopka jakiegoś. Najlepiej Virago 535 lub 750 . nie są takie drogie wcale . honda magna , kawasaki en 500
wszystko bardzo piękne i nie drogie .
a jak już Ci przeszła chętka na choppery to xj 600.
pzdr
wszystko bardzo piękne i nie drogie .
a jak już Ci przeszła chętka na choppery to xj 600.
pzdr
-
amahay - Stały bywalec
- Posty: 1090
- Dołączył(a): 25/3/2010, 16:08
- Lokalizacja: Wrocław
Pozycja w gpz w cale nie jest tragiczna, wiadomo - trzeba sie przyzwyczaic, dziennie smigalem po 300+km i nie bylo problemu. Do tego spalanie masakrycznie niskie. Ostatnio sprawdzalem spalanie - za 40zl zrobilem 208km - jazda mieszana, 60~km "wleczenie" sie za gixxem 1000 + bardziej turystyczna.
-
rossavu - Stały bywalec
- Posty: 1347
- Dołączył(a): 4/4/2010, 10:51
pozycja na gpz tragiczna? przecież tam się siedzi jak na nakedzie tyle, że jest owiewka. Przyznam, że nie jechałem, ale siedziałem i pozycja jest bardzo neutralna. Jak komuś na tym kawasaki będzie niewygodnie to chyba na żadnym motocyklu nie odczuje komfortu
http://www.motocykl-online.pl/img/testy ... 5-main.jpg
http://www.motocykl-online.pl/img/testy ... 585-04.jpg
a stosunek ceny do przejechanych km zależy głównie od tego gdzie tankujesz. Ja na małej kawie 250, tankując za 5 dych na bezobsługowej neste potrafiłem przejechać grubo ponad 300km.
http://www.motocykl-online.pl/img/testy ... 5-main.jpg
http://www.motocykl-online.pl/img/testy ... 585-04.jpg
a stosunek ceny do przejechanych km zależy głównie od tego gdzie tankujesz. Ja na małej kawie 250, tankując za 5 dych na bezobsługowej neste potrafiłem przejechać grubo ponad 300km.
- slusar_o2
- Świeżak
- Posty: 144
- Dołączył(a): 20/12/2009, 13:47
Chęć na choppera mi nie przeszła. Jednak za pieniądze, które chcę przeznaczyć na motocykl musiałbym szukać czegoś z lat 80. XJ czy GPZ można trafić kilka lat młodszy.
Jak napisał Kamusial, muszę się przysiąść do kilku modeli, ponieważ moje doświadczenie ogranicza się do YBR z nauki jazdy i egzaminu. Choppery podobają się się głównie z wyglądu. Jak się tym jeździ to nie mam pojęcia. Dlatego również chciałem zacząć od czegoś bardziej neutralnego.
Choć z drugiej strony chopper pasowałby do mojego charakteru, bo preferuję raczej spokojną jazdę. Nie chcę żadnego potwora.
Jak napisał Kamusial, muszę się przysiąść do kilku modeli, ponieważ moje doświadczenie ogranicza się do YBR z nauki jazdy i egzaminu. Choppery podobają się się głównie z wyglądu. Jak się tym jeździ to nie mam pojęcia. Dlatego również chciałem zacząć od czegoś bardziej neutralnego.
Choć z drugiej strony chopper pasowałby do mojego charakteru, bo preferuję raczej spokojną jazdę. Nie chcę żadnego potwora.
- Bartosz2211
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 1/11/2010, 20:27
no ale przy czopkach wiek nie ma takiego znaczenia jak u innych motocykli. one są mniej zajechane i zużyte bo raczej wszyscy właściciele jeżdżą bardzo spokojnie i garażują itd.
z drugiej strony patrząc na to jakie przebiegi chcesz stukać rocznie to lepiej xj. ale tak virago też by dała sobie radę.
z drugiej strony patrząc na to jakie przebiegi chcesz stukać rocznie to lepiej xj. ale tak virago też by dała sobie radę.
-
amahay - Stały bywalec
- Posty: 1090
- Dołączył(a): 25/3/2010, 16:08
- Lokalizacja: Wrocław
ja ci polecam ZR7s silnik spokojny i super z dołu idzie ma owiewkę tak ze na te trasy będzie spoko, przy xj 600 to silnikowo będzie przepaść na korzyść ZR7
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Pan_wiewiorka utrafił w sedno. Mam podobne odczucia jeżeli chodzi o choppery/cruisery. Tylko, że mi się to podoba, bo tak naprawdę nigdzie mi się nie spieszy, żeby za....suwać 200 km/h
Napiszę tak: serce mówi: chopper, głowa mówi: XJ600, CB500, GPZ...
Najprawdopodobniej skuszę się na praktyczne rozwiązanie.
Napiszę tak: serce mówi: chopper, głowa mówi: XJ600, CB500, GPZ...
Najprawdopodobniej skuszę się na praktyczne rozwiązanie.
- Bartosz2211
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 1/11/2010, 20:27
Witam ponownie, sezon się zbliża, zatem szukam coraz poważniej. W najbliższych dniach chcę obejrzeć poniższe sprzęty. Może już ktoś z Was je oglądał lub może powiedzieć o nich coś więcej:
http://otomoto.pl/suzuki-xf-freewind-M2477828.html
http://otomoto.pl/suzuki-xf-freewind-su ... 90513.html
http://otomoto.pl/suzuki-xf-freewind-M2477828.html
http://otomoto.pl/suzuki-xf-freewind-su ... 90513.html
- Bartosz2211
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 1/11/2010, 20:27
Witam. Napiszę trochę o XJ 600 Diversion, bo taki motocykl posiadałem przez cztery sezony. Był to pierwszy motocykl, którym zacząłem jezdzić po dwudziestokilkuletniej przerwie jazdy na motocyklu. Jest wygodny nawet w dwie osoby + kufry(jezdziłem z żoną turystycznie), mocy na początek wystarczy(61KM),dużo nie pali(4.5-5.5l/100 przy normalnej jezdzie). Zapewniam Cię, że tym motocyklem też da się jezdzić komplentacyjnie. Jak trafisz na zadbany egzemplarz i będziesz dbał o niego to będziesz miał zero awarii.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- MOTORMANN
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 5/2/2008, 23:03
Otóż zdecydowałem się na Yamahę XJ 600. Po prostu trafiła się w niezłym stanie, 1997 r., czarna;) Muszę przyznać, że jest to strzał w 10. Oczywiście nie mam porównania do innych sprzętów, ale po przejechaniu pierwszych 500 km jestem w pełni zadowolony i usatysfakcjonowany. Właśnie czegoś takiego szukałem.
Dziękuję za wszystkie rady i do zobaczenia na trasie.
Lewa w górę
Dziękuję za wszystkie rady i do zobaczenia na trasie.
Lewa w górę
- Bartosz2211
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 1/11/2010, 20:27
guslik napisał(a):Możesz zdradzić ile zapłaciłeś? Bo też szukam Xjotki i się zastanawiam ile trzeba przeznaczyć na sprzet w dobrym stanie,
6k, a z moich obserwacji wychodzi na to, że dobry i zadbany sprzęt można kupić w granicach 4-6k. Ładne xj bardzo szybko się sprzedają w tych pieniądzach. Ja po swojego pojechałem jeszcze tego samego dnia, jak pojawiło się ogłoszenie, a to dlatego, że kilka uciekło mi sprzed nosa
W poprzednich postach napisałeś jeden post pod swoim drugim a tego robić nie wolno.
Jest opcja z prawej strony "edytuj" to jak chcesz coś dodać to korzystaj z niej.
senekkorzenna
- Bartosz2211
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 1/11/2010, 20:27
6K to jest własnie kwota w jakiej chciałem się zmieścić z tym że raczej bede szukał juz czegos z grubszymi teleskopami czyli od 98 w gore aczkolwiek jak by sie trafila jakas naprawde ladna sztuka z 97( a tak jak wstepnie przekladalem to jest troche z tego rocznika) to możne bym się skusił.
No ale najpierw trzeba dokończyć kurs i zdać prawko
No ale najpierw trzeba dokończyć kurs i zdać prawko
- guslik
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 17/5/2011, 14:57
W poprzednich postach napisałeś jeden post pod swoim drugim a tego robić nie wolno.
Jest opcja z prawej strony "edytuj" to jak chcesz coś dodać to korzystaj z niej.
senekkorzenna
Posty pisane w odstępie kilku miesięcy, zatem nie sądziłem i nie zwróciłem uwagi, że mogę jeszcze zedytować.
6K to jest własnie kwota w jakiej chciałem się zmieścić z tym że raczej bede szukał juz czegos z grubszymi teleskopami czyli od 98 w gore aczkolwiek jak by sie trafila jakas naprawde ladna sztuka z 97( a tak jak wstepnie przekladalem to jest troche z tego rocznika) to możne bym się skusił.
Moja to listopad 1997 i już po zmianach (dwie tarcze z przodu, grubsze teleskopy).
- Bartosz2211
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 1/11/2010, 20:27
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości