Problem z płynem chłodniczym
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Problem z płynem chłodniczym
Panowie mam takie pytanie mianowicie ,jak odpalę motor i go grzeje tak na 2 -3 tyś obr.to zaraz mi wylatuje płyn chłodniczy przejadę się kawałek to samo wylatuje odpowietrznikiem.Za dużo nalałem ? zły kupiłem czy co ?
Lewa w Górę - jak nie jeździsz to nie zrozumiesz.
-
gelo102 - Świeżak
- Posty: 48
- Dołączył(a): 28/9/2010, 06:54
- Lokalizacja: Puławy
a nie dmuch Ci spod uszczelki głowicy?
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Dobrze by było gdybym wiedział gdzie to jest, nie mogę znaleźć w ogóle gdzie jest ten zbiorniczek wyrównawczy i z tego co widzę to tylko z odpowietrznika dmucha .Jakieś rady ? co znaczy odpowietrzyć.Jak poznać czy chodzi termostat czy to takie szum po dłuższej jeździe coś jak w samochodzie ?
Lewa w Górę - jak nie jeździsz to nie zrozumiesz.
-
gelo102 - Świeżak
- Posty: 48
- Dołączył(a): 28/9/2010, 06:54
- Lokalizacja: Puławy
................ oddaj do mechanika. Albo choć ucznia drugiej klasy zawodówki samochodowej.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Nie rób ze mnie kaleki znam się trochę na motoryzacji powiedz co może być to sprawdzę i pisałem ,że kapie z odpowietrznika nie wspominałem nic o uszczelce pod głowicą !!!
Lewa w Górę - jak nie jeździsz to nie zrozumiesz.
-
gelo102 - Świeżak
- Posty: 48
- Dołączył(a): 28/9/2010, 06:54
- Lokalizacja: Puławy
gelo102 napisał(a):Nie rób ze mnie kaleki znam się trochę na motoryzacji
Dobrze by było gdybym wiedział gdzie to jest, nie mogę znaleźć w ogóle gdzie jest ten zbiorniczek wyrównawczy,..., co znaczy odpowietrzyć.Jak poznać czy chodzi termostat czy to takie szum po dłuższej jeździe coś jak w samochodzie ?
Sam sobie zaprzeczasz, oddaj do mechanika
www.rosamotorcycle.pl | | FZ600/XRV650/WR450
-
rosa - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1190
- Dołączył(a): 7/2/2007, 10:59
- Lokalizacja: Sopot
Invinciblee
Ja chodzÄ™ do 1 klasy Technikum ^^
Zastanawia mnie czego wali odpowietrznikiem może to być przyczyna ,że to płyn z carrefoura za 6zł litr ?
Czy może nie po naciskałem wężów dobrze?albo coś musiałem jeszcze zrobić ?
Ja chodzÄ™ do 1 klasy Technikum ^^
Zastanawia mnie czego wali odpowietrznikiem może to być przyczyna ,że to płyn z carrefoura za 6zł litr ?
Czy może nie po naciskałem wężów dobrze?albo coś musiałem jeszcze zrobić ?
Lewa w Górę - jak nie jeździsz to nie zrozumiesz.
-
gelo102 - Świeżak
- Posty: 48
- Dołączył(a): 28/9/2010, 06:54
- Lokalizacja: Puławy
chyba technikum eletrycznego
Poodpowietrzaj dokładnie najpierw układ. W ogóle jaki to motocykl?
Zrób tak:
Jak masz korek na chłodnicy i także zbiorniczek wyrównawczy to: Odkręć korek na chłodnicy i zobacz ile tak widać płynu na motocyklu do pionu. Ma być jakieś 3cm poniżej krawędzi wlewu.
W razie czego uzupełnij by tak było. Teraz dolej do zbiorniczka wyrównawczego płyn do kreski max przy zimnym motocyklu. Pobujaj go lewo prawo i tak poprzytrzymuj na lewym pochyle i prawym. Odkręć korek wlewu na chłodnicy znowu i ten na zbiorniczku wyrównawczym. Teraz na dole układu przy pompie wody jest odpowietrznik (strzelam) i go odkręcaj powoli aż poleci z niego jakieś 0.3-0.5L płynu. Zakręć go i uzupełnij płyny tak jak opisałem wyżej - w samej chłodnicy i w zbiorniczku. Teraz odpal sprzęta. Niech pochodzi. Ostrożnie podczas jego nagrzewania się pościskaj wężę chłodnicze (te grube) i popuszczaj i dociągaj korek wlewu na chłodnicy. Zrób tak może dwa razy. Teraz jak już złapie temperaturę i termostat przełączy na duży obieg to popatrz ile ubywa ze zbiorniczka płynu. Wyłącz motocykl. Jeżeli ubyło sporo i po wyłączeniu cofa go mniej tzn. że płyn wyparł powietrze. Jeżeli cofnie go tyle ile go ubyło to układ nie jest zapowietrzony. No kurde musi działać
ps. po co "oszczędzać" na i tak tanim płynie? 4Litry PRESTONE'a klosztuje 40zł...
Poodpowietrzaj dokładnie najpierw układ. W ogóle jaki to motocykl?
Zrób tak:
Jak masz korek na chłodnicy i także zbiorniczek wyrównawczy to: Odkręć korek na chłodnicy i zobacz ile tak widać płynu na motocyklu do pionu. Ma być jakieś 3cm poniżej krawędzi wlewu.
W razie czego uzupełnij by tak było. Teraz dolej do zbiorniczka wyrównawczego płyn do kreski max przy zimnym motocyklu. Pobujaj go lewo prawo i tak poprzytrzymuj na lewym pochyle i prawym. Odkręć korek wlewu na chłodnicy znowu i ten na zbiorniczku wyrównawczym. Teraz na dole układu przy pompie wody jest odpowietrznik (strzelam) i go odkręcaj powoli aż poleci z niego jakieś 0.3-0.5L płynu. Zakręć go i uzupełnij płyny tak jak opisałem wyżej - w samej chłodnicy i w zbiorniczku. Teraz odpal sprzęta. Niech pochodzi. Ostrożnie podczas jego nagrzewania się pościskaj wężę chłodnicze (te grube) i popuszczaj i dociągaj korek wlewu na chłodnicy. Zrób tak może dwa razy. Teraz jak już złapie temperaturę i termostat przełączy na duży obieg to popatrz ile ubywa ze zbiorniczka płynu. Wyłącz motocykl. Jeżeli ubyło sporo i po wyłączeniu cofa go mniej tzn. że płyn wyparł powietrze. Jeżeli cofnie go tyle ile go ubyło to układ nie jest zapowietrzony. No kurde musi działać
ps. po co "oszczędzać" na i tak tanim płynie? 4Litry PRESTONE'a klosztuje 40zł...
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Przemo_rene napisał(a):chyba technikum eletrycznego
To nie znaczy ze sie na mechanice w ogole znac nie mozna
A w tym przypadku to nie wydaje mi sie zeby byl tylko uklad zapowietrzony.
Moze byc zatkana chlodnica, albo uwalona ta uszczelka po glowica.
929
-
cycu_rsko - Moderator
- Posty: 1145
- Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
- Lokalizacja: Radomsko
anyway To też dałem jako możliwość. Ciężko przez neta coś zdiagnozować.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Jaki motocykl ?
Może być to :
- wydmuchana uszczelka pod głowicą
- uszkodzona pompa cieczy chłodzącej
- uszkodzony, zamknięty termostat
- nie drożna chłodnica lub inny element układu chłodzenia
- zapowietrzony układ chłodzenia.
Może być to :
- wydmuchana uszczelka pod głowicą
- uszkodzona pompa cieczy chłodzącej
- uszkodzony, zamknięty termostat
- nie drożna chłodnica lub inny element układu chłodzenia
- zapowietrzony układ chłodzenia.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
no niestety ja tego nie rozbiorę ;/ Bo nie umiem i nigdy tego nie robiłem.
aha i termostat się chyba otwiera bo słychać taki dmuchanie ostre i włącza się wiatrak po dłuższej jeździe.
aha i termostat się chyba otwiera bo słychać taki dmuchanie ostre i włącza się wiatrak po dłuższej jeździe.
Lewa w Górę - jak nie jeździsz to nie zrozumiesz.
-
gelo102 - Świeżak
- Posty: 48
- Dołączył(a): 28/9/2010, 06:54
- Lokalizacja: Puławy
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości