Zobacz wątek - Aprilia RS 50, 70, 80 - Temat ogólny
NAS Analytics TAG

Aprilia RS 50, 70, 80 - Temat ogólny

i inne małe pojemności
_________

Postprzez Mateusz149 » 11/10/2010, 17:46

poprostu on ma bardzo duza rezerwe. tak jak pisze kolega wyzej, zalej tak aby bylo "prawie" pelno. Pod sam korek nie, bo bedzie Ci na winklach uciekal ( korek nie jest szczelny )
Suzuki Bandit 600N 2003r.
Mateusz149
Bywalec
 
Posty: 592
Dołączył(a): 12/2/2008, 12:03
Lokalizacja: G-dz


Postprzez xkamilek15 » 17/10/2010, 08:52

Jaki najlepszy olej do silnika AM6 ?
xkamilek15
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 1/1/2010, 09:26


Postprzez Mateusz149 » 17/10/2010, 09:40

motul 75w90- dobry jest :)
Suzuki Bandit 600N 2003r.
Mateusz149
Bywalec
 
Posty: 592
Dołączył(a): 12/2/2008, 12:03
Lokalizacja: G-dz

Postprzez grunder » 17/10/2010, 10:25

jeżeli masz przerabiany, tuningowany silnik to wlewa się wtedy inny olej aby nie ślizgało się sprzęgło.

Olej lej zgodnie z serwisówką na oryginalnym nie przerabianym przez Ciebie silniku, czyli do skrzynki biegów: SAE 75W-90 pełny syntetyk
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez xkamilek15 » 17/10/2010, 16:03

Mam założony cylinder 70cc a olej mam Motul 75w90. I właśnie mi sprzęgło ślizga i nie wiem co robić czy wymienać olej czy tarcze ?
xkamilek15
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 1/1/2010, 09:26

Postprzez grunder » 17/10/2010, 16:53

to robisz błąd wylej ten 75W90 i wlej 80W90. A co do tarczy to połóż motor na bok, rozkręć i sam oceń w jakim są stanie.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez xkamilek15 » 17/10/2010, 17:21

2T czy 4T ? bo gdzieś czytałem ze to nie ma róznicy
xkamilek15
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 1/1/2010, 09:26

Postprzez grunder » 17/10/2010, 18:12

nie ma różnicy, aby pełny syntetyk
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez xkamilek15 » 17/10/2010, 18:47

xkamilek15
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 1/1/2010, 09:26

Postprzez grunder » 17/10/2010, 18:50

ten pierwszy
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez xkamilek15 » 17/10/2010, 18:52

ok Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
xkamilek15
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 1/1/2010, 09:26

Postprzez marus172 » 22/10/2010, 15:50

Mam kolejny problem xd mianowicie :
Nalałem 0,5 L oleju elf 2T i nic się nie działo gdy wróciłem do garażu to z Aprili wylało się większość oleju.Olej wylał się z zbiorniczka gdzie jest czujnik oleju, nigdzie nie zauważyłem dziury a zbiorniczek jest zatkany pokrywką. Jak to jest możliwe ze z zatkanego zbiorniczka wylał się olej ? xd
marus172
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 13/7/2010, 22:52
Lokalizacja: Katowice

Postprzez grunder » 22/10/2010, 18:32

nie mam zielonego pojęcia jak to się stało, ale w sumie w moim starym sqtrze miałem podobny problem ale aż tyle oleju mi nie wypłyneło. Wina leżała w uszkodzonym korku.

Zrób doświadczenie. Przewód który idzie do gaźnika ze zbiorniczka zdejmij go z zbiornika i go zabezpiecz odrazu aby nic nie wleciało do środka. Zatkaj otwór ten od przewodu. Następnie nalej czy wody czy benzyny do pełna do zbiorniczka i obserwuj co się dzieje.

A żem ci podsunął pomysła. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez marus172 » 23/10/2010, 12:47

hah no pomysł niezły xd
Chyba tak zrobię jak napisałeś :D
Dzięki :)
marus172
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 13/7/2010, 22:52
Lokalizacja: Katowice

Postprzez CySiEk » 5/11/2010, 22:51

Witam , dawno nie pisalem ale mam klopot z aprilka... wymienilem lozyska wszystkie , wal dalem do regeneracji wszystko odpicowane cylinder lekko szlifniety wszystko dotarlem mam okolo 2 tys km od remontu i tu zaczyna sie problem.... jechalemz kumplem podczas jazdy aprilka przerwala tak jakby wylaczyc zaplon na chwile wcisnalem sprzeglo dalem gazu zebrala sie... ale jade dalej i tu zaczyna sie klopot wibruje niesamowicie jakby siedzialo sie na wibratorze... jazda jest okropna , raz jest dosc mocna a raz sie nie zbierze spadek mocy... wibruje na luzie i na biegu przy kazdych obrotach w granicach 7 tys obrotow zaczyna wibrowac co jakis czas regularnie tak jakgdyby cos sie krecilo i w polowie drogi ocieralo a dalej szlo plynnie znowu ocieralo i tak w kolo gdy obroty sie zwiekszaja to zaczyna wibrowac coraz szybciej , wogole podczas spadania z obrotow caly motor sie trzesie... ale to bym przezyl gdyby nie to ze jechalem dzis nagle motor gasnie odpalam ruszam znowu gasnie... chce odpalic rozrusznik nie zakreci chce na popych a tu kolo zablokowane oczywiscie po wrzuceniu luzu mozna bylo pchac wiec przepchalem na bok , proboalem pchac do przodu do tylu nic dopiero wrzucilem 2 i ruszalem przod tyl az w koncu udalo sie pchnac troche do tyl pozniej troszke do przodu i znowu to samo poruszalem nia tak chwile az odblokowalo sie problem byl w tym ze musialem jechac caly czas min 8 tys obrotow zeby nie zgasla pozniej 8 spadala z obrotow doslownie przejechalem do domu jakies 3 km i w domu juz zwyczajnie chodzila no prawie bo dalej wibrowala... co to moze byc bo ja juz nie mam pojecia?
CySiEk
Świeżak
 
Posty: 66
Dołączył(a): 25/6/2009, 21:14
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez swirus2007 » 5/11/2010, 23:41

wymien swiece (to z tym przerwaniem na poczatku to prawdopodobnie swieca)

co do wibracji moze ci sie jakas sruba popuscila lub jakies łozysko poszlo ewentyalnie przeskoczyl taki walek który stanowi przeciwwage dla tłoka i korby
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez CySiEk » 6/11/2010, 14:19

zmienilem kapturek bo mial przebicie , lepiej pali tyle... wibracje jak byly tak dalej sa ... dzis mam zamiar spojrzec na sprzeglo jak sie trzyma czy cos nie przeskoczylo itd ... a jak nie to otworze salon masazu wibracyjnego ... -.-
CySiEk
Świeżak
 
Posty: 66
Dołączył(a): 25/6/2009, 21:14
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez jakub12 » 30/12/2010, 23:23

Witam posiadam aprilie rs50 z roku 98.Mam zwiÄ…zane z nia pytania.
pierwsze:
Mam ją od zeszłego sezony czy olej Motul 80w90 będzie odpowiedni do tego silnika?

Drugie:
Czy kupno tłumika firmy arrow na prawde dałoby tak wielką różnice w przyspieszeniu i maksymalnej prędkości oraz dzwięku ?

trzecie :
Mam z nią mały problem ponieważ mjest w niej taka jak by dzwignia ssania i czasem jak nie pali na rozrusznik to odpalam przy pomocy ssania. Dwa razy trafilo mi sie że dzwignia zablokowala sie i troche musialem trzymac ja na rozruszniku aby odbila. Czy to jest normalne w dwusuwach?

czwarte:
jeżdże na aprilce a wsaźnik temperatury zawsze krąży kolo minimum czasem sie troche podnosi nigdy nie było tak aby podniósl sie do połowy. Czy mam zepsuty czujnik czy po prostu temperatura rozgrzanego silnika jest tak mała na tej skali?

piÄ…te:
nie wiem jaki miałem wlany płyn chłodniczy ale wolałem na sezon wlać nowy. Czy moge kupic zwykły plyn chlodniczy, ktory nie zamarza w niskich temperaturach?

Dziękuje, że przeczytaliście wszystkie moje pytania proszę o racjonalne odpowiedzi ;)
jakub12
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 30/12/2010, 23:09

Postprzez daderga » 31/12/2010, 00:05

CySiEk napisał(a):Witam , dawno nie pisalem ale mam klopot z aprilka... wymienilem lozyska wszystkie , wal dalem do regeneracji wszystko odpicowane cylinder lekko szlifniety wszystko dotarlem mam okolo 2 tys km od remontu i tu zaczyna sie problem.... jechalemz kumplem podczas jazdy aprilka przerwala tak jakby wylaczyc zaplon na chwile wcisnalem sprzeglo dalem gazu zebrala sie... ale jade dalej i tu zaczyna sie klopot wibruje niesamowicie jakby siedzialo sie na wibratorze... jazda jest okropna , raz jest dosc mocna a raz sie nie zbierze spadek mocy... wibruje na luzie i na biegu przy kazdych obrotach w granicach 7 tys obrotow zaczyna wibrowac co jakis czas regularnie tak jakgdyby cos sie krecilo i w polowie drogi ocieralo a dalej szlo plynnie znowu ocieralo i tak w kolo gdy obroty sie zwiekszaja to zaczyna wibrowac coraz szybciej , wogole podczas spadania z obrotow caly motor sie trzesie... ale to bym przezyl gdyby nie to ze jechalem dzis nagle motor gasnie odpalam ruszam znowu gasnie... chce odpalic rozrusznik nie zakreci chce na popych a tu kolo zablokowane oczywiscie po wrzuceniu luzu mozna bylo pchac wiec przepchalem na bok , proboalem pchac do przodu do tylu nic dopiero wrzucilem 2 i ruszalem przod tyl az w koncu udalo sie pchnac troche do tyl pozniej troszke do przodu i znowu to samo poruszalem nia tak chwile az odblokowalo sie problem byl w tym ze musialem jechac caly czas min 8 tys obrotow zeby nie zgasla pozniej 8 spadala z obrotow doslownie przejechalem do domu jakies 3 km i w domu juz zwyczajnie chodzila no prawie bo dalej wibrowala... co to moze byc bo ja juz nie mam pojecia?


Na 100% to te plastwikowe tryby od wałka wyrównującego zdjemij dekiel od strony sprzęgła i zobacz najprawdopodobniej ci się posypały.
daderga
Świeżak
 
Posty: 164
Dołączył(a): 16/8/2010, 12:09

Postprzez jakub12 » 31/12/2010, 01:56

Witam mam pytanie związane z Aprilią rs50.Chcem kupić naklejki i pomalować na nowo aprilie chciałem zamówić naklejki na allegro, ale slyszałem, że często są niewymiarowe. A wieć poszedłęm do firmy która takie produkuje i wyszlo by mnie zrobienie ich około 200zl czy nie wiecie ile zaplace za oryginalne naklejki w serwisie ?
jakub12
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 30/12/2010, 23:09

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości




na górê
cron