2 czy 4 cylindry
Posty: 42
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
2 czy 4 cylindry
ProszÄ™ o informacje.
Którym z motocykli lepiej się jeździć: tj. z silnikiem (o pojemności np. 600 cm sześ.) 2 cylindrowym czy 4 cylindrowym.
Czy są różnice w zużyciu paliwa , pomiędzy silnikami 2 i 4 cylindrowymi o te samej pojemności.
Którym z motocykli lepiej się jeździć: tj. z silnikiem (o pojemności np. 600 cm sześ.) 2 cylindrowym czy 4 cylindrowym.
Czy są różnice w zużyciu paliwa , pomiędzy silnikami 2 i 4 cylindrowymi o te samej pojemności.
- adamspa
- Świeżak
- Posty: 45
- Dołączył(a): 22/6/2010, 19:54
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
Ale tu nie chodzi o rodzaj silnika 2t czy 4t tylko o ilość cylindrów. Moim zdaniem R4 jest lepszy. Jest żywotniejszy, ale to też bywa różnie. Jest mocniejszy od danej liczby rmp. Przeciętnie to jest około 8tyś rpm. Co do spalania to R4 spala zazwyczaj mniej, bo cztery cylindry mają lekko napędzać motocykl, niż 2 cylindry. Choć to też kwestia stylu jazdy i danego motocykla
nsr>zzr>zx6r>r6>cbr f4i?
-
Dandi93 - Bywalec
- Posty: 910
- Dołączył(a): 24/5/2008, 11:43
- Lokalizacja: Biała Podlaska
przykładowa sv 650 (2 cylindry w układzie V)pali przy dawaniu w palnik 10 a gsx-r 600 (4 cylindry-rzędowy (R4)) około 6-7. mowa o starym sv i gsx-r, do tego, ale to kwestia gustu, jak dla mnie brzmienie silnika R4 jest niesamowite w porównaniu z V2, R2, V4 czy silników typu boxer. to zależy jaka charakterystyka silnika ci odpowiada.
SPRZEDAM r1 rn04 8500zł
-
wasil1993p - Bywalec
- Posty: 765
- Dołączył(a): 23/3/2009, 21:02
- Lokalizacja: Suwałki
co prawda sv nie jezdzilem ale v latalem
i powiem ci tak ze do miasta wole zdecydowanie r4 nie trzeba na rondach do 1 redukować nie ma szarpania przy 2 tys obrotów na ostatnim biegu. aczkolwiek za dźwięk warto nieraz zaakceptować parę minusów. najlepiej napisz jakie motocykle cie interesują. co do sv ze 10 pali to nie bardzo chce mi się wierzyć tl 1000r przy jedzie 2 pasmowka z prędkościami grożącymi utrata prawa jazdy pali 7,5-8

TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
nie mocniejszy ale płynny dol, tl 1000r którym miałem okazje trochę pojeździć na 6 biegu poniżej 2,5 tys nie zejdziesz bo szarpie żeby jechał musi mieć z 3 tys. dojeżdżam do ronda na gsx750r wchodzę na 3 jak mi się nie chce redukować na tl tylko 1. tak ze w mieście ciągłe redukcje r4 są bardziej elastyczne jeśli chodzi o zmianę biegów i dla przykładu wsiądź na zr7 stara 750 r4 chłodzona powietrzem 2 zawory na cylinder ale jaka elastyczność do miasta mój ideał
co nazywasz dołem? jakie obroty nazywasz dołem ? nie każda r4 kreci 14 tys obrotów, bandit np jest bardziej elastyczny o fazera 600 ktory to w dole ma zamula ale konstruując v2 1000cm3 130koni i r4 10003 r4 130 koni to r4 będzie zdecydowanie przyjemniejsza w jeździe. pozostaje jeszcze dźwięk który przy dobrych kominach jest genialny w v i to myślę głownię przyciąga użytkowników
co nazywasz dołem? jakie obroty nazywasz dołem ? nie każda r4 kreci 14 tys obrotów, bandit np jest bardziej elastyczny o fazera 600 ktory to w dole ma zamula ale konstruując v2 1000cm3 130koni i r4 10003 r4 130 koni to r4 będzie zdecydowanie przyjemniejsza w jeździe. pozostaje jeszcze dźwięk który przy dobrych kominach jest genialny w v i to myślę głownię przyciąga użytkowników
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Co za cep jeździ przy 2k rpm na ostatnim biegu (pomijając choppery)? Od tego są też niższe biegi, żeby tak nie jeździć... Elastyczność ma swoje granice.
Jeśli ktoś uważa, że do miasta lepsze od V2 jest R4 to po prostu nie umie jeździć V'ką.
Do miasta ogólnie motocykle 1, 2 cylindrowe są lepsze (zazwyczaj są lekkie, jak i mają dużo momentu przy niskich obrotach). Owszem, łatwiej szarpnąć w nich łańcuchem, ale tylko jak się nie umie jeździć.
A porównanie, że SV 650 pali 10l, a GSXR 600 6-7l jest po prostu mistrzowskie
No i ilość cylindrów nie ma zbytniego wpływu na spalanie, ważna jest moc, moment, pojemność, czy na gaźnikach czy na wtrysku... Tak jak ktoś pisał bzdury, że R4 pali mniej niż V2. Mi SV bierze 4,5l przy spokojnej jeździe, co taki fz6 miałby problem osiągnąć... A i też idzie podobnie jak Fazer, czy nawet supersport 600 do pewnych prędkości.
A to, że Bandit (B6) jest bardziej elastyczny od Fazera też jest nieprawdą, w końcu Bandit jest 20 KM słabszy i 20 kg cięższy, Fazer mimo to, iż kręci się wyżej i tak zjada grubego Bandita.
Jeśli ktoś uważa, że do miasta lepsze od V2 jest R4 to po prostu nie umie jeździć V'ką.
Do miasta ogólnie motocykle 1, 2 cylindrowe są lepsze (zazwyczaj są lekkie, jak i mają dużo momentu przy niskich obrotach). Owszem, łatwiej szarpnąć w nich łańcuchem, ale tylko jak się nie umie jeździć.
A porównanie, że SV 650 pali 10l, a GSXR 600 6-7l jest po prostu mistrzowskie

No i ilość cylindrów nie ma zbytniego wpływu na spalanie, ważna jest moc, moment, pojemność, czy na gaźnikach czy na wtrysku... Tak jak ktoś pisał bzdury, że R4 pali mniej niż V2. Mi SV bierze 4,5l przy spokojnej jeździe, co taki fz6 miałby problem osiągnąć... A i też idzie podobnie jak Fazer, czy nawet supersport 600 do pewnych prędkości.
A to, że Bandit (B6) jest bardziej elastyczny od Fazera też jest nieprawdą, w końcu Bandit jest 20 KM słabszy i 20 kg cięższy, Fazer mimo to, iż kręci się wyżej i tak zjada grubego Bandita.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
pierdy piszesz siadlem na b6, kumpel na fazera 6 biegi 60km/h gaz opor ja odjechalem on zostal a wazylem wiecej od niego. fazer nie ma dolu a predkosc maks ma okolo 15km/h wieksza od bandita.
v2 lepsza do miasta przyjedz do mojego miasta dam ci tl pojezdzimy po miescie przez godzine ja wezme kumpla fazera policzymy ile razy biegi zmieniales a ile ja. nie zawsze jezdzac przed radem chce mi sie do 1 redukowac a tego v2 wymaga r4 nie i to mnie drazni
v2 np tl to dobry kop miedzy 5-9 tys i tyle koniec jak ktos sie uprze to zakres użyteczny 4-10tys koniec. na nizszych biegach od 3tys jedziesz ale wrzuc 6 bieg 2,5 tys obrotow i otworz manetke do konca
zrob to samo na r4 i zobaczysz
w tym roku juz nie dam chyba rady, chyba ze bedzie okazja ale zrobie testy porownawcze co do elastycznosci z r4
v2 lepsza do miasta przyjedz do mojego miasta dam ci tl pojezdzimy po miescie przez godzine ja wezme kumpla fazera policzymy ile razy biegi zmieniales a ile ja. nie zawsze jezdzac przed radem chce mi sie do 1 redukowac a tego v2 wymaga r4 nie i to mnie drazni
v2 np tl to dobry kop miedzy 5-9 tys i tyle koniec jak ktos sie uprze to zakres użyteczny 4-10tys koniec. na nizszych biegach od 3tys jedziesz ale wrzuc 6 bieg 2,5 tys obrotow i otworz manetke do konca

w tym roku juz nie dam chyba rady, chyba ze bedzie okazja ale zrobie testy porownawcze co do elastycznosci z r4
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Panie DR. Oetker, a nie czaisz że tylko debil jeździ w mieście na 6 biegu przy 2 krpm? Nie dziwota że musisz tyle wachlować nogą..
btw. Twój charakter bardzo przypomina mi Patrycję123, która z byle powodu potrafi zrobić śmietnik na trzy strony...
btw. Twój charakter bardzo przypomina mi Patrycję123, która z byle powodu potrafi zrobić śmietnik na trzy strony...
-
Arturo925 - Stały bywalec
- Posty: 1096
- Dołączył(a): 5/1/2010, 16:02
- Lokalizacja: Kruszyna
Bandit to kloc na kółkach i fazer lekko mu odjeżdża, ot fakt.
A TL to raczej z natury jest nie do ogarnięcia, ciężko 'udomowić tego dzika'
No i dalej nie rozumiem po co męczyć motocykl na 6stce przy 2,5k rpm, to nie diesel.
Co do elastyczności to w praktyce jak i w teorii na wykresach (otwórz link) wyraźnie widać co jest lepsze, V2 czy R4.
A TL to raczej z natury jest nie do ogarnięcia, ciężko 'udomowić tego dzika'

No i dalej nie rozumiem po co męczyć motocykl na 6stce przy 2,5k rpm, to nie diesel.
Co do elastyczności to w praktyce jak i w teorii na wykresach (otwórz link) wyraźnie widać co jest lepsze, V2 czy R4.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
C-bool napisał(a):Co za cep jeździ przy 2k rpm na ostatnim biegu (pomijając choppery)? Od tego są też niższe biegi, żeby tak nie jeździć... Elastyczność ma swoje granice.
Jeśli ktoś uważa, że do miasta lepsze od V2 jest R4 to po prostu nie umie jeździć V'ką.
Do miasta ogólnie motocykle 1, 2 cylindrowe są lepsze (zazwyczaj są lekkie, jak i mają dużo momentu przy niskich obrotach). Owszem, łatwiej szarpnąć w nich łańcuchem, ale tylko jak się nie umie jeździć.
A porównanie, że SV 650 pali 10l, a GSXR 600 6-7l jest po prostu mistrzowskie
No i ilość cylindrów nie ma zbytniego wpływu na spalanie, ważna jest moc, moment, pojemność, czy na gaźnikach czy na wtrysku... Tak jak ktoś pisał bzdury, że R4 pali mniej niż V2. Mi SV bierze 4,5l przy spokojnej jeździe, co taki fz6 miałby problem osiągnąć... A i też idzie podobnie jak Fazer, czy nawet supersport 600 do pewnych prędkości.
A to, że Bandit (B6) jest bardziej elastyczny od Fazera też jest nieprawdą, w końcu Bandit jest 20 KM słabszy i 20 kg cięższy, Fazer mimo to, iż kręci się wyżej i tak zjada grubego Bandita.
fakt da się spalić na SV 4,5l ale przy przelotowej powyżej 180 model na gaźnikach żłopie jak szalony. nie mówię tego bo mam informacje z kosmosu tylko mój wujaszek jest właścicielem takiej i wie co mówi. nie wiem czy to jest wina tego że to jest V2 ale tak jest w większości przypadków, że V dużo pali np. SV czy monster. myślę że jest to wina pałowania takich silników do odciny- po prostu nie są one do tego przystosowane , dla tego doskonale sprawdzają się w cruserach, chopperach i motocyklach turystycznych natomiast R4 są stworzone do katowania i lepiej to znoszą i odbija się to na spalaniu
SPRZEDAM r1 rn04 8500zł
-
wasil1993p - Bywalec
- Posty: 765
- Dołączył(a): 23/3/2009, 21:02
- Lokalizacja: Suwałki
wasil1993p napisał(a):przykładowa sv 650 (2 cylindry w układzie V)pali przy dawaniu w palnik 10 a gsx-r 600 (4 cylindry-rzędowy (R4)) około 6-7. mowa o starym sv i gsx-r, do tego, ale to kwestia gustu, jak dla mnie brzmienie silnika R4 jest niesamowite w porównaniu z V2, R2, V4 czy silników typu boxer. to zależy jaka charakterystyka silnika ci odpowiada.
Chyba nie slyszales TL 1000R...

R2 oddaja moc od niskich obrotow a R4 to przecinaki ktore trzeba krecic.... co kto lubi


Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Blady 900 puk puk puk
-
Konio - Mieszkaniec forum
- Posty: 2925
- Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
- Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk
wasil1993p napisał(a):fakt da się spalić na SV 4,5l ale
W terenie niezabudowanym przy predkosci 70 – 90 km/h nieprzejezdzajac przez zadne miasto calkiem mozliwe.
Arturo925 napisał(a):Oetker, a nie czaisz że tylko debil jeździ w mieście na 6 biegu przy 2 krpm? Nie dziwota że musisz tyle wachlować nogą..
1. Gdy osiagniesz wiek w jakim jest w tej chwili Twoj ojciec gwarantuje Ci, ze spojrzysz na to nieco z innej strony, chhoc wyjatki sie zdarzaja.
2. wyjasnisz mi dlaczego nie mozna jechac na VI – tym biegu majac 2 000 rpm ? Od czego to zalezy ?
adamspa napisał(a):Którym z motocykli lepiej się jeździć: tj. z silnikiem (o pojemności np. 600 cm sześ.) 2 cylindrowym czy 4 cylindrowym.
Czy są różnice w zużyciu paliwa , pomiędzy silnikami 2 i 4 cylindrowymi o te samej pojemności.
1. Zastanow sie nad pytaniem ktore postawiles. To kwestia tylko i wylacznie osobistych preferencji oraz wyboru komfortu jakiego chcesz doznawac podczas jazdy
2. kwestia zaslania gaznik / paliwo, hmmmm, rzeklbym, ze zalezy od umiejetnosci oszczednej jazdy oraz przewidywania sytuacji w ruchu drogowym. Nie jest problemem osiagnac wyysokie spalanie, Osiagnac niskie to juz problem. Generalnie 2 cyl powinny palic mniej niz cztery mimo tej samej pojemnosci, w praktyce wyglada to roznie.

- Pat123
- Świeżak
- Posty: 359
- Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11
Pat123 napisał(a):wasil1993p napisał(a):fakt da się spalić na SV 4,5l ale
W terenie niezabudowanym przy predkosci 70 – 90 km/h nieprzejezdzajac przez zadne miasto calkiem mozliwe.
Który z was jeździ SV'ką? Jadąc trasą z prędkością 100 km/h SV spaliła ok. 4-4,1L (niektóre źródła podają 3,9L). Nawet zajeżdżonym gaźnikowym trupem ciężko spalić powyżej 8L. To nie litr tylko 650 ;]
Pat123 napisaÅ‚(a):dlaczego nie mozna jechac na VI – tym biegu majac 2 000 rpm ? Od czego to zalezy ?
Od tego, że się strzela łańcuchem, silnik ma ciężko i nie przyśpiesza.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
Konio napisał(a):wasil1993p napisał(a):przykładowa sv 650 (2 cylindry w układzie V)pali przy dawaniu w palnik 10 a gsx-r 600 (4 cylindry-rzędowy (R4)) około 6-7. mowa o starym sv i gsx-r, do tego, ale to kwestia gustu, jak dla mnie brzmienie silnika R4 jest niesamowite w porównaniu z V2, R2, V4 czy silników typu boxer. to zależy jaka charakterystyka silnika ci odpowiada.
Chyba nie slyszales TL 1000R...![]()
R2 oddaja moc od niskich obrotow a R4 to przecinaki ktore trzeba krecic.... co kto lubi![]()
no nie słyszałem akurat TLR'a ale wątpię, że dźwięk będzie fajniejszy niż w np. gsx-r 750 k3
kwestia gustu mi najlepiej brzmi R4
SPRZEDAM r1 rn04 8500zł
-
wasil1993p - Bywalec
- Posty: 765
- Dołączył(a): 23/3/2009, 21:02
- Lokalizacja: Suwałki
Pat123 napisał(a):Arturo925 napisał(a):Oetker, a nie czaisz że tylko debil jeździ w mieście na 6 biegu przy 2 krpm? Nie dziwota że musisz tyle wachlować nogą..
1. Gdy osiagniesz wiek w jakim jest w tej chwili Twoj ojciec gwarantuje Ci, ze spojrzysz na to nieco z innej strony, chhoc wyjatki sie zdarzaja.
2. wyjasnisz mi dlaczego nie mozna jechac na VI – tym biegu majac 2 000 rpm ? Od czego to zalezy ?
Oj, Patrysia, Patrysia...
Ty masz jakieÅ› problemy ze sobÄ…?
1. Ale że jak spojrzę? Po 40'tce będę jeździł jak p.recel (czyt. jak Ty!)?
2. Oczywiście, ze można. Nie napisałem ze nie. Tylko szkoda maszyny... Nie prawdasz? Po co ją katować i przy okazji siebie skoro można jechać na np. III biegu, bez szarpania!, bez wachlowania nogą co minutę!? Nie wiem.. Moze eździsz rowerem i wchodzisz na ścigacza.pl tylko po to by sobie popie*dolić, podenerwować i zaśmiecać bezsensownymi kłótniami?? Bo już od dłuzszego czasu mam o Tobie takie zdanie...
-
Arturo925 - Stały bywalec
- Posty: 1096
- Dołączył(a): 5/1/2010, 16:02
- Lokalizacja: Kruszyna
Posty: 42
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości