Zobacz wÄ…tek - TÅ‚umik hand- made concept one :)
NAS Analytics TAG

TÅ‚umik hand- made concept one :)

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

TÅ‚umik hand- made concept one :)

Postprzez balchan1 » 10/10/2010, 19:44

Hello
Zastanawiam się co by tu zmodernizować w mojej Kawie na jesień. Męczy mnie widok tego tłumika, strasznie szpeci całokształt. Niestety brak środków zmusza do kombinowania- nie mam mowy o jakimś tam Laserze czy LeoVince. Aktualny ładnie gada, ale pozostaje niesmak gdy na to patrze. Dlatego zrodził mi się w głowie pewien koncept: otóż żeby kupić tłumik od ściga, jakiejś Hondy CBR 1000, czy Suzi GSX 750 (ceny zaczynają się od 50zł). Skrócić ww tłumik do jakiś 25cm- 30cm, rozpruć oczywiście i wywalić flaki. Wstawić w środek rure perforowaną (ktoś tu kiedyś wystawiał coś takiego na allegro) i obłożyć ją wełną stalową i mineralną z tłumika samochodowego. Tłumiki zazwyczaj mają jakby podwójne wyloty, tzn wewnątrz dużego chromowanego jest zazwyczaj mniejszy czarny, da się to normalnie wyciąć? Zastanawiam się tylko nad kolektorem, szukać firmy która mi powygina odpowiednią rurę czy też odcinać od starego tłumika ?(trochę szkoda). Mam w okolicy doskonałych spawaczy stali i alu, więc nie będzie kłopotów z polepieniem tego na powrót (osobiście wolałbym tłumik nitowany, jakie moto ma taki oryginalnie? To ułatwiłoby sprawę.). Jeżeli kupie tłumik z nierdzewki i będę go musiał spawać to straci swój urok i trzeba bedzie go malować farbą żaroodporną- przeboleje. Macie jakieś rady, uwagi, pomysły jak się za to zabrać? Najbardziej interesuje mnie jakie modele starszych ścigów miały aluminiowe i/lub nitowane tłumiki (oczywiście chodzi o klasyczne puszki w stylu CBR 600 f4 ). Będę wdzięczny za nieco wiadomości na temat działania, budowy itd tłumików motocyklowych. Z góry dzięki za okazaną pomoc.
Pozdro!

PS. fota mojej miłej: http://w391.wrzuta.pl/obraz/2vdu9BWZR7G/klx_foto

Zakupiłem właśnie tłumik jako bazę do przeróbek. Jak tylko przyjdzie zacznie się cięcie, gięcie i spawanie :) http://allegro.pl/show_item.php?item=1262164393
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie


Postprzez henio12323 » 10/10/2010, 21:26

brzmi spoko tylko nie zawsze hand mejd bedzie dobry dla silnika - moze go dusic. choc jak dobra przelotke zrobisz :d jak chcesz mam b tanio wydech od R1nki :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez balchan1 » 10/10/2010, 21:59

Właśnie tym duszeniem się trochę martwię, ten tłumik co już zakpiłem ma szerokie "gardło" ze tak to ujmę, zobaczę jak to wyjdzie jak wypruję go. W serii nie ma co go nawet przymierzać, bo model z którego pochodzi ma 2 cylindry, 600 pojemności i 32 konie (jak bardzo inżynierowie musieli się postarać aby wykręcić tyle kucy z 600 pojemności? :), więc kawa mi się udusi we własnych spalinach.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez Przemo_rene » 11/10/2010, 13:10

nie kombinuj a odezwij się do Edzia. On przeraba zawodowo tłumiki z oryginałów na przeloty i robi także inne operacje na tłumikach. Cena usługi +- tyle co za używkę seryjną.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Przemo_rene » 11/10/2010, 15:54

Wiewiór - sraczke w temacie przechodziłem pare lat temu też ale dawno mi przeszło, ale do rzeczy:

Przy zmianie samej końcówki , nawet jak ją skrócisz, wybebeszysz, zrobisz z megafonu itd...to i tak spoko - przepustnice do synchronizacji i bedzie dobrze. Nie ma mowy o wypaleniu zaworów czy coś w tym stylu z uwagi na "brak ciśnienia wstecznego" itd. Na prawdę - sprzęty z nowszymi odmianami wtrysku mają sondy lambda i to one regulują dawkę paliwa a nie "sztywne" mapy. Nie ma co się bać bo samą końcówką tłumika nic złego nie zrobisz. Nawet jak nie masz sondy to i tak za chiny na seryjnym kompie i samej końcówce nie zrobić kuku zaworom.

Bez przestrojenia map odczucia bedziesz miał tylko takie, że spalanie wzrośnie o ok. 0,5 - 1 litra na 100km, do tego z dołu będzie słabszy ale w górze mocniejszy. Ot - tyle i aż tyle. Co kogo kręci. Ja w swojej TLR założyłem seryjne kominy i z dołu idzie sporo lepiej a ten sprzęt jest po to stworzony by szedł z dołu po samą górę. Oczywiście nie mówie tutaj, że na przelotach była zamuła - nic z tych rzeczy - drobne niuanse ;)
Tak wiec panowie zwieracze na luźno, pion i lewa w góre ;)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez balchan1 » 11/10/2010, 18:05

O żeście się rozpędzili z mapami zapłonu, wtryskiem itp :) Ja mam KLX 650 z 93 roku, technologia pamiętająca Chrystusa, silnik na gaźniku. Aktualnie, raczej nie oryginalnie, mam tłumik przelotowy z wersji R, gada ładnie, ale nie wygląda. Wiem, że Edzio spoko tłumiki lepi itp, ale to z zamysłu ma być projekt mega- ekonomiczny. Coś tam pobawię się z tą puchą od Cagivy, jak nie wyjdzie- powiem trudno, założę stary komin.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez edzio » 11/10/2010, 21:24

Będziesz potrzebował jakichś materiałów to wal-odstąpię:

http://allegro.pl/ducati-aprilia-suzuki ... 16926.html
EdHaust-"Nie liczy się ilość a jakość decybeli" 506436737
Avatar użytkownika
edzio
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 27/12/2009, 18:31
Lokalizacja: Modlin Twierdza

Postprzez balchan1 » 11/10/2010, 22:06

Ooo, Edzio, właśnie Twoje pracę są dla mnie natchnieniem. Jak tylko dostanę tłumik zgłoszę się do Ciebie na pewno, będę potrzebował blachę perforowaną :) Zastanawiam się nad wypełnieniem: wełna stalowa to zwykła wełna do szlifowania, dobrze kombinuję? Zastosuję system warstwowy, co dać następne po tej wełnie? Dobra będzie "wata" z jakiegoś starego samochodowego tłumika, czy szukać czegoś innego? Mata szklana sprzedawana z żywicą też się przyda?
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez edzio » 12/10/2010, 07:56

balchan1 napisał(a):Ooo, Edzio, właśnie Twoje pracę są dla mnie natchnieniem. Jak tylko dostanę tłumik zgłoszę się do Ciebie na pewno, będę potrzebował blachę perforowaną :) Zastanawiam się nad wypełnieniem: wełna stalowa to zwykła wełna do szlifowania, dobrze kombinuję? Zastosuję system warstwowy, co dać następne po tej wełnie? Dobra będzie "wata" z jakiegoś starego samochodowego tłumika, czy szukać czegoś innego? Mata szklana sprzedawana z żywicą też się przyda?


Będziesz bliżej etapu składania odezwij się na fona to ci objaśnię ale w aukcji wszystko jest co po kolei .U mnie dostaniesz wszystko od a do zet.
EdHaust-"Nie liczy się ilość a jakość decybeli" 506436737
Avatar użytkownika
edzio
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 27/12/2009, 18:31
Lokalizacja: Modlin Twierdza

Postprzez Przemo_rene » 12/10/2010, 15:36

pan_wiewiorka napisał(a):
Przemo_rene napisał(a):Nie ma mowy o wypaleniu zaworów czy coś w tym stylu z uwagi na "brak ciśnienia wstecznego" itd. Na prawdę - sprzęty z nowszymi odmianami wtrysku mają sondy lambda i to one regulują dawkę paliwa a nie "sztywne" mapy.

Heh, słyszałem co innego odnośnie sondy (ja mam wtrysk z 2001, zatem nie taki cymesik). Zresztą, gdzieś na forum SV jakiś użytkownik (chyba ŚwiderSV) pisał o tym jak sobie qq zrobił po założeniu krótkich Dominatorów. Ja tam wolę mieć czapkę spokojną, bo na samą myślę, że miałbym zrobić krzywdę Lokomotywie, to Obrazek (otwórz link)


Ja mam też wtrysk nie najnowszy bo konstrukcyjnie z 98 roku i wiem jak jest skonstruowany stąd wiem, że mimo braku sondy wystarczy zamontować TRE i wzbogacamy mieszankę (bo latamy na mapie dla 5tego biegu - bogatszej). Tak jeździłem gdy miałem przeloty założone. Wszystko spoko.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Przemo_rene » 13/10/2010, 08:41

Obrazek
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez balchan1 » 15/10/2010, 17:53

Dzisiaj przyszedł tłumik, wygląda dobrze, nie powiem, ma potencjał :) Wykręciłem z niego wszystko co się da, odciąłem kolektor i wziąłem się za obmyślanie i przymiarki. Zewnętrzny płaszcz jest z alu, środek z nierdzewki. Wygląda na to że wystarczy zdjąć wierzchnią rurę, wybebeszyć środek i wspawać perforowaną rurę z nierdzewki owiniętą wprzód wełną. Zastanawia mnie jednak w jakim położeniu komin przykręcić- trzeba by go skrócić ok. 8cm tak aby pasowały mocowania, pucha nie haczyła o koło i mieściła się pod plastikiem. Jak daleko ma wystawać rura, żeby ładnie to wyglądało. Jak wylot będzie równo z plastikiem nie będzie to za bardzo estetycznie. Na fotce widać jak można by go przykręcić- co wy na to? Pozostaje jeszcze sprawa wstawienia tej rury do wewnątrz, wspawać ją do środka puchy żeby koniec delikatnie wystawał (dajmy na to 10mm) i wchodził do wewnątrz wylotu luźno (na jednaj fotce trzymam go osobno), czy też przyspawać go niego? Szukam tylko kolektora, może podpasuje od jakieś auta, powinien mieć 42-44mm i długość ok 40cm. Czy taką rurkę dam radę delikatnie zgiąć bez giętarki? Jutro pogadam z odpowiednimi ludźmi, ale co szkodzi najpierw zapytać tutaj? :)
Załączniki
15102010045.jpg
(105.36 KiB) Pobrane 458 razy
15102010044.jpg
(122.3 KiB) Pobrane 460 razy
15102010042.jpg
(162.54 KiB) Pobrane 481 razy
15102010041.jpg
(164.19 KiB) Pobrane 529 razy
15102010040.jpg
(172.2 KiB) Pobrane 538 razy
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 0 gości




na górê