Zobacz wÄ…tek - Drugie moto: 125 czy 500?
NAS Analytics TAG

Drugie moto: 125 czy 500?

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Drugie moto: 125 czy 500?

Postprzez mahfysh » 7/10/2010, 17:57

Czesc,
od dwoch sezonow jezdze malym enduro 50, odblokowanym, chociaz typ troche nietrafiony do jazdy po miescie jezdzi mi sie nim calkiem przyjemnie, jednak bardzo chce przesiasc sie na cos wiekszego. Pomimo ze nie mam jeszcze prawka ( ale to tylko kwestia dozbierania gotowki :) mysle juz o czyms wiekszym. Spedzilem juz chyba zyliardy godzin w poszukiwaniu drugiego motoru i wybralem 2:
- Yamaha DT 125 SM
- Kawasaki ER5

Jak odrazu widac, roznica jest calkiem spora - 125 a 500, ale ceny podobne. Co do specyfikacji pojazdu nie bede sie rozdrabnial, to w koncu popularne motocykle i wielu z was je zna. Ojciec jest strasznie niechetny zebym decydowal sie na cos wiekszego niz 125, chociaz sam na 1sze moto wybral MT-03. Czy powinienem go przekonac ze Kawa sie nadaje, czy lepiej odpuscic i wybrac ja dopiero na nastepne moto? Jezeli Kawe, to jakich argumentow powinienem uzyc, zeby byl temu bardziej przychylny?
Ostatnio edytowano 7/10/2010, 18:09 przez mahfysh, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
mahfysh
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 10/9/2009, 23:05


Postprzez grunder » 7/10/2010, 18:03

DT 125 idealnie może pasowac na kolejne moto dla Ciebie. Dotąd jeździłeś Enduro.

Wiesz najlpiej to się przejechac zobaczyc jak to jest, jezeli oczywiście masz możliwośc.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa


Postprzez gruby19 » 7/10/2010, 18:12

125 w 2T ma taka samą moc jak 500 w 4T. jednak nie wiem jak to wyglada w przypadku momentu obrotowego. mimo wszystko wolałbym 500
Wole jak człowiek na dwóch, niż jak zwierze na czterech...

Honda XLV 125 Varadero V-8

http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
Avatar użytkownika
gruby19
Stały bywalec
 
Posty: 1220
Dołączył(a): 29/10/2009, 19:36
Lokalizacja: witkowo

Postprzez rossavu » 7/10/2010, 19:11

bierz 500. 125 w 2T pali tyle co czolg.
Avatar użytkownika
rossavu
Stały bywalec
 
Posty: 1347
Dołączył(a): 4/4/2010, 10:51

Postprzez madcap » 7/10/2010, 19:16

to są tak szczerze to 2 różne segmenty moto
jeśli miasto i lekki kawałek trasy to zdecydowanie er5
jeśli jazda poza głównymi drogami i miasto to wówczas dt

er5 poza tym mocą nie powala, silnik trwały i dość odprężony
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez C-bool » 7/10/2010, 19:24

gruby19 napisał(a):125 w 2T ma taka samą moc jak 500 w 4T

:shock: O jakich motocyklach mowa? Chyba że przyblokowana 500tka.
A moment obrotowy oczywiście 500tki mają dużo większy ze względu na pojemność.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez arktan » 7/10/2010, 19:34

mimo wsio , bralbym kawe. Na niej zdobedziesz doswiadczenie, ktore da Ci mozliwosc jezdzenia na wiekszych sprzetach, a po 125, czy ja wiem? niby tez , ale.. no wlasnie ale..
arktan
Bywalec
 
Posty: 630
Dołączył(a): 31/8/2008, 18:30
Lokalizacja: Kluczbork

Postprzez Pat123 » 7/10/2010, 19:42

gruby19 napisał(a):125 w 2T ma taka samą moc jak 500 w 4T. jednak nie wiem jak to wyglada w przypadku momentu obrotowego. mimo wszystko wolałbym 500


No ponad 10 KM roznicy bedzie, conajmniej Moment obrotowy to juz lata swietlne.

Osobiscie radzilbym jednak kupic 125 - te, do 15 KM, najlepiej w 4 T. przeskok z 550 ccm to 1000 % roznicy

:wink:
Pat123
Świeżak
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11

Postprzez gruby19 » 7/10/2010, 20:58

C-bool napisał(a):
gruby19 napisał(a):125 w 2T ma taka samą moc jak 500 w 4T

:shock: O jakich motocyklach mowa? Chyba że przyblokowana 500tka.
A moment obrotowy oczywiście 500tki mają dużo większy ze względu na pojemność.

RS125 czy Mito rozwijajÄ… do 40KM. Z tego co widze to np GS 500 ma 34KM.
mowie, ze nie wiem jak wyglada sprawa z momentem obrotowym.
Wole jak człowiek na dwóch, niż jak zwierze na czterech...

Honda XLV 125 Varadero V-8

http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
Avatar użytkownika
gruby19
Stały bywalec
 
Posty: 1220
Dołączył(a): 29/10/2009, 19:36
Lokalizacja: witkowo

Postprzez JÄ™drekZDW » 7/10/2010, 21:01

GS ma 46KM przy 9200 obr/min (od 1996r 45KM)
sc33 FireBlade
Avatar użytkownika
JędrekZDW
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 29/5/2008, 11:19
Lokalizacja: Zduńska Wola

Postprzez gruby19 » 7/10/2010, 21:13

No więc tak:

"Warto wspomnieć, że na wielu rynkach Suzuki oferowało model GS500 w wersji zdławionej do 34KM"

czyli po części sie zgadza.
Wole jak człowiek na dwóch, niż jak zwierze na czterech...

Honda XLV 125 Varadero V-8

http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
Avatar użytkownika
gruby19
Stały bywalec
 
Posty: 1220
Dołączył(a): 29/10/2009, 19:36
Lokalizacja: witkowo

Postprzez C-bool » 7/10/2010, 21:19

gruby19 napisał(a):RS125 czy Mito rozwijają do 40KM. Z tego co widze to np GS 500 ma 34KM.

Te RS czy Mito to jakieś kombinowane tyle będzie miało. Fabryczne koło 32-34 KM (15 KM;)). Wspomniane ER5 ma 50 KM. Faktycznie identyczna moc. GSów blokowanych jeździ dużo w Niemczech i one właśnie mają podobną moc jak odblokowana RS czy Mito.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez mahfysh » 7/10/2010, 21:37

Czyli nic jednoznacznego, ale troche mi rozjasniliscie. A na przyklad jakby to wyposrodkowac: Kawa 250R / Honda VTR 250, moze ktorys z tych moto bedzie takim ' zlotym srodkiem ' ? Niestety to nowe modele, na ktore na razie mnie nie stac, ale jestem ciekaw co wy na to.

edit: Sory ze tak troche skacze po roznych typach, ale na prawde nie jestem nastawiony na cos konkretnego, tak btw 65kg 175cm, trasa miasto + wypady 50km+
Ostatnio edytowano 7/10/2010, 21:42 przez mahfysh, Å‚Ä…cznie edytowano 2 razy
mahfysh
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 10/9/2009, 23:05

Postprzez gruby19 » 7/10/2010, 21:40

no one maja tez po 30KM czyli nadal równe z 125 w 2T. ale wydaje mi sie ze smialo mozesz brac 500 w 4T. malo pali i fajny moto.
Wole jak człowiek na dwóch, niż jak zwierze na czterech...

Honda XLV 125 Varadero V-8

http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
Avatar użytkownika
gruby19
Stały bywalec
 
Posty: 1220
Dołączył(a): 29/10/2009, 19:36
Lokalizacja: witkowo

Postprzez motoftw » 7/10/2010, 22:38

gruby19 napisał(a):125 w 2T ma taka samą moc jak 500 w 4T.


Oj chyba trochę przesadzasz, jeździłeś jednym i drugim? Nie dość, że suche dane o tym świadczą, a podczas jazdy czuć to i to bardzo mocno, Mówisz, że miałeś po części racje z gsem (zablokowany 34km) to tak jakbym mówił, że mam po części rację mówiąć, że 2T zablokowane mają max 15km...Palnąłeś :D
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
Avatar użytkownika
motoftw
Stały bywalec
 
Posty: 1179
Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25

Postprzez RyBkosPL » 8/10/2010, 04:31

ja popieram 500 !
nie jest to jakiś wygórowany sprzęt ! raczej do ogarnięcia biorąc pod uwagę, że chłopak jeździł już coś.
po 2 szybko mu nie będzie wystarczać 125ccm mówię tu jakie są realia a nie jak by było dobrze :/ przykładowy GS 500 jest najlepszym motocyklem na początek a i mniej uciążliwym w eksploatacji niż ww. 2T...
Honda to Honda i tyle !!! :) :)
Avatar użytkownika
RyBkosPL
Świeżak
 
Posty: 105
Dołączył(a): 6/5/2010, 17:00
Lokalizacja: Wrocław / Jelenia Góra

Postprzez Pat123 » 8/10/2010, 08:58

gruby19 napisał(a):RS125 czy Mito rozwijają do 40KM. Z tego co widze to np GS 500 ma 34KM.
mowie, ze nie wiem jak wyglada sprawa z momentem obrotowym.


Taaaaaa, w moto GP RS 125 wyciagaja kolo 60 KM – i co z tego ?

To, ze ktoc napisal, ze sprzety rozwijaja moc 34 KM ( w jedynie co niektorych 125 – ttkach ) to jeszcze pozostaje kwestia autentycznosci oraz mocy sprawdzonej na hamowni.

Pomine juz fakt jak dlugo silnik 125 ccm jest w stanie ztrzymac te moc ( dystans kilometrow ), o reanimowanych zlomach ktore ekspluatuja co niektorzy nie wspomne, bo tam moc moze kiedys i byla ale niekoniecznie jest obecnie.

GS, GPZ, CB zdlawione maja po 34 KM, oddlawione maja juz znacznie wiecej. Najmniej ma GS z tego co pamietam to 46 KM, CB ma 58 KM, GPZ 60 KM

O ile klasa 500 ccm w 2 cyl rozwija autentyczne 180 km/h to kalsa 125 cccm tej predkosci NIE rozwinie, mimo, ze jest o dobre 70 kg lzejsza. O czy, to mowi ?

Co do momentu obrotowego to w przypadku otwartej ( oddlawionej ) Aprili RS 125 Replika silnik dysponuje az 15 Nm przy 6250 obrotach. Wersja zdlawiona do 15 KM dysponuje przy takich samych obrotach 11 Nm.

W przypadku nnajslabszego 34 KM GS'a sa to juz 33Nm ( wersja otwarta 40 Nm )

CB 500 dysponuje w zaleznosci od modelu od 33 Nm przy 4600 rpm. do 46 Nm przy 8000 rpm.

GPZ 34 KM 34 Nm przy 4300 rpm w wersji 60 KM 46 Nm przy 9800 rpm.

To suche dane. O ile na papierze przedstawia sie to tak jak opisalem to w realu wyglada to juz nieco inaczej. Wszystkie 125 – ki w 2T trzeba krecic aby ruszyc z miejsca ( ich minus ) bez wzgladu czy sa oddlawione czy tez nie. W przypadku trasy na ktorej sa winkle ( czy na torze ) oddlawiona 125 – ka mozna calkiem fajnie posmigac za znacznie wiekszymi sprzetami niz 500 ccm ( kwestia prowadzacego i jegoo techniki ).

Miszczowie prostej zawsze beda za klasa 500 ktora prowadzi sie zupelnie inaczej pod wzggladem technicznym niz 125 – ke. Zaden z Was nie wyrobi sobie techniki wsiadajac na 500 – tke, techniki uczy sie na klasie 125, tylko, ze malo kto o tym wie !

Pozatym radzilbym zastanowic sie tez o czym jest mowa. Dla wiekszosci z Was 125 to sprzet oddlawiony czyli powyzej 15 KM. Moze zechcecie laskawie spojrzec na fakt, ze wiekszocs porusza sie nimi NIELEGALNIE bo na oddlawiona 125 – ke obowiazuje kat A a nie jak wiekszosci sie wydaje kat. A1 !

Autor nie podal nawet ile ma lat, skad chcecie wiedziec jaka kat. PJ moze prawnie robic ? ? ?

Pojecajac 16 – latkowi klase 500 nazzwijmy to „ Panie wybacz im albowiem nie wiedza co czynia “

Zanim zaczniecie wiec dawac rady co kupic to polecilbym kopnac sie po rozum do glowy i zaczerpnac troche informacji DLA KOGO JAKI SPRZET.

RyBkosPL napisał(a):ja popieram 500 !
nie jest to jakiś wygórowany sprzęt ! raczej do ogarnięcia biorąc pod uwagę, że chłopak jeździł już coś.


Znasz osobe ktorej to polecasz ? Widziales juz moze jak mlodzieniec przesiadajacy sie z 50 ccm na klase 500 ccm zostal przygnieciony po uprzednim postawieniem na kolo ? Polecam obejrzenie kilku folmikow na YT. Ja mialem przyjemnosc ( raczej nieprzyjemnosc ) zobaczyc to w realu dodam, ze niejednokrotnie.

RyBkosPL napisał(a):szybko mu nie będzie wystarczać 125ccm


Jak wyzej, techniki uczy sie troche dluzej niu 2 tygodnie, to nie jest kwestia wysttarczannia a techniki.

RyBkosPL napisał(a):mówię tu jakie są realia a nie jak by było dobrze


Mamy widac inne doswiadczenia.




:wink:
Pat123
Świeżak
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11

Postprzez leff » 8/10/2010, 09:43

to ciekawe, bo zeby postawic niechcacy 500 na kolo to trzeba byc wybitnym idiota strzelajacym ze sprzegla przy w pelni odkreconym gazie
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez front247 » 8/10/2010, 09:51

leff ,no więc włąsnie kto ma do czynienia z motocyklami na co dzień to to wie :) ...ale pan pat123 ,wie inaczej :wink:...w koncu nawet rower idzie na koło
nawiasem mwiąc może ktoś ukruci te dyrdymały,jakie pat wypisuje,bo wprowadza w bład.
Avatar użytkownika
front247
Świeżak
 
Posty: 298
Dołączył(a): 10/4/2008, 21:59
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez Pat123 » 8/10/2010, 10:36

front247 napisał(a):leff ,no więc włąsnie kto ma do czynienia z motocyklami na co dzień to to wie :)


No patrz expert sie odezwal, moze wiec raczysz opisac jakim sprzetem smigasz i ile nim kilometrow nakreciles na tym kiblu ?

Biorac pod uwage temat jaki zalozyles

viewtopic.php?t=54383

to powiem Ci, ze gdybym natknal sie na to nieco wczesniej to na pewno nie podjal bym z Toba dziecko dyskusj bo w temacie nie jestes dla mnie partnerem do dyskusji – dziela nas lata swietlne !

front247 napisał(a): nawiasem mwiąc może ktoś ukruci te dyrdymały,jakie pat wypisuje,bo wprowadza w bład.


Piaslem Ci juz wczesniej, ze dla niewiedzacego, to co wypisuje ktos inny moze wydawac sie niezrozumiale. W Twoim przypadku jest to wpelni zrozumiale, nie martw sie jednak, ci ktorzy maja pojecie widza roznice od razu.

leff napisał(a):to ciekawe, bo zeby postawic niechcacy 500 na kolo to trzeba byc wybitnym idiota strzelajacym ze sprzegla przy w pelni odkreconym gazie


Niekoniecznie. Ty wychodzisz z tego zalozenia przyrownujac je do siebie, Spojrz na to moze z punktu widzenia kogos kto czy to nie siedzial nigdy na mtocyklu, mial male doswiadczenie i po prostu nie potrafil inaczej lub wydawalo mu sie, ze wlasnie tak / w ten sposob nalezy dodac gazu a sprzeglo puscil czy to ze nie wiedzial, nie umial, czy tez mu sie cos pop...

:wink:
Ostatnio edytowano 8/10/2010, 10:47 przez Pat123, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Pat123
Świeżak
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11

Następna strona


Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê