AM6 muli, bardzo kopci na bialo, brak mocy.
Posty: 42
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
hipol i miksol to najwieksze gówna jakie mozna kupic (nawet do auta)
spełniają normy ledwo ledwo ale za to sa tanie
spełniają normy ledwo ledwo ale za to sa tanie
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
- swirus2007
- Stały bywalec
- Posty: 1474
- Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
- Lokalizacja: ~~KN~~
Motul kupisz chyba za 30zł 10W40 .
Do tego silnika yamaha podaje że ma być 10W30(można lać 10W40) .
Aprilia i peugeot 75W90 .
Nie wiem skąd te różnice ale dotyczą tego samego silnika i są te pewne dane bo mam te serwisówki.
Do tego silnika yamaha podaje że ma być 10W30(można lać 10W40) .
Aprilia i peugeot 75W90 .
Nie wiem skąd te różnice ale dotyczą tego samego silnika i są te pewne dane bo mam te serwisówki.
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Witam.Zdemontowałem silnik, rozebrałem, wymieniłem olej, poskładałem, zamontowałem spowrotem i chodzi w miare ok, zaraz jeszcze sie przejade, jednak mam podejzenie ze uszczelka od wydechu troche przepuszcza i podczas demontaży glowicy i cylindra dostalo sie płynu do silnika. Wymieniac uszczelke?
Oraz co do plynu w silniku - kopci dalej na biało, możeliwe, że przez to? Warto znowu rozbierac, demontować i wylewac? Możliwe, że to teraz przez to?
Co robic?!
Pozdrawiam
Sorry za błędy otr, int i składniowe, ale pisałem tak na szybko:)
Edit//
Poszedłem się przejechać - jechać to jedzie ale ledwo ledwo co...
Ciągle jest taki schemat: na luzie wchodzi na obroty, wbijam bieg, jadę, ledwo rusza ale jedzie, po prostu brak mu mocy, podkręciłem trochę w gaźniku obroty jałowe, wiec jedzie bez gazu, czym więcej gazu dodam to tym wolniej kreci. Wbijam luz i już nie kreci się na max'a tylko tyle co i na biegu. Jak zgaszę to od razu jakby nie było kompresji, zero oporu. pokręcę kluczykiem, otworze ssanie i jest kompresja i po 2 kopach pali.
Tak sie powtarza ciągle, dodam, że świeżo po złożeniu odpalałem w garażu i dawał rade nawet gume spalić.
Pomocy, jakieś pomysły propozycje? filmik jeśli coś pomoże?
Oraz co do plynu w silniku - kopci dalej na biało, możeliwe, że przez to? Warto znowu rozbierac, demontować i wylewac? Możliwe, że to teraz przez to?
Co robic?!
Pozdrawiam
Sorry za błędy otr, int i składniowe, ale pisałem tak na szybko:)
Edit//
Poszedłem się przejechać - jechać to jedzie ale ledwo ledwo co...
Ciągle jest taki schemat: na luzie wchodzi na obroty, wbijam bieg, jadę, ledwo rusza ale jedzie, po prostu brak mu mocy, podkręciłem trochę w gaźniku obroty jałowe, wiec jedzie bez gazu, czym więcej gazu dodam to tym wolniej kreci. Wbijam luz i już nie kreci się na max'a tylko tyle co i na biegu. Jak zgaszę to od razu jakby nie było kompresji, zero oporu. pokręcę kluczykiem, otworze ssanie i jest kompresja i po 2 kopach pali.
Tak sie powtarza ciągle, dodam, że świeżo po złożeniu odpalałem w garażu i dawał rade nawet gume spalić.
Pomocy, jakieś pomysły propozycje? filmik jeśli coś pomoże?
- magik2208
- Bywalec
- Posty: 816
- Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16
Yyy... a może skoro kopci na biało to za duża dawka oleju?...
Grunder, chcę wymienić gaźnik, króciec i dyszę, aktualnie mam gaźnik 12mm, dysza 50, króciec nie mierzyłem. Jaką wielkość najlepiej wsadzić do 80ccm?
Żeby było idealnie;) Oczywiście wydech będzie ciut większej średnicy:)
Grunder, chcę wymienić gaźnik, króciec i dyszę, aktualnie mam gaźnik 12mm, dysza 50, króciec nie mierzyłem. Jaką wielkość najlepiej wsadzić do 80ccm?
Żeby było idealnie;) Oczywiście wydech będzie ciut większej średnicy:)
- Marshal
- Świeżak
- Posty: 71
- Dołączył(a): 25/8/2010, 10:40
- Lokalizacja: Mikoszewo
magik, posluchaj mojej rady. Skoro ci dymi na biało to może byc jedna prawdopodona przyczyna. Odkręc korek od chłodnicy płynu chłodzącego i zobacz czy jest tam taki zółty osad, coś co podchodzi pod masło. To może byc przyczyna dymienia na biało-czyli uszczelka pod głowicą.
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
Marshal, tutaj mogę się mylic, jakby co to nich inni mnie poprawiają. Gażnik jak już to 21mm albo 19 i żeby ci wzrosły obroty to koniecznie jakiś wydech sportowy, ale sprawdź najpierw jak będzie się zachowywał z gaźnikiem sportowym bez tego katalizatora, co wcześniej przerabialiśmy.
Dysza 80? mogę sie mylic, a kruciec to już musisz dopasowac pod gaźnik.
Tylko nie weim co z membranÄ…...
Dysza 80? mogę sie mylic, a kruciec to już musisz dopasowac pod gaźnik.
Tylko nie weim co z membranÄ…...
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
sorki magic za offtopic, ale chyba lepiej tu jak gdzie indziej:)
Katalizatora nie ma więc wystarczyłoby wsadzić na razie gaźnik i resztę... hmn.. tak się zastanawiam na 19mm bo 21 wydaję mi się za duży na tą pojemność.
Dellorto pewnie polecisz co nie?
A z wydechem to już ciężko dostać coś do większej pojemności puszczonego prawą stroną...;(
Katalizatora nie ma więc wystarczyłoby wsadzić na razie gaźnik i resztę... hmn.. tak się zastanawiam na 19mm bo 21 wydaję mi się za duży na tą pojemność.
Dellorto pewnie polecisz co nie?
A z wydechem to już ciężko dostać coś do większej pojemności puszczonego prawą stroną...;(
- Marshal
- Świeżak
- Posty: 71
- Dołączył(a): 25/8/2010, 10:40
- Lokalizacja: Mikoszewo
Witam
Może tutaj ktoś mi odpowie .
Mam 50ccm i gaźnik 12mm ,wydech sportowy metrakit .
Z tego co zauważyłem w tym moim dellorto to jest od strony krućca przelot aż 19mm ale na końcu czyli tam gdzie montuje się filtr jest zwężenie.
Można powiedzieć że jest to 19mm ze zwężeniem na końcu blokującym do 12mm , zastanawiam się czy tego nie spiłować pilnikiem.
No i najważniejsze pytanie czy gaźnik powyżej 12mm zwiększy moc przy 50ccm ? jaki będzie optymalny gaźnik i dysza ?
Co do modułu to niech napisze jaki ma , ja mam ducati i z tego co wiem
nie są one blokowane chociaż na bardzo wysokich obrotach go przymula ale to wydaje mi się że przez mały gaźnik ...
Może tutaj ktoś mi odpowie .
Mam 50ccm i gaźnik 12mm ,wydech sportowy metrakit .
Z tego co zauważyłem w tym moim dellorto to jest od strony krućca przelot aż 19mm ale na końcu czyli tam gdzie montuje się filtr jest zwężenie.
Można powiedzieć że jest to 19mm ze zwężeniem na końcu blokującym do 12mm , zastanawiam się czy tego nie spiłować pilnikiem.
No i najważniejsze pytanie czy gaźnik powyżej 12mm zwiększy moc przy 50ccm ? jaki będzie optymalny gaźnik i dysza ?
Co do modułu to niech napisze jaki ma , ja mam ducati i z tego co wiem
nie są one blokowane chociaż na bardzo wysokich obrotach go przymula ale to wydaje mi się że przez mały gaźnik ...
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
gaźnik zostaw tak jak pownien byc, zawsze jest zwężenie na początku ,a na końcu jest większa komora.
Możesz zwiększyc gaźnik do 50cm3 do 19mm, optymalny Dellorto dysza do 80mm. Opłaca się inwestowac w kibel???
Możesz zwiększyc gaźnik do 50cm3 do 19mm, optymalny Dellorto dysza do 80mm. Opłaca się inwestowac w kibel???
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
Właśnie tak siedzę i się zastanawiam, że on nie osiąga max Obrotów przecież! czyli mam coś w module:D
Gaźnik wstawię 19mm, myślę że to będzie "złoty środek", gorzej z dyszą... wezmę 60, 70, 80 i zobaczę na czym ładniej chodzi:)
Gaźnik wstawię 19mm, myślę że to będzie "złoty środek", gorzej z dyszą... wezmę 60, 70, 80 i zobaczę na czym ładniej chodzi:)
- Marshal
- Świeżak
- Posty: 71
- Dołączył(a): 25/8/2010, 10:40
- Lokalizacja: Mikoszewo
Możesz zwiększyc gaźnik do 50cm3 do 19mm, optymalny Dellorto dysza do 80mm. Opłaca się inwestowac w kibel???
Nie mam skutera .
Nie chce wydawać kilka stów na gaźnik żeby był troszkę mocniejszy.
Gdyby nie zwężenie na końcu od strony filtra to ten gaźnik by miał 19mm
więc najlepiej spiłuje to .
Dysze nie wiem jakÄ… mam .
Otwór w tym miejscu ma kształt jak jajko w pionie 19mm a w poziomie 12mm albo i mniej .
Mam jeszcze cylinder z kolektorem wydechu 28mm a wstawiony mam z 25mm ,am6 miało dwie wersje .
Wydech mam 28mm w końcówką wyjmowaną 28mm-25mm z drugiej strony pod ten standardowy cylinder .
Chyba załatwię rurkę prostą 28mm-28mm i wstawię ten niby sportowy cylinder ale też ma 50ccm wiec nie wiem czy będzie jakaś rożnica .
Ogólnie na osiągi nie narzekam ale jeśli tanio i prosto je można trochę podnieść to czemu nie

ps.nie chce zmieniać pojemnośći .
Właśnie tak siedzę i się zastanawiam, że on nie osiąga max Obrotów przecież! czyli mam coś w module:D
Piszą mi że jest sens zmieniać gaźnik przy 50ccm a jak ty masz 80ccm i tak samo jak ja 12mm to tym bardziej !
na luzie jak wkręcisz to przymula pod koniec tak jakby chciał wejść na wysokie ale nie może czy po prostu normalnie chodzi ale nie kręci się wysoko ?
Jakiej firmy masz moduł coś na nim jest napisane ?
Skąd kupujesz ten gaźnik i za ile ? bo to troche kosztuje...
Chyba że no name :
http://motoallegro.pl/gaznik-odblokowany-am6-19mm-yamaha-aprilia-rieju-i1231490421.html (otwórz link)
Tylko podłączenie dziwne i regulacja mieszanki z drugiej strony...
Nie wiem czemu od podciśnienia są dwie końcówki i podgrzewanie jest po bokach zamiast wlot i wylot obok siebie ...
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
krzysieg napisał(a):Nie chce wydawać kilka stów na gaźnik żeby był troszkę mocniejszy.
Gdyby nie zwężenie na końcu od strony filtra to ten gaźnik by miał 19mm
więc najlepiej spiłuje to .
Dysze nie wiem jakÄ… mam .
gaźnik około 200zł używke wyrwiesz, a ten sprzedaż powiedzmy nawet za 100zł - warto jak na moje. Nie warto natomiast niszczyć i piłować, przy końcu nie masz czasami takich dwóch mniejszych otworów do powietrza?
Gdyby nie to zwezenie to ja bym miał chyba 26 czy 28 bo gaznik 21mm...
Dyszcze masz pewnie coś koło 50. Może da coś Ci wieksza dysza (o 10 powiedzmy) + stożek dla wiekszego przepływu powietrza, choć nie wiem jak to się ma w przypadku takich małych przekrojów.
- magik2208
- Bywalec
- Posty: 816
- Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16
Nie pamiętam możliwe że są te otwory .
Czyli powiększenie nic nie da ?
Zdjąłem kolanko w air boxie tam gdzie dostaje sie powietrze i przez to już więcej dostawał powietrza bo musiałem wyregulować gaźnik
czyli dokręcić śrubkę -więcej benzyny mniej powietrza ale osiągi były takie same .
Myślę że na zdjętym tym łapaczu powietrza już będzie mocniejszy ale jeśli zmienię dysze.
Co ciekawe na zdjętym kolanku ma naprawdę basowy dźwięk nie do poznania ale tylko na niskich obrotach , to kolanko gumowe powoduje że mniej powietrza dochodzi do airboxa .
Tych z allegro nie warto ?
Czyli powiększenie nic nie da ?
Zdjąłem kolanko w air boxie tam gdzie dostaje sie powietrze i przez to już więcej dostawał powietrza bo musiałem wyregulować gaźnik
czyli dokręcić śrubkę -więcej benzyny mniej powietrza ale osiągi były takie same .
Myślę że na zdjętym tym łapaczu powietrza już będzie mocniejszy ale jeśli zmienię dysze.
Co ciekawe na zdjętym kolanku ma naprawdę basowy dźwięk nie do poznania ale tylko na niskich obrotach , to kolanko gumowe powoduje że mniej powietrza dochodzi do airboxa .
Tych z allegro nie warto ?
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Posty: 42
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości