Zwinnosc i jazda po winklach 600tka a litrem??
Posty: 81
• Strona 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Zwinnosc i jazda po winklach 600tka a litrem??
Witam, jak wedlog was wyglada jazda po ciasnych winklach litrem(sport)?? Czy litrem da sie tak szybko i pewnie wchodzic w waskie zakrety i czy tak latwo przeklada sie ze strony na strone, i czy wogóle jest tak poreczny jak 600?? Chodzi mi o takie motocykle jak 600rr&1000RR czy np r6&r1. Nie interesuje mnie roznica w mocy, tylko wlasciwosci jezdne.
yzf r6 skuter!
- romus
- Świeżak
- Posty: 110
- Dołączył(a): 26/6/2006, 20:44
Mam starego litra. FZR 1000. MA sporo większy rozstaw osi i dużo więcej waży niż obecne litry nie mówiąc już o 600. Mimo to da się nim spokojnie jeździć po ciasnych zakrętach i z przekładaniem też nie ma problemów. Różnica jest taka, że musisz dać mu trochę więcej siły i trzeba go trochę bardziej złożyć żeby pojechać po tym samym torze i przy tej samej prędkości co sprzęt z mniejszym rozstawem osii. Niewiem jak to się ma w porównaniu do 600 ponieważ nigdy nie jeździłem.
FZR 1000
-
grzybek124 - Świeżak
- Posty: 121
- Dołączył(a): 19/3/2009, 23:05
- Lokalizacja: wiocha
Mnie też o niebo lepiej się wchodziło w winkle hornetem niz 929, dlatego chyba wymienię 929 na Horniego 900
Hornet-->929-->954-->DRZ 400 SM k6 | http://bikepics.com/members/sepo/
-
sepo - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1587
- Dołączył(a): 6/11/2007, 20:06
- Lokalizacja: ZÄ…bki
Zapominacie o pewnej ważnej kwestii.
Różnica między wchodzeniem w zakręt na oponach pilot road, a pilot power jest kolosalna. Mimo tego że to ten sam producent te same motocykle i podobny stopień zużycia.
Do ciasnych winkli to sÄ… motocykle supermoto, a nie sporty.
Różnica między wchodzeniem w zakręt na oponach pilot road, a pilot power jest kolosalna. Mimo tego że to ten sam producent te same motocykle i podobny stopień zużycia.
Do ciasnych winkli to sÄ… motocykle supermoto, a nie sporty.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
cichy napisał(a):Zapominacie o pewnej ważnej kwestii.
Różnica między wchodzeniem w zakręt na oponach pilot road, a pilot power jest kolosalna. Mimo tego że to ten sam producent te same motocykle i podobny stopień zużycia.
Do ciasnych winkli to sÄ… motocykle supermoto, a nie sporty.
mÄ…drego dobrze posluchac

ten co sobie nie żałuje
-
SzpiceR - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3773
- Dołączył(a): 8/8/2006, 18:46
- Lokalizacja: Słupsk
no to moze kupie stara fjr 1200 i zaloze najlepsze gumy na rynku i bedzie moto swietnie jezdzilo po winklach?? ludzie troche mniej zlosciwosci, jak masz wieksza wiedze to napisz cos wiecej i mÄ…drzej a nie nasmiewaj sie z innych.
yzf r6 skuter!
- romus
- Świeżak
- Posty: 110
- Dołączył(a): 26/6/2006, 20:44
A kto się naśmiewa.
Po prostu zwracam wam uwagÄ™, na istotne przeoczenie.
Jeżeli chodzi o zwrotność motocykla, to poza jego masą, ma na nią wpływ sporo czynników.
Geometria zawieszenia, masa kół i tarcz hamulcowych, także masa elementów wirujących w silniku, np wału korbowego.
Te elementy plus wirujące koła tworzą moment żyroskopowy który ciągnie motocykl do góry.
Na tej samej zasadzie jak działa bączek.
Albo jak spróbujecie pomachać włączonym diaksem.
Litr ma troszkę cięższy wał korbowy i tylne koło, które musi przenieść większy moment na asfalt, przy czym, w kwestii zwrotności ważniejsze jest przednie koło.
Różnica jest, ale nie jest wielka.
Większa jest między motocyklami starej generacji.
Do bardzo zwrotnych należą też motocykle sportowe z silnikami V2 np: RSV1000 VTR1000 sp1 i sp2
Ponieważ mają krótki i lekki wał korbowy.
Ale do ciasnych winkli, takich jak na torach kartingowych nie nadają się żadne z powyższych.
Po prostu zwracam wam uwagÄ™, na istotne przeoczenie.
Jeżeli chodzi o zwrotność motocykla, to poza jego masą, ma na nią wpływ sporo czynników.
Geometria zawieszenia, masa kół i tarcz hamulcowych, także masa elementów wirujących w silniku, np wału korbowego.
Te elementy plus wirujące koła tworzą moment żyroskopowy który ciągnie motocykl do góry.
Na tej samej zasadzie jak działa bączek.
Albo jak spróbujecie pomachać włączonym diaksem.
Litr ma troszkę cięższy wał korbowy i tylne koło, które musi przenieść większy moment na asfalt, przy czym, w kwestii zwrotności ważniejsze jest przednie koło.
Różnica jest, ale nie jest wielka.
Większa jest między motocyklami starej generacji.
Do bardzo zwrotnych należą też motocykle sportowe z silnikami V2 np: RSV1000 VTR1000 sp1 i sp2
Ponieważ mają krótki i lekki wał korbowy.
Ale do ciasnych winkli, takich jak na torach kartingowych nie nadają się żadne z powyższych.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
no teraz juz wiem o co Ci chodzilo;) tak wiec postawie jednak na litra rn09 albo 954. mysle ze wazniejsza bedzie wygoda z wiekszych gabarytow niz troche lepsze i latwiejsze prowadzenie a malo miejsca w siodle;) no i wogole wiekszy silnik to latwiej sie jezdzi.
yzf r6 skuter!
- romus
- Świeżak
- Posty: 110
- Dołączył(a): 26/6/2006, 20:44
Oj z tą wygodą to bym nie przesadzał, to nie są motocykle budowane do turystki. Tak naprawdę to do końca nie wiadomo, po co ktoś zakłąda do wyścigowego motocykla lampy i lusterka.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
no ale chyba nie do konca masz racje, cbr 954 mozna jezdzic turystycznie( kolega byl nia w alpach i byl zadowolony) a nowa 600rr to juz poza tor to juz nigdzie chyba sie wybrac nie mozna, nie mowiac ze przypomina motocykl 125 ccm(przynajmniej gabarytowo;))
yzf r6 skuter!
- romus
- Świeżak
- Posty: 110
- Dołączył(a): 26/6/2006, 20:44
Mnie wszystko boli po godzinie jazdy, lepsza by była wysoka kierownica.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Jedynie mogę potwierdzić słowa cichego.
Aprilia SL 1000 + felgi OZ Racing + EBC ultra light zabiera 5,5kg z mas nieresorujÄ…cych.
Aż nudno jest wchodzić w zakręty z takim zestawem.
Szkoda że Japończyki nie mają poważnej konkurencji w klasie sportowych V2 z włochami.
Do tego tylko włosi stosują wypasione wersje takie jak Factory na pełnym Ohlinsie i kutymi felgami.
Aprilia SL 1000 + felgi OZ Racing + EBC ultra light zabiera 5,5kg z mas nieresorujÄ…cych.
Aż nudno jest wchodzić w zakręty z takim zestawem.
Szkoda że Japończyki nie mają poważnej konkurencji w klasie sportowych V2 z włochami.
Do tego tylko włosi stosują wypasione wersje takie jak Factory na pełnym Ohlinsie i kutymi felgami.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
cichy napisał(a):Tak naprawdę to do końca nie wiadomo, po co ktoś zakłąda do wyścigowego motocykla lampy i lusterka.
tak naprawdÄ™ to wiadomo
mimo, że okreslone bajki konstruuje się na tor, to nim uzyska kwalifikację motocykla torowego musi też spełnić kilka dodatkowych demarkatorów. jednym z nich dopuszczenia do ruchu ulicznego.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
pan_wiewiorka napisał(a):To co z motórami MotoGP czy Moto2?
One nie muszÄ…

Ale chyba nie chodzi o homologację tylko o ilość sprzedanych sztuk? 1000 musi być czy coś w tym stylu. ZX6RR miał homologację? Taka R7 raczej miała homologację, tylko czy ona startowała w supersportach?
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
hm....
żeby móc sprzedać w opcji dopuszczony do ruchu ulicznego, to musi być shomologowany
żeby móc sprzedać w opcji dopuszczony do ruchu ulicznego, to musi być shomologowany
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
romus napisał(a):no to moze kupie stara fjr 1200 i zaloze najlepsze gumy na rynku i bedzie moto swietnie jezdzilo po winklach?? ludzie troche mniej zlosciwosci, jak masz wieksza wiedze to napisz cos wiecej i mądrzej a nie nasmiewaj sie z innych.
zamiast od razu walic kontre moze wypadalo by sie troch enad wypowiedzia starszego kolegi zastanowic. Tuning motocykla zaczyna sie od opon a starosc czy mlodosc sprzeta niema tu ( po czesci ) z tym nic wspolnego

- Pat123
- Świeżak
- Posty: 359
- Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11
Pat123 napisał(a):romus napisał(a):no to moze kupie stara fjr 1200 i zaloze najlepsze gumy na rynku i bedzie moto swietnie jezdzilo po winklach?? ludzie troche mniej zlosciwosci, jak masz wieksza wiedze to napisz cos wiecej i mądrzej a nie nasmiewaj sie z innych.
zamiast od razu walic kontre moze wypadalo by sie troch enad wypowiedzia starszego kolegi zastanowic. Tuning motocykla zaczyna sie od opon a starosc czy mlodosc sprzeta niema tu ( po czesci ) z tym nic wspolnego
Własny przykład:
Starą oponę z przodu zamieniłem na Pilot Power 2CT. Prędkość w winklach +20km/h. Dla mnie na razie to jedyna opona nadająca się do obecnego układu hamulcowego (320mm tarcze, stalowy oplot, pompa promieniowa) niezależnie od pogody.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
falconiforme napisał(a):Własny przykład:
Starą oponę z przodu zamieniłem na Pilot Power 2CT. Prędkość w winklach +20km/h.
Nie wiem zbytnio z czego się cieszysz , 2CT słabo się grzeje i dość ciężko utrzymać na niej dogrzanie . MICHELIN PILOT SPORT bije je na głowę mimo że to jej poprzedniczka

falconiforme napisał(a):Dla mnie na razie to jedyna opona nadająca się do obecnego układu hamulcowego (320mm tarcze, stalowy oplot, pompa promieniowa) niezależnie od pogody
Na jakich i ilu producentów oponach jeżdziłeś?? że takie osądy do publicznej wiedzy podajesz??
<B>Yamaha R ONE 2009 and 2010 by Trimix</B>
-
Trimix - Świeżak
- Posty: 356
- Dołączył(a): 6/9/2009, 21:01
- Lokalizacja: Wrocek
Posty: 81
• Strona 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości