Pomoc przy oględzinach/jeździe/kupnie Suzi GSX600F 1998 r.
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Pomoc przy oględzinach/jeździe/kupnie Suzi GSX600F 1998 r.
Witam serdecznie!
Mam wielką prośbę - będę czuł się w przyszłości zobowiązany (wódeczka, piwko oczywiście) - mianowicie, czy mógłby ktoś oblukać, przejechać się, lub po prostu pomóc doświadczeniem i powiedzieć, czy warto kupić ten motorek?
Link: http://allegro.pl/suzuki-gsx-600-f-jajk ... 53595.html
Sprawa z grubsza jest taka, że popisaliśmy sobie troszkę z właścicielem i sytuacja wygląda jak na razie następująco:
1. Suzi pochodzi z niemczech, gdzie miała małego szlifa, po którym jest mała wgniotka na baku oraz była malowana prawa owiewka od silnika.
2. Lekkie ryski na tłumiku.
3. Obecny właściciel miał niemalże parkingówkę na prawą stronę przy próbie zawrotki. Efekt: Parę rysek na lusterku i podgięta klamka hamulca.
4. Rozwiercony wydech, przez co jest nieco głośniejszy niż oryginał (niemiec rozwiercał).
5. Technicznie podobno sprawny i bezproblemowy motorek.
6. Zapala jak trzeba.
7. Sprzęgło bierze równo, biegi nie wypadają.
8. Prędkość maksymalna nie spadła, głodek na paliwo w normie (5-6l).
9. Moto, czy zimne, czy ciepłe nie robi żadnych niespodzianek.
10. Jest to drugi sprzęt sprzedawcy (wcześniej gs500)
11. Zadeklarował się, że może mnie przewieźć i mówił, że najlepiej przyjechać z kimś kto się zna, żeby nie było, że minę sprzedaje.
12. Zgodził się obniżyć cenę do minimum 6,5 tys.
13. Opony starczą na jakieś 12 tys km.
Obecnie (przed chwilą) poszły następujące pytania do sprzedającego i czekam na odpowiedź.
1. Czy prawy plastik prócz tego, że był przetarty, jest pęknięty?
2. Z innej już beczki. Kiedy wymieniałeś ostatni raz akumulator?
3. W jakim stanie są lagi (nie ciekną?) i amorek?
4. Moto jest proste? Nie boisz się puścić kiery przy 100?
5. Silnik nie dymi itp? Nie bierze oleju ponad normę?
6. W jakim stanie jest główka ramy, łożyska w kołach itp? Kiedy ostatni raz wymieniałeś?
7. Na ile starczą klocki i tarcze?
8. Czy na następny sezon (lub jeszcze na ten) przewidujesz jakieś wydatki na serwisowanie moto? Jeśli tak, to co byś w nim robił?
9. Masz do moto książkę serwisową?
10. Dbałeś o przeglądy? (co ile robiłeś?)
11. Do kiedy masz ubezpieczenie i przegląd?
12. Wszystkie kontrolki itp na pulpicie działają?
13. Ta klamka hamulca jest mocno wygięta? Nie przeszkadza to w jeździe?
14. Lusterko mocno przetarte?
15. Po zimowaniu nie masz/miałeś problemu z odpalaniem?
Mogłem zapytać jeszcze o stan napędu ;/ ale już zapomniałem.
Tak to wygląda. Bardzo proszę o ewentualne wskazówki o co można by jeszcze zapytać i najmocniej proszę o jakieś opinie na temat powyższego moto jak i oferty pomocy przy oględzinach itp. Będę bardzo zobowiązany. Flaszka, lub piwko (do wyboru), mur beton
Pozdrawiam!
Mam wielką prośbę - będę czuł się w przyszłości zobowiązany (wódeczka, piwko oczywiście) - mianowicie, czy mógłby ktoś oblukać, przejechać się, lub po prostu pomóc doświadczeniem i powiedzieć, czy warto kupić ten motorek?
Link: http://allegro.pl/suzuki-gsx-600-f-jajk ... 53595.html
Sprawa z grubsza jest taka, że popisaliśmy sobie troszkę z właścicielem i sytuacja wygląda jak na razie następująco:
1. Suzi pochodzi z niemczech, gdzie miała małego szlifa, po którym jest mała wgniotka na baku oraz była malowana prawa owiewka od silnika.
2. Lekkie ryski na tłumiku.
3. Obecny właściciel miał niemalże parkingówkę na prawą stronę przy próbie zawrotki. Efekt: Parę rysek na lusterku i podgięta klamka hamulca.
4. Rozwiercony wydech, przez co jest nieco głośniejszy niż oryginał (niemiec rozwiercał).
5. Technicznie podobno sprawny i bezproblemowy motorek.
6. Zapala jak trzeba.
7. Sprzęgło bierze równo, biegi nie wypadają.
8. Prędkość maksymalna nie spadła, głodek na paliwo w normie (5-6l).
9. Moto, czy zimne, czy ciepłe nie robi żadnych niespodzianek.
10. Jest to drugi sprzęt sprzedawcy (wcześniej gs500)
11. Zadeklarował się, że może mnie przewieźć i mówił, że najlepiej przyjechać z kimś kto się zna, żeby nie było, że minę sprzedaje.
12. Zgodził się obniżyć cenę do minimum 6,5 tys.
13. Opony starczą na jakieś 12 tys km.
Obecnie (przed chwilą) poszły następujące pytania do sprzedającego i czekam na odpowiedź.
1. Czy prawy plastik prócz tego, że był przetarty, jest pęknięty?
2. Z innej już beczki. Kiedy wymieniałeś ostatni raz akumulator?
3. W jakim stanie są lagi (nie ciekną?) i amorek?
4. Moto jest proste? Nie boisz się puścić kiery przy 100?
5. Silnik nie dymi itp? Nie bierze oleju ponad normę?
6. W jakim stanie jest główka ramy, łożyska w kołach itp? Kiedy ostatni raz wymieniałeś?
7. Na ile starczą klocki i tarcze?
8. Czy na następny sezon (lub jeszcze na ten) przewidujesz jakieś wydatki na serwisowanie moto? Jeśli tak, to co byś w nim robił?
9. Masz do moto książkę serwisową?
10. Dbałeś o przeglądy? (co ile robiłeś?)
11. Do kiedy masz ubezpieczenie i przegląd?
12. Wszystkie kontrolki itp na pulpicie działają?
13. Ta klamka hamulca jest mocno wygięta? Nie przeszkadza to w jeździe?
14. Lusterko mocno przetarte?
15. Po zimowaniu nie masz/miałeś problemu z odpalaniem?
Mogłem zapytać jeszcze o stan napędu ;/ ale już zapomniałem.
Tak to wygląda. Bardzo proszę o ewentualne wskazówki o co można by jeszcze zapytać i najmocniej proszę o jakieś opinie na temat powyższego moto jak i oferty pomocy przy oględzinach itp. Będę bardzo zobowiązany. Flaszka, lub piwko (do wyboru), mur beton

Dobre, bo czarne ~ ZR-7
-
peterwhite - Świeżak
- Posty: 173
- Dołączył(a): 25/5/2010, 11:05
- Lokalizacja: W-wa
Odpowiedzi sprzedającego na powyższe pytania:
1.jak zdejmowałem plastik to (nawet dokładnie już nie pamiętam) ale nie wydaje mi się że jest spawany- napewno nie ma 1 uchwytu przyspawanego - takiego dzyndzla do wetknięcia w otwór z gumą. Aktualnie plastk nie ma pęknięcia - jak widzisz na jednym foto napis gsx-f jest troszkę porysowany - z drugiej jest normalny świecący.
2. Akumulator wymieniłem w 2006 roku na nowy Yuasa żelowy- taki sam jak był od nowości ( ten wytrzymał 8 lat- wiec kupując następny chciałem mieć pewność że potrzyma podobnie)
. Aktualnie aku nie daje znaku że coś jest nie tak- mam miernik w domu mogę pokazać że moto ma dobre ładowanie i ile volt trzyma aku.
3.Lagi są w dobrym stanie- proste, uszczelniacze nie ciekną bo wymieniałem przy przebiegu 59500km w tamtym roku - proste wymiany robię sam gdybyś miał jakieś pytania. Olej oczywiście też wymieniony. Tylny amor jest oryginalny -suchy
4.He He moto jest proste - gdyby nie było to bym na tym tak długo nie śmigał- oczywiście można bez trzymanki lecieć - czasami się tym bawię jak rękawiczki poprawiam itp.
5. Silnik nie dymi, olej w normie, od początku jeździ na Castrolu 10W40- zmieniam co 6-7tysk.
6. Łożyska w głowce wymieniałem przy przebiegu 47200km- fabrycznie są dwa kulkowe czyli tańsze i słabsze- ja założyłem dwa stożkowe NTN- jest ok, łożyska w przednim kole wymieniałem przy przebiegu 47700km, w tylnym nie wymieniane od nowości (raczej) narazie są ok ale planowałem na wiosne na następny sezon wymienić.
7. Klocki tył wymieniane przy 32900km -tarcza ok klocki wystarczą na ok 1-2 sezony (licząc 4-5tys km na sez) tylko że ja ten hamulec używam jako pomocniczy czasami więc jak widzisz na długo mi starczyły, przód wymieniałem ostatnio przy 59500km- stare mam do wglądu- pewnie bym jeszcze na nich pojezdził ale że miałem kupione już nowe to przy okazji wymiany uszczelniaczy na lagach to i poszły też klocki. Tarcze jeszcze polatają wielkich rantów nie mają. nie używam twardych klocków właśnie ze względu na tarcze- wole niech sie klocki ścierają się bardziej niż tarcze- klocki używam EBC.
8. łożyska w tylnym kole bym wymienił, olej wymieniany był przy 59500km, regulacja zaworów i gaźników była przy 56800km (co 12tys sie robi)
9. tak książke mam niemiecką z jednym wpisem przy ok 2 tys przebiegu - potem nic bo szlif był i przyjechała do Polski- ja jestem drugim właścicielem w Polsce mam ją od przebiegu 21350km.
10. tak jak wyżej olej , regulacje robiłem raczej na czas- ale nigdy nie miałem z nią problemów- nie gasła nie dławiła się- nigdy nie była tak rozregulowana. Ostatnią regulację zaworów robiłem sam- nie jest to nic trudnego bo regulacja jest śrubkowa- mając porządne klucze - i porady z netu jak to zrobić (forum bandita chyba) zrobiłem to i śmigam bez problemu dalej i mam pewność że to co zrobiłem zrobiłem dobrze- nasze serwisy... nigdy nie można być pewnym co zrobiły.foty z regulacji mam jakbyś chciał zobaczyć.
11. przegląd do końca lipca 2011 i ubezpieczenie podobnie
12. Kontrolki....... nie będe ściemniał trzy dni temu ( wiem że wczoraj pisałem że wszysko ok- ale nie miałem czasu sie rozpisywać - goście na weekend) chyba padł mi przełącznik od świateł długich- cały ostatni tydzień padało i w drodze do pracy jak przebijam się w korku czasami odpalam długie żeby być lepiej widocznym i ostatnio właczyłem i nie mogłem zgasić- myśłałem że woda sie dostała i łączy ale obejrzałem wczoraj wieczorem i woda to nie była więc prawdopodobie przełącznik do wymiany- jeszcze dzisiaj sprawdze czy da sie coś z tym zrobić. reszta kontrolek zegarów działa bez problemu. Ogólnie z instalacją elektryczną nie miałem problemu - raz tylko padł halogen od świateł mijania
13. klamke masz na focie- nie przeszkadza- ja hamuje 2 palcami i jest ok (notka od peterwhite - faktycznie ta klamka dobrze wygląda, dosłownie ciutkę podgięta, nieułamana)
14 lusterko na focie (notka od peterwhite- malutkie ryski)
15. odpala bez problemu pod warunkiem że opróżnisz gażniki na zime- zeby paliwo nie zwietrzało tam- na wiosne zalewasz świerzym i odpalasz- ja kiedyś tak nie zrobiłem i potem męczyłem się żeby to stare paliwo przepaliło zanim odpaliła na dobre.
Jeszcze mogę ci napisać że założony mam filtr powietrza K&N który ostatnio czyściłem i nawilrzałem przy 56800km, świece mam irydowe, łańcuch DID- jest ok- a założyłem go przy 37400km.
To tyle jak na razie od sprzedawcy. Zadałem mu parę kolejnych pytań odnośnie zdjęć, które przysłał mi do powyższych odpowiedzi. Okazało się, że jest małe pęknięcie z lewej strony czaszy przy lusterku. Jest wymieniona śrubka mocująca lewe lusterko. Jest też dziwnie wyglądające (jakby pęknięte i podspawane) łączenie dolnej owiewki pod siedzeniem. I ostatnie co mnie zmartwiło to pęknięta przesłonka znaczka suzuki w kokpicie
Wydaje mi się, że o niczym nie zapomniałem. Będę odświeżał informacje na bieżąco. Jak miałbym się ustosunkować do tego wszystkiego, to chyba nie jest tak źle. Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś, kto mógłby oblukać/przejechać się na moto, lub choćby pomóc mi rozkminić informacje do tej pory zebrane. Pozdrawiam serdecznie!
1.jak zdejmowałem plastik to (nawet dokładnie już nie pamiętam) ale nie wydaje mi się że jest spawany- napewno nie ma 1 uchwytu przyspawanego - takiego dzyndzla do wetknięcia w otwór z gumą. Aktualnie plastk nie ma pęknięcia - jak widzisz na jednym foto napis gsx-f jest troszkę porysowany - z drugiej jest normalny świecący.
2. Akumulator wymieniłem w 2006 roku na nowy Yuasa żelowy- taki sam jak był od nowości ( ten wytrzymał 8 lat- wiec kupując następny chciałem mieć pewność że potrzyma podobnie)
. Aktualnie aku nie daje znaku że coś jest nie tak- mam miernik w domu mogę pokazać że moto ma dobre ładowanie i ile volt trzyma aku.
3.Lagi są w dobrym stanie- proste, uszczelniacze nie ciekną bo wymieniałem przy przebiegu 59500km w tamtym roku - proste wymiany robię sam gdybyś miał jakieś pytania. Olej oczywiście też wymieniony. Tylny amor jest oryginalny -suchy
4.He He moto jest proste - gdyby nie było to bym na tym tak długo nie śmigał- oczywiście można bez trzymanki lecieć - czasami się tym bawię jak rękawiczki poprawiam itp.
5. Silnik nie dymi, olej w normie, od początku jeździ na Castrolu 10W40- zmieniam co 6-7tysk.
6. Łożyska w głowce wymieniałem przy przebiegu 47200km- fabrycznie są dwa kulkowe czyli tańsze i słabsze- ja założyłem dwa stożkowe NTN- jest ok, łożyska w przednim kole wymieniałem przy przebiegu 47700km, w tylnym nie wymieniane od nowości (raczej) narazie są ok ale planowałem na wiosne na następny sezon wymienić.
7. Klocki tył wymieniane przy 32900km -tarcza ok klocki wystarczą na ok 1-2 sezony (licząc 4-5tys km na sez) tylko że ja ten hamulec używam jako pomocniczy czasami więc jak widzisz na długo mi starczyły, przód wymieniałem ostatnio przy 59500km- stare mam do wglądu- pewnie bym jeszcze na nich pojezdził ale że miałem kupione już nowe to przy okazji wymiany uszczelniaczy na lagach to i poszły też klocki. Tarcze jeszcze polatają wielkich rantów nie mają. nie używam twardych klocków właśnie ze względu na tarcze- wole niech sie klocki ścierają się bardziej niż tarcze- klocki używam EBC.
8. łożyska w tylnym kole bym wymienił, olej wymieniany był przy 59500km, regulacja zaworów i gaźników była przy 56800km (co 12tys sie robi)
9. tak książke mam niemiecką z jednym wpisem przy ok 2 tys przebiegu - potem nic bo szlif był i przyjechała do Polski- ja jestem drugim właścicielem w Polsce mam ją od przebiegu 21350km.
10. tak jak wyżej olej , regulacje robiłem raczej na czas- ale nigdy nie miałem z nią problemów- nie gasła nie dławiła się- nigdy nie była tak rozregulowana. Ostatnią regulację zaworów robiłem sam- nie jest to nic trudnego bo regulacja jest śrubkowa- mając porządne klucze - i porady z netu jak to zrobić (forum bandita chyba) zrobiłem to i śmigam bez problemu dalej i mam pewność że to co zrobiłem zrobiłem dobrze- nasze serwisy... nigdy nie można być pewnym co zrobiły.foty z regulacji mam jakbyś chciał zobaczyć.
11. przegląd do końca lipca 2011 i ubezpieczenie podobnie
12. Kontrolki....... nie będe ściemniał trzy dni temu ( wiem że wczoraj pisałem że wszysko ok- ale nie miałem czasu sie rozpisywać - goście na weekend) chyba padł mi przełącznik od świateł długich- cały ostatni tydzień padało i w drodze do pracy jak przebijam się w korku czasami odpalam długie żeby być lepiej widocznym i ostatnio właczyłem i nie mogłem zgasić- myśłałem że woda sie dostała i łączy ale obejrzałem wczoraj wieczorem i woda to nie była więc prawdopodobie przełącznik do wymiany- jeszcze dzisiaj sprawdze czy da sie coś z tym zrobić. reszta kontrolek zegarów działa bez problemu. Ogólnie z instalacją elektryczną nie miałem problemu - raz tylko padł halogen od świateł mijania
13. klamke masz na focie- nie przeszkadza- ja hamuje 2 palcami i jest ok (notka od peterwhite - faktycznie ta klamka dobrze wygląda, dosłownie ciutkę podgięta, nieułamana)
14 lusterko na focie (notka od peterwhite- malutkie ryski)
15. odpala bez problemu pod warunkiem że opróżnisz gażniki na zime- zeby paliwo nie zwietrzało tam- na wiosne zalewasz świerzym i odpalasz- ja kiedyś tak nie zrobiłem i potem męczyłem się żeby to stare paliwo przepaliło zanim odpaliła na dobre.
Jeszcze mogę ci napisać że założony mam filtr powietrza K&N który ostatnio czyściłem i nawilrzałem przy 56800km, świece mam irydowe, łańcuch DID- jest ok- a założyłem go przy 37400km.
To tyle jak na razie od sprzedawcy. Zadałem mu parę kolejnych pytań odnośnie zdjęć, które przysłał mi do powyższych odpowiedzi. Okazało się, że jest małe pęknięcie z lewej strony czaszy przy lusterku. Jest wymieniona śrubka mocująca lewe lusterko. Jest też dziwnie wyglądające (jakby pęknięte i podspawane) łączenie dolnej owiewki pod siedzeniem. I ostatnie co mnie zmartwiło to pęknięta przesłonka znaczka suzuki w kokpicie

Dobre, bo czarne ~ ZR-7
-
peterwhite - Świeżak
- Posty: 173
- Dołączył(a): 25/5/2010, 11:05
- Lokalizacja: W-wa
-
peterwhite - Świeżak
- Posty: 173
- Dołączył(a): 25/5/2010, 11:05
- Lokalizacja: W-wa
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości