Zobacz wątek - Automatyczne tanie smarowanie łańcucha
NAS Analytics TAG

Automatyczne tanie smarowanie łańcucha

i inne małe pojemności
_________

Automatyczne tanie smarowanie łańcucha

Postprzez krzysieg » 8/9/2010, 19:10

witam

Najlepiej dość często smarować łańcuch nie raz na pół roku...
Niektórzy smarują nawet co jazdę !
Ja to olewam zapominam i wymyśliłem coś takiego :

Słyszałem o samoczynnych maszynkach do smarowania łańcucha -chciałbym sam coś takiego zrobić .
Nad łańcuchem lub tuż nad zębatką byłby zamocowany wężyk przez który kapałby olej z pojemnika , tylko kwestia podawania tego oleju myślę nad pompką od spryskiwaczy samochodu jest tam podłączenie na 2 węzyki wejściowy i wyjściowy wydajność byłaby mniejsza bo olej jest gęstszy od płynu spryskiwaczy nie wiem czy by wogóle pompowalo...
Najpierw sprawdze jak bedzie ok to kupie jest tego pełno
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra


Postprzez hansrpg » 8/9/2010, 20:44

Pamiętam w tvn turbo w programie mechanik, prowadzący robił układ automatycznego smarowania łańcucha w transalpie. Jak poszukasz odcinki to powinieneś na to trafić, sposób był z tego co pamiętam prosty i dość skuteczny.
hansrpg
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 19/12/2009, 11:46


Postprzez krzysieg » 9/9/2010, 08:43

http://zbyhu1.republika.pl/moto/scottoiler.htm (otwórz link)
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez krzysieg » 9/9/2010, 17:12

Wpadłem na jeszcze lepszy pomysł ! żeby wykorzystać do tego dozownik od oleju z którego i tak rezygnuje czyli leje olej do baku .
Wężyk ,zaworek do regulacji żeby nie kapało za dużo i najwięcej roboty żeby to jakoś sie trzymało i wyglądało to zakraplacz przy łańcuchu i wszystko !
Smarowanie łańcucha jest jednak ważne a dzięki olejarce jest najlepiej smarowany i wytrzymuje o wiele wiele więcej jak i cały napęd !
Tak przynajmniej piszÄ… ..
Koszty mniejsze niż jeden spray do łańcucha .
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez krzysieg » 17/9/2010, 16:36

Już zrobiłem :) jak ktoś jest zainteresowany to umieszcze zdjęcia , najlepsze wykorzystanie dozownika jakie może być w 2T polecam :)
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez magik2208 » 17/9/2010, 17:10

A foto możesz dać:D

a ile ci tak idzie na dana liczbe km?
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez krzysieg » 17/9/2010, 19:13

ok 15ml na litr czyli na ok 25km, (jest odłączona linka gazu przy dozowniku) jak jeszcze używałem go to mi wyszło że regulacja linką niewiele zwiększa ilość podawania oleju czyli tak jak pisałem na odłączonej lince 15ml zamiast 20 na litr .
Ale możliwe że mniej schodzi bo jest zwężka na końcówce .

Olej wlałem stary przekładniowy :D jak sie skończy to hipol znajde 80W90 (z takimi oznaczeniami wyczytałem że dobry do łańcuchów ) .

Wyprzedzam pytanie :D jak odstawie moto to nie kapie olej który został w wężyku bo dozownik zamyka dopływ powietrza -jakbym odłączył wężyk to by zaczęło lać się to co jest w wężyku .

Jutro może dam fotkę .

Co jest do tego potrzebne :

-Wężyk ok 4mm ( taki jak od dozownika do gaźnika )
- igła od strzykawki
-pusty czysty w środku wkład od długopisu żelowego
-taśmy zaciskowe
-poxipol

Igła została przecięta w pół ,2 kawałki złączone do siebie ,nałożona grubsza warsta poxipolu i włożyłem to do wkładu - w ten sposób otrzymujemy zwężkę na wylocie żeby nie kapało kropla za kroplą .
Rurkę wkładu mocujemy przy prowadnicy łańcucha pod wachaczem tak żeby był
równo nad łańcuchem , nie w każdym moto to jest jak nie ma to trzeba wymyślić inne miejsce...
Wężyk łączymy z tą rurką a drugi koniec podłączamy do dozownika... i wszystko .
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Koval135 » 18/9/2010, 18:36

wszystko ok tylko zapomniales o elektrozaworze podlaczonym w taki sposob,zeby otwieralo doplyw oleju tylko jak jest właczony zaplon/swiatła.Teraz leje ci sie nawet jak stoisz,ma sie lac tylko jak jedziesz i to kropla na jakis czas,co ok 1-2 min.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez swirus2007 » 18/9/2010, 18:47

Koval135
nie zkumales o co chodzi (tak mi sie wydaje)
olej mu podaje tylko gdy ma zapalony silnik bo wtedy działa dozownik przecierz
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez krzysieg » 18/9/2010, 19:19

Właśnie napisałem że gdy jest zgaszony silnik olej nie leje się .
Piliscie kiedyś napój przez słomkę :) ?
prosty eksperyment bez wychodzenia do garażu wciągnij jakiś napój przez słomkę i szybko ją zatkaj u góry to co jest w rurce nie wyleci dołem dopóki nie odetkasz nie zdejmiesz np palca u góry...
Tak samo blokuje dopływ powietrza dozownik .
Ale z tym że za dużo leci to racja bo łańcuch aż za dobrze jest smarowany muszę tylko zmniejszyć przepływ bo obręcz koła trochę mam już upaćkane olejem.
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości




na górê