Zobacz wÄ…tek - Generic Trigger
NAS Analytics TAG

Generic Trigger

i inne małe pojemności
_________

Generic Trigger

Postprzez Swiderrr » 21/8/2010, 17:02

Witam, jestem posiadaczem Generic Trigger 50 SM. Mam w jego sprawie 2 pytania.
Kupiłem go używanego (2007 r.). Od sprzedawcy dowiedziałem się, że był on u mechanika, który ściągnął blokady. No i to jest fakt bo motor leci więcej niż 45 km/h ale niewiele więcej bo 60 - 65 km/h. W motorze był wymieniany tłumik lecz jego nazwy nie mogłem się doszukać. Wiem tylko, że jest marki Yoshimura.
Jakiś czas temu byłem u mechanika bo łańcuch był za luźny. Przy okazji spytałem się o to czemu tak "wolno" jedzie. On stwierdził, że to za sprawą tylnej, większej zębatki. Z tego co wiem to motor powinien być mocniejszy ale moim zdaniem nie jest. Skontaktowałem się z osobą od której kupowałem motor ale on nie wie czy było coś z zębatkami robione. No to żeby sprawdzić moc triggera wsiadłem na niego i próbowałem jego moc. Boksowałem kołem ale z kiepskim rezultatem. Koło po 2-3 obrotach się zatrzymywało. Nie przejmując się próbowałem stawić go na tylne koło za pomocą strzału ze sprzęgła ale tylko 1 raz udało mi się go poderwać na wysokość 30 - 40 cm. Na tym swoje próby zakończyłem. Później zwracałem uwagę jak radzi sobie z jazdą pod górę (po asfalcie) no i całkiem całkiem. Licznik wskazywał 60 km/h.
Parę dni temu dowiedziałem się o blokadzie na module CDI. O ile się nie mylę ( a bardzo prawdopodobne, że się mylę) to jeden z kabelków jest odpowiedzialny za kontrole obrotów. Dzisiaj trochę poszukałem go pod siedzeniem ale niestety nie znalazłem.
Tutaj pada moje pierwsze pytanie:
Czy możliwe jest, że mam a raczej mój motor ma blokadę na tym module?
Jeśli tak to czy samemu można sobie z nią "poradzić"? No i gdzie może być?
Druga rzecz, która mnie dziwi to kopcenie tej 50-ki. Przy wizycie u mechanika, o której pisałem wyżej spytałem się o to. Fachowiec na drugi dzień powiedział mi, że ten motor jest tak ustawiony. Przez około 2 tygodnie nie zwracałem uwagi na kopcenie ale dzisiaj gdy go uruchomiłem z motoru od razu zaczął lecieć biały dym. On nawet nie kopcił bo po dodaniu gazu obok motoru powstała ogromna chmura dymu.
Wiem, że takie kopcenie spowodowane jest tym, że motor spala zbyt dużo oleju. Niestety jak na złość stan oleju wcale się bardzo nie zmniejsza. Zapomniałem dodać, że motor sam sobie bierze olej.
No i drugie pytanie:
Co może być przyczyną takiego kopcenia? Jak temu zaradzić?



P.S. Ten mechanik to chyba tylko udawał takiego fachowca.
Swiderrr
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 5/4/2010, 18:01


Postprzez Angus » 21/8/2010, 17:24

co wy myślicie ze każda 50 powinna iść 80-90km/h? niektóre jadą 50 i są bez blokad poza tym części się zużywają tym bardziej ze to chiński sprzęt
Avatar użytkownika
Angus
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 21/4/2010, 20:01
Lokalizacja: Wałcz


Postprzez Swiderrr » 21/8/2010, 17:28

Ale ten motor ma przecież silnik Minarelli AM6 jak w między innymi CPI SM , Aprilli RS, Derbi Senda, które na pewno mogą osiągnąc większą prędkość.
Swiderrr
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 5/4/2010, 18:01

Postprzez krzysieg » 21/8/2010, 17:31

Jeśli oleju w dozowniku wolno ubywa to sprawdź czy nie ubywa płynu z chłodnicy i oleju z przekładni .
Olej sprawdzasz odkręcając środkową srubke na krzyzak po prawej stronie
jeśli przechylając moto na bok nie kapnie z tej dziurki nic to jest za mało
tak czy inaczej sprawdź to to podstawowa czynnośc po kupnie .
Jak dostaje sie do komory spalania płyn lub olej to spaliny mają inny kolor ale jaki to nie pamietam .
Jesli dymi mocno to nie koniecznie olej , kapie ci olej po tłumiku lub na wachacz ?
Tłumik masz lekko podniesiony do góry czy całkiem poziomo , jak poziomo to już gorzej sprawdzić ale nawet jak nie bierze dużo oleju to wahacz jest zawsze uwalony w takich motorkach :)
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Swiderrr » 21/8/2010, 17:39

Tłumik jest poziomo, olej w przekładni po wyprostowaniu i leciutkim przechyleniu w bok wycieka a płynu w chłodnicy również nie ubywa. Wszystko jest czyste tylko końcówka tłumika cała brudna.
Swiderrr
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 5/4/2010, 18:01

Postprzez krzysieg » 21/8/2010, 19:43

Zorientuj sie ile zużywa oleju może więcej schodzi niż ok 20ml na przepalony litr benzyny ?
Dużo masz oleju w dozowniku ?
wyjeździj aż sie zapali kontrolka następnie od razu wlej 100ml lub więcej -zmierz ile wlaleś i zobaczysz kiedy znowu sie zapali czyli sprawdzisz na ile ci starczyło to co wlałeś ...
Działanie kontrolki zależy od pochylenia więc sprawdzaj na wyprostowanym moto w czasie jazdy ..
To normalne że masz uwalony tłumik nawet na fullsyntetyku tak jest
a jaki masz olej w dozowniku ?

Co do osiągów to obrotomierz tam jest ?
te silniki przy 6000 obr. dostają nagle kopa na pewno to zauwazyłeś
kręcąc wyżej możesz jeszcze znacznie zwiększyć obroty po osiągnięciu tych 6k obr ? czy w tym momencie jak dostaje kopa kończą sie obroty ?
sprawdź to tak na 3 biegu .
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Swiderrr » 21/8/2010, 21:39

Obrotomierza nie ma. Nie zauważyłem tego "kopa". Chociaż jak teraz tak uruchomiłem moje myśli :) to w sumie może dostaje kopa. No ale jeżeli go dostaje to przy końcu obrotów. Może dlatego nie mogę skojarzyć :D Jutro sprawdzę i napisze pewną odpowiedź.

Co do oleju to mam go dużo. A jaki to zwykły do 2 T. No i zrobię tak jak mówisz. Ale jeżeli się okaże, że bierze za dużo to można to jakoś wyregulować?
Swiderrr
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 5/4/2010, 18:01

Postprzez Swiderrr » 22/8/2010, 13:06

Właśnie sprawdziłem tego kopa. Na początku wsłuchując się w obroty nie mogłem go usłyszeć lecz po pewnym czasie podejrzewałem pewien moment. Ruszyłem na prostą i obserwowałem prędkościomierz, który w wyżej wymienionym momencie natychmiast skoczył o parę km/h . Przytrzymałem manetkę a obroty zwiększyły się ale niewiele.
Swiderrr
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 5/4/2010, 18:01

Postprzez krzysieg » 22/8/2010, 15:41

Ciężko sprawdzić na słuch obroty jeśli to twoje pierwsze moto z biegami ...
U mnie na niższych obrotach ma dźwięk niejednolity dryn dyn dyn ...który
jest coraz szybszy przy dodaniu gazu a przy wejściu na 6k obr. zlewa się w jeden dźwięk nie wiem jak to wytłumaczyć ale wiesz o co chodzi .
Najlepiej jakbyś nagrał jak to chodzi to by dużo pomogło .
Dozownik można regulować odkręc pokrywe jest na dwie śrubki imbusy
reguluje się na lince która wchodzi z lewej strony , dźwignia ma kreske która musi się pokrywać z drugą na korpusie dozownika i to wszystko .
Wiesz ze dozowniki siÄ™ psujÄ… zatykajÄ… rzadko ale jednak a wiadomo co siÄ™ wtedy dzieje z silnikiem
sam sie zastanawiam jak odłączyć i czy wogóle go odłączać ale to już inny temat...
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Swiderrr » 23/8/2010, 21:28

Nagrałem dźwięk obrotów i udostępnię go w najbliższym czasie. Mam pytanie. Gdzie może znajdować się moduł cdi albo chociaż po czym go znaleźć? Proszę o opdowiedź.
Swiderrr
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 5/4/2010, 18:01

Postprzez Swiderrr » 24/8/2010, 13:33

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy stożkowy filtr powietrza poprawi osiągi?
Swiderrr
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 5/4/2010, 18:01

Postprzez krzysieg » 24/8/2010, 15:30

W okolicach baku po kablu od fajki świecy dojdziesz do modułu dokładnie to jest cewka i moduł w jednym ,czemu pytasz ?
Lepiej zobacz jakiej średnicy w środku jest wlot powietrza w air boxie .
Jak masz gaźnik 12mm średnicy to można dać większy nawet przy tym co masz 50ccm ,tak mi dzisiaj mechanik powiedział .
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Swiderrr » 24/8/2010, 17:45

Pytam bo nie wiem czy możliwe jest aby tam była blokada.
Swiderrr
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 5/4/2010, 18:01

Postprzez krzysieg » 24/8/2010, 21:11

Wrzuć na youtube czy na coś i zobaczymy .
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości




na górê