Jaki kolejny motocykl?
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Jaki kolejny motocykl?
Cześć
Pod koniec sezonu chcę zmienić moto na coś bardziej wygodniejszego, na coś co będzie można więcej bagażu zapakować (możliwość montażu zestawu kufrów) i co najważniejsze: pozycja na moto ma nie męczyć mnie i pasażera. Zależy mi również na spalaniu. Jeżdze w miare spokojnie więc chciałbym żeby w mieście maszyna paliła max ok 6.5l. Po przesiadce na kolejne moto niechciałbym czuć że jest słabsze od mojej obecnej maszyny, spokojnie wystarczy mi tyle ile mam teraz czyli ok 110 koni.
Odpadają nakedy, ponieważ chce mieć moto z owiewkami.
Przeglądając allegro uzbierało mi się kilka modeli które mi się podobają, i z których chciałbym coś ewentualnie wybrać. Jeżeli macie jakieś inne propozycje to podawajcie je i ewentualne plusy i minusy danych motocykli.
Moje typy:
1. TDM 900 (wtrysk)
2. FZ1 S
3. CB 1000 S
4. VFR 800 FI
5. Versys
6. FZ6 S
7. Sprint ST
Pod koniec sezonu chcę zmienić moto na coś bardziej wygodniejszego, na coś co będzie można więcej bagażu zapakować (możliwość montażu zestawu kufrów) i co najważniejsze: pozycja na moto ma nie męczyć mnie i pasażera. Zależy mi również na spalaniu. Jeżdze w miare spokojnie więc chciałbym żeby w mieście maszyna paliła max ok 6.5l. Po przesiadce na kolejne moto niechciałbym czuć że jest słabsze od mojej obecnej maszyny, spokojnie wystarczy mi tyle ile mam teraz czyli ok 110 koni.
Odpadają nakedy, ponieważ chce mieć moto z owiewkami.
Przeglądając allegro uzbierało mi się kilka modeli które mi się podobają, i z których chciałbym coś ewentualnie wybrać. Jeżeli macie jakieś inne propozycje to podawajcie je i ewentualne plusy i minusy danych motocykli.
Moje typy:
1. TDM 900 (wtrysk)
2. FZ1 S
3. CB 1000 S
4. VFR 800 FI
5. Versys
6. FZ6 S
7. Sprint ST
Sprzedam ZX-6R
-
NIMAGO - Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 17/7/2009, 12:50
- Lokalizacja: Rzeszów
Ja siÄ™ odniosÄ™ do TDM i Versysa.
TDM do jazdy z pasażerem będzie git, ma mniejszą moc niż Twoja obecna maszyna (84KM), ale momentu zapewne więcej (89NM). Przy obłożeniu bagażami w jeździe solo fajnie się zbierała od 3tys. obr. W moim odczuciu dostatecznie.
Do jazdy w terenie (szutry) się jakoś nada przy odpowiednim ustawieniu zawiasów. W jeździe na torze (Lublin) nie udało się ustawić odpowiednich SAGów pod moją wagę 80 kg. Przód w 2002 roczniku- taki miałem był dość miękki, w 03 jest twardszy, w 04 miększy niż 03, twardszy niż 02.
Jakkolwiek byłem bardzo zadowolony z jej prowadzenia w winklach zarówno w górach jak i na torze.
Pozycja jest bardzo wyluzowana- jak na krześle, ale siodło jest na tyle długie dla kierowcy, że możesz się usadzić na lekko sportowo.
Miejsca dla pasażerki nie brakuje.
Spalanie NIGDY mi nie przekroczyło 6L- zarówno przy jeździe po trasie do 150km/h, jak i na co dzień po mieście. Jak na taką moc i moment nie znam bardziej oszczędnego silnika.
Czynności serwisowe też rzadkie- co 10kkm olej, co 24kkm wypada zerknąć w zawory.
Zjeździłem nią 4kkm po wawie i była bardzo poręczna do tych celów, 4kkm w trasie solo i narzekałem jedynie na osłonę przed wiatrami bocznymi, ale przed tym pewnie tylko goldas by mnie ochronił.
TDM to dla mnie takie połączenie wszystkiego co się da- silnik z TRXa- dziwny sport, zawias daje radę w lekkim terenie i ledwo na torze, jest poręczny w mieście, mało pali i dobrze się zbiera gdy tego potrzebujesz. Nie zmęczy Ciebie, ani pasażera w turystyce.
polecam zerknąć:
tdmzone.pl
carpe-tdm
http://jbx9.free.fr/tdm/index.php
TDMę sprzedałem w ostatni czwartek, bo:
-zbrzydła mi turystyka i asfalt
-potrzebujÄ™ moto TYLKO do miasta
-chciałem polatać w terenie, a nie stać mnie było na ciuchy enduro + 125 2T i zatrzymanie TDM
Więc kupiłem DRZ 400 E do której założę kółka SM na miasto. Co będzie dalej zobaczymy.
Versys- bardzo podobny do TDM, tyle że słabszy, bardziej poręczny do miasta, no i raczej jednoosobowy.
Z listy wywaliłbym FZ6- słabszy od Twojego obecnego i TDM.
Zastanów się czy po czym chcesz jeździć trasy (autoban, wojewódzkie, powiatowe, lokalne?), z jakimi prędkościami i co ile postój.
Może dołóż do listy BMW 1150 GS? Choć nie wiem jak tam u niego ze spalaniem i poręcznością w mieście (choć pewnie do ogarnięcia).
TDM do jazdy z pasażerem będzie git, ma mniejszą moc niż Twoja obecna maszyna (84KM), ale momentu zapewne więcej (89NM). Przy obłożeniu bagażami w jeździe solo fajnie się zbierała od 3tys. obr. W moim odczuciu dostatecznie.
Do jazdy w terenie (szutry) się jakoś nada przy odpowiednim ustawieniu zawiasów. W jeździe na torze (Lublin) nie udało się ustawić odpowiednich SAGów pod moją wagę 80 kg. Przód w 2002 roczniku- taki miałem był dość miękki, w 03 jest twardszy, w 04 miększy niż 03, twardszy niż 02.
Jakkolwiek byłem bardzo zadowolony z jej prowadzenia w winklach zarówno w górach jak i na torze.
Pozycja jest bardzo wyluzowana- jak na krześle, ale siodło jest na tyle długie dla kierowcy, że możesz się usadzić na lekko sportowo.
Miejsca dla pasażerki nie brakuje.
Spalanie NIGDY mi nie przekroczyło 6L- zarówno przy jeździe po trasie do 150km/h, jak i na co dzień po mieście. Jak na taką moc i moment nie znam bardziej oszczędnego silnika.
Czynności serwisowe też rzadkie- co 10kkm olej, co 24kkm wypada zerknąć w zawory.
Zjeździłem nią 4kkm po wawie i była bardzo poręczna do tych celów, 4kkm w trasie solo i narzekałem jedynie na osłonę przed wiatrami bocznymi, ale przed tym pewnie tylko goldas by mnie ochronił.
TDM to dla mnie takie połączenie wszystkiego co się da- silnik z TRXa- dziwny sport, zawias daje radę w lekkim terenie i ledwo na torze, jest poręczny w mieście, mało pali i dobrze się zbiera gdy tego potrzebujesz. Nie zmęczy Ciebie, ani pasażera w turystyce.
polecam zerknąć:
tdmzone.pl
carpe-tdm
http://jbx9.free.fr/tdm/index.php
TDMę sprzedałem w ostatni czwartek, bo:
-zbrzydła mi turystyka i asfalt
-potrzebujÄ™ moto TYLKO do miasta
-chciałem polatać w terenie, a nie stać mnie było na ciuchy enduro + 125 2T i zatrzymanie TDM
Więc kupiłem DRZ 400 E do której założę kółka SM na miasto. Co będzie dalej zobaczymy.
Versys- bardzo podobny do TDM, tyle że słabszy, bardziej poręczny do miasta, no i raczej jednoosobowy.
Z listy wywaliłbym FZ6- słabszy od Twojego obecnego i TDM.
Zastanów się czy po czym chcesz jeździć trasy (autoban, wojewódzkie, powiatowe, lokalne?), z jakimi prędkościami i co ile postój.
Może dołóż do listy BMW 1150 GS? Choć nie wiem jak tam u niego ze spalaniem i poręcznością w mieście (choć pewnie do ogarnięcia).
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
hmmm... moto będzie mi służyć głównie na codzień, na dojazdy na uczelnię, do sklepu po bułki i czasami wieczorkiem żeby się przejechać. W weekendy trasy tak do 300km z plecaczkiem Kilka razy w roku dłuższe wypady z pełnym załadunkiem (kufry, tankbag) i pasażer, trasy tak na kilka tysięcy kilometrów w kilka dni dzienne przebiegi ok 400- 500 km nieraz i więcej.
W tym roku byłem w rumuni z dziewczyną na swojej zx6r. Zazwyczaj po przejechaniu ok 150 km musiałem się zatrzymywać żeby troche rozprostować kości i pomasować tyłek. Narzekałem na ból nadgarstków, karku i kręgosłupa w pasie ledźwiowym. Niechciałbym czuć tego samego na nowym moto. Chciałbym jechać tyle aż poczułbym zmęczenie z samego faktu jazdy aa nie z bólu który stawał się coraz silniejszy w miare przebywanych kilometrów.
Obecnie jestem najbardziej nastawiony na VFR'ke z tak z 2002-2003r
W tym roku byłem w rumuni z dziewczyną na swojej zx6r. Zazwyczaj po przejechaniu ok 150 km musiałem się zatrzymywać żeby troche rozprostować kości i pomasować tyłek. Narzekałem na ból nadgarstków, karku i kręgosłupa w pasie ledźwiowym. Niechciałbym czuć tego samego na nowym moto. Chciałbym jechać tyle aż poczułbym zmęczenie z samego faktu jazdy aa nie z bólu który stawał się coraz silniejszy w miare przebywanych kilometrów.
Obecnie jestem najbardziej nastawiony na VFR'ke z tak z 2002-2003r
Sprzedam ZX-6R
-
NIMAGO - Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 17/7/2009, 12:50
- Lokalizacja: Rzeszów
Reszty sprzętów nie znam, co najwyżej gadałem z właścicielami. Ogólnie warto się przysiąść i przejechać, to weryfikuje wiele wyobrażeń
Jeżeli turystyka ma być głównie autoban itp to VFR nie jest zła. Zależy jakich prędkości od sprzętu wymagasz. TDMa na oryginalnych przełożeniach nie wiem czy by 200 wyciągnęła. Optimum dla niej to takie 150.
Jeżeli turystyka ma być głównie autoban itp to VFR nie jest zła. Zależy jakich prędkości od sprzętu wymagasz. TDMa na oryginalnych przełożeniach nie wiem czy by 200 wyciągnęła. Optimum dla niej to takie 150.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
Czytałem test TDM'y no i właśnie troche za słabo się zbiera. Czas potrzebny do uzyskania prędkości równej 200km/h wynosi ok 22s
Tak naprawde to ja te 200km/h może i jade kilka sekund bo głownie ją osiągam tylko przy wyprzedzaniu na autostradzie. No ale wolałbym żeby moto spokojnie osiągało tą prędkość.
Tak naprawde to ja te 200km/h może i jade kilka sekund bo głownie ją osiągam tylko przy wyprzedzaniu na autostradzie. No ale wolałbym żeby moto spokojnie osiągało tą prędkość.
Sprzedam ZX-6R
-
NIMAGO - Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 17/7/2009, 12:50
- Lokalizacja: Rzeszów
Daj znać jak znajdziesz połączenie parametrów: wyluzowana i nie męcząca pozycja, 200km/h bez problemu, 6,5L spalania, poręczne w mieście.
Trzeba by pójść na kompromisy więc myśl i kombinuj na czym mniej, a na czym bardziej Ci zależy.
Trzeba by pójść na kompromisy więc myśl i kombinuj na czym mniej, a na czym bardziej Ci zależy.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
Miałem okazję jechać z tym motorkiem w trasie 4000km. Właściciel skarżył się na wagę sprzęta 235 kg na sucho i coś mu tam wiało za bardzo. Ale poza tym dawał radę. Spalanie w trasie dość niskie, ale jak w mieście nie wiem.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
Spalanie w mieście
1. TDM 900 (wtrysk) - z tego co pamiętam powyże 7l, wiem że do 240km/h spokojnie się rozbujała na autostradzie.
2. FZ1 S - poniżej 7,5l w mieście nie schodzi.
3. CBF 1000 S - minimum 7l.
4. VFR 800 FI 2002-2003 czyli VTEC a on lubi paliwo 7l przy spokojnej jeździe.
5. Versys
6. FZ6 S tu przy spokojnej jeździe miasto 5-6 l.
7. Sprint ST - za dużo ich nie ma, ale ponoć cieszą się niskim zapotrzebowaniem na paliwo, jak na 955ccm i 3 cylindry.
1. TDM 900 (wtrysk) - z tego co pamiętam powyże 7l, wiem że do 240km/h spokojnie się rozbujała na autostradzie.
2. FZ1 S - poniżej 7,5l w mieście nie schodzi.
3. CBF 1000 S - minimum 7l.
4. VFR 800 FI 2002-2003 czyli VTEC a on lubi paliwo 7l przy spokojnej jeździe.
5. Versys
6. FZ6 S tu przy spokojnej jeździe miasto 5-6 l.
7. Sprint ST - za dużo ich nie ma, ale ponoć cieszą się niskim zapotrzebowaniem na paliwo, jak na 955ccm i 3 cylindry.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Jak dla mnie TDMka to moto ktore jest takim ulepem ktory robi z niego cos co np mi sie mega niepodoba.
Ja bym celowal w FZ1, VFR, a moze yamahe thuderace? Na bank bedzie bardziej wygodna jak kawa
Ja bym celowal w FZ1, VFR, a moze yamahe thuderace? Na bank bedzie bardziej wygodna jak kawa
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Blady 900 puk puk puk
-
Konio - Mieszkaniec forum
- Posty: 2925
- Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
- Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości