Zobacz wątek - Romet Z150 - pamietnik uzytkownika
NAS Analytics TAG

Romet Z150 - pamietnik uzytkownika

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez Tmek » 30/3/2009, 16:33

Keeway Speed150 też nieźle się prezentuje, ma większe gabaryty niż Z-150 oraz oba 18-calowe koła :) Wygląda niemal identycznie co ybr125
Tmek
Świeżak
 
Posty: 219
Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
Lokalizacja: Łódź


Postprzez Qba_Zeus » 30/3/2009, 21:56

Z tego co wiem Z150 ma seryjnie 10.5kW a nie jak na stronie/dowodzie 7.9 (czyli prawie 15KM a nie niecałe 11KM). A do tego dochodzi odczucie, które też raczej każe mi się skłaniać do 15 KM (śmigałem trochę na skuterach i małych motorkach koło 100 ccm).
SV 650 N
Avatar użytkownika
Qba_Zeus
Świeżak
 
Posty: 156
Dołączył(a): 7/1/2009, 15:28
Lokalizacja: Kraków


Postprzez rafal9 » 31/3/2009, 10:56

Sprawdzaliście może przyspieszenie do setki?
Przymierzam się do kupna czegoś małego i podstawowe wymagania to: łatwość poruszania się w mieście w korkach i jako taka dynamika, żeby ze świateł ruszyć i nie bać się wyprzedzających puszek.
Czy z150 to zapewnia?
rafal9
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 9/1/2009, 14:14
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Qba_Zeus » 31/3/2009, 17:33

rafal9 napisał(a):Sprawdzaliście może przyspieszenie do setki?
Przymierzam się do kupna czegoś małego i podstawowe wymagania to: łatwość poruszania się w mieście w korkach i jako taka dynamika, żeby ze świateł ruszyć i nie bać się wyprzedzających puszek.
Czy z150 to zapewnia?

Generalnie mam podobne odczucia co senekkorzenna. Na światłach między samochodami, potem rura i nikt mnie w mieście nie dogania raczej. Co nie znaczy, że do 100 ma jakiś imponujący wynik - powyżej 80 to już się powoli rozpędza, ale w mieście po pierwsze na motocyklu rusza się szybciej (choć śmiem twierdzić, że motocyklista w samochodzie też rusza szybciej niż statystyczny puszkarz - w Polsce ruszanie spod świateł to straszna porażka... aha już zielone? gdzie to ja mam drążek skrzyni biegów...), a po drugie jednak odkręcasz bardziej niż samochody. Jestem pewien, że średniej klasy auto z jako takim silnikiem by mnie dogoniło, gdyby kierowca przycisnął porządnie, ale to się nie dzieje.
Konkluzja jest taka, że do miasta świetnie się nadaje i to Ty wyprzedzasz, a nie jesteś wyprzedzany.
Avatar użytkownika
Qba_Zeus
Świeżak
 
Posty: 156
Dołączył(a): 7/1/2009, 15:28
Lokalizacja: Kraków

Pamietnik ..

Postprzez kronos34 » 1/4/2009, 11:55

Witam , serdecznie ten pamiętnik to świetna sprawa dzięki niemu mam obraz Rometa Z150. Sam zastanawiam się na zakupem tego model ewentualnie Keeway Speed 150, i mam rozterkę co wybrać ..
Avatar użytkownika
kronos34
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 8/3/2009, 19:55
Lokalizacja: Radom

Re: Pamietnik ..

Postprzez rafal9 » 1/4/2009, 13:22

kronos34 napisał(a):Witam , serdecznie ten pamiętnik to świetna sprawa dzięki niemu mam obraz Rometa Z150. Sam zastanawiam się na zakupem tego model ewentualnie Keeway Speed 150, i mam rozterkę co wybrać ..


Czy Keeway 150 i Romet 150 mają ten sam silnik?
rafal9
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 9/1/2009, 14:14
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kinia00 » 1/4/2009, 14:19

witam :)
właśnie zakupiłam sobie romecika z150 :)
wczoraj mi go dostarczono ,tylko gosciu zapomial mi dac lusterka do niego hehe przysla poczta a szkoda :( zalatwilam dzisiaj wszystkie formalnosci lacznie z ubezpieczeniem i bym mogla juz odbyc sobie jazde po miescie :)
mam nadzieje ze motorek bedzie sie dobrze sprawowal,to moj pierwszy pojazd dwukolowy,no i oczywiscie nabawilam sie juz od niego siniaka na nodze ;) Liczę na waszą pomoc w razie W ....
kinia00
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1/4/2009, 14:08
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Qba_Zeus » 1/4/2009, 18:52

Witam i gratuluję zakupu! Szerokości!
SV 650 N
Avatar użytkownika
Qba_Zeus
Świeżak
 
Posty: 156
Dołączył(a): 7/1/2009, 15:28
Lokalizacja: Kraków

Re: Pamietnik ..

Postprzez lekmar » 1/4/2009, 19:50

kronos34 napisał(a):Witam , serdecznie ten pamiętnik to świetna sprawa dzięki niemu mam obraz Rometa Z150. Sam zastanawiam się na zakupem tego model ewentualnie Keeway Speed 150, i mam rozterkę co wybrać ..

Powiem Ci tak: kieruj się przede wszystkim stanem technicznym i ceną jeśli zamierzasz kupić używany - pomiędzy Z150 a Speedem 150 nie ma jakiś oszałamiających różnic :o Te o których wiem: Keeway-tylne koło 18cali (romet 16cali), trochę lepiej wykonany niż Romet, wymiany oleju w silniku co 5tys km (romet co 2tys km), w speedzie brak regulacji napięcia wstępnego sprężyn w tylnym zawieszeniu oraz brak owiewki (oba elementy są w Z150). To tyle:-) Nie polecam kupna nowego Rometa czy Keewaya-duża utrata wartości zaraz po opuszczeniu salonu:) Za te 5 tys lepiej szukaj GSa, CB500, NTV lub coś podobnego. Powodzenia życzę.
lekmar
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 28/12/2008, 10:15

Postprzez Tmek » 2/4/2009, 00:19

http://www.keeway.be/img/models/pics/speed_silver_01.jpg (otwórz link) Ciekawe, czy u nas jest też taka wersja ?
Tmek
Świeżak
 
Posty: 219
Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
Lokalizacja: Łódź

Postprzez kinia00 » 4/4/2009, 09:23

witam:))
mam problemik !!!
to moj pierwszy motocykl ,chodzi mi o ssanie do gory czy do dolu jest jego wylaczenie,kied go wylaczyc hmm
a drugi problem to blokada kierownicy, czy w tym modelu kierownica sie blokuje bo u mnie nie dziala :((
kinia00
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1/4/2009, 14:08
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez kitoslaw » 5/4/2009, 12:00

Witam wszystkich, a szczególnie świeżo upieczonych posiadaczy Romciów. Życzę wam wszystkim żebyście nie mieli żadnych kłopotów z maszynami i czerpali wiele radości z jazdy podczas wiosennych wycieczek.
Dawno tu nie zaglądałem ale teraz, kiedy jest cieplej dojrzałem do decyzji żeby odgrzebać pierdzikółko z garażu i zobaczyć jak przezimowało. Motocykl stał w garażu od końca października do początku kwietnia bez żadnego ruchu (stał sobie zalany pod korek paliwem, z pozatykanymi wlotem powietrza do gaźnika i rurą wydechową, uniesiony tak, żeby koła nie dotykały podłogi, spuściłem też paliwo z gaźnika). W piątek (przedwczoraj) poszedłem do serwisu, dowiedziałem się, że dotarł wreszcie reklamowany ponad pół roku temu tylny wahacz i czeka na wymianę, pogadałem z serwisantem o nadal dzwoniącym klocku hamulcowym i kupiłem butelkę oleju na wymianę. W sobotę (wczoraj) wytoczyłem pierdzikółko z garażu i zacząłem robotę. Wyczyściłem motor z kurzu, wymyłem filtr powietrza, napuściłem paliwo do gaźnika, wkręciłem akumulator, (który przezimował w domciu). Chciałem sprawdzić stan świecy zapłonowej, ale okazało się, że nie mam odpowiedniego klucza – klucz do świec od poloneza mego ojca był dużo za duży, a od mojego forda trochę mnie ale też za duży – koniec z końcem świecy nie wykręciłem. Kopnąłem parę razy motor bez włączonego zapłonu, żeby zamieszać olej i wypełnić cylinder mieszanką. Przekręciłem stacyjkę i z duszą na ramieniu zacząłem rozruch silnika. Zdziwiłem się jak odpalił po czwartym kopnięciu (ojciec mówił, że bez pchania się nie obejdzie po tak długim postoju – a jednak). Podgrzałem trochę silnik, posprawdzałem oświetlenie i zrobiłem kółko po mieście (musiałem fajnie wyglądać – w porwanych roboczych spodniach i w kapciach). Warto było czekać całą zimę żeby znowu mieć ten wiatr we włosach. Pierdzikółko jechało bez problemów. Wróciłem pod dom i wymieniłem olej. Ostatnie włosy stanęły mi dęba jak zobaczyłem co „smarowało” serce mego pierdzikółka. Olej był przepalony, na filtrze widoczne opiłki metalu i inne śmieci, olej był koloru brązowy metalik tyle w nim było drobniutkich opiłków metalu. Ciekawy jestem czy może tak wyglądać olej po zaledwie 500 km przebiegu???? od ostatniego przeglądu serwisowego. Po wymianie oleju zrobiłem sobie 20 kilometrową przejażdżkę – było fajnie, ale wszystko, co miłe ma swoją cenę – dzisiaj jestem chory (ból gardła, katar itd.).
Załączam kilka zdjęć z mojego wiosennego przeglądu. Jeszcze raz pozdrawiam wszystkich i życzę szerokiej drogi (o ile w Polsce taką znajdziecie).
Więcej zdjęć w następnym poście
Załączniki
P1090773.jpg
Gąbka filtra powietrza po umyciu
P1090773.jpg (105.03 KiB) Przeglądane 6752 razy
P1090774.jpg
woda po umyciu gąbki z filtra powietrza
P1090774.jpg (96.13 KiB) Przeglądane 6752 razy
P1090777.jpg
śmieci na filtrze oleju
P1090777.jpg (80.46 KiB) Przeglądane 6752 razy
P1090778.jpg
tak wyglądał olej po 500 km przebiegu (kolor - brązowy metalik)
P1090778.jpg (77.07 KiB) Przeglądane 6752 razy
P1090779.jpg
taki olej zalałem zgodnie z radą serwisanta
P1090779.jpg (105.44 KiB) Przeglądane 6752 razy
Każdy jeździ tym, na co go stać, a najważniejsze jest to, co wozisz pod kaskiem
kitoslaw
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 5/8/2008, 13:26
Lokalizacja: Białystok

Witam wszystkich

Postprzez bassman » 5/4/2009, 17:25

Od dłuższego czasu śledzę ten wątek ponieważ chcę w przyszłości kupić sobie jakiegoś niedużego, niedrogiego jednoślada - tak dla rozrywki. Na motocyklu mam zaliczone ponad 30 000 km ale było to w czasach gdy wielu z forumowiczów jeszcze na świecie nie było 8) (WSK 175 Kobuz - na początku lat 80-tych to była niezła maszynka: jedna awaria w trasie !!!). Teraz miłość do jednośladów odżyła.
Chcę podziękować szczególnie kitosławowi (za pomysł i wytrwałość w relacjonowaniu), Qba_Zeusowi, senekkorzennie i innym za fachowe rady.
Pozostanę nadal przy śledzeniu tego wątka. Być może w niedalekiej przyszłości dokonam zakupu. Romet 150, Keeway Speed 150 lub jakąś używaną Virażkę 250 lub coś podobnego. Czas pokaże.
Niektóre posty muszę pomijać w czytaniu - z wiadomych względów . :twisted:
pozdrawiam
bassman
bassman
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 5/4/2009, 14:10

Postprzez kinia00 » 6/4/2009, 13:13

ja to mam jakiegos peszka do tego motocyklu :(( przywiezli mi go w tamten wtorek i jak narazie posmigac sobie nie moge bo zapomieli mi zostawic lusterek do niego,przyslali mi je i owszem w piatek,ale jak je chcialam zamontowac to sie okazalo ze nie od tego modelu hehe i znowu czekam....
kinia00
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1/4/2009, 14:08
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez kinia00 » 6/4/2009, 15:23

senekkorzenna dzieki za info co do ssania ,blokade kierownicy znalazlam bez problemu,nigdy bym sie nie domyslila ze tam moze byc i to jeszcze na kluczyk hehe,niepotrzebnie kupilam sobie blokade n tarcze,ale co tam beda dwa zabezpieczenia :))
kinia00
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1/4/2009, 14:08
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez kitoslaw » 6/4/2009, 18:16

Witam wszystkich ponownie i od razu dziękuję Senkowi za rady. Dziś postawiłem pierdzikółko w serwisie żeby wymienili mi ten zardzewiały wahacz. Jak będę odbierał maszynę poproszę o kontrole sprężania w cylindrze. Tak przy okazji pytanie jaki zakres sprężania jest do przyjęcia i od jakiego zakresu zaczyna się problem? Dla zainteresowanych dołączam zdjęcia konstrukcji filtra powietrza w Z150.
Następna relacja po powrocie z serwisu.
Załączniki
P1090768.jpg
filtr przed zdjęciem pokrywy
P1090768.jpg (96.8 KiB) Przeglądane 6559 razy
P1090769.jpg
filtr po zdjęciu pokrywy
P1090769.jpg (94.66 KiB) Przeglądane 6559 razy
P1090770.jpg
wnętrzności filtra powietrza
P1090770.jpg (108.3 KiB) Przeglądane 6559 razy
P1090772.jpg
gąbka filtra przed umyciem
P1090772.jpg (120.47 KiB) Przeglądane 6559 razy
Każdy jeździ tym, na co go stać, a najważniejsze jest to, co wozisz pod kaskiem
kitoslaw
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 5/8/2008, 13:26
Lokalizacja: Białystok

Postprzez kinia00 » 7/4/2009, 08:06

senekkorzenna dzieki za rady :))
kinia00
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1/4/2009, 14:08
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Boma » 10/4/2009, 19:17

Właśnie taki opis Z150 chciałem przeczytać a jak już opiszesz - jak sprawa stoi a właściwie jedzie - po zmianie zębatki na 17 to będzie fuuullll sukces :D .
Napisz jaka jest wg ciebie stosowna prędkość podróżna Z150 przy w miarę równej drodze bez górek itp. Dzisiejszy opis dotyczy motocykla fabrycznego?? Czy oczyściłeś rurę z katalizatora? Ciekawi mnie jak się zachowuje Z150 bo możliwe że taki sobie sprawię . Jednak jak mówią "na dobrych ludziach ciało się trzyma " mam tego dobra jakieś ponad 100 kg :oops: więc muszę jeździć ja 1,3 człowieka na moturze :wink:
Avatar użytkownika
Boma
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 27/3/2009, 20:54

Postprzez Boma » 10/4/2009, 19:51

Wiesz ale to kosztuje - i moto i paliwo - wierzę ze CH200 lub jakaś V250 mi wystarczy - idzie tylko o to żeby dać sobie radę z TIR-em na drodze . Rozpatruję też Z 150 - jak się popsuje i dopcham go ze 2 razy do domu to już mi styknie waga :lol: Plecaczek odpada - to będzie frajda tylko dla mnie .
Avatar użytkownika
Boma
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 27/3/2009, 20:54

Postprzez Boma » 10/4/2009, 22:21

Wysoki to ja bardzo nie jestem - ale chyba masz rację choper będzie lepszy.
Już się najeździłem WSK-125 Bąk (piękny motóór) ale to było dawno jakieś 30 kilo temu w latach 70-80 i na tamte czasy to była bajka no może Dudek byłby lepszy . Ale coś się we mnie obudziło i mi się chce pobrykać na motorku . Chciałbym z oparciem i chyba przerobie sobie jak kupię tylko z kierownicą będzie problem bo Bąk miał dopasowaną - ale to się zobaczy. Na forum chińskim jestem po tym samym Nickiem . Wiesz dobra V250 kosztuje ok 7000 tyś nowa ok 8800 chyba albo z 10 tyś .
Avatar użytkownika
Boma
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 27/3/2009, 20:54

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na gr