opornik a może jakaś diode?
Posty: 11
• Strona 1 z 1
opornik a może jakaś diode?
Witam koledzy mam pytanie otóż każdy kto miał kontakt z FZR 600 wie że lubią padać tam regulatory otóż dlatego że alternator daje dużo prądu fabrycznie. Mam pomysł aby temu zapobiec wstawić przed regulatorem jakiś opornik diode albo coś żeby zmniejszyć napięcie wchodzące na regulator żeby sie tak mocno nie grzał. Podpowie ktoś co by tu zrobić żeby ten regulator sie tak nie gotował?? Pozdro
- mlody104
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 2/7/2010, 18:50
Witaj kolego
Na wejścia regulatora jest kilkaset woltów napięcia AC w 3 fazach (coś na kształt tzw. "siły" w instalacjach domowych). Nie wyobrażam sobie żeby można było jakoś zabezpieczyć regulator, tym bardziej uzywając dajmy na to rezystora, potrzebne by były skomplikowane układy elektroniczne. Jedynym wyjściem jest założenie mocniejszego reglera o wyższej tolerancji i mocy. Znam sklep gdzie mozna kupić uniwersalne regulatory, idzie dobrać coś mocniejszego. Dodatkowo nalezy go zamontować gdzies gdzie bedzie miał przewiew (albo na hardcorze zaimplementować mu dodatkowy wentylator na wypadek korków). Może ktoś znajdzie na to jakiś pomysł, ja jednak go nie mam.
Na wejścia regulatora jest kilkaset woltów napięcia AC w 3 fazach (coś na kształt tzw. "siły" w instalacjach domowych). Nie wyobrażam sobie żeby można było jakoś zabezpieczyć regulator, tym bardziej uzywając dajmy na to rezystora, potrzebne by były skomplikowane układy elektroniczne. Jedynym wyjściem jest założenie mocniejszego reglera o wyższej tolerancji i mocy. Znam sklep gdzie mozna kupić uniwersalne regulatory, idzie dobrać coś mocniejszego. Dodatkowo nalezy go zamontować gdzies gdzie bedzie miał przewiew (albo na hardcorze zaimplementować mu dodatkowy wentylator na wypadek korków). Może ktoś znajdzie na to jakiś pomysł, ja jednak go nie mam.
komar 2 biegi
->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"

->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
hmm... tez juz myslalem o tym patencie z wentylatorem od procesora tylko ze miedzy owiewka sie nie mesci mi jeszcze wentylatorek od procka. Moze i faktycznie zamocuje go gdzies gdzie bedzie mial dostep do powietrza co by go chlodzilo. Gdyby jednak ktos mial jeszcze jakis pomysl slucham rady. BALACHAN podpowiedz gdzie taki sklep jest?
- mlody104
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 2/7/2010, 18:50
Zamocowanie reglera gdzieś na wierzchu to dobry patent, np u mnie w kawie jest on na tylnym błotniku, fabrycznie wali na niego błoto, dziwne, ale skoro tak wymyślili projektanci. Co do sklepu to tutaj masz link, polecam ich każdemu: http://el-serwis.prv.pl/
Co do tego jaki regulator wybrać: zobacz jaka jest moc alternatora w oryginalnym i wtedy dobierz u nich coś mocniejszego, ewentualnie rozmawiaj z samymi fachowcami ze sklepu. To w sumie serwis elektroniki motocyklowej, więc na pewno Ci doradzą.
Co do tego jaki regulator wybrać: zobacz jaka jest moc alternatora w oryginalnym i wtedy dobierz u nich coś mocniejszego, ewentualnie rozmawiaj z samymi fachowcami ze sklepu. To w sumie serwis elektroniki motocyklowej, więc na pewno Ci doradzą.
komar 2 biegi
->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"

->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111552
Jeśli jest tego typu regulator to:
- może być uszkodzone uzwojenie alternatora
- może być słaby kontakt na kostkach zasilania lub masy
- może być uszkodzony akumulator.
- za słabe chłodzenie
innej opcji na przepalajÄ…cy siÄ™ regulator nie ma.
Jeśli jest tego typu regulator to:
- może być uszkodzone uzwojenie alternatora
- może być słaby kontakt na kostkach zasilania lub masy
- może być uszkodzony akumulator.
- za słabe chłodzenie
innej opcji na przepalajÄ…cy siÄ™ regulator nie ma.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
W hondach VFR 750 oraz 800 takze czesto wystepuje ten problem i wiem, ze koledzy radza sobie przez zakladnie radiatorow, wentylatorow od procesorow poprzez konstruowanie wlotow powietrza chlodzacych regulator. Obawiam sie, ze wstawienie opornika niewiele pomoze, a nawet bardziej skomplikuje sprawe. Juz z reszta ktos o tym wczesniej napisal.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
no radiator jest seryjnie w tym reglu wiec musze pomyslec o tym wiatraczku od procesorka. Myśle w które miejsce by ten regulator przenieść w chwili obecnej jest on z tylu z lewej strony za owiewka zadupka tam raczej cyrkulacji powietrza nie ma za dobrej
- mlody104
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 2/7/2010, 18:50
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości