Praca tłoka w cylindrze. (TZR 50)
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Praca tłoka w cylindrze. (TZR 50)
Witam
Jestem po dotarciu Yamahy TZR 50 i odczuwam bardzo niskie osiągi tj. nie wkręca się na obroty na 5 i 6 biegu jedzie max. 85km/h a jechała przed zatarciem 115km/h
Docierałem w 100% prawidłowo, bo to nie pierwszy motorek który docieram...
Mam małe pytanie, bo z ciekawości podniosłem głowicę do góry i jest tam ok 3-5mm luzu (niewytartego miejsca od tłoka przy głowicy) Czy to niewytarte miejsce w cylindrze jest progiem, czy może tłok jest po prostu za krótki? I stąd tak małe osiągi i nie wkręcanie się na obroty powyżej 9-10tys?
Tłok powinien dochodzić maksymalnie wysoko do głowicy, czy jak?

Jestem po dotarciu Yamahy TZR 50 i odczuwam bardzo niskie osiągi tj. nie wkręca się na obroty na 5 i 6 biegu jedzie max. 85km/h a jechała przed zatarciem 115km/h

Docierałem w 100% prawidłowo, bo to nie pierwszy motorek który docieram...
Mam małe pytanie, bo z ciekawości podniosłem głowicę do góry i jest tam ok 3-5mm luzu (niewytartego miejsca od tłoka przy głowicy) Czy to niewytarte miejsce w cylindrze jest progiem, czy może tłok jest po prostu za krótki? I stąd tak małe osiągi i nie wkręcanie się na obroty powyżej 9-10tys?
Tłok powinien dochodzić maksymalnie wysoko do głowicy, czy jak?
-
kalboy92 - Świeżak
- Posty: 62
- Dołączył(a): 2/5/2008, 18:32
- Lokalizacja: Kalisz
prog sie bierze stad ze tlok jest mniej wiecej na rowni z koncem cylindra w GMP ale pierscienie sa nizej... co do osiagow polecam wyregulowac gaznik, prawdopodobnie dodatkowo dla prawidlowej pracy silnika zwiekszyc dysze
limit20znaków:evil:
-
maciek.046 - Bywalec
- Posty: 834
- Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28
nic nie szlifuj!
wymieniales caly cylinder plus tlok czy szlifowales stary cylinder i kupiles tlok?
wymieniales caly cylinder plus tlok czy szlifowales stary cylinder i kupiles tlok?
limit20znaków:evil:
-
maciek.046 - Bywalec
- Posty: 834
- Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28
Może źle sie dotarł sprawdź kompresje .
Już czytałem nie dawno na forum że ktoś na nowym zestawie dotartym
ma gorsze osiągi niż na starym oryginalnym.
Ile masz zrobione km ? skąd wiesz że już jest dotarty ?
A na 4 lub niższym biegu wchodzi na pełne obroty ?
Już czytałem nie dawno na forum że ktoś na nowym zestawie dotartym
ma gorsze osiągi niż na starym oryginalnym.
Ile masz zrobione km ? skąd wiesz że już jest dotarty ?
A na 4 lub niższym biegu wchodzi na pełne obroty ?
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Wygląda to mniej więcej tak:
Pierwszy bieg - kręci do końca
Drugi bieg - kręci do końca
Trzeci bieg - kręci do końca, ale czuć jakąś przerwę przy 9tys.
Czwarty bieg - już jest gorzej, ale z oporem po przytrzymaniu kręci do ok 11tys
Piąty bieg - kręci góra do 10tys z oporem.
Szósty bieg - kręci do 6-9tys zalezy jak na poprzednich biegach potrzymam, po czym obroty spadają i trzeba redukować...
Kupiłem cylinder nowy razem z tłokiem.
Na forym yamahy tzr majÄ… wszyscy ten sam problem po dotarciu
Szlifować może ten próg czy całość...
Pierwszy bieg - kręci do końca
Drugi bieg - kręci do końca
Trzeci bieg - kręci do końca, ale czuć jakąś przerwę przy 9tys.
Czwarty bieg - już jest gorzej, ale z oporem po przytrzymaniu kręci do ok 11tys
Piąty bieg - kręci góra do 10tys z oporem.
Szósty bieg - kręci do 6-9tys zalezy jak na poprzednich biegach potrzymam, po czym obroty spadają i trzeba redukować...
Kupiłem cylinder nowy razem z tłokiem.
Na forym yamahy tzr majÄ… wszyscy ten sam problem po dotarciu

Szlifować może ten próg czy całość...
-
kalboy92 - Świeżak
- Posty: 62
- Dołączył(a): 2/5/2008, 18:32
- Lokalizacja: Kalisz
nic nie szlifuj jeszcze raz powtarzam bo tlok bedzie Ci walil w glowice...
moze to kwestia tloka... moze wlozyles tlok z plaskim denkiem a byl z wypuklym? moze gorszej firmy? uszczelka moze pod glowica jest uszkodzona?
moze to kwestia tloka... moze wlozyles tlok z plaskim denkiem a byl z wypuklym? moze gorszej firmy? uszczelka moze pod glowica jest uszkodzona?
limit20znaków:evil:
-
maciek.046 - Bywalec
- Posty: 834
- Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28
jak sciagniesz glowice i i jak przesuniesz tloka w GMP to jest idealnie z cylindrem??
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
- swirus2007
- Stały bywalec
- Posty: 1474
- Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
- Lokalizacja: ~~KN~~
Tak, wszystko jest dobrze, tylko na wyższych biegach już się nie przebija...
Wszyscy mają ten problem po dotarciu na nowych zestawach tj. tłok + cylinder.
Widać ten mój próg gołym okiem, conajmniej 4mm.
Jeden chłopak podjął się szlifowania o 0.3mm i po założeniu podobno jest ogromna zmiana, ale jeszcze szlifuje o 0.2mm i powinno być dobrze, co o tym myślicie? Możliwe to jest?

Wszyscy mają ten problem po dotarciu na nowych zestawach tj. tłok + cylinder.
Widać ten mój próg gołym okiem, conajmniej 4mm.
Jeden chłopak podjął się szlifowania o 0.3mm i po założeniu podobno jest ogromna zmiana, ale jeszcze szlifuje o 0.2mm i powinno być dobrze, co o tym myślicie? Możliwe to jest?
-
kalboy92 - Świeżak
- Posty: 62
- Dołączył(a): 2/5/2008, 18:32
- Lokalizacja: Kalisz
kalboy92
zrób fotke jak ten "próg" wyglada bo nie czaje
tłok jak jest w GMP to jest idealnie z cylindrem czy nie
zrób fotke jak ten "próg" wyglada bo nie czaje
tłok jak jest w GMP to jest idealnie z cylindrem czy nie
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
- swirus2007
- Stały bywalec
- Posty: 1474
- Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
- Lokalizacja: ~~KN~~
swirus2007 napisał(a):kalboy92
zrób fotke jak ten "próg" wyglada bo nie czaje
tłok jak jest w GMP to jest idealnie z cylindrem czy nie
Sorry nie doczytałem dokładnie Twojego posta...
Dzisiaj już raczej nie ściągnę głowicy, ale jutro zrobię zdjęcie i tutaj wstawie, i przy okazji zobaczę, czy dochodzi na samą górę...
Edit: znalazłem zdjęcie w internecie, to nie mój cylinder, ale ten próg wygląda identycznie! nawet podobna wielkość.

-
kalboy92 - Świeżak
- Posty: 62
- Dołączył(a): 2/5/2008, 18:32
- Lokalizacja: Kalisz
aha
tego progu nie rusyaj bo on powstal bo pierscienie nie dochodyilz do konca i wyszlifowaly sobie miejsce w cylindrze
PS jak powstal ten próg to z jakiegos kijowego materiau byl
tego progu nie rusyaj bo on powstal bo pierscienie nie dochodyilz do konca i wyszlifowaly sobie miejsce w cylindrze
PS jak powstal ten próg to z jakiegos kijowego materiau byl
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
- swirus2007
- Stały bywalec
- Posty: 1474
- Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
- Lokalizacja: ~~KN~~
Pewnie masz gówniany zestaw tłok-cylinder.Weź sprawdź kompresje.Co do szlifowania to mozesz najwyzej głowice splanowac.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
-
Koval135 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1807
- Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
- Lokalizacja: Racibórz/Warszawa
To normalne że pierścienie nie dochodzą do końca , w innych używanych zestawach od innego silnika też można to zauważyć ale ledwo widać
a w tym na zdjęciu jak był nowy to cały miał taki ciemniejszy kolor wewnątrz a teraz został tylko próg-nie wiem co to jest jakaś powłoka ?
Mam oryginalny cylinder i też tam jest taki próg ale myśle że ten cylinder
nie jest zajechany- po włożeniu nowego pierścienia przerwa na zamku 0,30mm.
kalboy92 Ty i inni jakie zestawy kupowali ?
Szlif w granicach 100zł +dobry tłok nadwymiarowy ok 150zł - myślę że to
sie bardziej opłaca bo za 250zł dobrego zestawu nie kupisz .
a w tym na zdjęciu jak był nowy to cały miał taki ciemniejszy kolor wewnątrz a teraz został tylko próg-nie wiem co to jest jakaś powłoka ?
Mam oryginalny cylinder i też tam jest taki próg ale myśle że ten cylinder
nie jest zajechany- po włożeniu nowego pierścienia przerwa na zamku 0,30mm.

Szlif w granicach 100zł +dobry tłok nadwymiarowy ok 150zł - myślę że to
sie bardziej opłaca bo za 250zł dobrego zestawu nie kupisz .
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Szlif w granicach 100zł
tutaj troche pojechales
jak bylem sie pytac to mi powiedzieli 210zł za szlif
wiadomo ze zeliwo wiecej sie wytrzee ale zeby az tak to chyba raczej nie
poprostu jakosc tego zestawu to poraszka i nie ma nic do gadania
tutaj troche pojechales
jak bylem sie pytac to mi powiedzieli 210zł za szlif
wiadomo ze zeliwo wiecej sie wytrzee ale zeby az tak to chyba raczej nie
poprostu jakosc tego zestawu to poraszka i nie ma nic do gadania
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
- swirus2007
- Stały bywalec
- Posty: 1474
- Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
- Lokalizacja: ~~KN~~
Ja płaciłem za szlif z honowaniem do swojego KLX 650 80zł
Szlif 50 kosztuje u mnie 50zł, współczuję tych cen. Kalboy, czy przy zdjętej głowicy denko tłoka w GMP jest na równo z płaszczyzną cylindra? Zmierz też kompresje, bo to że powstaje próg na cylindrze to normalne zjawisko, chyba że czuć już pod palcem stopień. Jeżeli tak jest to docieranie było przeprowadzone niepoprawnie.

komar 2 biegi
->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"

->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
No ja za szlif też płacę 50zł.
Słuchajcie, jeden chłopak na forum dzisiaj pisał (ten sam zestaw co ja TNT) że po wymianie tłoka i zrobieniu szlifu motorek wkręca się na każdym biegu na obroty
Pisał, że tłok kupił z allegro za 80zł.
Ja dla pewności kupię jakiś dobry tłok, zrobię szlif i będę docierał jeszcze raz...
Bardzo mi pomogliście
P.S. kompresji pokazuje coś ponad 10, bo na pierwszych biegach ma moc jak cholera, tylko jak na wyższych biegach jest to porażka... =/
Dodam, ze jak z górki go się przetrzyma i z oporem dobije np. na 5 biegu do 11tys czy nawet na 4 biegu to strasznie się cały motorek trzęsie jakby rzeczywiście tłok w coś tam walił, może to wina tego progu... i próg jest lekko wyczuwalny palcem.
Słuchajcie, jeden chłopak na forum dzisiaj pisał (ten sam zestaw co ja TNT) że po wymianie tłoka i zrobieniu szlifu motorek wkręca się na każdym biegu na obroty

Pisał, że tłok kupił z allegro za 80zł.
Ja dla pewności kupię jakiś dobry tłok, zrobię szlif i będę docierał jeszcze raz...
Bardzo mi pomogliście

P.S. kompresji pokazuje coś ponad 10, bo na pierwszych biegach ma moc jak cholera, tylko jak na wyższych biegach jest to porażka... =/
Dodam, ze jak z górki go się przetrzyma i z oporem dobije np. na 5 biegu do 11tys czy nawet na 4 biegu to strasznie się cały motorek trzęsie jakby rzeczywiście tłok w coś tam walił, może to wina tego progu... i próg jest lekko wyczuwalny palcem.
-
kalboy92 - Świeżak
- Posty: 62
- Dołączył(a): 2/5/2008, 18:32
- Lokalizacja: Kalisz
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości