Zobacz wątek - Problem z pierścieniami AM6 pomóżcie
NAS Analytics TAG

Problem z pierścieniami AM6 pomóżcie

i inne małe pojemności
_________

Problem z pierścieniami AM6 pomóżcie

Postprzez krzysieg » 2/8/2010, 15:26

Witam

Potrzebuje pierścienie do tłoka w AM6 .
Jest to tłok 40MM , czyli dosyć typowy a mimo to nie mogę znaleźć pierścieni,
w sumie już pare godzin szukałem po różnych sklepach internetowych allegro itp :( jedyne co można znaleźć to 40,3MM ...
Cylinder i tłok jeszcze w dobrym stanie nawet na starych pierścieniach można polatać ale wolałbym już ich nie zakładać ,luz ponad 1mm .
Może od innego silnika pasują czy coś ale wątpię ...
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra


Postprzez swirus2007 » 2/8/2010, 16:05

nie wymienia sie pierscieni samych bo
po 1 nie wiesz czy beda na 100% pasowac
po 2 nie wymienia sie caly zestaw tlokowy

a i jak ma juz luz plok w cylindrze 1 mm to poraszka
jak masz nicasyl to kupuj nowy tlok iz zakladaj i smigaj
jak masz zeliwo to zawiez do zakladu niech ci powiedza czy jest ok czy do szlifu

jak juz sie dowiesz co i jak to kupuj caly zestaw (tłok pierscienie sworzen zabezpieczenia sworznia)
i wymieniaj potem dotrzyj przez jakies 500 km na mieszance 1:25 (na połsyntetyku bo mineral zostawia syf bo sie nie spala do konca a syntetyk to drogi wydatek, lecz jak cie na niego stac to na syntetyku) i nie krec jej powyzej 5-6k RMP
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~


Postprzez krzysieg » 2/8/2010, 16:38

Cylinder nie jest zajechany i tłok jest w dobrym stanie motorek był mocny
ale coś dzwoniło jak się nagrzał o czym już pisałem więc zabrałem sie za robote...
Luz ok 1mm (ponad) jest między końcówkami pierścieni -może przez to dzwoniło ?
Można na tym pojeździć spokojnie ale z dostaniem takich pierścieni mam problem :/
Szukałem całego tłoka takiego lipnego dla samych pierścieni też nie ma,
a kupować cały zestaw za 100zł z allegro żeby wziąść tylko pierścienie a reszte wyrzucić to bez sensu (są takie akurat z tłokiem 40MM więc pierścienie by pasowały) .

Na tym zestawie dobrze jeździł(nie opłaca się robić szlifu) tylko dobrze by było wymienić pierścienie...

Zamówiłem już cały komplet tłok pierscienie cylinder RMS blue line .
Ale ten co mam jeszcze by sie przydał kiedyś .

W tym nowym RMS też tłok 40MM do którego nie będzie pierścieni później ehh:/


a syntetyk to drogi wydatek, lecz jak cie na niego stac to na syntetyku

Przecież mixolu do takiego silnika nie leje to jednak wyzyłowana 50tka,
leje full syntetyk ale dzięki za poradę będe spokojnie jeździć przy docieraniu .
A ten zestaw wystawie na allegro i tyle za 60zł....a nic nie trzeba robić tylko wymienić pierścienie(których nie moge dostać) chociaż na starych też będzie dobrze latać .

ps. Dziwne wszędzie piszą że tłok nominalny w Am6 ma 40,3mm a mój ma 40mm jak dobrze docisne suwmiarkę .
Na allegro na jednej aukcji jest cylinder ktory ma przekrój tak jest przynajmniej napisane -40,3mm.
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez swirus2007 » 2/8/2010, 18:46

bo sie wytarl

wez i nie kombinu bo po hooya to ruszales
zamontuj nowy zestaw a tamten tlok zostaw sobie na pamiatke

a luz musi miec bo musi sie zakem gdzies schowac zeby zatrzymywalo pierscien przed wejsciem w kanal

jak juz rozebrales to wymien caly zestaw i dotrzy chodziaz jestes nadgorliwy jak nie wiem
bylo dobrze to po kij ruszlaes

dzwonil dla tego ze jak sie nagrzewal to szczelina na pierscien pewnie rosla, a na boki na pewno nie dzwoni

Jednym slowem mówiac (nie obraz sie) jestes gupi i nie kupuj samych pierscieni

jak bys nie ruszal to bys nie musial nowego kupywa

chociaz jest pewna mozliwosc ze dalej bedzie dzwonic nawet jak wymienisz pierscienie
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez krzysieg » 2/8/2010, 19:22

bo sie wytarl

Tłok nie dotyka cylindra tylko pierścienie na nim .

dzwonil dla tego ze jak sie nagrzewal to szczelina na pierscien pewnie rosla, a na boki na pewno nie dzwoni

Jednym slowem mówiac (nie obraz sie) jestes gupi i nie kupuj samych pierscieni



chociaz jest pewna mozliwosc ze dalej bedzie dzwonic nawet jak wymienisz pierscienie



Na nowym pierścieniu by była mniejsza szczelina i by nie dzwonił jeśli to było przez to.

Mogę założyć wszystko jak było i jeździć aż pierścienie popękają i olewać że dzwoni ...niektórzy robią dopiero jak się zepsuje i rozkraczy na srodku drogi a ja wole mieć w dobrym stanie a nie tak żeby jeździł aby jeździł .
Myśle że lepiej wymienić same pierścienie niż jeździc na starych lub kupić nowy tandetny tłok...

W innym moto wymieniłem same pierścienie(nie chciałem w niego inwestować ale zrobić żeby było lepiej) i dobrze że to zrobiłem , stary pierścień spadł mi na podłogę i
pękł ! taki był słaby zajechany gorzej by było jakby pękł w silniku !


jak bys nie ruszal to bys nie musial nowego kupywa


Moge wszystko złożyć jak było i jeździć czekając aż pierścienie pękną
...a jak zatre to będe mieć wiekszy problem ,z takim luzem na zamku się nie jeździ .

Ps. Wole wszystko posprawdzać i wiedzieć czym jezdzę a jestem nadgorliwy bo nie chcę jeździć na zużytych częściach .

Ps. Wiele 50-tek to zaniedbane skatowane szroty jestem głupi że chce mieć w dobrym stanie .
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez swirus2007 » 2/8/2010, 20:39

to patrz człowieku
jak nie chcesz skladac na tym to kup nowy zestaw
nowy zestaw
nowy zestaw
nowy zestaw
nowy zestaw
i nie wiem ile jeszcze razy ci to mam powtórzyc
chcesz zeby dobrze jezdzila to nowy zestaw tłokowy i wtedy bedziesz mial na 100% pewnosc ze jest ok
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez krzysieg » 3/8/2010, 06:09

Tak samo ja ile razy mam powtarzać że nie mogę dostać ani pierścieni ani tłoka na 40mm :)
Jakby szlif kosztował u mnie 20zł to bym się nie pierdzielił i go zrobił i kupił nadwymiarowy tłok i by było całkiem super ...
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez swirus2007 » 3/8/2010, 07:58

a co zmierzyles tloka czy cylinder

i tłok sie wytarł bo pierscienie masz w górnej jego czesci a w dolnej juz nie i on poprostu szlifuje po cylindrze na wlocie i wylocie

http://allegro.pl/item1162780625_tlok_n ... ugeot.html
np ten tlok to nominał i jesli nie masz nic grzebane przy cylku ani kobrowodzie to na 100% ten ci bedzie pasował
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez krzysieg » 3/8/2010, 14:26

Mierzyłem tłok u góry ma 40.00mm a na dole 40.18mm w sumie ma takie ryski otarcia .
Ciekawe czy cylinder oryginalny , nie ma nigdzie napisu minarelli tylko 49,9
i jakieś logo trójkąt z kreską.
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez swirus2007 » 3/8/2010, 15:15

to nie mierz tłoka bo tłok tez ma kontakt z cylindrebo bo jakby niepatrzac 2 pierscienie nie urzymaja 5 cm idealnie równo

sprawdz jak te wymiary sie naja na cylindrze
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez krzysieg » 3/8/2010, 15:37

Cylinder troche gorzej się mierzy suwmiarką zależy jak sie przyłoży
ale jak dobrze docisnołem to max 40.35 mm wyszło z góry i z dołu .
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez swirus2007 » 3/8/2010, 16:01

czemu
czesciami 3 i 4 mierzy sie takie rzeczy a nie 1 i 2
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... a2.svg.png

to widzisz wyszlo ci 40.3 wiec kupuj tlok nominał składaj i smigaj bo pogoda jest
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez krzysieg » 3/8/2010, 16:52

Lepiej bym zrobił jak bym kupił tego meteora miałbym 2x taniej i myśle ze lepiej ale chciałem mieć nowe ...
Właśnie przyszedł ten zestaw RMS jakość cylindra wykończenie taka sobie,
tłok może robiony przez rms ale wygląda jak no name za 20zł zero napisów.
Ale ok tylko że zaczep jeden na sprężynke wydechu ułamany i łożysko w tłok mi przysłali jakby słoń po nim przeszedł nie wspominając o uszczelce pod cylinder...
Nie polecam sklepu internetowego motor-land jutro do nich dzwonie bo siÄ™ wkur****m .
Załatwiam łożysko i składam.

ps Tak z ciekawości te zestawy za sto pare złotych z allegro sie do czegoś
nadają ? tłok dziadowstwo na pewno cylinder też ?
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez swirus2007 » 3/8/2010, 21:56

zalezy

daj linka to aukcji
jesli sie nie pyle to pewnie sa zeliwne i dla tego takie tanie, no niacyl(powłoka chromo- niklowa) jest mega wytrzymała w porównaniu do zeliwa
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez krzysieg » 4/8/2010, 07:10

A jest tego pełno na allegro właśnie wiekszość to za lekko ponad 100zł .
http://moto.allegro.pl/item1143937793_cylinder_tlok_mbk_x_limit_power_50_minarelli_am6.html (otwórz link)
http://moto.allegro.pl/item1149780295_cylinder_am6_3_4_5_40mm.html (otwórz link)
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez swirus2007 » 4/8/2010, 11:53

W zestawie: żeliwny cylinder
i dla tego taki tani
i jeszcze tanszy bo na 50
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez krzysieg » 4/8/2010, 15:02

Są zestawy z żeliwnym cylindrem ponad 2 razy droższe ale
wydaje mi się że same cylindry żeliwne są podobne jakościowo
może wykończenie lepsze w droższych ale materiał taki sam.
Najważniejsza jest jakość tłoka .
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez swirus2007 » 4/8/2010, 17:04

i moze terz sie róznic stop zeliwa jako metal moze miec inne dodatki zeby sie nie scieral itd
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez krzysieg » 4/8/2010, 19:56

Ale ten RMS to badziew wole nie myśleć jakie są te po stówie....
Z pod głowicy leje się woda , a uszczelka na głowicy nie jest rozwalona .
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez swirus2007 » 4/8/2010, 20:22

to chyba tylko zaplaciles za rms
to jakis shit albo za lekko zakreciles
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Następna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê