ETZ 150 Brak ładowania ? coś jest nie tak .
Posty: 18
• Strona 1 z 1
ETZ 150 Brak ładowania ? coś jest nie tak .
Otóż to opisze mój problem naładuje akumulator podłącze do Mz kontrolka świeci mocno przejadę się pojeżdżę z 15 min a tu potem akumulator prawie na wykończeniu otóż ze poprzedni właściciel zrobił wyłącznik/włącznik bo coś nie było tak jak się rozpalało tylko się włanczało a jak się jazdę słonczy to wyłańczało a wczorajszej nocy wyłończyłem jak po kazdej jezdzie , dzis przychodzę i chce się przejechać a tu patrze rozładowany prawie na maxa akumulator nie wiem o co chodzi ładowałem już kilka razy i potrzyma trochę i pada nawet jak jeżdżę to mi pada akumulator nie wiem o co chodzi proszę o porady .
Jakby coś nie było jasnego to pisać bo tak jakoś pisałem to na szybkiego ;p
Jakby coś nie było jasnego to pisać bo tak jakoś pisałem to na szybkiego ;p
(JP) ;P ETZ
-
EtZLuKash150 - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 18/7/2010, 12:15
- Lokalizacja: Dolne^^
U mechanika co robił mi remont powiedział że regulator napięcia a wiesz co jak podepnę go pod prostownik to pali chodzi dobrze jak odepnę to gaśnie jak akumulator nie jest dobrze naładowany ale chyba akumulator na wykończeniu bo co naładuje to z 2 razy zapale potem kicha już nie odpali ;/ nie wiem o co chodzi proszę o dalsze rady
(JP) ;P ETZ
-
EtZLuKash150 - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 18/7/2010, 12:15
- Lokalizacja: Dolne^^
-
EtZLuKash150 - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 18/7/2010, 12:15
- Lokalizacja: Dolne^^
Ja Ci powiem tak, doprowadz instalacje do tego stanu ze schematu...
http://img28.imageshack.us/i/ioqm54.jpg/
Zadnych wylacznikow i innych pierdolek nie powinno byc. Sprawdz skrzynke bezpiecznikow, od ladowania jest 2A (wzbudzenie), regulator oryginalny stykowy jest bardzo zawodny, kup dedykowany do mz elektroniczy (maly, czarny) kosztuje grosze. Sprawdz stan szczotek i komutatora. Akumulator wyjmij i podlacz pod prostownik sprawdz poziom elektrolitu, jesli bedzie malo dolej wody destylowanej.
Jak to zrobisz to po odpaleniu podlacz multimetr do aku i sprawdz jakie ma napiecie. Powinno byc od 13.9V do 14.4V.
Narazie to wszystko.
http://img28.imageshack.us/i/ioqm54.jpg/
Zadnych wylacznikow i innych pierdolek nie powinno byc. Sprawdz skrzynke bezpiecznikow, od ladowania jest 2A (wzbudzenie), regulator oryginalny stykowy jest bardzo zawodny, kup dedykowany do mz elektroniczy (maly, czarny) kosztuje grosze. Sprawdz stan szczotek i komutatora. Akumulator wyjmij i podlacz pod prostownik sprawdz poziom elektrolitu, jesli bedzie malo dolej wody destylowanej.
Jak to zrobisz to po odpaleniu podlacz multimetr do aku i sprawdz jakie ma napiecie. Powinno byc od 13.9V do 14.4V.
Narazie to wszystko.
929
-
cycu_rsko - Moderator
- Posty: 1145
- Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
- Lokalizacja: Radomsko
-
EtZLuKash150 - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 18/7/2010, 12:15
- Lokalizacja: Dolne^^
Zrobione Fotki może coś pomoże nie wiem mam tylko 1 bezpiecznik . Jak odpalę motor bo długim ładowaniu akumulatora to dam więcej gazu to buuuu nie wkręca się na obroty na przy prostowniku ładnie idzie na obroty
http://img267.imageshack.us/i/26568655.jpg/
http://img686.imageshack.us/i/69893399.jpg/
http://img529.imageshack.us/i/50415000.jpg/
http://img295.imageshack.us/i/49149488.jpg/
http://img339.imageshack.us/i/25133014.jpg/
http://img693.imageshack.us/i/36890958.jpg/
http://img826.imageshack.us/i/56215015.jpg/
http://img822.imageshack.us/i/78518176.jpg/
Kilka screenów nie potrzebne jakby co to powiem co i jak a wy mi tylko proszę pomóżcie .
http://img267.imageshack.us/i/26568655.jpg/
http://img686.imageshack.us/i/69893399.jpg/
http://img529.imageshack.us/i/50415000.jpg/
http://img295.imageshack.us/i/49149488.jpg/
http://img339.imageshack.us/i/25133014.jpg/
http://img693.imageshack.us/i/36890958.jpg/
http://img826.imageshack.us/i/56215015.jpg/
http://img822.imageshack.us/i/78518176.jpg/
Kilka screenów nie potrzebne jakby co to powiem co i jak a wy mi tylko proszę pomóżcie .
(JP) ;P ETZ
-
EtZLuKash150 - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 18/7/2010, 12:15
- Lokalizacja: Dolne^^
Ty wez ta instalacje doprowadz do oryginalu!
Bo to co pokazujesz na fotkach to jedno wielkie sidlo jest i nic wiecej. Wiekszosc z tej instalacji jest kombinowana i nie ma co sie dziwic ze nie chce to dzialac.
Bo to co pokazujesz na fotkach to jedno wielkie sidlo jest i nic wiecej. Wiekszosc z tej instalacji jest kombinowana i nie ma co sie dziwic ze nie chce to dzialac.
929
-
cycu_rsko - Moderator
- Posty: 1145
- Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
- Lokalizacja: Radomsko
a co tu jest nie tak ; / bo nie wiem za co się zabrać . I jak sprawdzić czy Regulator Napięcia jest dobry bo w moim mam niby 1 miedziany drucik przetaraty ?
(JP) ;P ETZ
-
EtZLuKash150 - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 18/7/2010, 12:15
- Lokalizacja: Dolne^^
Wysłałem Ci schemat. Jest on tak zobrazowany ze trzeba być na prawdę beztalenciem żeby nie umieć z niego korzystać.
Jak masz coś uszkodzone w regulatorze to chyba proste że jest do wymiany?
Kup ten elektroniczny kosztuje chyba 20zl. Sprawdź tę instalacje, jak coś nie będzie się zgadzać ze schematem to popraw i ładowanie będziesz miał na 100%.
Jak masz coś uszkodzone w regulatorze to chyba proste że jest do wymiany?
Kup ten elektroniczny kosztuje chyba 20zl. Sprawdź tę instalacje, jak coś nie będzie się zgadzać ze schematem to popraw i ładowanie będziesz miał na 100%.
929
-
cycu_rsko - Moderator
- Posty: 1145
- Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
- Lokalizacja: Radomsko
k wymienię regulator na elektronika ale w w starym mam tak DF - 61 - D+ - 61 a tam nie ma tak samo jak w tym starym mechanicznym czy to nie przeszkadza? i jakbyś mógł to zapodaj mi linka np z allegro do zakupu zeby dobrze pasował bo wiem ze to łatwo znaleźć ale może być coś nie tak jak ja coś kupie. Instalacje mam 12v. No właśnie jak odpalę mój włącznik z lat 60 to syczy w akumulatorze .Jeszcze nie obczaiłem tego co napisałeś że wytrzymuje max 2A czyli ? ;P co to to 2A jakbyś mógł powiedz mi bo pierwsze słyszę ; /.jestem zdeka zielony z tego ale się szybko ucze .
dzięki .. z góry..
_________________
dzięki .. z góry..

_________________
(JP) ;P ETZ
-
EtZLuKash150 - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 18/7/2010, 12:15
- Lokalizacja: Dolne^^
-
EtZLuKash150 - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 18/7/2010, 12:15
- Lokalizacja: Dolne^^
Nikt więcej nie pomoże tu dam fotkę dziś miernikiem dostrzegłem ze mam przebicie od (61)kabla Diod prostowniczych do regulatora napięcia do (61) gdzie nie przyłożę nawet na kierownicy płynie prąd po ramie co zrobić mam proszę o podpowiedzi .. tu dodam zdjęcia zaznaczone są dwa kable one są chyba od ładowania bo jak odczepiłem to kontrolka nie świeciła ale jak 1 przyłożę do regulatora (61) to świeci normalnie kontrolka.
http://img836.imageshack.us/i/39956138.jpg/
z góry thx
http://img836.imageshack.us/i/39956138.jpg/
z góry thx
(JP) ;P ETZ
-
EtZLuKash150 - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 18/7/2010, 12:15
- Lokalizacja: Dolne^^
-
EtZLuKash150 - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 18/7/2010, 12:15
- Lokalizacja: Dolne^^
Tu masz link do tego regulatora: http://allegro.pl/item1148173510_mz_etz ... atora.html
Ja Ci radzę wy**b ten przełącznik z kabla od akumulatora. U mnie było tak samo, wystarczyło tylko przełożyć kilka kabli. Wymień ten regulator. Doprowadź instalację do oryginału według schematu i nie ma cudów musi być dobrze. A najlepiej znajdź kogoś kumatego w tych sprawach żeby Ci to zrobił bo jak się nie ma zbytniego pojęcia to prędzej się zrobi jeszcze gorzej niż lepiej. Na tym się trzeba rozumieć co jest do czego i jak co działa. Jeśli nie rozumiesz tych podstawowych rzeczy to tego nie zrobisz.
Ja Ci radzę wy**b ten przełącznik z kabla od akumulatora. U mnie było tak samo, wystarczyło tylko przełożyć kilka kabli. Wymień ten regulator. Doprowadź instalację do oryginału według schematu i nie ma cudów musi być dobrze. A najlepiej znajdź kogoś kumatego w tych sprawach żeby Ci to zrobił bo jak się nie ma zbytniego pojęcia to prędzej się zrobi jeszcze gorzej niż lepiej. Na tym się trzeba rozumieć co jest do czego i jak co działa. Jeśli nie rozumiesz tych podstawowych rzeczy to tego nie zrobisz.
-
adamRS - Świeżak
- Posty: 486
- Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
- Lokalizacja: Wieluń/Poznań
Wiec tak dziś spostrzegłem jeszcze ze po całej ramie kierownicy co przewodzi prąd płynie napięcie patrzyłem miernikiem wy tez tak macie czy tylko ja bo chyba przez to mi padał akumulator bo się wyładował . dzięki z góry
no właśnie planuje do nie dalekiego sąsiada dać ten motor troszkę się zna .
no właśnie planuje do nie dalekiego sąsiada dać ten motor troszkę się zna .
(JP) ;P ETZ
-
EtZLuKash150 - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 18/7/2010, 12:15
- Lokalizacja: Dolne^^
Instalacja doprowadzona do stanu schematu teraz tylko muszę kupić akumulator i regulator napięcia tylko nie wiem jaki najlepszy będzie może jakieś porady?
(JP) ;P ETZ
-
EtZLuKash150 - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 18/7/2010, 12:15
- Lokalizacja: Dolne^^
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości