Remont silnika r1 2001r.
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Remont silnika r1 2001r.
Witam,
Postawiłem ostatnio moto na warsztat na reg. zaworów i zmierzenie przy okazji ciśnienia w cylindrach. Okazało się że ciśnienie jest za niskie na wszystkich cylindrach (11,5-10,5-8 i 9). Mam kilka pytań o koszty remontu silnika i o ewentualne opcje. Po pierwsze ile kosztują pierścienie do r1 rn04 a ile tłoki i czy można dostać jakieś przyzwoite zamienniki za rozsądne pieniądze? Czy jeśli po rozebraniu silnika okaże się że gładź cylindrów jest ok to można zrobić samą wymianę pierścieni? Dodam że sam podejmę się rozebrania i złożenia silnika, czyli koszty będą trochę niższe. Zastanawiałem się nad wymianą silnika ale podejrzewam że znalezienie przeszczepu w przyzwoitym stanie graniczy z cudem a możliwość sprawdzenia przed zakupem jest nierealna. Proszę o jakieś konkretne odpowiedzi zwłaszcza te dotyczące kosztów bo chciałbym zrobić wstępną wycenę części. Może jest tu ktoś kto przerabiał podobny temat?
Pozdrawiam
Postawiłem ostatnio moto na warsztat na reg. zaworów i zmierzenie przy okazji ciśnienia w cylindrach. Okazało się że ciśnienie jest za niskie na wszystkich cylindrach (11,5-10,5-8 i 9). Mam kilka pytań o koszty remontu silnika i o ewentualne opcje. Po pierwsze ile kosztują pierścienie do r1 rn04 a ile tłoki i czy można dostać jakieś przyzwoite zamienniki za rozsądne pieniądze? Czy jeśli po rozebraniu silnika okaże się że gładź cylindrów jest ok to można zrobić samą wymianę pierścieni? Dodam że sam podejmę się rozebrania i złożenia silnika, czyli koszty będą trochę niższe. Zastanawiałem się nad wymianą silnika ale podejrzewam że znalezienie przeszczepu w przyzwoitym stanie graniczy z cudem a możliwość sprawdzenia przed zakupem jest nierealna. Proszę o jakieś konkretne odpowiedzi zwłaszcza te dotyczące kosztów bo chciałbym zrobić wstępną wycenę części. Może jest tu ktoś kto przerabiał podobny temat?
Pozdrawiam
- kebart
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 30/4/2010, 17:21
- Lokalizacja: Barczewo
Po pierwsze nie masz pewnosci ze to akurat tloki z pierscieniami poszly.
Najpierw zalej cylindry przez otwory po swiecach olejem silnikowym i wtedy zmierz, jak sie zwiekszy cisnienie to wtedy to beda tloki i pierscienie, jesli nie to rozbierz, sprawdz sczelnosci zaworow. Bo moze one nie sa szczelne i dlatego jest niskie cisnienie.
Najpierw zalej cylindry przez otwory po swiecach olejem silnikowym i wtedy zmierz, jak sie zwiekszy cisnienie to wtedy to beda tloki i pierscienie, jesli nie to rozbierz, sprawdz sczelnosci zaworow. Bo moze one nie sa szczelne i dlatego jest niskie cisnienie.
929
-
cycu_rsko - Moderator
- Posty: 1145
- Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
- Lokalizacja: Radomsko
Dokładnie tak jak kolega wyżej pisze. Orientowałem się kiedyś w kosztach pierścieni do suzuki które można było kupić tylko w komplecie z tłokami i jeden tłok z pierścieniami to koszt ok 300 zł. Podejrzewam że do Twojego moto więcej. Taniej i bezpieczniej wydaje mi się kupić drugi silnik. Ale najpierw sprawdź co jest przyczyną wtedy można pomyśleć nad ewentualnym remontem.
-
adamRS - Świeżak
- Posty: 486
- Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
- Lokalizacja: Wieluń/Poznań
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości