R6 2000r - probelm z tylną zębatką (rusza się z mocowaniem)
Posty: 6
• Strona 1 z 1
R6 2000r - probelm z tylną zębatką (rusza się z mocowaniem)
Witam,
Niedawno pojawiło mi się metaliczne skrzypienie/piszczenie w okolicach tylnego koła zarówno podczas jazdy jak i wolnego toczenia motocykla. Osłuchałem i wydaje mi się, że problem tkwi w mocowaniu tylnej zębatki. Pojawiła się szczelina między felgą a elementem do którego przykręcona jest zębatka i element ten całkowicie dosunął się do wewnętrzne części wahacza powodując chyba to piszczenie. Szczelina między tym elementem a felgą widoczna jest na pierwszej fotce.
Zębatkę wraz z tym elementem jestem w stanie rękami wcisnąć w felgę więc już chyba samo to świadczy, że coś jest nie tak. Po wciśnięciu pojawia się odstęp między wahaczem a mocowaniem zębatki (co jest wg mnie chyba prawidłowe - druga fotka) i podczas toczenia motocykla piszczenie znika ale po przejechaniu kilku metrów oczywiście znów się wysuwa. Co może być powodem, że nagle ten element zaczął się wysuwać wraz z zębatką?
fotka 1
(otwórz link)
fotka 2
(otwórz link)
Uploaded with ImageShack.us (otwórz link)
Niedawno pojawiło mi się metaliczne skrzypienie/piszczenie w okolicach tylnego koła zarówno podczas jazdy jak i wolnego toczenia motocykla. Osłuchałem i wydaje mi się, że problem tkwi w mocowaniu tylnej zębatki. Pojawiła się szczelina między felgą a elementem do którego przykręcona jest zębatka i element ten całkowicie dosunął się do wewnętrzne części wahacza powodując chyba to piszczenie. Szczelina między tym elementem a felgą widoczna jest na pierwszej fotce.
Zębatkę wraz z tym elementem jestem w stanie rękami wcisnąć w felgę więc już chyba samo to świadczy, że coś jest nie tak. Po wciśnięciu pojawia się odstęp między wahaczem a mocowaniem zębatki (co jest wg mnie chyba prawidłowe - druga fotka) i podczas toczenia motocykla piszczenie znika ale po przejechaniu kilku metrów oczywiście znów się wysuwa. Co może być powodem, że nagle ten element zaczął się wysuwać wraz z zębatką?
fotka 1

fotka 2

Uploaded with ImageShack.us (otwórz link)
- fool
- Świeżak
- Posty: 62
- Dołączył(a): 6/9/2008, 12:16
Mi to sie wydaje, ze ta zębatka po prostu spier*ala spod tego suchego łancucha i wcale sie jej nie dziwie
A tak na powaznie to zerkne jutro jak to u mnie wyglÄ…da.
Zębatka w kole osadzona jest na pięciu gumach, moze wypadałoby je wymienić.
Zdejmowałes ostatnio koło?

A tak na powaznie to zerkne jutro jak to u mnie wyglÄ…da.
Zębatka w kole osadzona jest na pięciu gumach, moze wypadałoby je wymienić.
Zdejmowałes ostatnio koło?
-
Vergon - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3302
- Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
Znalazłem szkic elementów tylnego koła:
(otwórz link)
Nie wiem czy dobrze go odczytuję ale wynika z niego, że tylko te gumy amortyzujące o których piszecie trzymają piastę do której przykręcona jest zębatka? Koła nie rozbierałem jeszcze więc nie wiem jak to w środku wygląda.

Nie wiem czy dobrze go odczytuję ale wynika z niego, że tylko te gumy amortyzujące o których piszecie trzymają piastę do której przykręcona jest zębatka? Koła nie rozbierałem jeszcze więc nie wiem jak to w środku wygląda.
- fool
- Świeżak
- Posty: 62
- Dołączył(a): 6/9/2008, 12:16
Dzisiaj zdjąłem z tyłu błotnik i wygląda na to, że oprócz gum będę miał więcej wydatków bo śruby mocujące zębatkę zaczęły ścinać wahacz - weszły już tak głęboko, że nawet zębatka zaczęła o niego trzeć, co widać na poniższych zdjęciach.
(otwórz link)
(otwórz link)
Kręcące się śruby wycięły wahacz na dosyć sporym odcinku. Myślicie, że został na tyle osłabiony że kwalifikuje sie do wymiany?


Kręcące się śruby wycięły wahacz na dosyć sporym odcinku. Myślicie, że został na tyle osłabiony że kwalifikuje sie do wymiany?
- fool
- Świeżak
- Posty: 62
- Dołączył(a): 6/9/2008, 12:16
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 8 gości