Zobacz wątek - Ustawienie rozrządu, płytki zaworowe
NAS Analytics TAG

Ustawienie rozrządu, płytki zaworowe

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Ustawienie rozrządu, płytki zaworowe

Postprzez balchan1 » 12/7/2010, 20:05

Witam
Robię remont mojego KLX 650 i przy składaniu napotkałem na problem. Otóż mechanik robił mi głowicę i doszlifowywał płytki, jedną z nich za bardzo i teraz ma za duży luz. Może ktoś z was ma płytki zaworowe na stanie i jest skłonny je tanio oddać. Mi mogą się przydać, zaś u Was sie poniewierają. Interesuje mnie płytka o średnicy 29mm o grubości =/>2.30. Luz powinien wynosić 0,15- 0,24 a teraz jest jakieś 0,35. Dodatkowo jest to na szklance z odprężnikiem i nie chwyta on (nie działa). Jak temu zaradzić?

Druga kwestia to ustawienie rozrządu. Po szlifie zaworów, rozebraniu wszystkiego i ponownym złożeniu nie zgadzają się znaki na kołach. Powinny być równo z krawędzią głowicy, a przy przestawianiu wychodzą albo poniżej, albo powyżej tej krawędzi (przy przełożeniu łańcucha o 1 ząbek). Łańcuchy nie są powyciągane. W serwisówce jest mowa o tym, aby dolny łańcuch (rozrząd jest oparty o 2 łańcuszki i zębatkę przekładniową między nimi) zazębiał się z dwoma zębatkami na 20ogniwach. Ja jednak załozyłem go bez liczenia, ale przeciez tak się robi przy np. przewlekaniu go podczas zmiany, na dodatek napinacz i tak go napnie i ulegnie on przestawieniu. Składać moto z przestawionym delikatnie rozrządem, ustawić punkty na wałkach "za późno" czy "za wcześnie"? A może unormuje się to podczas pracy silnika? Proszę o pomoc, sezon mi przelatuje przez palce :(
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie


Postprzez Raczek_6 » 12/7/2010, 20:54

http://www.larsson.pl/?c=odk&nt=7408&cd ... %2029%20mm
Larsson 34PLN, nowa.

Rozrząd ustaw tak jak zaleca service manual.
Skoro producent podaje tą informację jest ona bardzo istotna.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa


Postprzez 2pac » 12/7/2010, 20:56

nigdy nie robiłem tego silnika ale może da się trochę przestawić wałki rozrządu ? popuścić je ,przekręcić o pół zęba i skręcić s powrotem. ale myślę ze pół ząbka w jedna czy w druga stronę wielkiej różnicy nie zrobi.
Avatar użytkownika
2pac
Świeżak
 
Posty: 322
Dołączył(a): 7/4/2007, 19:00
Lokalizacja: Wągrowiec

Postprzez balchan1 » 12/7/2010, 21:42

Nie ma takiej mozliwości, jest tylko jedno położenie na zębatce przypisane do wałka (zębatki wałków sa uniwersalne. Nie da się ich przestawić. Załozyłem już głowice, więc nie mam jak przełożyć łańcucha, zdejmę kapę i przestawie go tak, by zgadzało się te 20 ogniw. Martwię się jednak o zdjęcie magneta (wkręciłem śrubę na wałku na klej i teraz będzie problem z odkręceniem. Co do płytek to jeszcze się zastanowię, skocze do mechanika, może on będzie coś miał.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 72 gości




na gr