Zobacz wątek - [Yamaha R6 2001] Dozowalność hamulców
NAS Analytics TAG

[Yamaha R6 2001] Dozowalność hamulców

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

[Yamaha R6 2001] Dozowalność hamulców

Postprzez Vergon » 22/6/2010, 17:11

Jest tak.
Podczas stopniowego zwiekszania siły hamowania klamka hebla pracuje jakby w 2 położeniach.
Tzn załóżmy, ze do połowy (1sze położenie) wykorzystywanego skoku klamki moge płynnie dozować siłe hamowania natomiast zwiększając ją, w pewnym momencie czuc wyraźne, nagłe i nieproporcjonalne do użytej siły zwiekszenie siły hamowania.

Dodam, ze klocki EBC nówki, prawidłowo dotarte, płyn wymieniony na świeży, tarcze odpowiedniej grubości, linka nasmarowana.

Sama klamka oczywiscie pracuje płynnie a te dwa 'położenia' mają tylko zobrazować jak przebiega przekładanie nacisku na klamke na siłe hamowania.

W czym moze lezec problem?
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez Raczek_6 » 22/6/2010, 21:51

Jakie przewody hamulcowe ?

Może pompa się lekko blokuje ?

Albo klamka hamulca jest od innego modelu.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa


Postprzez Przemo_rene » 23/6/2010, 09:59

eee tam - coś mi się zdaje, że masz po prostu hampel żyleta i tyle. Przywyknij - to jest supersport i hampel ma być ostry jak brzytwa.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Re: [Yamaha R6 2001] Dozowalność hamulców

Postprzez Przemo_rene » 23/6/2010, 10:01

Vergon napisał(a):
Dodam, ze klocki EBC nówki, prawidłowo dotarte, płyn wymieniony na świeży, tarcze odpowiedniej grubości, linka nasmarowana.


jaką linkę nasmarowałeś w hamulcu?? Tam jest hydraulika przecież...
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Vergon » 23/6/2010, 16:18

Smarowałem rollgaz i sprzęgło chwile wczesniej, wszedłem do domu, napisałem posta i mi sie zonk wkradł z rozpędu ;) Czujny jesteś.

Przewody seria, co do klamki to sÄ…dze tak na zdrowy rozum, ze jest ok.
A odnośnie pompy to jak moge sprawdzić czy to z nią problem?

Przemo nie sÄ…dze, wiem co to ostry hebel. Jest osty jak brzytwa, ale bywa nie do konca przewidywalny.

Bywa, ze hamując pojawia sie nagła potrzeba mocniejszego docisniecia hebla i wtedy najbardziej czuc ten skok.
Po tym skoku moto staje dęba, zawias sie składa, nadgarstki dostaja po dupie i ogolnie rzecz biorąc jest to po pierwsze mało przyjemne a po drugie niebezpieczne.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Vergon » 23/6/2010, 18:46

No widzisz, mówisz pare dni. Ja na tych klockach zrobiłem już prawie 1000 km.
Na początku delikatne docieranie, ale pozniej juz normalna, delikatnie mówiąc 'dynamiczna' jazda ;)
Myśle, ze co sie miało dotrzeć to sie juz dawno dotarło z nawiązką.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Raczek_6 » 23/6/2010, 22:24

Zacznij może od sprawdzenia pompy hamulcowej, posmaruj pod gumką WD40, oraz klamkę hamulca na tulejce.

Może jeszcze zmiana przewodów na oplot.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Przemo_rene » 24/6/2010, 15:49

jakb były zapowietrzone to by nie łapały tak bardzo mocno i bez ostrzeżenia. Miąłem taki przydadek jak tłoczki miąłem zapieczone i nie cofały klocków (tzn. cofały ale tak minimalnie, że nie wyczuwało się tego jadąc) i efekt był taki, ze klamka brała mega wysoko i w połowie skoku miałem już blok przedniego koła i totalnie nie wyczuwalne hamulce właśnie. Tak było w ZZR na oryginalnych zaciskach...później były Nissyny z cbr 954 ale to już inna bajka ;)

Polecam koledze Rozebrać zaciski i je rozebrać i wyczyścić tłoczki oraz pod ich uszczeklami. Rób to ostrożnie bo nie możesz porysować tłoczków ani przyciąć uszczelek. Czyść płynem hamulcowym - brudna robota ale daje efekty. Przed rozłączeniem przewodów hamulcowych wyciągnij klocki, odkręć zaciski od lag i wyduszaj klamką tłoczki. Postaraj się przytrzymywać te które łatwiej wychodzą by nie wypadły i by wycisnęło te zapieczone.

Jak wszystkie z danego zacisku będą wysunięte tak do połowy na jakieś 1,5cm to odłączaj przewody hamulcowe i rozkręcaj zaciski. Tłoczki wyjmij, wyczyść na lśniąco. Uszczelki na kazdy tłoczek przypadają dwie. Te górne pewnie będą jakieś niemrawe ale od biedy można je reanimować. Wyciągnij je z wyżłobień a same wyżłobienia wyczyść czymś ostrym ale ostrożnie. Będzie tam troche białego syfu twardego - wyskrob go. Uszczelki wyczyść i włóż na miejsce. Patrz by to co składasz było czyste i wchodziło w czyste miejsce - to ważne.

Nie stosuj żadnych past ani smarów. Składaj na sucho ew. z lekkim filmem płynu hamulcowego.

PO takiej reanimacji zacisków hamulec zazwyczaj to niebo a ziemia. (przerobiłem to kolejny raz choćby wczoraj w nocy przy swoim Tilerze. Hamulec bym porażką. Rozebrałem i nic dziwnego, że porażka była jak tylko po 2 tłoczki na zacisk<para>(!) wychodziły by ściskać klocki...po wyczyszczeniu już wszystkie 6 na zacisk i wreszcie hamuje jak powinien.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Vergon » 24/6/2010, 17:09

Z oplotem na razie sie wstrzymam, bo mam pare innych pomyslow na co wydać te 300zł, ale jest on w planach na ten sezon.
Co do odpowietrzania to jestem przekonany, ze zrobiłem to dobrze.

Dzieki Przemo za wyczerpujące wskazówki. Zaczne od tego i wezme sie za to w weekend. Jak nie przyniesie to rezultatu rozbiore pompe jak radzi Raczek.

Jak sie z tym uporam dam znac co było tego przyczyną.
Podziękował!
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê