który motocykl ma wiekszy opór powietrza
Posty: 13
• Strona 1 z 1
który motocykl ma wiekszy opór powietrza
siemka, ciekawi mnie taka kwestia który motocykl będzie miał wieksze opory powietrza? naked czy wersja S
np na przykladzie bandita
http://www.bikez.com/pictures/suzuki/20 ... Suzuki.jpg
http://www.totalmotorcycle.com/photos/2 ... SF600S.jpg
zalozmy ze jezdziec ma 185cm wzrostu. glowa troche wystaje ponad czache w wersji S.
jak myslicie ktore moto ma wiekszy opor powietrza?
np na przykladzie bandita
http://www.bikez.com/pictures/suzuki/20 ... Suzuki.jpg
http://www.totalmotorcycle.com/photos/2 ... SF600S.jpg
zalozmy ze jezdziec ma 185cm wzrostu. glowa troche wystaje ponad czache w wersji S.
jak myslicie ktore moto ma wiekszy opor powietrza?
- emzeta
- Świeżak
- Posty: 174
- Dołączył(a): 22/1/2009, 07:26
A jak myślisz, który motocykl szybciej pojedzie - obudowany czy naked? Więc sam sobie odpowiedz.
Głównie chodzi o aerodynamikę... czyli lepiej jak wiatr opływa motocykl i kierowcę a nie przyjmuje się go na klate
Głównie chodzi o aerodynamikę... czyli lepiej jak wiatr opływa motocykl i kierowcę a nie przyjmuje się go na klate

GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
Pojedzie szybciej bo kierowca wytrzyma więcej niż 200km/h
Jasne że obudowany ma mniejszy opór, w końcu po coś te osłony aerodynamiczne się montuje.
A bez owiewek powietrze trafia na klatę i inne części motocykla, tam kręci się, wytwarza zawirowania produkując tym samym mnóstwo oporów.

Jasne że obudowany ma mniejszy opór, w końcu po coś te osłony aerodynamiczne się montuje.
A bez owiewek powietrze trafia na klatę i inne części motocykla, tam kręci się, wytwarza zawirowania produkując tym samym mnóstwo oporów.
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Jak by sie calkiem skitrac za kiera w golasie lezac na baku to duzej róznicy w predkosci nie bedzie,najwyzej w stabilnosci jazdy.A wersje S zazwyczaj jada kilka kmh szybciej bo maja dluzsze przelozenie ost biegu.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
-
Koval135 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1807
- Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
- Lokalizacja: Racibórz/Warszawa
pan_wiewiorka napisał(a):C-bool napisał(a):A jak myślisz, który motocykl szybciej pojedzie - obudowany czy naked?
Hmmm... Naked 1400 ccm a ofiefkowy 500 ccm? Stawiam na golasa
paaanie, mialo być na przykładzie bandita...

ale spodziewałem się, że ktoś tak napisze.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
Koval135 napisał(a):Jak by sie calkiem skitrac za kiera w golasie lezac na baku to duzej róznicy w predkosci nie bedzie,najwyzej w stabilnosci jazdy.A wersje S zazwyczaj jada kilka kmh szybciej bo maja dluzsze przelozenie ost biegu.
Nie zgodze sie do konca z tym stwierdzeniem. Bandit nie jest przecinakiem, pozycja kierowcy jest inna. Nie jestes w stanie tak sie polozyc na baku, zeby chociaz zblizyc sie do efektu aerodynamicznego, ktory masz przy owiewce. Bynajmniej nie na tyle, zeby przy tym wzglednie ogarniac kiere... Powietrze przy tych ~200kmph i tak zrywa Cie z siodla, cisnac sie na ramiona i klate.
Never let your FEAR decide your FUTURE.
-
CalibraHunter - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1916
- Dołączył(a): 5/2/2007, 18:28
- Lokalizacja: DWL
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości