Zobacz wÄ…tek - Kawasaki zx-6r 98` czy Honda CBR 600 F4
NAS Analytics TAG

Kawasaki zx-6r 98` czy Honda CBR 600 F4

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Kawasaki zx-6r 98` czy Honda CBR 600 F4

Postprzez mateuszz55 » 14/6/2010, 14:32

Słyszałem wiele opini, Czytałem duzo, jezdziłem na obydwu modelach jednak nie wiem na co sie zdecydowac i chce teraz poznac wasza opinie,
Co wy byscie brali, Mam zamiar wydac ok 8500 zł
KAWASAKI ZX6R 1998 --- HONDA CBR 600 F4
Motocykle to nie wszystko, ale wszystko bez nich jest niczym..
Avatar użytkownika
mateuszz55
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 21/12/2007, 00:44
Lokalizacja: okolice Słupcy \ Konin


Postprzez Maxi666 » 14/6/2010, 16:48

CBR ;)
Suzuki GS 500 1991r. -> CBR 600 F2 -> CBR 929
Avatar użytkownika
Maxi666
Świeżak
 
Posty: 117
Dołączył(a): 19/3/2010, 18:31
Lokalizacja: Osiek nad NoteciÄ…


Postprzez marcing » 14/6/2010, 17:37

Generalnie w Polsce to każdy poleci ci Honde. Także HONDA CBR F4. Osobiście spróbowałbym dokulać trochę kasy i kupić coś nowszego
Kawasaki ER-5
Avatar użytkownika
marcing
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 24/7/2009, 22:59
Lokalizacja: Osieczna

Postprzez Shogun80 » 14/6/2010, 21:27

za tą cene kupisz już zx7r który jest lepszy pod każdym wzgledem od podanych modeli (przynajmniej moim zdaniem)
Shogun80
Świeżak
 
Posty: 222
Dołączył(a): 18/4/2010, 08:42
Lokalizacja: Poznań/Międzyzdroje

Postprzez mateuszz55 » 15/6/2010, 11:06

ale zx7r to za wielachny motocykl :D
w zupełnosci zx6 lub F4 maja wystarczajace gabaryty ;]
hmm ale za te 8000zł dobrej cbr f4 nie kupie co?
jak myslicie .
Motocykle to nie wszystko, ale wszystko bez nich jest niczym..
Avatar użytkownika
mateuszz55
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 21/12/2007, 00:44
Lokalizacja: okolice Słupcy \ Konin

Postprzez Kvba » 16/6/2010, 01:17

Dwa lata temu stałem przed tym samym wyborem.

Tylko ja brałem pod uwagę ZX6R 98-99 i F3 (z racji tego, że F4 ciężko dorwać zadbaną w tej kasie)

Pojeździłem, po przymierzałem się i wybór padł na ZX6R 98'. U nas w kraju jest fanatyzm Hondy, więc mało kto poleci Ci Kawe. Ja przelatałem swoją już dwa lata i jedyne co mnie ten motocykl kosztuje to benzyna, filtry, oleje i przygotowania do sezonu, czyli czysta eksploatacja.

Co do samego motocykla. ZX6R to takie coś pomiędzy prawie turystyczną CBR, a "wredną" R6. Jest dość wygodna jak na klase która reprezentuje ale pozycja za kierownicą nie pozwala zapomnieć na jakim motocyklu się siedzi. Heble perfekt, 6cio tłoczkowe zaciski naprawdę dają rade, nawet przy oryginalnych przewodach bardo fajnie można dozować siłę hamowania. Co do silnika, jeśli trafisz na niedojechany egzemplarz to przekonasz się o całkiem agresywnej charakterystyce oddawania mocy jak na motocykl z tego roku.

Jest jeden warunek przy kupowaniu leciwego już motocykla. Koniecznie musi być zadbany i regularnie serwisowany. Wtedy odwdzięczy Ci się praktycznie zerową awaryjnością.

Jakbyś szukał dobrej ZX6R to obczaj moją, bo mam zamiar ją sprzedać.

viewtopic.php?t=49656

Jak będziesz chciał się jeszcze czegoś dowiedzieć o ZX6R to wal na PW.

Pozdro!
Avatar użytkownika
Kvba
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 27/9/2008, 13:11
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Przemo_rene » 16/6/2010, 09:35

zdecydowanie ZX6r ale tylko oryginalne malowanie i bez wiejskich tuningów bo to wróży "ciekawej" przeszłości serwisowej a raczej jej braku.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez warmplace » 16/6/2010, 12:21

ZX6r jest bardzo ladnym motocyklem. Jak to jest z dwiema sprawami :
1. przyspieszenia i "okiełznanie" - czy jest duża różnica między nim a cbrka?
2. wiele jest opinii podobno w przypadku zx6r pękanie ramy to nie jest mit?
warmplace
Świeżak
 
Posty: 345
Dołączył(a): 17/9/2009, 21:20

Postprzez warmplace » 16/6/2010, 12:41

Powtarzam tylko głupio co przeczytałem:) :
http://www.scigacz.pl/Kawasaki,ZX6R,(1995-2002),8211;,walka,o,podium,10144.html (otwórz link)

"Na pewno spora część z czytelników zetknęła siÄ™ kiedyÅ› ze zdaniem „w kawasaki pÄ™kajÄ… ramy". W przypadku ZX6 nie jest to niestety mit. DziaÅ‚o siÄ™ to powoli, a koÅ„czyÅ‚o niespodziewanie. Co gorsza, nie trzeba byÅ‚o wcale latać na kole czy zaliczać szlifa, aby rama zaczęła pÄ™kać"

stÄ…d moje pytanie :)
warmplace
Świeżak
 
Posty: 345
Dołączył(a): 17/9/2009, 21:20

Postprzez warmplace » 16/6/2010, 13:12

Juz nie wiadomo komu można wierzyć. Taki ładny motocykl... a co z tym pałerem w stosunku do f4.. ?
warmplace
Świeżak
 
Posty: 345
Dołączył(a): 17/9/2009, 21:20

Postprzez mateuszz55 » 16/6/2010, 14:07

Tak to nie mit z tymi ramami. Ale no nic nie zrobisz. Spotkałem sie z opiniami ze kawasaki maja miekkie silniki ze czesto sa usterki i wogole. A ze honda ma bardziej trwały silnik. ale czy to prawda wszystko?
Motocykle to nie wszystko, ale wszystko bez nich jest niczym..
Avatar użytkownika
mateuszz55
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 21/12/2007, 00:44
Lokalizacja: okolice Słupcy \ Konin

Postprzez mateuszz55 » 16/6/2010, 14:10

podoba mi sie to w kawasaki ze jest bardziej agresywna i wcale nie az taka nie wygodna jak na sporta.
a jezeli to prawda z ta trwałoscia silika to bardziej przekonuje mnie honda własnie.
i mam okropny Dylemat ..
honda ma wyzej kierownice i lepsza kanape ale kawa no jest ogolnie taka fajniejsza. Masakra no musze sie na cos zdecydowac ale nie wiem na co.
Kvba bardzo tez mi tu podpowiedział ale mimo wszystko i tak stoje na tym samym. nie wiem poprostu nie wiem. gdybym mogł to głosowanie bym zrobił najlepiej. ;]
Motocykle to nie wszystko, ale wszystko bez nich jest niczym..
Avatar użytkownika
mateuszz55
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 21/12/2007, 00:44
Lokalizacja: okolice Słupcy \ Konin

Postprzez Kvba » 16/6/2010, 14:59

Z silnikiem jest jak napisałem, podstawą jest dorwać niedojechany egzemplarz. Zarówno Kawasaki jak i Honda i inne marki będą sie psuły jeśli kupi się je od kata który serwisował swój motocykl raz od święta u pana Mietka w stodole.

Ja swoją mam już dwa lata i absolutnie nic nie robiłem oprócz eksploatacji. I oby tak dalej :)

Co do pękających ram. Moim zdaniem te co miały strzelić już dawno strzeliły. Teraz jak trafisz na pęknięta ramę w 6tce to albo od gumowania poszła albo od konkretnego szlifa. Takie jest moje zdanie na ten temat.

Pozdro!
Avatar użytkownika
Kvba
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 27/9/2008, 13:11
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Przemo_rene » 16/6/2010, 15:58

dodam, że pękające ramy są bardzo częstym przypadkiem różnych serii motocykli. Ostatnio dotnęło to nowych gsxrów - i co? Wymieniają ramy na gwarancji jak masz z danej partii (duuużej) za free i robią gratis przegląd.

Suzuki Tl1000s - tutaj KAŻDY - PODKREŚLAM KAŻDY egzemplarz ma pękające mocowania amora z tyłu i mocowania chłodnicy jeżeli nie oddano go na wymianę ramy na darmowe akcje serwisowe. Zx6r miało krótką serię między 95-97 gdzie były wadliwe odlewy i konstrukcja oraz umiejscowienie spawów i też padały - ramy wymieniano na gwarancji.

Nowe cbr1000rr przechodziły w latach 2009 ogromną akcję serwisową w USA i nie tylko na zmiane pierścieni tłokowych bo chlały olej na potęgę i nie trzymały kompresji.

Każda cbr zaczynając od F1 aż po F4i, przez 954, aż po 1000 stary dual ma problemy z napinaczami łańcuszka rozrządu bo są hydrauliczne i tłoczysko się wyrabia i nie trzyma ciśnienia i napinacz nie daje rady i hałasuje. To jest ogromna bolączka całej serii motocykli marki Honda.
ZZR1100 z początku produkcji oraz zzr600 model "D" -wysiadało smarowanie 3ciej panewki i silnik kaput - strzał z korby od normalnej jazdy - ot taka przypadłość losowa co któryś egzempklarzy.

Zdziwnieni? Jest tego wieeeeele wiecej - wystarczy po prostu poszukac i jak człowiek popadnie w paranoje to każdy sprzet nagle okazuje się że może mieć pęknietą ramę, zajechane tłoki przestawiony w każdej chwili rozrząd i silnik na śmieci....

Kupuj co chcesz - byleby nie zajechane i bedziesz zadowolony. Wybrałeś bardzo popularne motocykle więc z częściami czy serwisem nie bedzie problemu. Co ci bardziej leży - co się bardziej podoba - to Ty bedziesz nim jeździł a nie Twoi kumple czy mu na forum.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Gregorgsxr » 16/6/2010, 20:06

Brawo Przemo-Rene.
Trafiłeś w 10. Super post.
Kiedy się kupuje motocykl który ma już parę lat to trzeba zwrócić uwagę NA STAN! danego egzemparza.
Żaden motocykl nie wybaczy braku serwisu i ostrej bezmyślnej katacii.
Czy to Kawa, Suka czy Honda.
Szukaj zadbanego egzemplarza i takiego moto które Ci się spodoba i ognia bo sezon ucieka.

Ps. Miałem kiedyś ZX6R i byłem mega zadowolony.
Gregorgsxr
Świeżak
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30/5/2010, 19:28
Lokalizacja: WWA

Postprzez limak14 » 16/6/2010, 21:45

Przemo_rene napisał(a):Każda cbr zaczynając od F1 aż po F4i, przez 954, aż po 1000 stary dual ma problemy z napinaczami łańcuszka rozrządu bo są hydrauliczne i tłoczysko się wyrabia i nie trzyma ciśnienia i napinacz nie daje rady i hałasuje.

Tak dla sprostowania- od f4 wzwyż były już mechaniczne napinacze rozrządu. Ale to nie zmienia faktu że hałasowały podobnie jak hydrauliczne.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez bryk77 » 17/6/2010, 03:50

F4 jest bardzo oklepana i dosyć droga jak na ten rocznik ('98, '99). Kawa zaś jak to Kawa bardziej agresywna i sportowa. Mam znajomego, który jeżdził na ZX6R z 2001. Nie narzekał na to moto. Kwestia trafienia dobrej sztuki. Resztę już tu chłopaki opisali.
Avatar użytkownika
bryk77
Stały bywalec
 
Posty: 1212
Dołączył(a): 16/4/2010, 02:12
Lokalizacja: Radom/Piaseczno/Dublin

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê