Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
I ma jeszcze jedno pytanie czy taki tor odpowiadał by crossowi http://www.youtube.com/watch?v=1f9rJ_oXWY4 ??? Bo tam jeżdżą enduro a crossowych jest chyba bardziej szybki i bez takich przeszkód. Oczywiście nie zrobił bym identycznego tylko nie które przeszkody bym skopiował tak żeby było ciekawiej)
- Banan9977
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 27/5/2010, 14:41
banan już ci postaram sie pomuc. generalnie 125 w 2T i 250 w 4T to jest jedna i ta sama klasa. kwestia jest tylko taka co kto bardziej lubi i woli. jedni wolną porywczego 2T inni spokojniejszego 4T. to juz twój wybór. co do kosztów utrzymania jeżeli chodzi o 2T moze co 30 mth nie ale np 35-40 i wymiana. tymi sprzętami nie da sie wolno smigac
i np dobijanie moto na leśnych ścieżkach wyglada podobnie pod ręka amatora jak i zawodowca
co do nauki jazdy każdym sie nauczysz każdy jest dobry na tor. bo to są sprzęty typowo na tor. oboma poskaczesz, powchodzisz w zakręty itp. tylko każdy wymaga nieco innej techniki. wiec zdecyduj po prostu który silnik wolisz. co do smigania po lasach oba sprzęty nie są najlepsze z racji malego V maxa ale w tej pojemnosci oba wypadną podobnie. na torze to samo oba wypadają niemalże identycznie. co do tego że ktm jest najlepszy - nie zgodze sie z tym. to jest tak kto ma ktm mówi że ktm jest najlepszy, ale kto ma np honde nie zamienił by jej na żadnego ktma
jeżeli kupujesz używki to liczy sie tylko stan techniczny. nie ma co patrzec na firme itp. ale racją jest że starsze KTMy nie byly zbyt najlepsze. potem dopiero się poprawiły po wyglądzie wnioskuje że gdzies po 2001 -02 roku. tyle ode mnie
:d
sauber - odpowiem ci jak zwykle jak kupujesz używke liczy sie stan techniczny maszyny, cena no i np serwis. jak mialbys blisko do serwisy yamahy to jest plus na yamahe bo częsci oryginalne masz od ręki praktycznie. bo oba te crossy jak i inne sa godne polecenia. i jak wspomnialem liczy sie stan. moc osiągi to jedynie kwestia kierowcy



:d
sauber - odpowiem ci jak zwykle jak kupujesz używke liczy sie stan techniczny maszyny, cena no i np serwis. jak mialbys blisko do serwisy yamahy to jest plus na yamahe bo częsci oryginalne masz od ręki praktycznie. bo oba te crossy jak i inne sa godne polecenia. i jak wspomnialem liczy sie stan. moc osiągi to jedynie kwestia kierowcy

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No właśnie ja na początek chciał by sobie wypracować dobrą technikę jazdy zeby potem nie było problemów z większymi sprzętami jak coś.
Które sprzęt lepiej zachowuje sie na przyczepnej trasie???
Czy nie które elementy toru który podałem w linku mogą być w torze dla crossa??/
Czy do regulacji zaworów ( w 4T) trzeba jechać do serwisu czy da się to zrobić samemu?? Czy mechanik od samochodów ( dobry sprawdzony gość ) da rade to zrobić ?? Jakie są koszta wyregulowania zaworów i co ile się je zmienia??? Ile mniej więcej kosztuje utrzymanie roczne takiego crossa 250 w 4t a ile 125 2t???? ( jeżdził bym pewnie max 3 godziny tygodniowo.)
Które sprzęt lepiej zachowuje sie na przyczepnej trasie???
Czy nie które elementy toru który podałem w linku mogą być w torze dla crossa??/
Czy do regulacji zaworów ( w 4T) trzeba jechać do serwisu czy da się to zrobić samemu?? Czy mechanik od samochodów ( dobry sprawdzony gość ) da rade to zrobić ?? Jakie są koszta wyregulowania zaworów i co ile się je zmienia??? Ile mniej więcej kosztuje utrzymanie roczne takiego crossa 250 w 4t a ile 125 2t???? ( jeżdził bym pewnie max 3 godziny tygodniowo.)
- Banan9977
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 27/5/2010, 14:41
na torze moze byc wszystko
co sobie zamarzysz i co motor bedzie w stanie wykonac
hopki podjazdy muldy co dusza zapragnie. są różne tory. ja tam nie mam jakiegos pro mam 4 górki z czego jedna potęzna i sie fajnie smiga. który sprzęt lepiej sie zachowuje... ciezko powiedziec. 4T przy lekkim ruchu nadgarstka zostawia rów w ziemi
ale przy wyższych obrotach nie jedzie ma tylko początek a potem juz praktycznie nie przyspiesza wiec na niskich obrotach potrafi porzucac na boki, z kolei 2T z dołu przyspiesza ale jak złapie 3/4 obrotów do maxymalnych ciągnie jak rakieta i praktycznie nie da sie złapac trakcji
ale oba moto tak mają obczaj sobie jak smigają po scieżkach 2T albo 4T tam nie ma praktycznie momentu żeby kolo kręciło sie normalnie, ciągle motor "mieli". oba sprzęty mają podobna moc, 125 ma troche kucy więcej ale 250 bije 125 pod względen NM, także na jedno wychodzi. najlepiej jakbys mial okazje sie przejechac na 2T i 4T i bys ocenił co wolisz




KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No właśnie nikt z kumpli nie ma takich maszyn więc nie mam sie jak przejechać.
Jak jest z tymi zaworami ki kosztami utrzymania moto???
Co ty henio wolał byś na początek 125 czy 250??? Jak bym brał 125 to pewnie było by ze 2 lata młodsze niż 250.
Czy 250 4t można robić dłuższe trasy niz 125??
Jak jest z tymi zaworami ki kosztami utrzymania moto???
Co ty henio wolał byś na początek 125 czy 250??? Jak bym brał 125 to pewnie było by ze 2 lata młodsze niż 250.
Czy 250 4t można robić dłuższe trasy niz 125??
- Banan9977
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 27/5/2010, 14:41
koszta są wysokie. przyjmuje sie że koszt utrzymania crossa to minimum 1000 zł rocznie. w przypadku 2T remont robisz co rok i jest stosunkowo tani. tłok co 2-3 tłoki korba. w 4T remonty są dużo droższe ale robisz je rzadziej niz w 2T. wiec koszta sie mniej więcej wyrównują. moze 4T jest niewiele droższe w utrzymaniu. ale jak to sie mówi jak stać na wódke to i na zakąske
bo 200 czy 300 zł dac więcej czy mniej to w tym sporcie mała różnica na korzyść 2t
co ja bym wolał... ja wybrałem 2T. ale teraz chętnie bym pośmigał 4T
co do rocznika racja że młodsze ale na pewno więcej remontów było robione ;P wiec to tez nie reguła. rocznik rocznikiem ale stan stanem.
w przypadku full crossów ani 2T ani 4T nie mozna robic tras. w sumie można ale jedynie leśne scieżki jednak są one bardziej męczące czasem niz jazda po torze
2T nie lubi jednostajnych obrotów wiec w trasie trzeba by ciągle różnicowac prędkosc. z kolei w 4T jest niski v max wiec troche męcząca jest jazda.


co ja bym wolał... ja wybrałem 2T. ale teraz chętnie bym pośmigał 4T

w przypadku full crossów ani 2T ani 4T nie mozna robic tras. w sumie można ale jedynie leśne scieżki jednak są one bardziej męczące czasem niz jazda po torze

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam.
Mam pit bika 125(na nic lepszego mnie nie stać).Wczoraj wymieniłem tylną zębatkę na większą, stary łańcuch był za krótki więc kupiłem łańcuch od wski i mam problem.
Na prostych wszystko jest ok, ale na zakrętach gdy lekko go pochyle i dodam gazu od razu spada łańcuch.
Łańcuch od wski jest trochę szerszy od poprzedniego czy to może być przyczyną?
Mam pit bika 125(na nic lepszego mnie nie stać).Wczoraj wymieniłem tylną zębatkę na większą, stary łańcuch był za krótki więc kupiłem łańcuch od wski i mam problem.
Na prostych wszystko jest ok, ale na zakrętach gdy lekko go pochyle i dodam gazu od razu spada łańcuch.
Łańcuch od wski jest trochę szerszy od poprzedniego czy to może być przyczyną?
- albert55
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 28/5/2010, 08:47
- Lokalizacja: Zambrów
moze byc moze miec ogniwka niezgrywające sie z zębatka. albo rolki za duże i sie ześlizguje. chyba że zebatki są krzywo ustawione względem siebie. jak chcesz miec pewnosc kup łancuch od pitbików. grosze kosztuje 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Jak masz problem z tym czy cross będzie dobry na leśne ścieżki to kup sobie hard enduro np. KTM exc 125 lub husqe wr 125 albo coś podobnego w 4T. Będziesz miał trochę rzadsze remonty a mocy ci na pewno wystarczy i do amatorskiej jazdy po przydomowym torze i lesie na pewno będzie bardzo dobry 

- arti16
- Świeżak
- Posty: 225
- Dołączył(a): 25/5/2008, 11:04
witam kolegów crossowców
smigam na bandicie '04 ale szukam jakiegos drugiego moto w 'troche' innych klimatach
szukam czegos do smigania po miescie, jakies supermoto ?
przeznaczenie 99% miasto, szybkie przemieszczanie sie po korkach dom-praca, okazjonalnie w teren
czy takim czyms da sie wogóle wyskoczyc na tor po zmiane opon ?
prosze o jakies sugestie motocykli, żebym mógł sie zorientowac i poczytac
z góry dzieki
smigam na bandicie '04 ale szukam jakiegos drugiego moto w 'troche' innych klimatach
szukam czegos do smigania po miescie, jakies supermoto ?
przeznaczenie 99% miasto, szybkie przemieszczanie sie po korkach dom-praca, okazjonalnie w teren
czy takim czyms da sie wogóle wyskoczyc na tor po zmiane opon ?
prosze o jakies sugestie motocykli, żebym mógł sie zorientowac i poczytac
z góry dzieki
- adamof
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 16/8/2009, 13:53
- Lokalizacja: Krk
albert - kola sie rękami nie sci aga. nigdy nie sci agniesz, kolo siedzi w krzywce. po to żeby sie nie odkręcilo samoczynnie. musisz uzyc sciagacza. jak nie masz idz do serwisu moze ci pozycza
(mi pozyczyli
) a raz pół silnika im przynioslem to mi odkręcili koło. do jakiegos moto podchodził sciagacz od malucha :d mozna tez jakis swój wykombinowac.zalezy co i jaki moto bo np kumpel w YZ mial 2 nagwintowane otwory to zrobił swój prowizoryczny sciagacz i było ok. \
banan ciezko powiedziec raczej nikt tego nie liczy ile spadają. jedne spadają inne nie. ja sprzedajac moto w zimie odkrylem ze nie ludzie opuszczaja cena a jedynie jest brak kupujacych. jak bylo ostro zimno 0 telefonów tylko sie zrobilo cieplej od razu kilka telefonów dziennie. i ludzie desperacko obnizaja ceny
ale nie wszyscy


banan ciezko powiedziec raczej nikt tego nie liczy ile spadają. jedne spadają inne nie. ja sprzedajac moto w zimie odkrylem ze nie ludzie opuszczaja cena a jedynie jest brak kupujacych. jak bylo ostro zimno 0 telefonów tylko sie zrobilo cieplej od razu kilka telefonów dziennie. i ludzie desperacko obnizaja ceny

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Gdzie według was ( w jakim państwie z naszych sąsiadów) mozna najtaniej kupić motor???
Patrzyłem to w Niemczech jest strasznie drogo bo są tylko nowe sprzęty, nie znalazłem zadnego tak zeby był 2004-2005 model tylko jak są to 2008 albo nowszy i cenią je przynajmniej 2500 euro.
Może zancie jakieś stony oprócz ebay????
Patrzyłem to w Niemczech jest strasznie drogo bo są tylko nowe sprzęty, nie znalazłem zadnego tak zeby był 2004-2005 model tylko jak są to 2008 albo nowszy i cenią je przynajmniej 2500 euro.
Może zancie jakieś stony oprócz ebay????
- Banan9977
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 27/5/2010, 14:41
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości