Wymiana wahacza w coliber
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Wymiana wahacza w coliber
Cześć wszystkim! Czy ktoś mógłby mniej więcej napisać mi jak wygląda sprawa z wymianą wahacza? Jak to wyciągnąć i czy przy zakładaniu nowego trzeba jakoś posmarować jakimś specjalnym smarem ten niby "przegub" który znajduje się na łączeniu ramy z wahaczem od strony kierownicy.
I jeszcze takie pytanie: czy istnieje możliwość rozpołowienia ramy tego skutera tak żeby przód odstawić na bok, a silnik stał na stopce centralnej razem z tylnim kołem? Kiedyś tak robiłem w skuterze keeway focus i tam się dało wystarczyło rozpiąć amortyzator, śrubę od wahacza i coś jeszcze i schodziło bez problemu.
pozdrawiam
I jeszcze takie pytanie: czy istnieje możliwość rozpołowienia ramy tego skutera tak żeby przód odstawić na bok, a silnik stał na stopce centralnej razem z tylnim kołem? Kiedyś tak robiłem w skuterze keeway focus i tam się dało wystarczyło rozpiąć amortyzator, śrubę od wahacza i coś jeszcze i schodziło bez problemu.
pozdrawiam
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
A może wiesz -/+ jak wyciągnąć silnik z tego skutera. Wiem że cudów tam nie ma, ale znalazłem odpowiedzi niektórych, że silnik z takiego skutera wyciąga się w 20 minut, tylko trzeba wiedzieć co i gdzie odkręcić 

-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
w kazdym moto wyciagnac sielnik jest banalnie tylko trzeba wiedziec jak (oczywiscie mówie o tych malych moto 50/80/125/150/175/250)
a jaki to skuter
jaki keeway to pewnie latwo bo to kęgierska konstrukcja
a jaki to skuter
jaki keeway to pewnie latwo bo to kęgierska konstrukcja
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
- swirus2007
- Stały bywalec
- Posty: 1474
- Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
- Lokalizacja: ~~KN~~
Jak chcesz wyciagnac silnik z stopkami to musisz odkrecic armotyzator i 1 srobe od wachca co trzyma sie silnik ten wachccz w tedy zostanie w ramie.
Sprzedam skutera Soprano z silnikiem hondy dio wiecej info prosze o wyslanie wiadomosci 

- Slomyr
- Świeżak
- Posty: 186
- Dołączył(a): 16/9/2009, 15:53
- Lokalizacja: Miedzyrzecze Górne
Może komuś sie przyda
długo szukałem takiego opisu i nic nie znalazłem, wiec mój będzie pierwszy.
Jak rozłączyć ramę skutera na pół:
- wyciągnąć kanapę wraz ze schowkiem
- ściągnąć ten czarny plastik z przodu kanapy
- odłączyć akumulator (wystarczy odłączyć tylko +)
- odłączyć linkę hamulca tylniego
- odłączyć linkę gazu przy gaźniku
- rozłączyc ssanie (chyba, że ktoś ma to zrobione na stałe, wtedy wystarczy odkręcić jedną śrubkę która trzyma ssanie i je poprostu wyciągnąć z gaźnika)
- odłączyć wężyk paliwa (wężyk zatkać np. śrubką)
- ściągnąć filtr powietrza
- ściągnąć fajkę od świecy
- odłączyć wszystkie kable masowe, które są przykręcone do silnika (ja miałem jeden kabelek)
- odkręcić amortyzator (tylko na dole)
- 4 kable które wychodzą z silnika z pod magneta należy rozłączyć. Wtyczki znajdują się po prawej stronie zbiornika paliwa pod plastikami.
- na samym końcu odkręcić i wyciągnąć ośkę z wahacza. Teraz już możemy odjechać całą ramą na przednim kole, a silnik zostanie na stopce centralnej.
A więc, krótko pisząc trzeba na początku zrobić sobie łatwe dojście do śrub itp. później poodłączać wszystkie kabelki, wężyki które łączą silnik z ramą, odkręcić amortyzator oraz ośkę wahacza i gotowe.
Mój czas pracy: 1 godzina (rozkręcałem po raz pierwszy)
Co do wahacza to po wykonaniu powyższych czynności wahacz zostanie nam przy silniku na dwóch śrubach.
UWAGA: Składanie trwa dłużej, jeśli wszystko się komplikuje to może to potrwać nawet kilka dni :/

Jak rozłączyć ramę skutera na pół:
- wyciągnąć kanapę wraz ze schowkiem
- ściągnąć ten czarny plastik z przodu kanapy
- odłączyć akumulator (wystarczy odłączyć tylko +)
- odłączyć linkę hamulca tylniego
- odłączyć linkę gazu przy gaźniku
- rozłączyc ssanie (chyba, że ktoś ma to zrobione na stałe, wtedy wystarczy odkręcić jedną śrubkę która trzyma ssanie i je poprostu wyciągnąć z gaźnika)
- odłączyć wężyk paliwa (wężyk zatkać np. śrubką)
- ściągnąć filtr powietrza
- ściągnąć fajkę od świecy
- odłączyć wszystkie kable masowe, które są przykręcone do silnika (ja miałem jeden kabelek)
- odkręcić amortyzator (tylko na dole)
- 4 kable które wychodzą z silnika z pod magneta należy rozłączyć. Wtyczki znajdują się po prawej stronie zbiornika paliwa pod plastikami.
- na samym końcu odkręcić i wyciągnąć ośkę z wahacza. Teraz już możemy odjechać całą ramą na przednim kole, a silnik zostanie na stopce centralnej.
A więc, krótko pisząc trzeba na początku zrobić sobie łatwe dojście do śrub itp. później poodłączać wszystkie kabelki, wężyki które łączą silnik z ramą, odkręcić amortyzator oraz ośkę wahacza i gotowe.
Mój czas pracy: 1 godzina (rozkręcałem po raz pierwszy)
Co do wahacza to po wykonaniu powyższych czynności wahacz zostanie nam przy silniku na dwóch śrubach.
UWAGA: Składanie trwa dłużej, jeśli wszystko się komplikuje to może to potrwać nawet kilka dni :/
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 15 gości