Zobacz wÄ…tek - Nasze maszyny, ich wady i zalety [Opisy i Foto].
NAS Analytics TAG

Nasze maszyny, ich wady i zalety [Opisy i Foto].

Enduro, Cross
_________

Nasze maszyny, ich wady i zalety [Opisy i Foto].

Postprzez Landryss25 » 5/5/2010, 21:07

Jak prosił Dzesiu opisuję swoją Huskę. W związku z tym że takiego tematu u nas nie ma to zakładam i niedługo dodam do przyklejonych.

Husqvarna SM610 2008

Na początku postaram się przedstawić dlaczego w testach wielokrotnie ten motocykl jest poniżany za słabe wykończenie itp.

Jak można przeczytać w testach: http://www.motocykl-online.pl/testy/Hus ... _Supermoto

http://www.scigacz.pl/Husqvarna,SM,610, ... ,2564.html

Husqvarna jest słabo wykończona, reakcja na gaz nie jest taka jakiej powinniśmy się spodziewać po dużym singlu a wrzucenie luzu na postoju jest nie możliwe.

W pewnym stopniu jest to prawda. Dwa dni przed zakupem swojej oglądałem model z 2005 roku. Nie zrobił on na mnie żadnego negatywnego wrażenia. Fakt że znalezienie luzu jest tak samo prawdopodobne jak to że trafi mnie meteoryt gdy siedzę przy komp. Nie jest to wielka wada bo przy odrobinie wprawy jest to wykonalne. O opisanym dużym apetycie na paliwo się nie wypowiem bo nie miałem okazji sprawdzić. Korek baku faktycznie przeciekał. Reakcja na gaz była całkiem dobra i pierwsze kilometry wywoływały u mnie dużego banana na twarzy.

Moja jest to model z roku 2008. Można powiedzieć że jest ona pozbawiona wad wieku dziecięcego gdyż model wyszedł w 2006 (ta co jeździłem był to model na rok 2006 ale rocznikowo jeszcze 2005). Jak wiadomo od roku 2007 Husqvarna należy do BMW i to widać gdy porówna się modele z różnych lat.

Co najważniejsze, skrzynia biegów. Została ona poprawiona w porównaniu do starszych roczników. Znalezienie luzu nie jest żadną sztuką a biegi zapinają się bezszelestnie ze sprzęgłem czy też bez. Nie mają także tendencji do wyskakiwania co zostało w jednym teście napisane. Jeśli chodzi o reakcję na gaz to moja Huska posiada już wtrysk paliwa. Dzięki temu reakcja na ruchy manetką jest lepsza a spalanie teoretycznie powinno być trochę mniejsze. Moja przy operowani gazem tylko w 2 pozycjach (on, off) wciągnęła ok 7l/100km. Moim zdaniem przy takiej jeździe jest to wynik przyzwoity. Da się tym motocyklem jeździć spokojniej bo bez różnicy na jakim biegu jedziemy po odkręceniu manetki zostajemy od razu katapultowani do przodu. Dzięki temu nie trzeba często operować biegami i ciągać po obrotach. Szczerze mówiąc elastyczność tego silnika jest lepsza niż w moim poprzednim moto w którym siedział widlasty twin (Monster 600). Gdy chcemy zaszaleć nie ma sprawy, motocykl na pierwszych biegach po ostrzejszym odkręceniu rwie do góry co pozwala efektownie wyjechać ze skrzyżowania jak i poszaleć na parkingu. Korek baku już nie przecieka, nie poprawiona została jedynie jakość spasowania niektórych elementów nadwozia. Może nie jest to wielka wada ale sprawia wrażenie delikatnej tandetności mi to nie przeszkadza. Fakt taktem że Huska jest sporo tańsza od konkurencyjnego KTM.

Hamulce to jedna z lepszych części w tym moto. Przedni cztero tłoczkowy zacisk Brembo z 4 osobnymi klockami w połączeniu z tarczą 320mm pozwala na szybkie zatrzymanie moto. Nie wymaga on dużej siły, podczas normalnej jazdy jeden palec wystarczy do jego obsługi. Gdy przednia guma jest rozgrzana dojechanie do świateł na przednim kole może nam wyjść zupełnie niechcący. Zawieszenie moim zdaniem jest zestrojone bardzo dobrze. Na asfalcie w zakrętach świetnie trzyma, nie ma tendencji du jakiegokolwiek bujania czy pływania. Gdy zechcemy zjechać z utwardzonej drogi też nie dostaniemy kierownicą po zębach i siodłem po przyrodzeniu. Nierówności wybiera bardzo dobrze, może nie tak jak rasowe enduro ale przy możliwościach jakie dają opony asfaltowe jest to w zupełności wystarczające. Sądzę że jak założę opony o lepszych właściwościach offroadowych to też da radę.

Podsumowując jest to bardzo dobre moto i godny przeciwnik KTM LC4. Gdyby w teście motocykla testowali wersję z 2008 roku na wtrysku jestem pewien że zajęłaby 1 miejsce.

A tu kilka fotek, niestety słabej jakości bo na razie mam tylko telefon z aparatem do dyspozycji:



Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio edytowano 6/5/2010, 12:07 przez Landryss25, łącznie edytowano 2 razy
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw


Postprzez zarkanis96 » 5/5/2010, 21:49

zamiezam kupic huske jako drogie moto, ale narazie smigam moja senda :D, co tam masz za wydech ???
Avatar użytkownika
zarkanis96
Świeżak
 
Posty: 327
Dołączył(a): 18/10/2009, 18:01
Lokalizacja: JesteÅ›?


Postprzez Landryss25 » 6/5/2010, 12:10

Wydech mam serię. Wygląda i brzmi świetnie i nie zamieniłbym go na żadnego akrapa czy coś. Tuningowe wydechy nie wyglądają już tak dobrze jak seryjny.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez zarkanis96 » 6/5/2010, 14:57

to ta rura to jest seria ??!!
heh to ladnie musi dawac :D:D
Avatar użytkownika
zarkanis96
Świeżak
 
Posty: 327
Dołączył(a): 18/10/2009, 18:01
Lokalizacja: JesteÅ›?

Postprzez Dzesiu10 » 6/5/2010, 17:04

Dziękuje Landryss :) Ja zamierzam zakupić nowy ale taka z 2008 co tu opisujesz bo jeszcze maja na stanie w dość przyzwoitej cenie jak za nowe moto. Nie wiedziałem ze tam jest wtrysk myślałem ze jeszcze gaźnik:) to jeszcze lepiej. pozdrawiam i życze miłej eksploatacji bez żadnych awarii:)
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê
cron