Zobacz wątek - <i>[biblioteka]</i> Warsztat Ścigacz.pl - naciąganie...
NAS Analytics TAG

[biblioteka] Warsztat Ścigacz.pl - naciąganie...

Komentarze użytkowników
_________

[biblioteka] Warsztat Ścigacz.pl - naciąganie...

Postprzez Ścigacz » 8/1/2009, 17:30

Dyskusja na temat: Warsztat Ścigacz.pl - naciąganie łańcucha
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Warsztat Ścigacz.pl - naciąganie łańcucha
Ścigacz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16777167
Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00


Postprzez Komentatorzy » 8/1/2009, 17:30

Mam w swoim moto napisane ile cm ma być luzu tylko nie wiem kiedy. Moto mam postawić na bocznej stopce czy na stojaku żeby mierzyć?<br><hr>Junior12
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 8/1/2009, 22:35

Stwierdzenie , ze stare koło łancuchowe błyskawicznie zniszczy łańcuch , jest wzięte z "kapelusza " . Jeśli ocenie wzrokowo , ze tylna zębatka jest OK ,zakładam nowy łańcuch . I jego przebieg jest zblizony do łańcucha który pracował na nowym komplecie kół . Srednie przebiegi 25-30 kkm . Zębatka zdawcza po tym przebiegu jest do wyrzucenia .<br><hr>Arapaho
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/1/2009, 05:23

Komentatorzy napisał(a):Stwierdzenie , ze stare koło łancuchowe błyskawicznie zniszczy łańcuch , jest wzięte z "kapelusza " . Jeśli ocenie wzrokowo , ze tylna zębatka jest OK ,zakładam nowy łańcuch . I jego przebieg jest zblizony do łańcucha który pracował na nowym komplecie kół . Srednie przebiegi 25-30 kkm . Zębatka zdawcza po tym przebiegu jest do wyrzucenia .<br><hr>Arapaho<br>
No to super, że tobie akurat tak wychodzi. Natomiast na twoim jednym przypadku nie można uogólniać na całą populację. Aha tak przy okazji na oko i wyczucie to chłop w szpitalu zmarł.<br><hr>Scrooge McDuck
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 10/1/2009, 00:18

Komentatorzy napisał(a):Mam w swoim moto napisane ile cm ma być luzu tylko nie wiem kiedy. Moto mam postawić na bocznej stopce czy na stojaku żeby mierzyć?<br><hr>Junior12<br>
a co za róznica? pomysl to nie boli, jest jakas roznica w napieciu łancucha na stopkach a na bocznej?
pewnie okaze sie ze masz kardana na koncu<br><hr>olo
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 10/1/2009, 12:36

Komentatorzy napisał(a):Stwierdzenie , ze stare koło łancuchowe błyskawicznie zniszczy łańcuch , jest wzięte z "kapelusza " . Jeśli ocenie wzrokowo , ze tylna zębatka jest OK ,zakładam nowy łańcuch . I jego przebieg jest zblizony do łańcucha który pracował na nowym komplecie kół . Srednie przebiegi 25-30 kkm . Zębatka zdawcza po tym przebiegu jest do wyrzucenia .<br><hr>Arapaho<br>
Komentatorzy napisał(a):No to super, że tobie akurat tak wychodzi. Natomiast na twoim jednym przypadku nie można uogólniać na całą populację. Aha tak przy okazji na oko i wyczucie to chłop w szpitalu zmarł.<br><hr>Scrooge McDuck<br>
OK , a Tobie jak wychodzi ? Ile razy Ty , lub twoi znajomi zostawili stara , sprawną zębatkę i okazało się że po 3 kkm , nadaje się na złom ?<br><hr>Arapaho
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 11/1/2009, 12:03

" czyszczenie łańcucha o-ringowego wbrew obiegowym opinią nie wydłuża jego żywotności, ani nie poprawia jego stanu technicznego. Łańcuch oczyszcza się sam w trakcie pracy, natomiast brud oblepiający go z zewnątrz jest nieszkodliwy. Zamiast czyścić łańcuch lepiej skupić się na jego prawidłowym naciągu oraz na regularnym jego smarowaniu."

Znaczy sie ze pasta scierna zrobiona ze smaru i piasku nie jest szkodliwa ???<br><hr>zdziwiony
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 11/1/2009, 12:16

U siebie(ponad 100KM) zamontowałem łańcuch 520 zamiast zalecanego 525 do tego z przodu zębatka o jeden ząbek mniejsza, po 10tyś. km zaczyna powoli okazywać zużycie.<br><hr>s.
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 11/1/2009, 18:17

Komentatorzy napisał(a):" czyszczenie łańcucha o-ringowego wbrew obiegowym opinią nie wydłuża jego żywotności, ani nie poprawia jego stanu technicznego. Łańcuch oczyszcza się sam w trakcie pracy, natomiast brud oblepiający go z zewnątrz jest nieszkodliwy. Zamiast czyścić łańcuch lepiej skupić się na jego prawidłowym naciągu oraz na regularnym jego smarowaniu."

Znaczy sie ze pasta scierna zrobiona ze smaru i piasku nie jest szkodliwa ???<br><hr>zdziwiony<br>
moim zdaniem jest szkodliwa ;] <br><hr>;]
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 12/1/2009, 10:06

Komentatorzy napisał(a):Mam w swoim moto napisane ile cm ma być luzu tylko nie wiem kiedy. Moto mam postawić na bocznej stopce czy na stojaku żeby mierzyć?<br><hr>Junior12<br>
Poszukaj w necie instrukcji serwisowej do moto, tam zapewne bedzie.
Ja mam takowa oryginalna dla serwisow do CBR F3 i tam jest info zeby ustawiac luz gdy moto stoi na bonej stopce...
Znajdziesz tam m.in. informacje jak sprawdzac plyn hamulcowy (w F3 kiera na max w lewo nie na prosto) itp...<br><hr>cbr
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 14/1/2009, 14:57

Komentatorzy napisał(a):Mam w swoim moto napisane ile cm ma być luzu tylko nie wiem kiedy. Moto mam postawić na bocznej stopce czy na stojaku żeby mierzyć?<br><hr>Junior12<br>
Komentatorzy napisał(a):a co za róznica? pomysl to nie boli, jest jakas roznica w napieciu łancucha na stopkach a na bocznej?
pewnie okaze sie ze masz kardana na koncu<br><hr>olo<br>
no wlasnie olo, pomysl to nie boli. wahacz w motocyklu nie jest zainstalowany na osi zebatki i w czasie swojej pracy odleglosc miedzy zebatkami troche sie rozni (to wlasnie dlatego lancuch musi miec luz). jesli naciagniesz prawidlowo na centralnej to moze sie okazac po opuszczeniu motocykla (szczegolnie w przypadku motocykli z duzym skokiem zawieszenia) ze lancuch bedzie napiety zbyt mocno. Tak jak juz ktos radzil, zalecam zajrzenie do instrukcji. <br><hr>rymek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/2/2009, 11:49

Witam ja mam takie pytanie:Postępując z naciągiem w sposób pokazany na filmie wszystko jest ok do momentu gdy nie dociągnę nakrętki na osi.Wtedy ustawiony luz znika i łańcuch jest jak struna.W tym wypadku po prostu zwiększyłem luz do tego stopnia że po dokręceniu osi jest on prawidłowy.Pytam więc czy to normalne?Czy może być powodem też to że naciąg wykonuję gdy moto stoi na kołach ponieważ gsxr centralnych nie posiada?Jeszcze nakrętkę poluzowałem dużo więcej niż na filmie ale nie sądzę żeby to miało jakiś wpływ. <br><hr>kazkader
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 24/3/2009, 11:15

bardzo fajny opis i filmik jednak czegoś mi tu brakuje nie twierdzę że Michał D nie potrafi dobrze naciągnąć łańcucha, bo na pewno potrafi, lecz jak chcecie pokazać coś dobrze to róbcie to od A do Z, mi tu zabrakło pokazania a właściwie sprawdzenia po naciągnięciu ustawienia koła względem wahacza fakt Michał pokazał jak kręcić i ile śruby od naciągu, ale czasami nie wiadomo jak ktoś wcześniej regulował naciąg, postępując zgodnie z waszą instrukcją można mieć przestawione koło przed i po regulacji, następna istotna sprawa jak już tu ktoś zdążył zauważyć jest sprawdzenie luzu łańcucha po dokręceniu nakrętki osi koła, na koniec dodam tylko że samo dokręcenie odpowiednią siłą nakrętki koła ma istotny wpływ na żywotność łożysk i dystans tylnej piasty dlatego zawsze wskazane jest użycie klucza dynamometrycznego i dokręcenie osi koła z siłą przewidzianą przez producenta<br><hr>stefan
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 2/8/2009, 10:00

Komentatorzy napisał(a):Witam ja mam takie pytanie:Postępując z naciągiem w sposób pokazany na filmie wszystko jest ok do momentu gdy nie dociągnę nakrętki na osi.Wtedy ustawiony luz znika i łańcuch jest jak struna.W tym wypadku po prostu zwiększyłem luz do tego stopnia że po dokręceniu osi jest on prawidłowy.Pytam więc czy to normalne?Czy może być powodem też to że naciąg wykonuję gdy moto stoi na kołach ponieważ gsxr centralnych nie posiada?Jeszcze nakrętkę poluzowałem dużo więcej niż na filmie ale nie sądzę żeby to miało jakiś wpływ. <br><hr>kazkader<br>
To ma znaczenie czy bardzo poluzujesz czy nie bo jeśli mocno odkecisz nakrętke to zauważ, że wachacz sie rozchyla, a gdy dociągniesz ją dociska do tulejek w kole i delikatnie cofa zębatkę do tyłu.
Generalnie trzeba czasem posprawdzać różne konfiguracje jak się coś robi, żeby wyszło dobrze :) . PZdr<br><hr>rozacek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 20/8/2009, 00:35

Z tym smarowaniem co 300km to chyba przesada. Chociaż jak ktoś lata 200-300km/h to mu szybko odchlapie smar:) W mojej książce serwisowej podają dystans 1000km. Ale i tak smaruje po około 700<br><hr>krydka
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/2/2010, 23:27

Komentatorzy napisał(a):bardzo fajny opis i filmik jednak czegoś mi tu brakuje nie twierdzę że Michał D nie potrafi dobrze naciągnąć łańcucha, bo na pewno potrafi, lecz jak chcecie pokazać coś dobrze to róbcie to od A do Z, mi tu zabrakło pokazania a właściwie sprawdzenia po naciągnięciu ustawienia koła względem wahacza fakt Michał pokazał jak kręcić i ile śruby od naciągu, ale czasami nie wiadomo jak ktoś wcześniej regulował naciąg, postępując zgodnie z waszą instrukcją można mieć przestawione koło przed i po regulacji, następna istotna sprawa jak już tu ktoś zdążył zauważyć jest sprawdzenie luzu łańcucha po dokręceniu nakrętki osi koła, na koniec dodam tylko że samo dokręcenie odpowiednią siłą nakrętki koła ma istotny wpływ na żywotność łożysk i dystans tylnej piasty dlatego zawsze wskazane jest użycie klucza dynamometrycznego i dokręcenie osi koła z siłą przewidzianą przez producenta<br><hr>stefan<br>
no wlasnie stefan? jak sprawdzic ustawienia koła względem wahacza? <br><hr>adamson
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 4/4/2010, 19:46

czy podczas jazdy z pasażerem łancuch jest bardziej naciągniety<br><hr>bankok
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 1/5/2010, 10:19

witam ... czy łańcuch ma leżeć na prowadnicy w trakcie jazdy??????
<br><hr>mechanik-początkujący
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 1/5/2010, 10:28

to jak powinien naciągnięty być łańcuch w yamaha DT 50 cc (na ile centymetrów)<br><hr>mechanik-początkujący
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 24/7/2010, 15:28

witam wszystkich :-)
czy ktos moze mi pomoc w naciagnieciu lancucha w mv agusta brutale?wystarczy jezeli ktos z was napisze jak mam to zrobic:-)
z gory dzieki
dunczyk<br><hr>dunczyk
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Następna strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr
cron