Zobacz wÄ…tek - SUZUKI RM 250
NAS Analytics TAG

SUZUKI RM 250

Enduro, Cross
_________

SUZUKI RM 250

Postprzez komuch » 23/4/2010, 19:47

Witam wszystkich bardzo serdecznie.Mam kilka pytań dotyczących suzuki rm 250 z 2000 roku mianowicie:

1.Co ile moto godzin należy zmienać tłok i który typ tłoka jest lepszy odlew czy kuty 2 pierscienie czy 1
2. jaki warto braz łańcuch oring czy xring oraz jakiej firmy żeby mieć pewną jakość
3.mój motor nie odpala na biegu podejżewam że jest to kosz sprzęgłowy ile moge zaplacic za sredniej klasy kosz sprzęgłowy
4. Czy warto kupywac tak zwany odpustnik zawieszenia przedniego takie 2 zaworki wkrecane 2 przednie lagi i po ich nacisnieciu spuszczamy powietrze ktore sie nagromadziło w lagach


P.S
z full crosami mam juz od dluzszego czasu doczynienia lecz zawsze po sezonie sprzedawalem motor i brałem nowy wez nie interesowałem sie naprawami, teraz nie stac mnie na kupno nowych motorów i musze naprawic to co mam smigam zarowno na torach jak i w ciezkim terenie, blochach prosze wziac to pod uwage
komuch
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 11/8/2009, 17:30


Postprzez henio12323 » 25/4/2010, 20:56

1) zalezy czujesxz jak moto jest slabsze ciezej pali. ale co okolo 40 mth ( i tak ci to duzo nie powie ) przyjmuje sie ze co sezon intensywnej jazdy zmienia sie tlok. najlepsze sa tloki kute 1 pierscieniowe wyzej kreca jako ze nie jestes zawodnikiem proponuje 2 pierscieniowe bo silnik traci 0,5 konia w stosunku z 1 pierscieniowym :PP ty tego nie odczujesz ale silnik bedzie bardziej zytowniejszy.
2) najlepsze lancuchy najdrozsze x ringowe. firmy to samo jaka cena taka jakosc. im wiecej dasz tym bd lepiej. ale firmy np D.I.D czy renthal robia dobre zestawy.
3) nie koniecznie od razu kosz mozliwe ze to po prostu tarcze sprzeglowe albo zly olej. a jak zimny to na zimnym raczej nie odpalisz na biegu bo olej nie rozgrzany nie smaruje tarcz i po prostu ciezko to przelamac to jest norma. wymien olej, jak na cieplym silniku nie bd mogl kopnac to znaczy ze tarcze do wymiany raczej. tarcze to kosz okolo 150 zl kosz z 500 zl jezeli bd mial zepsuty ale jak nei sprawdzisz to sie nie dowiesz
4) to jest tylko bajer :P ty masz tam juz srubki od odpuszczania powietrza tamte są po prostu bajreme :P tam sie powietrze nie moze nagromadzic :P te odpustniki sa po to że jak rozbierasz zawieszenie i skladasz to potem tym wyrownujesz cisnienie w obu lagach.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez solorz » 26/4/2010, 20:37

2 pierścienie lepsza kompresa.TLOK kuty jest bardziej wytrzymaly a ile moto godzin to niewiem
solorz
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 25/4/2010, 20:52
Lokalizacja: bytom

Postprzez henio12323 » 26/4/2010, 21:59

to napisalem :) po co powtarzac :P
2 pierscienie lepsza kompresja ale nizej sie kręci na 1 pierscieniowym moto lapie wyzsze obroty wiec wiecej da sie z niego wykrzesac ale ostro spada wytrzymalosc :d
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez komuch » 27/4/2010, 19:17

thx
komuch
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 11/8/2009, 17:30

Postprzez Bostorn » 27/4/2010, 19:31

heniek;d nie zgodze sie co do odpustników-odpowietrzników i kilka słów co do tłoków

odpowietrzniki służą jak sama nazwa mowi do odpowietrzenia zawieszenia przedniego po trasie endurowskiej, lub po torze. Odpowietrza się je co jakie 20-30min jazdy lub ok 10-20min na torze
one działają, wystarczy wyjechac z toru i nacisnąc je a uslyszycie syczenie
amorki pracują i stwarza sie cisnienie które musi wyjsc, a te pierdułki to szybki sposób na odpowietrzenie

a co do tłoków to najlepiej bierz wossnera , vertexa juz nigdy nie ruszę bo pękł... jak tez pisalem,
1 pierscieniowe szybciej reagują na gaz, motor lepiej się wkreca i ma wyższą moc gdyż ma mniejszą powierzchnię tarcia- 1 pierścien

w 2 pierscieniowych-tłok endurowski motor dłużej jeździ, nie jest tak "wyżyłowany" jak 1 pierscieniowy, jednak wadą tego jest to że nicasil bardziej po dupie dostaje
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez komuch » 27/4/2010, 20:23

o thx wlasnie co do tych odpowietrznikow mam zamiar je kupic ale nie mam pojecia jak fachowa to sie nazywa i nie moge tego znalesc jezeli bylbys w stanie wyslac mi aukcjie na allegro bylbym wdzieczny a co do tłokow wlasnie podales mi informacje o ktora tez mi chodzilo ale o ktorej zapomnialem a dokladnie o nicasil u siebie go mam i teraz juz wiem ktory wziac tłok aby zadbac o cylinder i silnik
komuch
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 11/8/2009, 17:30

Postprzez henio12323 » 27/4/2010, 21:05

niby tak :P ale tu raczej chodzi o wyrównanie cisnienia amortyzatorów z cisnieniem atmosferycznym :P dla zawodowców to moze i roznica dla kogos kto dopiero zaczyna sie w to bawic nie ma znaczenia czy jest nieco wyzsze albo nizsze cisnienie :P jak w amorkach podczas rozbierania jest jakies cisnienie to sie odpowietrza i wszystko sie wyrównuje ale potem podczas uzytkowania nie ma prawa sie tam zbierac powietrze :P bo niby skad jak to jest uklad zamkniety :P to jest bardzie bajer albo cos dla zawodników :D przy normalnej jeździe czy ma sie te odpowietrzniki czy nie to żadna roznicaa :P ja tam u siebie w zawieszeniu nic nie odpuszczalem nigdy i bylo jakos dobrze :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bostorn » 27/4/2010, 22:08

bo ty jeździc nie potrafisz ^_^

u mnie byly odpowietrzniki ale mi mechanik zdjął teraz jeżdze bez i mi lekko czasami po ostrej jeździe olej nadbrudzi regulacje ;p

cisnienie jest i tam będzie :) w koncu zbiera sie tam powietrze, amory pracują

a aukcja hmm myslalem ze to droższe

zalezy jakie masz jeszcze zawieszenie
http://allegro.pl/item1012793346_odpowi ... 48_4m.html

i kayaba, showa
http://allegro.pl/item1011865963_odpowi ... ba_5m.html
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 28/4/2010, 14:01

ale skad tam sie zbiera powietrze ;P uszczelniaczami pobiera xd ? tam jest i nie ma prawa nic wyciec ani nic sie dobic :P roznica cisnienia jest wtedy kiedy jest np cieply dzien wysokie cisnienie to wtedy zawieszenie nie pracuje tak jak po odpowietrzeniu :P a tak ogolnie u mnie kazdy kto smiga crossami nigdy nie odpowietrza :P a jakos smigaja daja rade i nie marudza na zle zawieszenie P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez komuch » 28/4/2010, 14:44

thx bastron za link po majowce zajme sie tym
komuch
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 11/8/2009, 17:30

Postprzez Bostorn » 28/4/2010, 18:41

henio12323 napisał(a):ale skad tam sie zbiera powietrze ;P uszczelniaczami pobiera xd ? tam jest i nie ma prawa nic wyciec ani nic sie dobic :P roznica cisnienia jest wtedy kiedy jest np cieply dzien wysokie cisnienie to wtedy zawieszenie nie pracuje tak jak po odpowietrzeniu :P a tak ogolnie u mnie kazdy kto smiga crossami nigdy nie odpowietrza :P a jakos smigaja daja rade i nie marudza na zle zawieszenie P


tyy no ja też nie jeżdze na odpowietrznikach ;d

ale znajomi jeżdzący na tym, zawodowcy mowią że jest wielka roznica
na ostatnim treningu nie dosc ze było cieplo i wiało strasznie, kurzylo sie to do tego trening był ostry ;d wiec jak najbardziej odpowietrznik potrzebny
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 28/4/2010, 20:51

haha no dla zawodowca to wiesz :P 1 kostka w oponie urwana a on wyczuje ze zbierznosc moto traci :P jak juz wspomnialem jak najbardziej jest roznica. ale dla zwyklego smiertelnika jest niezauwazalna :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości




na górê