Motocykl do miasta
Posty: 31
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Przelicz jeszcze dobrze to co koledzy mówią n/t utrzymania motocykla, bo coś mi się zdaje że nie ogarniasz kosztów.
Przy wiekszosci uzywanych sprzetow (sportowych) wygląda to mniej-wiecej tak:
olej - co 6 kkm (wymiana) - koszt - w zależności od oleju, ale musisz liczyc ze 100 zł minimum
opony 10-15 kkm - koszt - 500- 1500 zl (w zależności co potzrebujesz, generalnie im drożej tym krócej wytrzymują za to są "bezpieczniejsze"), myślę że dla w/w sprzętów zamknąłbyś sie w 800 zł/opony/sezon
zestaw napędowy - co 15-20 kkm wymiana - koszt 400 - 1000 zł
ubezpieczenie - 130 zł/rok (OC w PZU, AC jest zawsze dość drogie ze wzgledu na inna "grupe ryzyka" motocykli, noi oczywiscie wszystko zalezy od znizek
regulacja zaworów/gaźników - generalnie to raz na sezon/dwa powinno się takie coś robić, koszty - do 500zł powinno styknąć
przegląd techniczny - ~100zł raz na sezon
klocki hamulcowe - ~200 zł - przy w/w przebiegach byćmoże starczą na 2 sezony.
smar do łańcucha - 40~50 zł/sezon
roboty z silnikiem - generalnie to większość motocykli o zacieciu sprzetowym wymaga mniejszych badz wiekszych robót przy przebiegu 50-60 kkm - tutaj już ceny zależą od sprzętu, mechanika , dostepnosci czesci i zuzycia sprzetu. Bycmoze wczesniej dopadnie Cie zmiana sprzegła.
Takim sposobem dochodzi kolejne 1.5 - 2tys co sezon wrzucone w motocykl. Byćmoże niektóre kalkulacje są przesadzone, ale na podstawie własnego doświadczenia powiem ze ponizej 1 tys zł/sezon będzie ciężko zejsc. Nie mówie tego żeby Cie odstraszyc itp, ale zebys wiedział że takie koszty się prędzej czy później pojawią. Po kupnie używki odrazu dolicz koszt wszystkich płynów i regulację - bez tego się w 80% nie obejdzie
Pozdrawiam
Przy wiekszosci uzywanych sprzetow (sportowych) wygląda to mniej-wiecej tak:
olej - co 6 kkm (wymiana) - koszt - w zależności od oleju, ale musisz liczyc ze 100 zł minimum
opony 10-15 kkm - koszt - 500- 1500 zl (w zależności co potzrebujesz, generalnie im drożej tym krócej wytrzymują za to są "bezpieczniejsze"), myślę że dla w/w sprzętów zamknąłbyś sie w 800 zł/opony/sezon
zestaw napędowy - co 15-20 kkm wymiana - koszt 400 - 1000 zł
ubezpieczenie - 130 zł/rok (OC w PZU, AC jest zawsze dość drogie ze wzgledu na inna "grupe ryzyka" motocykli, noi oczywiscie wszystko zalezy od znizek

regulacja zaworów/gaźników - generalnie to raz na sezon/dwa powinno się takie coś robić, koszty - do 500zł powinno styknąć
przegląd techniczny - ~100zł raz na sezon
klocki hamulcowe - ~200 zł - przy w/w przebiegach byćmoże starczą na 2 sezony.
smar do łańcucha - 40~50 zł/sezon
roboty z silnikiem - generalnie to większość motocykli o zacieciu sprzetowym wymaga mniejszych badz wiekszych robót przy przebiegu 50-60 kkm - tutaj już ceny zależą od sprzętu, mechanika , dostepnosci czesci i zuzycia sprzetu. Bycmoze wczesniej dopadnie Cie zmiana sprzegła.
Takim sposobem dochodzi kolejne 1.5 - 2tys co sezon wrzucone w motocykl. Byćmoże niektóre kalkulacje są przesadzone, ale na podstawie własnego doświadczenia powiem ze ponizej 1 tys zł/sezon będzie ciężko zejsc. Nie mówie tego żeby Cie odstraszyc itp, ale zebys wiedział że takie koszty się prędzej czy później pojawią. Po kupnie używki odrazu dolicz koszt wszystkich płynów i regulację - bez tego się w 80% nie obejdzie

Pozdrawiam
- froger
- Świeżak
- Posty: 170
- Dołączył(a): 14/5/2008, 21:18
- Lokalizacja: Andrychów
Froger dobrze gada, może ten tysiak rocznie to za dużo ale coś koło tego. Zresztą kupując używany sprzęt na sam start jest te ok.500zł w serwisie.
No chyba, że ktoś lubi adrenalinkę i nie chce wiedzieć na czym jeździ...
No chyba, że ktoś lubi adrenalinkę i nie chce wiedzieć na czym jeździ...
Honda cb 450s -> FZS600
- mianps
- Świeżak
- Posty: 490
- Dołączył(a): 20/5/2009, 19:49
- Lokalizacja: Radom/Opole/Tomaszów Maz.
Dzięki, że to mówicie. Co do kosztów- spodziewałem się takich sum, mój najlepszy przyjaciel od wielu lat ma świra na punkcie motorów i widzę ile na to wydaje. Dlatego nie stawiam na razie sprawy jasno- jeśli dorwę pracę na weekendy- kupuję motor, jeśli nie to raczej odpada, i zostaje dalsza jazda autobusem...
- siwyIP
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 25/4/2010, 17:14
- Lokalizacja: Gdańsk
Jak to ma byc tanio a sie uczysz to chyba MZ 251. W miescie wystarczy w zupelnosci, 7s do 100km/h. Spalanie 3-4 litry. 120km/h max cisnienie. Ceny czesci jak do malucha. Jedynie z zewnatrz nie wyglada jak Japoniec. Ale jak sie uczysz a moto na pewno bedziesz zostawial przed szkola. To koledzy nei beda zazdrosni i ci nie potna siedzisla nei urwa lusterka itd. Z takim czyms tez sie musisz liczyc.
Jak chcesz Inna konstrukcje niz DDR i ZSRR, lub CZ. To musisz szukac okazji, ja wylicytowalem przez nie uwage goscia takei cos
http://allegro.pl/item993387351_suzuki_gsx_400e.html
Wszyscy polecaja GS 500, XJ 600, CB500, ER-5.
Tylko ze jezeli wszyscy to polecaja i ci co sie pytaja, je kupuja. No to wiadomo ze na poczatku kazdemu sie wywrotka zdarzy, nie umiejtne obchodzenie sie ze sprzeglem itp. A pozniej sprzedaja to dalej bo sie nauczyli juz tego i owego i przesiadaj sie na wieksze. A ktos uczacy kupuje szrot. Wiec znalezc sprzet zadbany za male pieniadze w tej klasie tez jest ciezko.
Jak chcesz Inna konstrukcje niz DDR i ZSRR, lub CZ. To musisz szukac okazji, ja wylicytowalem przez nie uwage goscia takei cos
http://allegro.pl/item993387351_suzuki_gsx_400e.html
Wszyscy polecaja GS 500, XJ 600, CB500, ER-5.
Tylko ze jezeli wszyscy to polecaja i ci co sie pytaja, je kupuja. No to wiadomo ze na poczatku kazdemu sie wywrotka zdarzy, nie umiejtne obchodzenie sie ze sprzeglem itp. A pozniej sprzedaja to dalej bo sie nauczyli juz tego i owego i przesiadaj sie na wieksze. A ktos uczacy kupuje szrot. Wiec znalezc sprzet zadbany za male pieniadze w tej klasie tez jest ciezko.
- Kung-fu Panda
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 10/11/2009, 16:58
- Lokalizacja: Toruń
Myślę, że MZ 251 odpada, miałem z tym motorkiem trochę do czynienia( jakaś wersja przeznaczona dla policji- podobno nieco wyżyłowana) i o ile w mieście da radę o tyle na trasie szybkiego ruchu może być cienko. Co do zazdrosnych przed szkołą- na parkingu są kamery, więc niech się nie krępują ;d.
- siwyIP
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 25/4/2010, 17:14
- Lokalizacja: Gdańsk
A ja jestem ciekaw czemu nikt nie traktuje tu powaznie Hondy CBR 125.
Pali mniej niz Ninja 250. Jedzie wystarczajaco szybko (okolice 130km/h). Czterosow. Gabarytowo idealny na miasto - lekki, waski, wysoki. Do okolo 5000 tys zl za roczniki 2004/2005.
Naprawde uwazacie, ze jest cos, co lepiej spelnialo by postawione wymagania?
Pali mniej niz Ninja 250. Jedzie wystarczajaco szybko (okolice 130km/h). Czterosow. Gabarytowo idealny na miasto - lekki, waski, wysoki. Do okolo 5000 tys zl za roczniki 2004/2005.
Naprawde uwazacie, ze jest cos, co lepiej spelnialo by postawione wymagania?
-
Seeker - Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 28/5/2009, 02:06
- Lokalizacja: Pruszków
http://www.allegro.pl/item1004420299_ya ... pilne.html
ostatnio dostałem służbowy skuter, jakieś 125ccm prosto z chin i powiem wam że w korkach i między autami nie ma nic lepszego. prędkość max około 90km/h a w porównaniu z 929 w korku jest 100 razy lepszy.
lekkie toto, zwinne, można przerzucać z boku na bok miedzy autami, po prostu rewelacja...
ostatnio dostałem służbowy skuter, jakieś 125ccm prosto z chin i powiem wam że w korkach i między autami nie ma nic lepszego. prędkość max około 90km/h a w porównaniu z 929 w korku jest 100 razy lepszy.
lekkie toto, zwinne, można przerzucać z boku na bok miedzy autami, po prostu rewelacja...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! 

-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Posty: 31
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości