Zobacz wątek - <i>[biblioteka]</i> Światła mijania w dzień - używać czy...
NAS Analytics TAG

[biblioteka] Światła mijania w dzień - używać czy...

Komentarze użytkowników
_________

Postprzez Komentatorzy » 20/4/2010, 22:55

Komentatorzy napisał(a):To ja jeszcze raz to wkleje: Wypadków w 2007 roku względem poprzedzającego 2006 było więcej o 5,67% Pojazdów mechanicznych w 2007 roku względem poprzedzającego 2006 było więcej o 7,48% Gdzie tu masz więcej wypadków na ilość pojazdów mechanicznych? Czy ty naprawdę szybciej dostrzegasz samochód w zacienionym lesie jak ma wyłączone światła i jedzie z naprzeciwka??<br><hr>mianps<br>
Wklej to jeszcze dziesięć razy, bo nadal nie widać związku ilości zarejestrowanych pojazdów z ilością wypadków.. <br><hr>Tom01
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez mianps » 20/4/2010, 22:55

Nie odpowiedziałeś na moje pytanie:
Czy Ty, Tom01 naprawdę szybciej dostrzegasz samochód w zacienionym lesie jak ma wyłączone światła i jedzie z naprzeciwka?? Czy może jak ma włączone?
Honda cb 450s -> FZS600
mianps
Świeżak
 
Posty: 490
Dołączył(a): 20/5/2009, 19:49
Lokalizacja: Radom/Opole/Tomaszów Maz.


Postprzez Komentatorzy » 20/4/2010, 22:58

Komentatorzy napisał(a):O co ta kłótnia?
Nakaz jazdy na światłach spowodował wzrost liczby wypadków, przecież to jasne.
Jeżeli ktoś nie widzi tego na wykresie, to nie skończył jeszcze gimnazjum albo jest upośledzony.

<a href="http://dadrl.pl/images/wykres_dadrl.jpg" target="blank" class="link">http://dadrl.pl/images/wykres_dadrl.jpg</a><br><hr>zbulwersowany motocyklista<br>
Komentatorzy napisał(a):Ilość wypadków wzrosła, bo jest więcej samochodów. <br><hr>mahone<br>
Komentatorzy napisał(a):Grochem o ścianę. Przecież w 2004, 2005, 2006, 2007, 2008 też wzrosła. I to o podobną ilość. <br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):I co z tego? W 2007 wzrosła ilość samochodów i wypadków to znaczy jak jest więcej samochodów to jest więcej wypadków. Co jest zresztą logiczne.<br><hr>mahone<br>
Komentatorzy napisał(a):W 2004 roku wzrosła ilość samochodów. W 2005 również. I nawet w 2006, nie mówiąc o 2007, 2008 i 2009. A TYLKO w 2007 wzrosła ilość wypadków. DLACZEGO?<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a): To przeanalizuj o ile wzrosła wypadkowość w styczniu, lutym, marcu 2007 roku to się dowiesz czemu w 2007 roku patrząc na cały rok wzrosła wypadkowość<br><hr>mianps<br>
A co to ma za związek? Nie próbuj wmawiać ludziom że to okres kiedy też w 2006 był nakaz świecenia bo to jest zwyczajna manipulacja lub, co lepsze dla Ciebie, po prostu fundamentalna nieznajomość rzeczy. <br><hr>Tom01
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez mianps » 20/4/2010, 23:00

Nie odpowiedziałeś na moje pytanie:
Czy Ty, Tom01 naprawdę szybciej dostrzegasz samochód w zacienionym lesie jak ma wyłączone światła i jedzie z naprzeciwka?? Czy może jak ma włączone?
Honda cb 450s -> FZS600
mianps
Świeżak
 
Posty: 490
Dołączył(a): 20/5/2009, 19:49
Lokalizacja: Radom/Opole/Tomaszów Maz.

Postprzez Komentatorzy » 20/4/2010, 23:04

Komentatorzy napisał(a):Nie odpowiedziałeś na moje pytanie: Czy Ty, Tom01 naprawdę szybciej dostrzegasz samochód w zacienionym lesie jak ma wyłączone światła i jedzie z naprzeciwka?? Czy może jak ma włączone? <br><hr>mianps<br>
Odpowiedziałem już z dziesięć razy w tym wątku, polecam najpierw czytać zamiast powielać pytania. Oczywiście że lepiej dostrzegam samochód z zapalonymi. Każdy to widzi. Tylko co z tego? Sądzisz uparcie że jeśli widzę go lepiej to jest bezpieczniej? Guzik prawda, nawet nie zorientujesz się kiedy uderzysz w dziecko na jezdni bo będziesz się mimowolnie gapił na światła. Jak ćma. Takich wypadków było sporo. Naprawdę. <br><hr>Tom01
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez mianps » 20/4/2010, 23:08

Komentatorzy napisał(a):
Komentatorzy napisał(a):Nie odpowiedziałeś na moje pytanie: Czy Ty, Tom01 naprawdę szybciej dostrzegasz samochód w zacienionym lesie jak ma wyłączone światła i jedzie z naprzeciwka?? Czy może jak ma włączone? <br><hr>mianps<br>
Odpowiedziałem już z dziesięć razy w tym wątku, polecam najpierw czytać zamiast powielać pytania. Oczywiście że lepiej dostrzegam samochód z zapalonymi. Każdy to widzi. Tylko co z tego? Sądzisz uparcie że jeśli widzę go lepiej to jest bezpieczniej? Guzik prawda, nawet nie zorientujesz się kiedy uderzysz w dziecko na jezdni bo będziesz się mimowolnie gapił na światła. Jak ćma. Takich wypadków było sporo. Naprawdę. <br><hr>Tom01


Dziękuje za jednoznaczną odpowiedź.
Tom01 jak widzi lepiej samochód to jest mniej bezpiecznie - puenta całego tematu o istocie używania świateł 24h

I mam nadzieje, że Cię nie spotkam nigdy na drodze bo jeżdżę ostatnio rowerem. Jeszcze zagapisz się na jakieś światła samochodu i mnie nie zauważysz....tfu tfu

zabrać prawo jazdy takiemu i tyle...

Tyle w temacie, idę spać
Honda cb 450s -> FZS600
mianps
Świeżak
 
Posty: 490
Dołączył(a): 20/5/2009, 19:49
Lokalizacja: Radom/Opole/Tomaszów Maz.

Postprzez Komentatorzy » 20/4/2010, 23:11

Komentatorzy napisał(a):LEPIEJ WIDAĆ = MNIEJ BEZPIECZNIE. Jeden z dowodów: Techniczne badanie interakcji w warunkach rzeczywistego ruchu drogowego w obszarze zabudowanym i niezabudowanym Analiza funkcjonowania narządu wzroku za pomocą systemu „viewpoint” przy użyciu najnowocześniejszych programów do analizy rastrowej w celu naukowej oceny skutków jazdy z włączonymi światłami w ciągu dnia Pisemne stanowisko – Informacja wstępna Na zlecenie bmvit Federalnego Ministerstwa ds. Transportu, Innowacji i Technologii Praca badawcza przygotowana przez EPIGUS Instytut Kompleksowego Badania Wypadków i Bezpieczeństwa (Institut für ganzheitliche Unfall- und Sicherheitsforschung) 1010 Wiedeń, Schmerlingsplatz 3/7 Tel. / Fax: + 43 (01) 208 90 90 Kierownik projektu Prof. dr inż. Ernst Pfleger Koordynacja projektu: Dypl. Inż. Kornelia Strasser Udział w projekcie Martin Koza Teresa Hauck Manfred Hohenbüchler Senad Lalic Dominik Misslinger. CYTAT: W przypadku jazdy z włączonymi światłami przy sprzyjających / optymalnych warunkach
oświetleniowych (sucha nawierzchnia, doskonała widoczność) trudno jednak mówić o realnych korzyściach, ponieważ wcześniejsze dostrzeżenie nadjeżdżającego pojazdu nie odgrywa tu istotnej roli. Kierowca bowiem dłużej zatrzymuje w tym przypadku wzrok na
włączonym reflektorze. Analizy wskazują jednak wyraźnie, że większa liczba oraz długość spojrzeń powoduje, że kierowca dysponuje mniejszą ilością czasu na wykonywanie innych ważnych czynności związanych z kierowaniem pojazdem. W pojedynczych przypadkach włączone w ciągu dnia światła powodowały, że kierowca zapominał o priorytetach w czasie jazdy, koncentrując uwagę na włączonych reflektorach nadjeżdżającego pojazdu, odrywał spojrzenie od osób, pojazdów czy też obiektów. KONIEC CYTATU Proszę teraz o dowód że jest odwrotnie. <br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):BARDZO PROSZĘ wszystkich twierdzących że lepsza widoczność pojazdów z włączonymi światłami zwiększa bezpieczeństwo o wskazanie jakichkolwiek wyników badań w tej materii.<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):ITS zrobił takie badania.<br><hr>mahone<br>
Raport który masz zapewne kolego na myśli nie jest poparty żadnymi badaniami. Jest zbiorem przekonań i wyobrażeń kilku ludzi, którzy aby obronić z góry założoną tezę wybrali z raportów policji pasujące klasyfikacje wypadków. Nawet zdjęcia obrazujące omawiane aspekty nie zostały przez nich zrobione. Nawiasem mówiąc żaden z autorów tego raportu nie ma żadnego dorobku ani doświadczenia w pracy nad bezpieczeństwem na drogach, a prowadzący profesor Żagan specjalizuje się w oświetlaniu budowli a nie bezpieczeństwie transportu. Następny proszę. <br><hr>Tom01
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 20/4/2010, 23:14

Komentatorzy napisał(a):Nie odpowiedziałeś na moje pytanie: Czy Ty, Tom01 naprawdę szybciej dostrzegasz samochód w zacienionym lesie jak ma wyłączone światła i jedzie z naprzeciwka?? Czy może jak ma włączone? <br><hr>mianps<br>
Komentatorzy napisał(a):Odpowiedziałem już z dziesięć razy w tym wątku, polecam najpierw czytać zamiast powielać pytania. Oczywiście że lepiej dostrzegam samochód z zapalonymi. Każdy to widzi. Tylko co z tego? Sądzisz uparcie że jeśli widzę go lepiej to jest bezpieczniej? Guzik prawda, nawet nie zorientujesz się kiedy uderzysz w dziecko na jezdni bo będziesz się mimowolnie gapił na światła. Jak ćma. Takich wypadków było sporo. Naprawdę. <br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a): Dziękuje za jednoznaczną odpowiedź. Tom01 jak widzi lepiej samochód to jest mniej bezpiecznie - puenta całego tematu o istocie używania świateł 24h I mam nadzieje, że Cię nie spotkam nigdy na drodze bo jeżdżę ostatnio rowerem. Jeszcze zagapisz się na jakieś światła samochodu i mnie nie zauważysz....tfu tfu zabrać prawo jazdy takiemu i tyle... Tyle w temacie, idę spać<br><hr>mianps<br>
Mam nadzieję, że inni czytający wykażą się choć minimalną chęcią czytania ze zrozumieniem i dostrzegą paradoks opisanej przeze mnie sytuacji.<br><hr>Tom01
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 20/4/2010, 23:14

NIE DLA ŚWIATEŁ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Za autostrade płać ,przekroczyłeś prędkość płać,żle zaparkowałeś płać ,wymieniłeś prawo jazdy ( stare było dobre)płać,ochlapałeś płać ,zapomniałeś włączyć świateła płać,zrobili ci czarni zdjęcie płać,Może będzie szybciej za co sie nie płaci ?A gdzie jest nasza kasa ???????<br><hr>mam dość
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 20/4/2010, 23:29

Kiedy powiedzą w TV, że światła są nic nie warte, dopiero wówczas większość zwolenników stwierdzi ze coś w tym jest. Im więcej się na ten temat mówi w mediach tym bardziej maleje poparcie dla świateł. Średnio 15% rocznie. Ciekawe co?<br><hr>Tom01
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 21/4/2010, 07:33

Komentatorzy napisał(a):To ja jeszcze raz to wkleje: Wypadków w 2007 roku względem poprzedzającego 2006 było więcej o 5,67% Pojazdów mechanicznych w 2007 roku względem poprzedzającego 2006 było więcej o 7,48% Gdzie tu masz więcej wypadków na ilość pojazdów mechanicznych? Czy ty naprawdę szybciej dostrzegasz samochód w zacienionym lesie jak ma wyłączone światła i jedzie z naprzeciwka??<br><hr>mianps<br>
A wykres widział?
Tam masz ilość wypadków na 1000 samochodów. Ile klas szkoły skończyłeś?
<a href="http://dadrl.pl/images/wykres_dadrl.jpg" target="blank" class="link">http://dadrl.pl/images/wykres_dadrl.jpg</a><br><hr>jaga
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 21/4/2010, 08:12

Samochód bez świateł nawet w dzień jest kompletnie niewidoczny. Tyle w tym temacie.<br><hr>kierowca zawodowy
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 21/4/2010, 08:37

Komentatorzy napisał(a):Nie odpowiedziałeś na moje pytanie: Czy Ty, Tom01 naprawdę szybciej dostrzegasz samochód w zacienionym lesie jak ma wyłączone światła i jedzie z naprzeciwka?? Czy może jak ma włączone? <br><hr>mianps<br>
A ty odpowiedz na takie pytanie: z jakiej odległości dostrzegasz samochód bez świateł, a z jakiej ze światłami. W dzień i nie podczas deszczu i nie podczas mgły. Może być z dokładnością do 100 m.<br><hr>jaga
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 21/4/2010, 08:53

Komentatorzy napisał(a):O co ta kłótnia?
Nakaz jazdy na światłach spowodował wzrost liczby wypadków, przecież to jasne.
Jeżeli ktoś nie widzi tego na wykresie, to nie skończył jeszcze gimnazjum albo jest upośledzony.

<a href="http://dadrl.pl/images/wykres_dadrl.jpg" target="blank" class="link">http://dadrl.pl/images/wykres_dadrl.jpg</a><br><hr>zbulwersowany motocyklista<br>
Komentatorzy napisał(a):Ilość wypadków wzrosła, bo jest więcej samochodów. <br><hr>mahone<br>
Komentatorzy napisał(a):Grochem o ścianę. Przecież w 2004, 2005, 2006, 2007, 2008 też wzrosła. I to o podobną ilość. <br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):I co z tego? W 2007 wzrosła ilość samochodów i wypadków to znaczy jak jest więcej samochodów to jest więcej wypadków. Co jest zresztą logiczne.<br><hr>mahone<br>
Komentatorzy napisał(a):W 2004 roku wzrosła ilość samochodów. W 2005 również. I nawet w 2006, nie mówiąc o 2007, 2008 i 2009. A TYLKO w 2007 wzrosła ilość wypadków. DLACZEGO?<br><hr>Tom01<br>
A co mnie to obchodzi dlaczego?
Gdyby nie światła to w 2007 byłoby 20% więcej wypadków, to wiem.<br><hr>mahone
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 21/4/2010, 08:56

Komentatorzy napisał(a):LEPIEJ WIDAĆ = MNIEJ BEZPIECZNIE. Jeden z dowodów: Techniczne badanie interakcji w warunkach rzeczywistego ruchu drogowego w obszarze zabudowanym i niezabudowanym Analiza funkcjonowania narządu wzroku za pomocą systemu „viewpoint” przy użyciu najnowocześniejszych programów do analizy rastrowej w celu naukowej oceny skutków jazdy z włączonymi światłami w ciągu dnia Pisemne stanowisko – Informacja wstępna Na zlecenie bmvit Federalnego Ministerstwa ds. Transportu, Innowacji i Technologii Praca badawcza przygotowana przez EPIGUS Instytut Kompleksowego Badania Wypadków i Bezpieczeństwa (Institut für ganzheitliche Unfall- und Sicherheitsforschung) 1010 Wiedeń, Schmerlingsplatz 3/7 Tel. / Fax: + 43 (01) 208 90 90 Kierownik projektu Prof. dr inż. Ernst Pfleger Koordynacja projektu: Dypl. Inż. Kornelia Strasser Udział w projekcie Martin Koza Teresa Hauck Manfred Hohenbüchler Senad Lalic Dominik Misslinger. CYTAT: W przypadku jazdy z włączonymi światłami przy sprzyjających / optymalnych warunkach
oświetleniowych (sucha nawierzchnia, doskonała widoczność) trudno jednak mówić o realnych korzyściach, ponieważ wcześniejsze dostrzeżenie nadjeżdżającego pojazdu nie odgrywa tu istotnej roli. Kierowca bowiem dłużej zatrzymuje w tym przypadku wzrok na
włączonym reflektorze. Analizy wskazują jednak wyraźnie, że większa liczba oraz długość spojrzeń powoduje, że kierowca dysponuje mniejszą ilością czasu na wykonywanie innych ważnych czynności związanych z kierowaniem pojazdem. W pojedynczych przypadkach włączone w ciągu dnia światła powodowały, że kierowca zapominał o priorytetach w czasie jazdy, koncentrując uwagę na włączonych reflektorach nadjeżdżającego pojazdu, odrywał spojrzenie od osób, pojazdów czy też obiektów. KONIEC CYTATU Proszę teraz o dowód że jest odwrotnie. <br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):BARDZO PROSZĘ wszystkich twierdzących że lepsza widoczność pojazdów z włączonymi światłami zwiększa bezpieczeństwo o wskazanie jakichkolwiek wyników badań w tej materii.<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):ITS zrobił takie badania.<br><hr>mahone<br>
Komentatorzy napisał(a):Raport który masz zapewne kolego na myśli nie jest poparty żadnymi badaniami. Jest zbiorem przekonań i wyobrażeń kilku ludzi, którzy aby obronić z góry założoną tezę wybrali z raportów policji pasujące klasyfikacje wypadków. Nawet zdjęcia obrazujące omawiane aspekty nie zostały przez nich zrobione. Nawiasem mówiąc żaden z autorów tego raportu nie ma żadnego dorobku ani doświadczenia w pracy nad bezpieczeństwem na drogach, a prowadzący profesor Żagan specjalizuje się w oświetlaniu budowli a nie bezpieczeństwie transportu. Następny proszę. <br><hr>Tom01<br>
Bardziej cenie raporty fachowców niż fantazje jakiegoś wariata.
<br><hr>mahone
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 21/4/2010, 09:03

Komentatorzy napisał(a):Samochód bez świateł nawet w dzień jest kompletnie niewidoczny. Tyle w tym temacie.<br><hr>kierowca zawodowy<br>
Tyle różnych tonów wypowiedzi było w tych komentarzach, że nie wiem czy to żart jest czy zgryźliwość?<br><hr>Tom01
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 21/4/2010, 09:03

Komentatorzy napisał(a):Samochód bez świateł nawet w dzień jest kompletnie niewidoczny. Tyle w tym temacie.<br><hr>kierowca zawodowy<br>
Potwierdzam, ja mam często kłopoty z zauważeniem ciemnego samochodu bez świateł, który zlewa się z asfaltem, a często jeżdżę do Niemiec gdzie niestety jest dużo takich cichociemnych.<br><hr>bronson
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 21/4/2010, 09:08

Komentatorzy napisał(a):O co ta kłótnia?
Nakaz jazdy na światłach spowodował wzrost liczby wypadków, przecież to jasne.
Jeżeli ktoś nie widzi tego na wykresie, to nie skończył jeszcze gimnazjum albo jest upośledzony.

<a href="http://dadrl.pl/images/wykres_dadrl.jpg" target="blank" class="link">http://dadrl.pl/images/wykres_dadrl.jpg</a><br><hr>zbulwersowany motocyklista<br>
Komentatorzy napisał(a):Ilość wypadków wzrosła, bo jest więcej samochodów. <br><hr>mahone<br>
Komentatorzy napisał(a):Grochem o ścianę. Przecież w 2004, 2005, 2006, 2007, 2008 też wzrosła. I to o podobną ilość. <br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):I co z tego? W 2007 wzrosła ilość samochodów i wypadków to znaczy jak jest więcej samochodów to jest więcej wypadków. Co jest zresztą logiczne.<br><hr>mahone<br>
Komentatorzy napisał(a):W 2004 roku wzrosła ilość samochodów. W 2005 również. I nawet w 2006, nie mówiąc o 2007, 2008 i 2009. A TYLKO w 2007 wzrosła ilość wypadków. DLACZEGO?<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):A co mnie to obchodzi dlaczego?
Gdyby nie światła to w 2007 byłoby 20% więcej wypadków, to wiem.<br><hr>mahone<br>
To już nawet nie jest śmieszne. W 25 latach kiedy Policja publikuje raporty nie BYŁO NIGDY 20% wzrostu ilości wypadków a przez 22 lata nie było obowiązku świateł w dzień cały rok. DLACZEGO miałoby być ich więcej w 2007? Bo tak powiedzieli w telewizorze?<br><hr>Tom01
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 21/4/2010, 09:09

Komentatorzy napisał(a):Samochód bez świateł nawet w dzień jest kompletnie niewidoczny. Tyle w tym temacie.<br><hr>kierowca zawodowy<br>
Komentatorzy napisał(a):Potwierdzam, ja mam często kłopoty z zauważeniem ciemnego samochodu bez świateł, który zlewa się z asfaltem, a często jeżdżę do Niemiec gdzie niestety jest dużo takich cichociemnych.<br><hr>bronson<br>
I jak rozumiem na poboczach jest mnóstwo porozwalanych aut a karetki nie nadążają z wywożeniem trupów?<br><hr>Tom01
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 21/4/2010, 09:11

Komentatorzy napisał(a):Samochód bez świateł nawet w dzień jest kompletnie niewidoczny. Tyle w tym temacie.<br><hr>kierowca zawodowy<br>
Komentatorzy napisał(a):Tyle różnych tonów wypowiedzi było w tych komentarzach, że nie wiem czy to żart jest czy zgryźliwość?<br><hr>Tom01<br>
Nie widzę w tym nic śmiesznego.
Jako kierowca zawodowy coś na ten temat mogę powiedzieć, a z ciebie to tylko taki gawędziarz amator.<br><hr>kierowca zawodowy
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na gr