Po czym poznać że motocykl wymaga synchronizacji gażników??
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Po czym poznać że motocykl wymaga synchronizacji gażników??
Chcę kupić SUZUKI GSF 400. Sprzedawca mówi że od 2 lat praktycznie go nie używa bo pracuje za granicą. Przez tą przerwę w eksploatacji motor potrzebuje synchronizacji gaźników. Po czym poznać że synchronizacja rzeczywiście jest potrzebna i że jego ewentualna zła praca nie jest spowodowana jakąś inną wadą . Jeszcze u niego nie byłem i nie wiem jak chodzi. w najbliższym czasie mam zamiar po niego jechać a nie znam żadnego mechanika który mógłby jechać zemną więc proszę was o wskazówki czym się sugerować. Z góry dziękuję za pomoc.
- rc1234
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 8/4/2010, 10:38
-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
dla niewprawnego oka/ucha trudno poznać czy brak synhronizacji to przyczyna problemów z rozruchem silnika, pływaniem na obrotach, czy strzelaniem w tłumik. Czasem motocykl wymaga synhronizacji a wszystko działa dobrze. No tak dobrze, nie super ale zwyczajnie dobrze, a jak podłaczysz wakuometry to się okazuje że np jeden cylinder dzieli przepaść od pozostałych...Polecam Ci jednak by ktoś kto się zna na tym podjechał z Tobą. lepiej później niż miałbyś kupować "na gębę" a później pisać tutaj tematy "chłopaki coś mi stuka jak w traktorze z dołu silnika..." albo "jechałem i nagle zaczął się dławić...coś strzeliło w tłumik i później nie chciał odpalić..."
Tak się łamie zawory...tak się strzela z korby. Dla nie wprawnego ucha praca Ducati będzie złomowata...chociaż tak ma być...inny przestraszy się jak ognia tego, że w jakiejś cbr F2 coś strasznie trzepie w silniku na wolnych obrotach...(napinacz..) a mimo tego sprzęt może być w super stanie.
Weź ze sobą mechanika albo inaczej kupujesz loterie. W tym sezonie na tym portalu już 5ciu kupiło .... 5 strzałów z korby i silniki na śmietnik....i koszty...i koszty..
Tak się łamie zawory...tak się strzela z korby. Dla nie wprawnego ucha praca Ducati będzie złomowata...chociaż tak ma być...inny przestraszy się jak ognia tego, że w jakiejś cbr F2 coś strasznie trzepie w silniku na wolnych obrotach...(napinacz..) a mimo tego sprzęt może być w super stanie.
Weź ze sobą mechanika albo inaczej kupujesz loterie. W tym sezonie na tym portalu już 5ciu kupiło .... 5 strzałów z korby i silniki na śmietnik....i koszty...i koszty..
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Jest jedna zasada jaką się trzeba kierować przy kupnie motocykla. Robi się mu pełny serwis.
- wymiana oleju
- synchronizacja i może czyszczenie gaźników
- regulacja zaworów
- wymiana filtrów
Czemu:
- olej czy jeździ czy stoi po 2-ch latach czy po 6k km jest do wymiany
- każdy gaźnik rozreguluje się po 10 k km. Czy motocykl chodzi równo czy mniej równo, po synchronizacji zawsze jest lepiej.
- o ile regulacja zaworów może być niekonieczna o tyle rozregulowanie może być niebezpieczne i grozi np. wypaleniem gniazd zaworowych.
- filtry wiadomo, oleju czy powietrza nie wiadomo co w nich siedzi. Wymiana oleju bez filtra jest bez sensu. Wymiana filtra powietrza powinna być bezpośrednio przed synchronizacją gaźników.
- wymiana oleju
- synchronizacja i może czyszczenie gaźników
- regulacja zaworów
- wymiana filtrów
Czemu:
- olej czy jeździ czy stoi po 2-ch latach czy po 6k km jest do wymiany
- każdy gaźnik rozreguluje się po 10 k km. Czy motocykl chodzi równo czy mniej równo, po synchronizacji zawsze jest lepiej.
- o ile regulacja zaworów może być niekonieczna o tyle rozregulowanie może być niebezpieczne i grozi np. wypaleniem gniazd zaworowych.
- filtry wiadomo, oleju czy powietrza nie wiadomo co w nich siedzi. Wymiana oleju bez filtra jest bez sensu. Wymiana filtra powietrza powinna być bezpośrednio przed synchronizacją gaźników.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości