Zobacz wÄ…tek - Yanaha FZS 600 Fazer - pare pytan...
NAS Analytics TAG

Yanaha FZS 600 Fazer - pare pytan...

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Yanaha FZS 600 Fazer - pare pytan...

Postprzez brk » 13/2/2007, 16:20

Fazer ma nawiniete 18 tys. km., do tej pory byl dopieszczany w serwisie Yamahy, natomiast teraz chce zadbac o niego sam. Zalozylem mu "sportowa" koncowke wydechu i gazniki zostaly zestrojone pod jego potrzeby.

1. Czy wymiana filtra powietrza na K&N da jakies efekty, czy bedzie to porostu filtr na lata?
2. Gdzie moge dostac dobrej jakosci filtry sozkowe i czy trzeba przestrajac gazniki po ich zainstalowaniu?
3. W isrt. obslugi mam inf. o wymianie oleju bez fitra co 6 tys. km. i z filtrem co 12 tys. km., czy nie wypadaloby wymieniac filtra przy kazdej wymianie oleju?
4. Po jakim przebiegu (orientacyjnie) powinienem wymienic swiece?-puki co silnik chodzi gladziutko, pieknie pali i ogolnie nie ma jakis niepokojacych objawow.
5. Nie moge nigdzie doszukac sie informacji odnosnie regulowania gaznikow- tzn. co ile tys. km. taki zabieg jest konieczny.

Chetnie wyminie sie "doswiadczeniami" z innym posiadaczem FZS 600.

Z gory dzieki z porady... :D
brk
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13/2/2007, 13:09


Postprzez exuprad » 14/2/2007, 13:08

1. Zalezy jaki filtr K&N. Jezeli jest to tylko wkladka to za duzo ci nie da, chyba ze silnik bedize potrzebowal wiecej powietrza po ew. instalacji sportowych dysz np. dynojet.

2. Dobre sa filtry k&n clamp-on, stozkowe. W komplecie dostajesz dwa filtry ktore montujesz zamiast airboxa bezposrednio na gardziele. Innych no name nie polecam. Kiedys mialem u siebie zalozone filtry Aomy ktore po odkreceniu przepustnicy robily sie wklesle :) Co do regulacji gaźników to z mojego doświadczenia wiem, że nie zawsze trzeba je regulować, a szczególnie tylko po wymianie filtra na bardziej przepustowy. Najlepiej potwierdzić to analizatorem spalin.

3. Ja wymieniam olej z filtrem co 10k. Jak masz nawiniete 18k to silnik powinien byc na tyle dotarty, aby spokojnie zmieniac go co 8/10k.

4. W specyfikacji swiec jest określony szacowany mileage. Od 3 lat używam tych samych NGK Iridium i zrobilem na nich juz 25k. Swiece chodzą jak nowe.

5. Poszukaj sobie książki serwisowej albo kit-book'a w pdf do twojego bike'a . Znajdziesz tam z dokładnie jakie działania wypadało by podjąć w zależności od przebiegu.


Moge ci sprzedac moją złotą myśl. Nie ma co na wyrost wkładać kasy w moto. Pojezdzisz 2 - 3 lata, zmienisz sobie moto i zaoszczędzisz kupe szmalu. Wszystkie te wkładki, filtry, duperele są nie potrzebne. Lepiej potrenować technikę jazdy. Jeżeli lekko naciągniesz zalecenia ksiażki serwisowej tez nic nie powinno się stać.
YZF+Highway To Hell
Avatar użytkownika
exuprad
Świeżak
 
Posty: 86
Dołączył(a): 28/7/2006, 17:45
Lokalizacja: Koszalin


Postprzez brk » 14/2/2007, 19:31

Dzieki! Problem z olejem polega tez na tym, ze przy mojej co tu duzo mowic dynamicznej jezdzie po ok 6 tys. km. poziom spada do minimum i w ostrych winklach itp. sytuacjach kontrolka od oleju zaczyna sie swiecic. Mam wtedy poprost dolac olej i dosmigac do 8, 10 tys.?
A co z filtrem oleju - wymieniac przy kazdej wymianie oleju?
Co do dupereli to w realnych planach sa stalowe oploty i w zasadzie tyle-nie liczac bardziej miekkich gum od standardowych d207. Natomiast Fazera kupilem nowego, 3 lata splacania i w planach jeszcze conajmniej 2 sezony... Potem przymierzam sie do KTM DUKA 990, ale od 2007r., bo ma duuuzo zmian na lepsze, no i do tego czasu pojawia sie na rynku wtornym...
brk
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13/2/2007, 13:09

Postprzez exuprad » 14/2/2007, 23:04

Dolewki oleju to normalna sprawa. Wazne, zeby dolewac tego samego oleju co jest zalany (albo podobnego). Jezeli masz 20W40 to spokojnie mozesz dolac 20W50. Oleje mogą być nawet różnych producentów. Filtr zmieniaj co 8 albo co 10k razem z olejem. Ciekawostką może być to, że u mnie w Thunderace kontrolka oleju potrafi zapalic sie nawet jak oleju jest zalane w opór.
YZF+Highway To Hell
Avatar użytkownika
exuprad
Świeżak
 
Posty: 86
Dołączył(a): 28/7/2006, 17:45
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez Manhatan » 14/2/2007, 23:22

A jak tam exuprad twoje prace nad liftingiem YZF'a?? Skończyłeś? Mógłbyś fotki zażucić :P
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez exuprad » 15/2/2007, 14:20

Sprawa wyglada tak, ze trafilem na warsztat, w którym czekam na poskładanie moto już 3ci miesiąc :( Jak tylko odbiore to wrzuce foty.
YZF+Highway To Hell
Avatar użytkownika
exuprad
Świeżak
 
Posty: 86
Dołączył(a): 28/7/2006, 17:45
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez tomekd » 17/2/2007, 00:30

1 To zalezy,jezeli masz zamiar trzymac moto dlugo to oplaca sie zalozyc K&N,aczkolwiek czesto trzeba przestroic uklad wolnych obrotow,ZOSTAW puszke powietrzna w spokoju,indywidualne clamp ons to bylo dobra w motos z lat 70-ych ,i wczesnych 80-ych.Chyba ze chcesz totalnie zrujnowac krzywa mocy,,,,,,,,,,

2 ^^^^^,bardzo duzy bol czaszki z ustawieniem gaznikow,nikt nie zaklada indywidualnych filtrow w 21 wieku,,,,,,,,,,,

3 Wymien filtr z wymiana oleju,lub przynajmniej odkrec filtr i wyjej ten czarny syf ktory sie nagromadzil jezeli chcesz zaoszczedzic pare groszy i wyminiac go co druga wymiane oleju,,,,,,,,


4 oplaca sie zalozyc iridium swiece ,wytrzymaja jakies 2 razy wiecej niz platynowe,lub 4 razy dluzej niz "zwykle",okolo 40 tys km.
tomekd
Świeżak
 
Posty: 131
Dołączył(a): 18/6/2006, 16:24
Lokalizacja: chicago

Postprzez exuprad » 17/2/2007, 10:22

Nie zgodze się z przedówcą :-) Moim zdaniem, jezeli airbox nie jest aktywny, nie ma zadnego systemu RAM, a pojemność clamp on jest liczona pod konkretny model to NAPEWNO nic złego nie powinno się stać, a wręcz przeciwnie.
YZF+Highway To Hell
Avatar użytkownika
exuprad
Świeżak
 
Posty: 86
Dołączył(a): 28/7/2006, 17:45
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez tomekd » 19/2/2007, 01:12

Puszka z ram air ma kilka zadan

1 silnik zawsze bedzie zasysal powietrze o temperaturze otoczenie,a nie podgrzane o 20-30 C z okolic silnika, chlodnicy,etc.Wyzsza temperatura powietrza= mniejsza moc.Wzrost temp z 10c do 40 C spowoduje spadek mocy o okolo 10 %.

2 rezonans puszki jest dobrany w celu wyprasowanie krzywej mocy ,eliminacja jej spowoduje powstanie paru dziur w mocy

3. Ram Air spowoduje powstanie pozytywnego cisnienia w puszce+ wieksza moc,ok.3% przy 240 km/h

Wloty powitrza w puszce bez Ram sa tak dobrane ze silnik zasysa zime powitrze z otoczenia a nie podgrzane prze silnik ,chlodnice,etc.

W sumie roznica pomiedzy puszka z Ram i bez sprowadza sie do punktu nr 3

Tak na marginesie Tunderace ma taki wlocik powietrza pomiedzy chodnica a rama,warto go zostanic w spokoju,jego zadaniem jest kierowanie zimnego powitrz do puszki.To samo dotyczy plaszczyka ktory izoluje gazniki od silnika.Co nie znaczy za nie mozna ulepszyc poszki od Yzf 1000 :-)

W przydadku clamp on pojemnosc ich nie ma za bardzo znaczenia,powitrze bardzo latwo do nich wplywa,ale tez i wypluwa,zjawisko rezonansu to tam raczej nie wystapi,,,,,,,,,plus silnik zawsze bedzie zasysal absurdalnie podgrzane powietrze,,,,,,,,,,moze to dobre na zime,,, ;-)
tomekd
Świeżak
 
Posty: 131
Dołączył(a): 18/6/2006, 16:24
Lokalizacja: chicago

Postprzez exuprad » 19/2/2007, 10:08

Ja tam nie narzekam :-)

I ten furczacy dzwiek....
YZF+Highway To Hell
Avatar użytkownika
exuprad
Świeżak
 
Posty: 86
Dołączył(a): 28/7/2006, 17:45
Lokalizacja: Koszalin



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości




na górê