Zobacz wÄ…tek - [Honda XR 600] problem z drugim biegiem POMOCY!!
NAS Analytics TAG

[Honda XR 600] problem z drugim biegiem POMOCY!!

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

[Honda XR 600] problem z drugim biegiem POMOCY!!

Postprzez pawelxr600 » 10/4/2010, 19:04

Witam

Niedawno kupiłem hondę xr600 z 92 roku. Niestety ma ona uszkodzony 2 bieg. Moto na nim strasznie przerywa. Bieg nie wyskakuje tylko moto strasznie na nim szarpie gdy sie chce przyspieszyc. Kiedy wrzucę 2 bieg i nie przyspieszam to wszystko jest ok. Na pozostałych biegach wszystko jest git i nic sie nie dzieje. Myślałem ze to wina skrzyni biegów ale dziś rozebrałem silnik i wszystkie tryby są jak nowe. Nie widać zadnych uszkodzen czy tym podobnych... Co to moze byś w takim razie?? Napęd moze nie jest w super stanie ale to nie jego wina bo na 1 biegu też by szarpało... Ja juz nie mam pojęcia gdzie szukac... patrzyłem też kosz sprzęgłowy ale też tryby na nim wydają sie być ok... Spotkał sie ktoś z czyms takim?? Proszę o jakies porady

Pozdrawiam i bardzo proszÄ™ o odpowiedz:(
pawelxr600
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10/4/2010, 18:55
Lokalizacja: Sokołów Podlaski


Postprzez Raczek_6 » 10/4/2010, 20:20

2-gi bieg + tryb przesuwny 2-ki + wodzik 2-ki do wymiany - na 100%.

Gdybyś miał manuala wiedział być jak sprawdzić tryby.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa


Postprzez pawelxr600 » 11/4/2010, 08:31

No ale gdyby to własnie tryby w skrzyni przeskakiwały było by widać jakieś ślady zużycia, opiłki, tryby były by uszkodzone a nawet powyłamywane czy tym podobne a tam nie widać zeby bylo coś uszkodzone... Sprawdzę jeszcze według manuala czy te tryby jeszcze sie nadają..


Własnie sprawdzalem tryby i wodziki i wszystko jest ok. Wszystko miesci sie w limitach serwisowych.....
pawelxr600
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10/4/2010, 18:55
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Postprzez pawelxr600 » 11/4/2010, 10:10

Własnie sprawdzałem i do stopki bocznej nie mam nic podłączone... Motocykl ma juz swoje lata i swoje juz przelatał i możliwe ze jest cs urwane... Ale według mnie wszystkie biegi by szwankowały gdyby chodziło o stopkę boczna...
pawelxr600
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10/4/2010, 18:55
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Postprzez pawelxr600 » 11/4/2010, 10:25

Ze skrzyni biegów nie wychodzą zadne przewody... Jedyne co to jest tam czujnik od neutralu ale to nie ma nic wspólnego z tym... wyświetlacza biegów tez nie mam bo to jest moto z 92 roku:)
pawelxr600
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10/4/2010, 18:55
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Postprzez pawelxr600 » 11/4/2010, 12:25

To napewno nie elektryka... Motor ma tak uproszczona instalacje ze jest niczym WSK.. Jest to stary cross i tam nie ma sie zbytnio co popsuć... W hondzie CBR którą miałem wczesniej to blokada stopki bocznej polegała na tym ze jak stopka boczna byla rozlozona to motor gasł a tutaj nic nie ma. Jak rozlozona stopka to motor normalnie chopdzi i mozna biegi zmieniac i nic sie nie dzieje.. To na 100% nie jest elektryka...
pawelxr600
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10/4/2010, 18:55
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Postprzez Raczek_6 » 11/4/2010, 14:43

To sprawdź sprzęgła kłowe (nazwa synchronizacji) one na 100% muszą być uszkodzone + powinny być widoczne ślady na wodziku i przy okazji sprawdź tzw. pamiętnik (wałek który wybiera odpowiednie biegi).

Jeśli tylko 2-gi bieg wyskakiwał, porównaj z innymi trybami, zęby będą dobre bo one się prawie nie zużywają.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Raczek_6 » 11/4/2010, 17:48

W pierwszym stadium uszkodzonych sprzęgieł kłowych jest lekkie szarpanie w wyższym zakresie obrotów, w kolejnym stadium wyskakiwanie biegu.

Po za tym czasami szarpanie to przeskakiwanie trybu na sprzęgłach kłowych, tryb się rozłącza i zazębia, stad szarpanie.
Ostatnio edytowano 11/4/2010, 21:18 przez Raczek_6, łącznie edytowano 1 raz
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez pawelxr600 » 12/4/2010, 06:04

Jeśli mowa o tych sprzęgłach kłowych co jak rozumiem jest ten tryb z takimi wypustkami który wchodzi w tryb z otworami to tam tez nie widaż uszkodzen. Przy szarpaniu było by widać jakies oznaki zuzycia tych kłów i otworów a tam nie ma kompletnie nic... Te tryby dobrze się zchodzą. Są w takim samym stanie jak pozostałe biegi. Wogóle cała skrzynia chodzi tak sztywno i widać ze nie jest zjeżdżona i jak sprawdzałem to wszystko miesci sie w limitach serwisowych.. Wszystko jest złozone tak jak w manualu. Czy mozliwe ze to nie jest wina skrzyni??
pawelxr600
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10/4/2010, 18:55
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Postprzez Raczek_6 » 12/4/2010, 22:46

Trzeba było przed rozebraniem pojechać do mechanika motocyklowego żeby odbył jadę testową i powiedział swoje zdanie.

Może zrób zdjęcia trybów i wstaw.
http://fotosik.pl/
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê