Blokada dyferencjału
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Blokada dyferencjału
Witam, oglądam sobie ten filmik i próbuje go zrozumiec, niestety nie umiem.
http://www.youtube.com/watch?v=Q3xTntgxTeA
O co chodzi z blokadą dyferencjału? po co się to stosuje?
Dlaczego gdy jedno kolo kreci sie do przodu to drugie do tylu itp ?
http://www.youtube.com/watch?v=Q3xTntgxTeA
O co chodzi z blokadą dyferencjału? po co się to stosuje?
Dlaczego gdy jedno kolo kreci sie do przodu to drugie do tylu itp ?
-
gba4 - Bywalec
- Posty: 543
- Dołączył(a): 12/9/2007, 19:29
kiepski filmik do zobrazowania zasady działania. Ogólnie poszukaj po co jest mechanizm różnicowy
Bo np w zakręcie nie każde koło kręci się z tą samą prędkością no nie? do tego jest tam układ koło talerzowe wraz z obudową mechanizmu, napędzane kołem atakującym, koła satelitarne i koronowe i to jest normalne że jak pokręcisz jednym to drugie zacznie Ci się obracać w drugą stronę, dopiero jak się zblokuje koła satelitarne to obydwa koła napędowe będą poruszać się razem ; )
nie no ciężko to tak opisać xD

nie no ciężko to tak opisać xD
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
tzn że układ jest zblokowany i obydwa koła na osi kręcą się z tą samą prędkością. Tak to można najprościej opisać.
czasami widać jak niektóre auta boksują kołami i że tylko jedno koło boksuje, a drugie stoi tylko na ziemi, to dlatego że układ się nie zblokował xD
czasami widać jak niektóre auta boksują kołami i że tylko jedno koło boksuje, a drugie stoi tylko na ziemi, to dlatego że układ się nie zblokował xD
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
nie, bo masz 1 dyfer na 2 koła...
to proste że jak włączysz blokadę to koła kręcą się jednocześnie, dzieki czemu np nie zdarzy się że przy ciężkim podjeździe w terenie, jedno koło zerwie przyczepność i znajdziesz się w ciemnej du*ie...
tyle że jak zablokujesz dyfer to ciężko czymś takim co ma napęd na tył skręcać...
to proste że jak włączysz blokadę to koła kręcą się jednocześnie, dzieki czemu np nie zdarzy się że przy ciężkim podjeździe w terenie, jedno koło zerwie przyczepność i znajdziesz się w ciemnej du*ie...
tyle że jak zablokujesz dyfer to ciężko czymś takim co ma napęd na tył skręcać...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! 

-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
no wlasnie pamietam ze jak w quadzie zblokowany byl dyfer to nie szlo tym skrecac ale jezeli byl naped 4x4 wlaczony to blokada deferencjalu dzialala tylko na 2 kola?
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Blady 900 puk puk puk
-
Konio - Mieszkaniec forum
- Posty: 2925
- Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
- Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk
Nie wiem jak w quadach.
Blokada mechanizmu różnicowego polega na tym, że moment obrotowy przekazywany jest na koła jednocześnie zależnie od stopnia " spięcia " płytek trących. W autach bez LSD jeżeli jedno koło jest na asfalcie, a drugie na piachu, to moment przekazywany jest na to koło co jest na piachu. W autach z blokadą moment jest przekazywany na sztywno, czyli 50% na jedno i 50 % na drugie koło, ale częściej w proporcjach innych, gdyż spięcie 50/50 powoduje, że w zakręcie koło, które atakuje z zewnątrz zakręt pokonuje dłuzsza drogę i wymusza na kole od wew. pokonanie tej samej drogi w skutek czego koło wew. " skacze ". Spięcie 50% jest dobre do driftu, powiedziałbym, że najlepsze.
Blokada mechanizmu różnicowego polega na tym, że moment obrotowy przekazywany jest na koła jednocześnie zależnie od stopnia " spięcia " płytek trących. W autach bez LSD jeżeli jedno koło jest na asfalcie, a drugie na piachu, to moment przekazywany jest na to koło co jest na piachu. W autach z blokadą moment jest przekazywany na sztywno, czyli 50% na jedno i 50 % na drugie koło, ale częściej w proporcjach innych, gdyż spięcie 50/50 powoduje, że w zakręcie koło, które atakuje z zewnątrz zakręt pokonuje dłuzsza drogę i wymusza na kole od wew. pokonanie tej samej drogi w skutek czego koło wew. " skacze ". Spięcie 50% jest dobre do driftu, powiedziałbym, że najlepsze.
- Drifte
- Świeżak
- Posty: 216
- Dołączył(a): 13/9/2009, 13:21
dobrym patentem jest szpera jak w BMW, tam zależnie od jej modelu np. na koło o mniejszej przyczepności przekazane jest 75% momentu a na koło o lepszej przyczepności 25% momentu...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! 

-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
nie obczailem filmiku z 1 postu i dokladnie takim grizzly latalem i chyba jest tak jak mowie. W quadach dyfer blokuje jednoczesnie 4 kola bo zeby go wlaczyc trzeba najpierw aktywowac 4x4 i w tym momencie mozna dopiero blokowac most
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Blady 900 puk puk puk
-
Konio - Mieszkaniec forum
- Posty: 2925
- Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
- Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk
Jednej rzeczy nie rozumiem.
Kolega napisał że koło i Mniejszej przyczepnosci dostaje wiecej (75% mocy tudziez momentu) a koło o wiekszej przyczepnosci mnie (25% mocy)
Przecież w takim razie koło o mniejszej przyczepnosci a wiekszej mocy powinno tracic przyczepnosc a to nie jest wskazane? błąd czy ja zle mysle?
Kolega napisał że koło i Mniejszej przyczepnosci dostaje wiecej (75% mocy tudziez momentu) a koło o wiekszej przyczepnosci mnie (25% mocy)
Przecież w takim razie koło o mniejszej przyczepnosci a wiekszej mocy powinno tracic przyczepnosc a to nie jest wskazane? błąd czy ja zle mysle?
-
gba4 - Bywalec
- Posty: 543
- Dołączył(a): 12/9/2007, 19:29
Nie mylisz się.
http://www.youtube.com/watch?v=K4Jhruin ... re=related
Tu macie filmik, " wstęp " trwa 2 minuty, po 2 minucie zaczyna się fajnie wyjaśniać.
http://www.youtube.com/watch?v=K4Jhruin ... re=related
Tu macie filmik, " wstęp " trwa 2 minuty, po 2 minucie zaczyna się fajnie wyjaśniać.
- Drifte
- Świeżak
- Posty: 216
- Dołączył(a): 13/9/2009, 13:21
dam od siebie ze calkowita blokade dyferencjalu stosuje sie tylko i wylacznie na luznej nawierzchni, czyli piach, szuter, zwir itp itd. Robi sie tak dlatego ze obydwa kola sa spiete ze soba na sztywno i nie ma mozliwosci obracania sie ich z rozna predkoscia a na luznej nawierzchni podczas skrecania conajwyzej jedno kolo sie uslizgnie na piachu nie pododujac uszkodzenia mechanizmu roznicowego. dlatego tez calkowita blokada stosowana jest glownie w pojazdach terenowych.
Szpera to czesciowa blokada dyfru. Sa rozne szpery i stopien spiecia wyrazany jest w procentach. Szpera powoiduje przekazanie wiekszego momentu obrotowego na kolo o lepszej przyczepnosci a nie jak w przypadku samego mechanizmu roznicowego tylko i wylacznie na kolo o mniejszej przyczepnosci. Dla zobrazonania podam ze w przypadku samego mechanizmu roznicowego rozklad momentu jest 100% kolo o mniejszej przyczepnosci i 0% dla kola o wiekszej. Szpera jest przewaznie 25-35% i rozklada sie to tak np. kolo o mniejszej przyczepnosci 70, o wiekszej 30. Blokada calkowita jak pisalem wczesniej 50/50% Fabrycznie stosuje to BMW i inne marki z autami napedzanymi na tylnia os z tego wzgledu zeby bylo latwiejsze do opanowania takie auto, tzn tylnonapedowki maja tendencje do nadsterownosci z powodu lekkiej dupy. Stosujac szpere latwiej opanowac taki uslizg tylniej osi.
Szpera to czesciowa blokada dyfru. Sa rozne szpery i stopien spiecia wyrazany jest w procentach. Szpera powoiduje przekazanie wiekszego momentu obrotowego na kolo o lepszej przyczepnosci a nie jak w przypadku samego mechanizmu roznicowego tylko i wylacznie na kolo o mniejszej przyczepnosci. Dla zobrazonania podam ze w przypadku samego mechanizmu roznicowego rozklad momentu jest 100% kolo o mniejszej przyczepnosci i 0% dla kola o wiekszej. Szpera jest przewaznie 25-35% i rozklada sie to tak np. kolo o mniejszej przyczepnosci 70, o wiekszej 30. Blokada calkowita jak pisalem wczesniej 50/50% Fabrycznie stosuje to BMW i inne marki z autami napedzanymi na tylnia os z tego wzgledu zeby bylo latwiejsze do opanowania takie auto, tzn tylnonapedowki maja tendencje do nadsterownosci z powodu lekkiej dupy. Stosujac szpere latwiej opanowac taki uslizg tylniej osi.
- marcinpsk
- Świeżak
- Posty: 402
- Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
- Lokalizacja: Legionowo
musiałbyś mieć w ręce ten mechanizm to byś się skapnął dlaczego tak jest
poprostu koło które jest bardziej przyczepne stawia opór i przez to cały moment jest przenoszony na to drugie, którym łatwiej jest obrócić.
potestuj sobie na osobówce
to nic że masz przedni napęd, w nim też jest mechanizm różnicowy.

potestuj sobie na osobówce

<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
gba słyszałeś kiedykolwiek o układzie trapezowym?
o przeczytanie na ten temat nie pytam, gdyż widzę odpowiedź w twoim pytaniu
o przeczytanie na ten temat nie pytam, gdyż widzę odpowiedź w twoim pytaniu
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości