Zobacz wątek - Cieknie olej po skręceniu silnika
NAS Analytics TAG

Cieknie olej po skręceniu silnika

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Cieknie olej po skręceniu silnika

Postprzez aribike » 23/3/2010, 22:00

Olej cieknie mi w jednym miejscu na uszczelce pod głowicą. Co można z tym zrobić ? Słyszałem że jest coś takiego jak np. moto doktor, który wlewa się do oleju i uszczelnia silnik od środka. Czy to coś da ? Jeśli nie to może zdjąć pokrywę i dokręcić śruby mocujące cylinder i głowicę ? Czy to też nic nie da i trzeba wymienić uszczelkę tą metalową ? :/
aribike
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 16/4/2009, 16:41
Lokalizacja: Mrągowo


Postprzez marynarz1 » 23/3/2010, 22:12

Dokręć śruby głowicy kluczem dynamometrycznym jak w serwisówce podano a jak bedzie ci dalej ciekło to moze miałeś przegrzany silnik i głowica jest krzywa. Planowanie głowicy by cie czekało.
Avatar użytkownika
marynarz1
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
Lokalizacja: Jelonka


Postprzez aribike » 23/3/2010, 22:25

marynarz1 napisał(a):Dokręć śruby głowicy kluczem dynamometrycznym jak w serwisówce podano a jak bedzie ci dalej ciekło to moze miałeś przegrzany silnik i głowica jest krzywa. Planowanie głowicy by cie czekało.


Śruby podokręcałem mocno. Silnik nie był przegrzany. Padły mi panewki, kupiłem nowy silnik bez cylindra i głowicy, zrobiłem przekładkę i pali i chodzi nie przegrzałem go jeszcze, przedtem też było ok. Więc głowica nie jest raczej krzywa. A może próbować z silikonem wysokotemperaturowym to uszczelnić ?
aribike
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 16/4/2009, 16:41
Lokalizacja: Mrągowo

Postprzez elco » 23/3/2010, 22:48

Przy przekladaniu cylindrow powinienes zmienic uszczelke pod glowica. Prawdopodobnie stara ulozyla sie do poprzedniego silnika i teraz pojawily sie nieszczelnosci.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Re: Cieknie olej po skręceniu silnika

Postprzez macs » 23/3/2010, 23:19

aribike napisał(a):Olej cieknie mi w jednym miejscu na uszczelce pod głowicą. Co można z tym zrobić ? Słyszałem że jest coś takiego jak np. moto doktor, który wlewa się do oleju i uszczelnia silnik od środka. Czy to coś da ? Jeśli nie to może zdjąć pokrywę i dokręcić śruby mocujące cylinder i głowicę ? Czy to też nic nie da i trzeba wymienić uszczelkę tą metalową ? :/


Skrecales glowice ze stara uszczelka?
Jesli tak to wiesz co teraz nalezy zrobic
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Raczek_6 » 23/3/2010, 23:27

Gratuluję pomysłu z silikonem :-)
Jak złożysz tak uszczelkę i dalej będzie ciekło to bez uszkodzenia głowicy jej nie zdejmiesz.

Żaden specyfik tego nie uszczelni (tylko nowa uszczelka).

Po to ktoś wymyślił uszczelki aby je stosować, po za tym większość jest jedno-razowego użytku.

Po za tym głowicę dokręca się kluczem dynamometrycznym z odpowiednimi momentami i zachowując odpowiednią kolejność dokręcania śrub (inaczej może pęknąć głowica).

Uszczelki można zakupić w ASO albo larsson.pl, inter-motors.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez marcinpsk » 24/3/2010, 08:26

Heh ale patent na skrecenie glowicy...
A tak na powaznie to powinienes zrobic tak:

Planowanie glowicy
nowa uszczelka pod glowica
nowe sruby glowicy
prawidlowe dokrecanie glowicy jak producent uszczelki przewidzial a nie na okoimocno jak piszesz (tzn odpowiednimi momentami sruby podokrecac apozniej podociagac o odpowowiednie katy)
Wtedy bedzie to profi zrobione i nie beda sie dzialy takie cyrki jak masz teraz.
marcinpsk
Świeżak
 
Posty: 402
Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez aribike » 24/3/2010, 11:04

No przecież taki silikon ma zastosowanie do takich właśnie rzeczy, skoro przeciek jest minimalny to może to pomóc. A głowicy od tego nie zniszczę bo jak ? Jeśli dalej będzie ciekło to przecinam silikon i próbuję inaczej. Nie będę planował głowicy. Przed rozkręceniem było ok i po skręceniu też prawie jest gdyby nie ten przeciek. A przecieku pomiędzy nowym silnikiem a cylindrem nie ma, tylko w miejscu łączenia cylindra z głowicą a te ze sobą były połączone i nie są nowe. Będę próbował z tym silikonem, i dokręcę śruby kluczem dynamometrycznym, może nie dokręciłem ich odpowiednią siłą i tu zrobiłem błąd. Napiszę jak zrobię czy zadziałało, pozdrawiam :)
aribike
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 16/4/2009, 16:41
Lokalizacja: Mrągowo

Postprzez aribike » 24/3/2010, 17:16

Jednak zrobię to bez silikonu bo z głowicą to nie żarty i rzeczywiście nie warto. Zrobię tak, że poluzuję wszystkie śruby i będę dokręcał od środka i z siłą 45nm, tak jak jest w instrukcji, bo tak nie zrobiłem i może dlatego cieknie ;)
aribike
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 16/4/2009, 16:41
Lokalizacja: Mrągowo

Postprzez aribike » 26/3/2010, 22:48

No i co się okazało... Rozkręcałem wszystko po to żeby znowu było to samo. Głowicę dokręciłem mocno i poprawnie, patrzę a tu dalej leci. No to się wkurzyłem, głowa pod motor i obserwuję dokładnie skąd. A tu się okazuje że to w ogóle nie spod uszczelki, czyli uszczelka jest ok. Szczęście w nieszczęściu, bo nie muszę wymieniać starej ani planować głowicy, ale... Olej leci z takiej dziurki pod kolektorem. Pod każdym z 4 kolektorów wydechowych jest taka mała dziurka, patrzę a tu z niej sobie powoli ciurkiem leci...
No i teraz pytanie, co to jest za dziurka, jaką ona spełnia funkcję i czy to jakaś błahostka że tam olej leci czy jakaś grubsza sprawa ?
Moje podejrzenia są takie : otóż póki co nie podłączyłem chłodzenia i silnik chodził krótko żeby się nic nie zatarło, no i nie jest jeszcze zrobiona regulacja, skutkiem tego silnik nie chodzi na wszystkich garach. Moim zdaniem chodzi na 3 garach. I może to jest przyczyna ? Inne gary chodzą, olej jest rozprowadzany, ale tam gdzie nie chodzi to ten olej jest w tym niechodzącym jakoś wyrzucany ? Tak pomyślałem że może jak już wszystkie będą chodzić to przestanie lecieć, co o tym myślicie ?
Druga opcja, wlałem za dużo oleju, około 4l, może nawet 4,5, (tak dużo bo ciągle się OIL palił ale w końcu już się nie pali). I może nadmiar jest po prostu w ten sposób wyrzucany ?
No albo trzecia najgorsza opcja, coś jest uszkodzone ?
Ale logicznie myśląc ta trzecia opcja odpada, chociaż z moim szczęściem nie wiadomo :P Słucham waszego zdania, a może ktoś w 100% wie co to za dziurka ? :)
aribike
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 16/4/2009, 16:41
Lokalizacja: Mrągowo

Postprzez melvin » 27/3/2010, 03:19

stary ja cię proszę ty już nic sam nie naprawiaj, tylko idź z tym moto do mechanika...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez aribike » 27/3/2010, 07:38

Hehe, no tak to najprościej i zwykły przestraszony wyzwaniem człowiek taki jak Ty tak by zrobił. Ale ja chcę się nauczyć czegoś na przyszłość i wolę sam pokombinować :) Pytałem co to za dziurka i gdzie odpowiedź ? Poniżej obrazek pokazujący co to za dziurka, zaznaczona na czerwono.
Załączniki
dziurka.jpg
dziurka.jpg (20.48 KiB) Przeglądane 6142 razy
aribike
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 16/4/2009, 16:41
Lokalizacja: Mrągowo

Postprzez aribike » 27/3/2010, 23:11

I co nikt nie wie co to są za dziurki ? :/
aribike
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 16/4/2009, 16:41
Lokalizacja: Mrągowo

Postprzez aribike » 29/3/2010, 06:41

Dowiedziałem się że są to dziurki przelewowe gdyby gdzieś tam w miejscu świecy dostała się woda, wtedy tamtędy wyleci. I jest tam gdzieś pod zaworami uszczelka która powinna nie dopuścić aby dostał się tam olej. Która to jest uszczelka wie ktoś może ? I jak tam się dostać do niej ? Wymieniłbym ją ale nie mam pojęcia która i gdzie ona jest :P
aribike
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 16/4/2009, 16:41
Lokalizacja: Mrągowo

Postprzez michael » 29/3/2010, 15:39

Jak zdejmiesz pokrywę zaworów to są takie oringi między pokrywą a głowicą, na kanałach, w których świece siedzą (chyba o te chodzi). Oringi drogie nie są, a może po prostu ci się jakiś podwinął przy skręcaniu i dlatego tam leci.
1952 SHL M-04
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
michael
Bywalec
 
Posty: 515
Dołączył(a): 25/1/2007, 20:56
Lokalizacja: Białystok

Postprzez aribike » 30/3/2010, 14:14

Jaa nie mogę to takie proste przecież, no jasne :D Że też wcześniej o tym nie pomyślałem. Pokrywę mam "nową", nawet nie spojrzałem czy były przy niej wszystkie te uszczelki, może tej 1 nie ma w ogóle, albo się właśnie zawinęła. Serce mi bije i nie mogę się doczekać żeby sprawdzić czy to to :D Jeśli tak to jazda ahh :D Dzięki :)
aribike
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 16/4/2009, 16:41
Lokalizacja: Mrągowo

Postprzez marcinpsk » 30/3/2010, 19:35

Skoro zlozyles na starej uszczelce i starych srubach to spodziewj sie takiej bardzo prawdopodobnej opcji ze ta uszczelka sie niebawem wysra, przez co silnik straci kompresje, zacznie brac wode albo olej wypluwac lub wciagac przez uszczelke. Pozatym grozi to przegrzaniem silnika i pokrzywieniem glowicy lub bloku silnika albo peknieciem glowicy.

Skoro chcesz sie czegos sam nauczyc zrob to jak przystalo , czyli popros kogos kumatego i doswiadczonego zeby Ci pomogl to sie o wiele wiecej nauczysz i bedziesz mial zrobione prawidlowo.
Do do skrecania glowicy to jest pewna zasada , ktorej kazdy szanujacy sie mechanik trzyma: ZWALASZ GLOWICE TO PLANOWANIE, NOWA USZCZELKA I NOWE SRUBY GLOWICY.

Czytajac ten temat nasowa mi sie takie powiedzenie : " CHYTRY DWA RAZY TRACI" :wink:
marcinpsk
Świeżak
 
Posty: 402
Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Voxx » 30/3/2010, 19:55

całkowicie popieram przedmówce jak coś robić to jak trza ....a poza tym kiedys moze sprzedasz to moto .....nie chciałbym trafić na takiego sprzedawce ....zrób jak koledzy radzą nie bedziesz stratny pozdr
gsxr 1100
10 sezon 32l
2 gleby
Voxx
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
Lokalizacja: Beskid Zywiecki

Postprzez aribike » 30/3/2010, 22:18

Ja również się z tym zgadzam, ale w tej chwili mój budżet jest marny :P Narazie chcę zrobić go do końca aby jeździł, a potem jeśli coś będzie się dziać z tą uszczelką to wtedy zrobię jak mówicie :)
aribike
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 16/4/2009, 16:41
Lokalizacja: Mrągowo



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na gr