KTM 125 SX- Problem !!
Posty: 60
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
hehe fajne określenie ;P no mam nadzieje że nic poważnego. dziwne że biały osad... ja miałem smieszny bialy osad jak mi uszczelka pod głowicą poszla... obczaj czy masz plyn 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Co do lag to jak juz je zalejesz olejem to musisz pompowac tym prentem az przestanie bulkac, zeby odpowietrzyc amortyzator - ciekawe czy tak zrobiles????
A jak juz poskladasz to wszystko to stawiasz moto na podnosniku i ustawiasz cisnienie - ja robilem na grawitacje czyli lagi wypuszczone totalnie w dol i odkrecasz srobke albo tam masz pewnie wentylki.. a co do ilosci oleju to w kazdym sklepie off-roadowym powinni ci powiedzie z katalogu...
Krecac srubkami w dole lagi nie, poprzestawiaj odbicia..
Wogule to napewno sa tam jakies korki spustowe oleju... Jestes pewien Henio????
A jak juz poskladasz to wszystko to stawiasz moto na podnosniku i ustawiasz cisnienie - ja robilem na grawitacje czyli lagi wypuszczone totalnie w dol i odkrecasz srobke albo tam masz pewnie wentylki.. a co do ilosci oleju to w kazdym sklepie off-roadowym powinni ci powiedzie z katalogu...
Krecac srubkami w dole lagi nie, poprzestawiaj odbicia..
Wogule to napewno sa tam jakies korki spustowe oleju... Jestes pewien Henio????
...Life is the lesson - LEARN AND NEVER DIE!!!...
-
gh_joker - Świeżak
- Posty: 111
- Dołączył(a): 7/8/2008, 23:00
- Lokalizacja: cambridge
nie ma korków spustowych ale jak odkręci sie tą regulacje odbicia (to jest jakby duza śrubka w której jest regulacja) to wystarczy że 1 -2 zwój zostanie i juz kapac zaczyna
ja na momencik odkręcalem i spuszczałem
bo tez myslałem że to wina oleju. ale sie okazało że na ośce krzywo siedziały
no to jak kolega napisał nie robił to on tylko ktos mu
ale co do pręta to nawet jak go nie odpowietrzysz dobrze to i tak lagi powinny chodzic lekko
tyle że na złożonym moto bedą opadały
ja raz nie zrobiłem tego dokładnie i moto osiadal z 5 cm
potem jak sie przyłożyłem to moze tylko z 1 cm osiadał na własnym ciężarze



no to jak kolega napisał nie robił to on tylko ktos mu




KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
no to teraz moja riposta co do wymiany oleju ;d
glądnij sobie too, mam nadzieje że pomoże ;d
http://www.youtube.com/watch?v=Y43k1qFV ... re=related
to moze Cie jakos nakierunkuje
glądnij sobie too, mam nadzieje że pomoże ;d
http://www.youtube.com/watch?v=Y43k1qFV ... re=related
to moze Cie jakos nakierunkuje
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
- cinek151511
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 22/7/2009, 23:09
haha to dobrze że to tylko taka drobnostka



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No wlasnie pamietam ten temat z amorami - jak uslyszalem ze jak dociagniesz za mocno lagi na pułkach to sie zciskaja to myslalem ze umre ze smiechu i tak myslalem czy nie sa zcisniete na osce bo to byla jedyna sensowna odpowiedz ale temat byl stary i nie chcialem odswierzac...
Tak ze dobra rada: najpierw zkrecamy polki a pozniej kolo i oske
choc tak naprawde ciezko mi zrozumiec jak mozna to zpiepszyc
Osobiscie odradzam wykrecanie tej srobki od regulacji ale nigdy tego nie robilem wiec sie nie madrze.. Natomiast wymiana uszczelniaczy dead-easy i nawet nie potrzeba tych wypasionych przyzadow - najwazniejsze zeby w obu lagach bylo dokladnie tyle samo oleju...
Tak ze dobra rada: najpierw zkrecamy polki a pozniej kolo i oske

choc tak naprawde ciezko mi zrozumiec jak mozna to zpiepszyc

Osobiscie odradzam wykrecanie tej srobki od regulacji ale nigdy tego nie robilem wiec sie nie madrze.. Natomiast wymiana uszczelniaczy dead-easy i nawet nie potrzeba tych wypasionych przyzadow - najwazniejsze zeby w obu lagach bylo dokladnie tyle samo oleju...
...Life is the lesson - LEARN AND NEVER DIE!!!...
-
gh_joker - Świeżak
- Posty: 111
- Dołączył(a): 7/8/2008, 23:00
- Lokalizacja: cambridge
co do zacisnięcia lagów w półkach tu sie nie ma co smiac
ja tak miałem nie wiem co nie wiem jak ale jak mocno skręciłem to po prostu czułem opór jak wciskałem przód. a jak polucowałem troche mięciutko - moze mialem cos krzywego - może tak ma byc - nie wiem
co do tej śrubki to ja tak wykręcałem i było ok. inaczej mozna znac odkręcając całego teleskopa i odkręcając góre od rurki i odlac troche
ale po co tracic tyle czasu
tak jest szybciej i wygodniej ;P
co do spartolenia - nie jest łatwo. generalnie robi siee to tak że luzuje sie na maxa każdą śrube na dole i skręca w półkach wsadza sie koło i ośke i z jednej strony jest regulacja tak jakby mozemy sobie amortyzator ustawic względem koła bliżej lub nieco dalej - wystarczy kilka mm róznicy a juz nie bedzie pracowalo to prawidłowo ;P i wtedy trzeba siąsc na moto i ponaciskac on sie ułoży. (taka rada mechanika doswiadczonego) ja tak robiłem i sam sie nie chcial układac i musiałem ręcznie co kilka mm młoteczkiem przesuwać i naciskac i jak było najlżej to skręcalem i było ok
tyle że ja miałem jedną wade ;/ miałem sportowe koła i piasty. głownie o piastu chodzi bo były 3 mm węzsze od standardowych piast i dlatego miałem krzywe lagi. mialem je \ / o tak oczywiscie o kilka mm przesunięte
i musiałem dac dodatkową podkładke między lagą a piastą
i wtedy mi sie idealnie zgrało wszystko ;P


co do tej śrubki to ja tak wykręcałem i było ok. inaczej mozna znac odkręcając całego teleskopa i odkręcając góre od rurki i odlac troche


co do spartolenia - nie jest łatwo. generalnie robi siee to tak że luzuje sie na maxa każdą śrube na dole i skręca w półkach wsadza sie koło i ośke i z jednej strony jest regulacja tak jakby mozemy sobie amortyzator ustawic względem koła bliżej lub nieco dalej - wystarczy kilka mm róznicy a juz nie bedzie pracowalo to prawidłowo ;P i wtedy trzeba siąsc na moto i ponaciskac on sie ułoży. (taka rada mechanika doswiadczonego) ja tak robiłem i sam sie nie chcial układac i musiałem ręcznie co kilka mm młoteczkiem przesuwać i naciskac i jak było najlżej to skręcalem i było ok



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No wlasnie - tutaj diabel siedzi... bo normalnie sa tam te dystanse (tulejki) miedzy laga a lozyskiem kola i musi to byc ciasno bo inaczej kolo bedzie gonilo na prawo, lewo...
Wiec dlatego, ze miales zcisniete lagi przy popuszczeniu ich na polkach chodzily lzej bo inaczej niema bata - rury od amora nie zcisniesz choc by nie wiem co... Gwinty pozrywasz, półki polamiesz ale rury nie ruszy:)
Wiec dlatego, ze miales zcisniete lagi przy popuszczeniu ich na polkach chodzily lzej bo inaczej niema bata - rury od amora nie zcisniesz choc by nie wiem co... Gwinty pozrywasz, półki polamiesz ale rury nie ruszy:)
...Life is the lesson - LEARN AND NEVER DIE!!!...
-
gh_joker - Świeżak
- Posty: 111
- Dołączył(a): 7/8/2008, 23:00
- Lokalizacja: cambridge
nienie byly dystanse ;D ale za krótkie
i jak skręcałem koło to lewa laga dociskała sie o krzywila
dałem podkladke to była prosto
na serii takich problemów by nie było 




KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
apropo mego kata, nie kupujcie vertexow.. rozjebalo mi go po 5mth... ;/ wylam 12x16mm uszkodzony nikasil, pelno syfu w silniku , masakra... dopiero zdjalem dzisiaj cyla, jak sie dowiem co dalej, napisze
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Fuck a ja vertex-a wsadzilem bo niby nie do zajechania - kluty itd... wossnera nie bralem bo tutaj najtanszy - znowu odwrotnie do pl prox zajebiscie drogi...
Sie okaze ale dam gonga jak go szlak trafi... to sie okaze czy przypadek czy lipa, brat w zeszlym sezonie 3 vertexy zajechal wiec chyba cena tutaj nie swiadczy o jakosci...
Niech zgadne panie Bostorn - ztopil sie na wydechu i zalalo pierscionek i moto stracilo kompreche... hej???
Sprobuj zalozyc prox-a teraz bo w PL to niby lipa a w UK jeden z najdrozszych..
Sie okaze ale dam gonga jak go szlak trafi... to sie okaze czy przypadek czy lipa, brat w zeszlym sezonie 3 vertexy zajechal wiec chyba cena tutaj nie swiadczy o jakosci...
Niech zgadne panie Bostorn - ztopil sie na wydechu i zalalo pierscionek i moto stracilo kompreche... hej???
Sprobuj zalozyc prox-a teraz bo w PL to niby lipa a w UK jeden z najdrozszych..
...Life is the lesson - LEARN AND NEVER DIE!!!...
-
gh_joker - Świeżak
- Posty: 111
- Dołączył(a): 7/8/2008, 23:00
- Lokalizacja: cambridge
prox to jedne z lepszych tłoków
ale jak dla mnie wossner wymiata
kilka miałem kilka miało kumple i nikt sie na to nie skarżył ;P
co do tłoka wątpię żeby to była wina samego tłoka
P musiałes dobrze nie dotrzec albo przegrzac
bo nawet na meteorze z 15 mth to bez problemu sie powinno przelatac
o ile sie dobrze użytkuje sprzęt
a weź no bostorn powiedz co mówi serwisowna na temat lania oleju do benzyny ? jaka proporcja do ktma zalecana ?


co do tłoka wątpię żeby to była wina samego tłoka




KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
1:40 tzn 125 na 5l ja lalem 150 na 4l przypadalo 100ml jalalem 110
dotarty byl idealnie, kopa miał niesamowitego
starty pierscien az do tloka, prawie skleilo pierscien przy kolektorze wydechowym
tłok mi pękł, rozjebało go!! masakra... wszystko było git malina, pojeździlem troche przez zime tylko i juz.. zrobilem nan im przez zime moze 5l wachy? moze mniej? ot tak do czasu sie przjeechac...
dotarty byl idealnie, kopa miał niesamowitego
starty pierscien az do tloka, prawie skleilo pierscien przy kolektorze wydechowym
tłok mi pękł, rozjebało go!! masakra... wszystko było git malina, pojeździlem troche przez zime tylko i juz.. zrobilem nan im przez zime moze 5l wachy? moze mniej? ot tak do czasu sie przjeechac...
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
No to identyczna sytuacja jak w yz brata, tylko u niego tlok sie nie posypal wiec cylek ok.. Za pierwszym razem mechanior wyrwal pierscionek i podpilowal rowek i zalozyl nowy i bylo spoko na dosc dlugi czas..
I wtedy wlasnie powiedzial, ze przyczyna jego zdaniem bylo przeciagniecie moto na full odkreconym gazie - gdzies juz kiedys o tym pisalismy.. Ze to niby iles tam min ale on doradzal zeby nie cignac dluzej niz 30sek, nie wiem dokladnie ale wydaje mi sie ze stosujac sie do tej rady wiecej problemow z tlokiem nie bylo..
Co do mieszanki to wlasnie ostatnio docieralem moto i pytalem kolesia z konkretnego servisu w uk jak to jest z mieszanka i wogule docieraniem i powiedzial zeby w zyciu nie lac wiecej oleju niz zalecane bo sie robi jakis nagar i mozna szybciej zajechac niz pomoc w smarowaniu... A docieranie przy totalnej odbudowie + skrzynia biegow, to 3 spokojne rundki po 20min, badajac temperature i wymiana oleju i mozna krecic sprzeta na full power po godzinie wiec twoj bankowo byl juz dotarty...
I wtedy wlasnie powiedzial, ze przyczyna jego zdaniem bylo przeciagniecie moto na full odkreconym gazie - gdzies juz kiedys o tym pisalismy.. Ze to niby iles tam min ale on doradzal zeby nie cignac dluzej niz 30sek, nie wiem dokladnie ale wydaje mi sie ze stosujac sie do tej rady wiecej problemow z tlokiem nie bylo..
Co do mieszanki to wlasnie ostatnio docieralem moto i pytalem kolesia z konkretnego servisu w uk jak to jest z mieszanka i wogule docieraniem i powiedzial zeby w zyciu nie lac wiecej oleju niz zalecane bo sie robi jakis nagar i mozna szybciej zajechac niz pomoc w smarowaniu... A docieranie przy totalnej odbudowie + skrzynia biegow, to 3 spokojne rundki po 20min, badajac temperature i wymiana oleju i mozna krecic sprzeta na full power po godzinie wiec twoj bankowo byl juz dotarty...
...Life is the lesson - LEARN AND NEVER DIE!!!...
-
gh_joker - Świeżak
- Posty: 111
- Dołączył(a): 7/8/2008, 23:00
- Lokalizacja: cambridge
Boostorn a nie przegrzałes go czasami? ja gdy miałem źle ustawiony gaźnik i dostawał o wiele za dużo powietrza to swieca była cała w białym osadzie i zaczeła się kruszyć, jak ją wyciągnełem to kawałka elektrody nie było
Wszystko oczywiscie dzieki zbyt wysokiej temp
Wszystko oczywiscie dzieki zbyt wysokiej temp
-
gba4 - Bywalec
- Posty: 543
- Dołączył(a): 12/9/2007, 19:29
tych sprzętów nie da sie przegrzac...
ziomek bez wody jeździł, męczył, kręcił ile sie dało
no nic, moto do honowania lekkiego oddaje, jednak straty nie są duże, na szczęście, nowy tłok i jestem zmuszony sprzedac kata
:(
ehh... starzy powiedzieli.. ostatni raz dokładamy do motoru, masz go sprzedac :/
a do tego moja noga nie pozwala na jazdę, więc może i lepiej, nie bd mnie kręciło
wylecze noge, dozbieram pare groszy i kupie moze cos nowszego
ziomek bez wody jeździł, męczył, kręcił ile sie dało
no nic, moto do honowania lekkiego oddaje, jednak straty nie są duże, na szczęście, nowy tłok i jestem zmuszony sprzedac kata

ehh... starzy powiedzieli.. ostatni raz dokładamy do motoru, masz go sprzedac :/
a do tego moja noga nie pozwala na jazdę, więc może i lepiej, nie bd mnie kręciło
wylecze noge, dozbieram pare groszy i kupie moze cos nowszego
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
ja przegrzałem wystarczyło że na chwile mi woda zeszła i tłok sie zrobil brązowawy ;P także jak sie nie da jak da
i to jest własciwie najgorsze co dla moto moze byc
haha kumpel to samo robi aby jechał i sprzedaje
(tu widac Polske xD dlatego jest cięzko wyrwac dobry sprzęt
ale z kolei jak napiszesz że do wymiany jest tłok np to nawet nikt nie zadzwoni ;/ bo 99% ludzi woli kupic trupa z wymienionymi pierscieniami i moto chodzi niz żeby dołożyc choćby 1 zł i żeby wiedziec na czym sie jeździ xd ) ja CR sprzedawałem jako sprawną - codziennie telefon - potem obnizyłem o 600 zł i napisałem tłok do wymiany 2/3 telefonów mniej
haha tylko założę sie że gdybym nie obnizył o 600 zł i dalej sprzedawał jako moto sprawny to w koncu trafiłbym na frajera który by mi dal wygórowaną cene ;P
powodzenia w sprzedazy ;P


haha kumpel to samo robi aby jechał i sprzedaje



powodzenia w sprzedazy ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
tłoczek nie był przegrzany, swierzutki, czysciutki, zadnej oznaki przegrzania,
poprostu albo chujowego tłoka dostałem, albo nie mam pojecia ;/
ale mus to mus, zrobic i sprzedac;/ sprzedawalem go wcześniej ale gralem ze starymi na zwłokę;d a teraz to już nie zabawa;/ tym bardziej że noga nie pozwala;/ ostatnio jak upadlem znowu nie moglem chodzic ;/
rehabilitacja w maju czeka, oby było wszystko ok
poprostu albo chujowego tłoka dostałem, albo nie mam pojecia ;/
ale mus to mus, zrobic i sprzedac;/ sprzedawalem go wcześniej ale gralem ze starymi na zwłokę;d a teraz to już nie zabawa;/ tym bardziej że noga nie pozwala;/ ostatnio jak upadlem znowu nie moglem chodzic ;/
rehabilitacja w maju czeka, oby było wszystko ok
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Pechowy tłok.... jeden na tysiące feralny.... No cóż widocznie tak miałobyć.... A odnośnie kontuzji to trzymaj sie bo wiem co to jest sam już 13 tydzień w gipsie łape trzymam....
Chłopak z pasją i marzeniami związanymi z motoryzacją 

-
cztery - Świeżak
- Posty: 208
- Dołączył(a): 13/6/2009, 21:31
Posty: 60
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości